Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
WonderZwaan

Re: Nintendo Switch

20 jul 2020, 11:55

Haha ja, wel weer een knap staaltje getemperde verwachtingen van Nintendo. De presentatie zal ook nog eens maar 10 minuten duren, maar het feit dat ze dit een 'serie' noemen doet wel vermoeden dat er vaker dit soort filmpjes zullen uitkomen.

Wildcards: No More Heroes 3 en Bravely Default 2 worden technisch gezien door Nintendo uitgegeven buiten Japan. Op basis van de aankondiging lijken die dus bij voorbaat uitgesloten, maar misschien prikken ze er wel een paar release data bij.
Als ze ook indies tonen, lijkt Sports Story me wel een logische. Droomscenario is natuurlijk Axiom Verge 2 en/of Hollow Knight: Silksong, maar laten we daar vooral niet vanuit gaan om teleurstelling te voorkomen. :biggrin:
Dynamike schreef:
20 jul 2020, 07:38
Vanavond/dinsdagochtend heel vroeg, om 01:00 is er een Nintendo Direct Mini - Partner Showcase (namen worden steeds belachelijker)
De tijdsconversie gaat de andere kant op in dit geval; het filmpje verschijnt maandag 20 juli (vandaag) om 16.00 uur onze tijd al. Voor de USA wordt het wel een vroegertje.
KillingRaptor

20 jul 2020, 13:16

Ik hoop stiekem op Bayonetta 3 maar dat zal wel niet gebeuren. :biggrin:
Afbeelding
Ribbelchips

20 jul 2020, 16:28

SMT heeft redelijk wat fans, dus die zullen wel blij zijn met die SMT3 remake en ein-de-lijk footage van de nieuwe SMTV. Die werd 3 jaar geleden al samen het logo van Bayo 3, het logo van MP3 en het logo van No More heroes 3 onthuld... :lol:
WonderZwaan

20 jul 2020, 16:53

Wellicht de moeite waard om te vermelden dat de Japanse Direct nog een aantal andere games kort toonde. O.a. Jump Force, Fairy Tail, Final Fantasy: Crystal Chronicles, Ninjala, Atelier Ryza 2, Sakuna: Of Rice And Ruin, en Captain Tsubasa: Rise Of New Champions.

Ook niets wereldschokkends, maar in elk geval zat er wat meer vaart in dan de Engelse versie. Ik heb de stukjes over worstelen en die shooter maar geskipt. Wel leuk dat Shin Megami Tensei 5 weer in beeld is, al zal dat alsnog een late 2021 release worden denk ik.

Swey

20 jul 2020, 19:24

Ryza 2 moet echt naar het westen komen. Ennnn Cadence of Hyrule krijgt een physical!
kingoftherain

20 jul 2020, 20:08

Fairy Tail haal ik waarschijnlijk wel en de Atelier spellen koop ik meestal ook wel, maar Sakuna kende ik nog niet. Dat ziet er wel leuk uit. Bedankt! :thumbup:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jul 2020, 13:08

Ribbelchips schreef:
20 jul 2020, 16:28
SMT heeft redelijk wat fans, dus die zullen wel blij zijn met die SMT3 remake en ein-de-lijk footage van de nieuwe SMTV. Die werd 3 jaar geleden al samen het logo van Bayo 3, het logo van MP3 en het logo van No More heroes 3 onthuld... :lol:
Ik ben zeker blij met bevestiging van de release van SMTV, en de remaster van SMT3 is een mooie bonus. Ik heb die game niet afgemaakt op PS2 dus ik wil volgend jaar nog wel een nieuwe poging wagen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jul 2020, 13:10

Swey schreef:
20 jul 2020, 19:24
Ryza 2 moet echt naar het westen komen. Ennnn Cadence of Hyrule krijgt een physical!
Atelier Ryza was voor mij een onverwacht succes, ik was niet aangehaakt op de franchise maar had alsnog Ryza gekocht omdat word-of-mouth zo goed was en het is zeker niet tegengevallen. Als deel 2 hier fysiek verschijnt heb ik em op dag 1 :)

En een fysieke versie van Cadence of Hyrule zat ik stiekem op te hopen, ik had verwacht dat LRG er een gooi naar zou doen maar dit is 100x beter.
Swey

11 aug 2020, 10:33

Oceanhorn 2 komt uit in het najaar, ziet eruit als een BOTW type game. Geen nieuws over physical, naar dat gaat er vast komen gezien de populariteit van deel 1
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

11 aug 2020, 16:20

hele toffe game!
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

11 aug 2020, 17:24

Ik hoop dat een boze BOTW fan zijn Switch nu kapot gooit uit protest :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 aug 2020, 16:23

Morgen Nintendo Indie World Showcase om 18:00.

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 aug 2020, 19:49

O leuk. Ik ben benieuwd.
KillingRaptor

17 aug 2020, 20:38

Ben ook wel benieuwd! Altijd tof om te zien wat er nog aankomt en indies kunnen vaak heel interessant zijn.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 aug 2020, 15:14

De sequel van Journey komt naar Switch als timed console exclusive.
Swey

18 aug 2020, 22:19

SuperGiant Games, de makers van Bastion en Transistor , hebben aangekondigd dat hun nieuwste game Hades , naar Switch komt!
Super hyped hiervoor, tis echt een quality studio, kan niet wachten!
arjen1981

19 aug 2020, 08:39

Als je niet kunt wachten dan kun je deze natuurlijk al lange tijd in Early Access vorm op de PC spelen. Early Access is natuurlijk niet de uiteindelijke game maar ik vond de indie world nu zelfs nog meer een herhaling van eerdere announcements voor andere platformen (vooral PC).

