Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Ok Impala!
Contacteer:

Re: Nintendo Switch

30 okt 2020, 09:41

Ik ben blij dat het mij zelden opvalt dat de framerate dipt in games, dus ik heb er ook nooit last van. :wink: De gameplay in Age of Calamity is op tal van punten anders dan bij Hyrule Warriors. Ik vind het leuk dat ze allerlei nieuwe elementen erin gestopt hebben waardoor het vechten gevarieerder aanvoelt. Ook een dikke plus vind ik de nieuwe maps die minder vierkant zijn en daardoor meer op echte omgevingen uit de Zelda wereld lijken. Veel kleine paadjes en details zoals bomen die je kunt omhakken en stellages die je kunt opblazen.

En toch miste er iets voor mij in de demo... en dat was het epische gevoel van een grote veldslag voeren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat dat door de muziek komt. Waar Hyrule Warriors snerpende gitaren had die je constant opzweepten, daar is bij AOC gekozen voor de Breath of the Wild sound. Dus veel piano en viool. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar piano wekt bij mij geen episch gevoel op, eerder tegenovergesteld. Sterker nog, ik kreeg er een beetje een slapstick gevoel bij. De toon van de game is in het begin ook best slapstick. Dat is toch wat anders dan ik het me voorgesteld had. Ik ga er vanuit dat het nog wel episch zal gaan worden, maar ik hoop dat we dan ook de piano het raam uitgooien en écht epische muziek krijgen uit Breath of the Wild, zoals deze:

En anders mogen ze gerust de Hyule Warriors soundtrack recyclen! :cool:

Ok Impala!
Contacteer:

05 nov 2020, 13:03

Nintendo organiseert weer een maand van weggeef acties (waaronder kans op gratis Mario games) omdat Mario 35 jaar bestaat. Check voor meer info hier:

https://www.nintendo.nl/Website-van-het ... 67229.html
Shenglong83
Contacteer:

24 nov 2020, 05:46

Er is tot 2 December een grote cyber sale op digitale downloads: https://www.nintendo.com/games/sales-and-deals/
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 dec 2020, 11:44

De consumentenbond verzamelt klachten over joy-cons. In het artikel zit een linkje waarmee je mee kan doen aan het onderzoek als je zelf ook klachten hebt ervaren:

https://www.nu.nl/tech/6095034/consumen ... oller.html
KillingRaptor

07 dec 2020, 12:33

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of mijn joycons goed werken of niet, ik gebruik ze namelijk nooit. :lol: Speelt altijd op de televisie met Pro Controller en daar heb ik nooit problemen.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

07 dec 2020, 13:51

Ja een pro controller klinkt als de beste oplossing! Die joycons zijn ook veel en veel te klein.

Al mijn 4 joy cons hebben er last van. Ik heb ze ook allemaal al vervangen. Nieuwe stick er in gezet en bij 2 begint het al weer. Goed die nieuwe stick was maar een paar euro maar doen het nog altijd beter dan het origineel dat er in zat. Soms helpt het ook om met een borsteltje / kwastje langs te gaan of met airspry of contact spray maar heeft dat bij mij nog nooit geholpen. Ik snap ook niet dat zelfs de lite hier last van heeft. Had nintendo al lang mogen oplossen dit.

Natuurlijk wel even ingevuld. Goede actie hoop dat het wat uithaalt!
KillingRaptor

18 dec 2020, 15:26

Had gisteren een nieuwe SD kaart besteld voor mijn Switch en vandaag is hij aangekomen. Ben nu bezig alle bestanden aan het overzetten, dit duurt wel even zeg! Had ervoor eentje van 128GB (die zo goed als vol stond) en ben nu overgegaan naar 400GB. Stond ik mooie sale op Bol dus meteen toegehapt! Hier kan ik wel verder mee lijkt me zo.
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

23 dec 2020, 08:37

Thanks voor het 2020 overzicht, Nintendo!

Afbeelding
KillingRaptor

23 dec 2020, 09:20

Waar heb je dat overzichtje gevonden? Ben ook wel eens benieuwd!
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

23 dec 2020, 09:27

per e-mail ontvangen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 dec 2020, 23:52

De mijne.

Afbeelding
arjen1981

24 dec 2020, 10:21

Dat zijn echt veel uren jongens. Helemaal jij Shenglong83. Ik zit pas op 162 maar is dat wel maar is dat eigenlijk maar 1 enkele game. Namelijk Animal Crossing. Dat is vooral goed te zien aan deze graph:

Afbeelding
Flozem

24 dec 2020, 11:05

Mijn Switch activity:

Afbeelding

Afbeelding

Toch meer uurtjes dan gedacht... vooral de aanvang van Corona is te zien.

