Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
kingoftherain

Re: Nintendo Switch

24 sep 2021, 12:17

Ribbelchips schreef:
24 sep 2021, 11:52
Verrassend leuke Nintendo Direct geweest gister. De focus lag zoals verwacht op komend najaar, maar er werden toch nog wel wat toffe nieuwe dingetjes aangekondigd.

Een nieuwe en interessant ogende 3D Kirby game met de subtitel 'en de vergeten wereld' bijvoorbeeld. Het leek op een crossover tussen Mario Oddysey en The Last of Us, maar dan met Kirby personages. Er gingen al geruchten over de Castlevania Advance collectie, maar die is gister dus onthuld en stond direct online. Zelfde geldt voor de geweldig ogende remake van ActRaiser! Er kwam ook een Shadowrun trilogy voorbij die ik nog even nader moet bestuderen (nooit geweten dat er überhaupt 3 Shadowrun games waren, maar het oogde nogal clinish). Bayonetta 3 werd eigenlijk getoond, maar dat was niet echt iets voor mij. Metroid Dread daarentegen wél, en daar wil ik het liefst zo min mogelijk van zien, dus ik ben drinken gaan pakken tijdens de nieuwe trailer. Ik heb ook wel weer zin in een nieuwe Splatoon en die game oogde (en klonk!) prima! Ook zin in Project Triangle. Die wordt echt vet!

Het was ook wel eens lekker om een Direct te zien zonder de zoveelste Smash update of Amiibo toevoeging trouwens. Het ramde allemaal lekker door. Games, games, games. Alleen onderbroken door de aankondiging van de Mario film en de voice actors...

De volgende dingen konden me minder bekoren:

- Sega Megadrive en Nintendo 64 toevoeging aan Nintendo Switch Online gaat extra geld kosten en de bijbehorende controllers gaan maar liefst €50 kosten. En dan krijgen we niet eens de 6 knops SMD pad, die Japan wél krijgt..

- De Switch krijgt dus een port van Starwars KOTOR vlak na een vette remake voor next-gen aangekondigd is. Alsof het verschil in power nog niet duidelijk genoeg was :D.

- Er werd een Chocobo kartgame aangekondigd. Why?

- Ook die nieuwe card-based game van SquareEnix leek imo nergens op.
Ik had het toevallig net bij algemeen game nieuws over dat ik het begin van de nieuwe Kirby er als een soort The Last Of Us demake uit vond zien, hahaha.

Metroid Dread had ik hetzelfde mee. Ik heb het wel gekeken, maar het was gelukkig niet superveel. Er werd verwezen naar een website waar je meer informatie en achtergrond op kon zoeken, wat we beiden niet zullen gaan doen waarschijnlijk. :tongue2:

Die Chocobo GP ben ik dan stiekem weer wel geïnteresseerd in.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

24 sep 2021, 12:21

Die Chocobo GP lijkt mij ook wel tof, vond die op de PS1 ook heel erg leuk. En Vivi zit erin!
kingoftherain

24 sep 2021, 12:24

KillingRaptor schreef:
En Vivi zit erin!
Oh, dat is wel helemaal jouw ding, natuurlijk. :thumbup:
Zat hij nou ook in Chocobo Racing, of alleen die white mage? Ik weet het niet meer.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

24 sep 2021, 12:27

kingoftherain schreef:
24 sep 2021, 12:24
KillingRaptor schreef:
En Vivi zit erin!
Oh, dat is wel helemaal jouw ding, natuurlijk. :thumbup:
Zat hij nou ook in Chocobo Racing, of alleen die white mage? Ik weet het niet meer.
De white mage alleen als ik me niet vergis. Maar als ik me goed herinner zitten Cloud en Squall wel in die als unlockable characters. Er zat wel een gewone black mage in Racing.
Ribbelchips

24 sep 2021, 12:30

Oh er is animo voor die game? Dat had ik serieus niet verwacht. Ik zou niet weten welke leegte die game moet opvullen..
Afbeelding
kingoftherain

24 sep 2021, 12:53

Ribbelchips schreef:
24 sep 2021, 12:30
Oh er is animo voor die game? Dat had ik serieus niet verwacht. Ik zou niet weten welke leegte die game moet opvullen..
Hahaha, je kan nou eenmaal niet alles leuk vinden.

koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

24 sep 2021, 13:25

Iemand die chocobobo game gespeeld op de Nintendo DS?
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 sep 2021, 21:43

Ribbelchips schreef:
24 sep 2021, 11:52
Verrassend leuke Nintendo Direct geweest gister. De focus lag zoals verwacht op komend najaar, maar er werden toch nog wel wat toffe nieuwe dingetjes aangekondigd.

Een nieuwe en interessant ogende 3D Kirby game met de subtitel 'en de vergeten wereld' bijvoorbeeld. Het leek op een crossover tussen Mario Oddysey en The Last of Us, maar dan met Kirby personages. Er gingen al geruchten over de Castlevania Advance collectie, maar die is gister dus onthuld en stond direct online. Zelfde geldt voor de geweldig ogende remake van ActRaiser! Er kwam ook een Shadowrun trilogy voorbij die ik nog even nader moet bestuderen (nooit geweten dat er überhaupt 3 Shadowrun games waren, maar het oogde nogal clinish). Bayonetta 3 werd eigenlijk getoond, maar dat was niet echt iets voor mij. Metroid Dread daarentegen wél, en daar wil ik het liefst zo min mogelijk van zien, dus ik ben drinken gaan pakken tijdens de nieuwe trailer. Ik heb ook wel weer zin in een nieuwe Splatoon en die game oogde (en klonk!) prima! Ook zin in Project Triangle. Die wordt echt vet!