Onder collectors lijk de switch de holy grail voor indie titels. vooral als de game niet fysiek op PC uit komt. Maar zijn het vaak ook ports die minder performen en aanpassingen moeten maken om op dezelfde kwaliteit te kunnen draaien op de Nintendo Switch. Daarom heb ik net als met Microsoft zijn hardware ook steeds meer van: al deze Switch aankondigingen speel ik wel op de PC. De helft van de keer verschijnen ze zelfs in een subscription of als actie helemaal gratis. Zo heb ik Spiritfarer uit de Indie World van gister nu ook direct al op XBOX game pass for PC zien staan. Waarom zou je die nog kopen voor de Switch? Tenzij je deze echt fysiek wil. Wat ik ook prima snap maar voor mij voelt de Switch persoonlijk wel meer en meer als einde oefening. En ben ik ook benieuwd hoe lang Nintendo het nog vol gaat houden in 2021 als ook de indie ontwikkelaars zich wel gaan richten op next gen hardware.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 aug 2020, 10:04

Ik speel de games die in Game Pass verschijnen ook bij voorkeur op PC (bv Carrion, Gris, Outer Worlds, Streets of Rage 4), en alleen als ik de game dan nog fysiek wil wat iig in het geval van Gris en Streets of Rage 4 zo was dan komt er meestal wel de Switch versie. Overigens denk ik niet dat next-gen veel invloed gaat hebben op het succes of de ondersteuning van Switch, PS4 en Xbox One hadden dat ook niet (en vice versa ook niet). Er zullen vast een aantal studio's zijn die gebruik gaan maken van hogere kwaliteit assets en effecten en die games zullen Switch overslaan, maar als je geen marketing-deal hebt met Microsoft, Sony of een grote publisher is dat tegelijk ook wel een groot risico. Tegen de tijd dat de next-gen consoles tractie beginnen krijgen zijn er 250 miljoen PS4+XBO+SW systemen op de markt, en Switch blijft nog wel een jaar of twee goed verkopen en is qua indie games op PC na momenteel het grootste platform.
arjen1981

19 aug 2020, 11:41

Zo lijkt het wel maar het zou mij echt verbazen als dit zo blijft in 2021. Veel gezinnen om mij heen zie ik pas de afgelopen maanden hun eerste current gen console kopen en dat zijn allemaal switchen. Maar als je kijkt hoe het met de ps3, 360 en wii u ging toen de PS4 en XBOX One verschenen was het toch snel over. MS doet wel een grote push naar het kunnen spelen van de nieuwe games op XBOX ONE hardware maar zie je dat ze zich daar zelf met hun flagship titel Halo Infinite al direct in de vingers snijden. Als MS er al moeite mee heeft dan hebben indie ontwikkelaars dat zeker. Goed meer en meer indie devs maken tegenwoordig gebruik van engines die opzichzelf al crossplatform zijn. Wat dat betreft leven we nu in een andere wereld als toen de PS4 uit kwam. Maar naast Animal Crossing (die ik nog zeker het hele jaar door speel) en de volgende Zelda zie ik mij eigenlijk nog maar heel weinig achter een Switch kruipen op dit moment en vond ik de recentere indie showcases van XBOX en Sony beiden beter omdat daar daadwerkelijk nieuwe games getoond werden die ook al vaak juist niet meer op de switch verschijnen (tenminste nog niet zijn aangekondigd). En wat mij betreft is dat voor de speler zelf goed want hoe meer focus op een platform hoe beter dat vaak uitpakt. Zo had ik juist ook uit deze indie world juist wat meer exclusieve verwacht die juist wel die klassieke Nintendo feel hebben. Maar helaas is dat niet het geval.
arjen1981

03 sep 2020, 17:22

Geruchten bevestigd. 3D world, SM64, Galaxy en Sunshine komen naar de switch:

Vooral Galaxy is natuurlijk een pareltje. En ik vermoed dat deze dat vandaag de dag nog steeds is? Helemaal leuk voor iedereen die deze delen heeft gemist natuurlijk. 3D world vind ik zelf echt een uitstekende Mario. Stukken beter dan alle (New) super Mario games. Ook heb ik echt wel een bijzondere click met Sunshine.

Wel spijtig dat Galaxy 2 ontbreekt en er niet net even wat meer energie ingestopt wordt zoals je wel ziet bij de aanpak van een Toys For Bob remake.
Zach

03 sep 2020, 18:22

Jammer dat Super Mario 64 niet een visuele upgrade krijgt.
koekiemonster
Contacteer:

04 sep 2020, 17:00

https://m.youtube.com/watch?v=N2OUVNO3ToY

Jim vindt er wat van en ik begrijp hem volledig.
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 sep 2020, 12:14

Ik.. heb zojuist Mario Kart Live: Home Circuit besteld. Karten met real-world physics en AR spreekt mij enorm aan, meer nog dan VR.
KillingRaptor

05 sep 2020, 12:21

Ja het lijkt mij eigenlijk ook erg tof! Jammer dat er geen pakket is met een Bowser kart. :biggrin:
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

05 sep 2020, 15:51

En jammer dat het een download is en geen cartridge. Super onhandig wanneer de eshop sluit (zoals op de wii en ds al reeds gebeurd is).

Wel een tof idee die game! Beetje een evolutie van Labo.
- portable-games.nl

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”