En de inactiviteit vanaf de verhuizing in september ivm klussen... :p
Laatst gewijzigd door Flozem op 24 dec 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok Impala!
Contacteer:

24 dec 2020, 11:08

Ik heb geen e-mail ontvangen. Dat zal dan wel komen omdat ik uit heb staan dat ik mijn gebruiksgegevens wil delen met Nintendo. Wel een beetje gaar, ze hebben deze gegevens gewoon in de Switch beschikbaar, maar delen ze alleen met je op een moment dat zij er zin in hebben. Op de 3DS had je zo'n prachtige dagboek app, was toch mooi geweest als we die ook op de Switch hadden. Als ik nu zo in m'n Switch kijk wat ik het meest gespeeld heb, dan is dat Ring Fit Adventure en YS VIII. Dan weet ik eigenlijk alweer voldoende! :smile:
Flozem

24 dec 2020, 11:09

Dat vind ik inderdaad ook jammer. Dat 3DS dagboek was echt geniaal... :)
KillingRaptor

24 dec 2020, 11:21

Hier de mijne. Valt wel op dat het sinds mei omhoog gegaan is terug bij mij. Dat is de maand waarin mijn relatie op de klippen is gelopen en dat mijn oma is gestorven, ik moest me ergens in kwijt kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

25 dec 2020, 17:27

Ik heb voor mezelf maar een gamercard gemaakt voor Switch, het zal vaak wel wat aanpassen zijn met de huidige games die ik speel maar vind het er zelf wel prima uitzien eigenlijk. Wou dit al even hebben en aangezien je het niet via Nintendo zelf kan krijgen ofzo dan maar op deze manier!
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

26 dec 2020, 06:01

KillingRaptor schreef:
Ik heb voor mezelf maar een gamercard gemaakt voor Switch, het zal vaak wel wat aanpassen zijn met de huidige games die ik speel maar vind het er zelf wel prima uitzien eigenlijk. Wou dit al even hebben en aangezien je het niet via Nintendo zelf kan krijgen ofzo dan maar op deze manier!
Ziet er goed uit, KR!
KillingRaptor

26 dec 2020, 11:03

Shenglong83 schreef:
26 dec 2020, 06:01
KillingRaptor schreef:
Ziet er goed uit, KR!
Thanks! :biggrin:

Even een kleine oproep hier plaatsen, iemand met de Switch naam Robert J. Is dat iemand van Button Bashers? Friend request ontvangen, heb het aanvaard maar is gewoon een kwestie van even te weten wie het is ook.
Afbeelding
kingoftherain

26 dec 2020, 11:09

KillingRaptor schreef:
Even een kleine oproep hier plaatsen, iemand met de Switch naam Robert J. Is dat iemand van Button Bashers? Friend request ontvangen, heb het aanvaard maar is gewoon een kwestie van even te weten wie het is ook.
Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

26 dec 2020, 11:34

kingoftherain schreef:
26 dec 2020, 11:09
KillingRaptor schreef:
Afbeelding
Aha, weten we dat ook weer! :biggrin:
Afbeelding
kingoftherain

26 dec 2020, 11:35

KillingRaptor schreef:
26 dec 2020, 11:34
Aha, weten we dat ook weer! :biggrin:
Raadsel opgelost! :thumbup: :switch: :innocent:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
TheDarkWanderer

02 jan 2021, 23:18

Ik heb die Crash Bandicoot kartracer even geprobeerd, maar ik vind de besturing maar clunky en in vergelijking met MK8 vind ik de game echt geen topper. Hebben jullie hem al geprobeerd? Hij is op Nintendo Online nu een paar dagen gratis te spelen.
I sense a soul in search of answers...
arjen1981

09 jan 2021, 11:37

Afbeelding

Mizutsune is neer! Het is een royale Rise demo. 2 tutorials en 2 hunts en elke character/wapen is beschikbaar om uit te proberen. De Wirebug is een toffe toevoeging evenals het reiden op Wyverns. Dat is ook hoe ik mijn eerste hunt heb gehaald. De framerate is ook redelijk. Rond de 30fps voor mijn gevoel ook met 5 players tegelijk. Ook de sfeer zit wel helemaal goed weer maar ik moet helaas wel een beetje bekennen dat het als een PS3 versie na Monster Hunter World voelt. Een cloud version had natuurlijk de gehele portable Monster Hunter te niet gedaan maar nu heb ik daar niet zoveel mee. Maar voor een handheld valt het mij toch 100% mee en knap dat Capcom en constante framerate weet te halen. De RE Engine blijft je verbazen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2021, 14:14

arjen1981 schreef:
09 jan 2021, 11:37
Afbeelding

Mizutsune is neer! Het is een royale Rise demo. 2 tutorials en 2 hunts en elke character/wapen is beschikbaar om uit te proberen. De Wirebug is een toffe toevoeging evenals het reiden op Wyverns. Dat is ook hoe ik mijn eerste hunt heb gehaald. De framerate is ook redelijk. Rond de 30fps voor mijn gevoel ook met 5 players tegelijk. Ook de sfeer zit wel helemaal goed weer maar ik moet helaas wel een beetje bekennen dat het als een PS3 versie na Monster Hunter World voelt. Een cloud version had natuurlijk de gehele portable Monster Hunter te niet gedaan maar nu heb ik daar niet zoveel mee. Maar voor een handheld valt het mij toch 100% mee en knap dat Capcom en constante framerate weet te halen. De RE Engine blijft je verbazen.
Ik haak ff aan bij jouw impressie (zonder daar per se een reactie op te geven) :)

Ik heb gisteren tijdens mijn middagpauze ook even de twee tutorials en de beginner's quest gespeeld en vandaag de quest met Mizuthune, weliswaar solo gespeeld. Net zoals destijds met de Monster Hunter World beta moet ik wel enorm wennen aan alle veranderingen. Grafisch is Rise een hele stap terug; met name qua geometrisch detail en foliage maar het zit wat dat betreft een beetje rond het midden tussen de 3DS HD releases en Monster Hunter World (maar dat is wel te begrijpen aangezien de Switch immers geen PS4 is). De performance vond ik ook best wel okay. de framerate voelt stabieler dan de console versies van Monster Hunter World ook al ligt het gemiddeld wat lager dan de PS4 Pro en Xbox One X versies, wellicht is dat het verschil dat de RE Engine maakt t.o.v. MT Framework. Het speelt daarom ook wel prettig maar datzelfde gold ook voor MH World op consoles ondanks de framedrops die je vaak kreeg.

De setting vind ik wel erg sterk en de graphics zijn toereikend om dat uit de verf te laten komen. Het deed me af en toe een beetje aan Nioh denken maar dan een stuk minder duister met de oude vervallen religieuze architectuur. Wel botst dat voor mijn gevoel met de karakters in de wereld. Monster Hunter World had vrij grouwe westerse karakters in een wereld vol bonte kleuren, Rise heeft kleurrijke oosterse karakters in een grouwe wereld.

Afbeelding

De gameplay is ook heel anders dan ik verwacht had, ik had Monster Hunter World met meer vertikaliteit verwacht en dat is deels waar. De map in de demo is in ieder geval niet zo groot als een MHW map, het is iets groter dan Monster Hunter 4 maps maar dan seamless zonder laadschermen maar inderdaad wel met meer vertikaliteit en mobiliteit dankzij de wirebugs. Wirebugs zijn meer dan alleen mobiliteitsmechanics want binnen battles zijn ze ook bruikbaar om vanaf afstand heel snel dichtbij de vijand te komen en ook weer om heel snel afstand te nemen, en ze spelen ook een rol in de wyvern riding mechanic waar ik persoonlijk nog niet helemaal over uit ben. In World en Generations was ik ook niet zo'n fan van de 'onderbreking' waar slechts 1 speler werkelijk een rol in kan spelen maar het is denk ik wel een kleine verbetering in Rise omdat je tactische keuzes kunt maken. Verder voelt de combat praktisch hetzelfde aan als in World al voelt de timing van attacks soms net ff wat anders aan.

Ik hoop echter wel dat die pijl die permanent in de richting van het monster wijst verdwijnt in de volledige game, in voorgaande demo's zaten dit soort features ook die uiteindelijk verdwenen dus ik ben hoopvol, ik vind het namelijk niet zo erg om eerst een 'expeditie' naar het Monster te moeten doen al hoeven de tracks en scout flies van mij niet terug te komen. Wat voor mij persoonlijk nog erg belangrijk is en waar de demo nog geen uitspraak over doet zijn armors, drop-rates en dat soort zaken. Een van de grootste motivaties om online te spelen voor mij was om materialen te farmen voor armors en wapens die ik wilde craften. Ik verwacht dat dit helemaal goed komt.

Al met al stemt de demo mij ondanks sommige twijfels die ik nog heb wel tevreden en zal ik zeker de volledige game gaan spelen. Hopelijk komt er een community van de grond op Button-Bashers.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”