Het was ook wel eens lekker om een Direct te zien zonder de zoveelste Smash update of Amiibo toevoeging trouwens. Het ramde allemaal lekker door. Games, games, games. Alleen onderbroken door de aankondiging van de Mario film en de voice actors...

De volgende dingen konden me minder bekoren:

- Sega Megadrive en Nintendo 64 toevoeging aan Nintendo Switch Online gaat extra geld kosten en de bijbehorende controllers gaan maar liefst €50 kosten. En dan krijgen we niet eens de 6 knops SMD pad, die Japan wél krijgt..

- De Switch krijgt dus een port van Starwars KOTOR vlak na een vette remake voor next-gen aangekondigd is. Alsof het verschil in power nog niet duidelijk genoeg was :D.

- Er werd een Chocobo kartgame aangekondigd. Why?

- Ook die nieuwe card-based game van SquareEnix leek imo nergens op.
De Shadowrun games waren voor mij een van de hoogtepunten. Ik heb er twee op PC, drie keer mee begonnen maar er komt telkens iets tussen. Wellicht dat het in handheld mode ineens helemaal klikt bij mij.
Ribbelchips

27 sep 2021, 13:34

Ik werd ook enthousiast van die aankondiging, maar toen ik ging opzoeken wat die trilogie nou daadwerkelijk in hield, verdween dat snel weer. Het gaat niet om de jaren 90 games (SNES/Megadrive), maar om die recentere.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 sep 2021, 14:45

Ah ja, ik heb juist meer met de moderne Shadowrun games.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

30 sep 2021, 10:11

Dus toch een 4k Switch in 2022? Tenminste dat bericht komt uit Bloomberg. De devs de kits al. Ik juig het SUPER toe ookal is het DLSS! ik kan er niet meer zo goed over als ik dan de trailer van Dread of een Kirby zie maar zijn het wel spelen die ik erg graag zou spelen.
KillingRaptor

05 okt 2021, 15:55

Nog 5 minuten en we weten wie de laatste fighter in Smash Bros. Ultimate word! Ben erg benieuwd eigenlijk.
kingoftherain

05 okt 2021, 16:20

KillingRaptor schreef:
05 okt 2021, 15:55
Nog 5 minuten en we weten wie de laatste fighter in Smash Bros. Ultimate word! Ben erg benieuwd eigenlijk.
Ik was toevallig precies op tijd thuis om het ook te kijken. Ik wist dat het vandaag was, maar had geen idee hoe laat.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 okt 2021, 17:06

Dank voor de heads up KillingRaptor! Ik zit in Kroatië, kwam net terug van een lange wandeling in Plitvice en om 15:59 check ik Button-Bashers :)
kingoftherain

05 okt 2021, 17:22

Apenheul schreef:
05 okt 2021, 17:06
Dank voor de heads up KillingRaptor! Ik zit in Kroatië, kwam net terug van een lange wandeling in Plitvice en om 15:59 check ik Button-Bashers :)
Bashers to the rescue! :thumbup: :party3: :heart:

KillingRaptor

05 okt 2021, 17:38

Echt een hele toffe laatste fighter vind ik!
KillingRaptor

19 okt 2021, 12:46

Sora is er voor Smash en daarmee is dit tijdperk van Smash afgewerkt, wat een prachtige game ook. Wat een achievements die ze hebben behaald met de fighters! En onderstaande video toont dit ook perfect.

TheDarkWanderer

20 nov 2021, 13:13

Wie van de Bashers gaat er voor een van beide nieuwe Pokemon games?
I sense a soul in search of answers...
Swey

20 nov 2021, 14:08

TheDarkWanderer schreef:
20 nov 2021, 13:13
Wie van de Bashers gaat er voor een van beide nieuwe Pokemon games?
Hoeveel ik ook van JRPG’s hou, ik heb nooit kunnen wennen aan Pokemon. Ik sla over. Maar ik kijk wel met een schuin oog naar Arceus, wellicht dat die mij wel weet binnen te halen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 nov 2021, 14:55

Die Diamond & Pearl remakes zijn enorm trouw aan het origineel waardoor het voor mensen die het gespeeld hebben maar er geen nostalgie bij hebben denk ik niet de moeite waard is. Ik heb het origineel gespeeld en daar heb ik me persoonlijk goed mee vermaakt. Als je interesse hebt en de originele nooit hebt gespeeld zou ik wel aanraden er eentje te proberen. Ik laat hem liggen omdat ik niet per se opnieuw wil spelen.

Arceus is interessant maar vooral omdat het nieuw is, ik heb nog niet echt iets gezien in die game behalve de open wereld dat mij aanspreekt.
Shenglong83
Contacteer:

21 nov 2021, 09:46

De Diamond & Pearl remakes sla ik voorlopig over. Ik heb het origineel nog ergens liggen, nooit aan begonnen. Wellicht dat ik die eens opgraaf.
Deze nieuwe versies zien er wat mij betreft zo 13-in-een-dozijn uit dat het me niet boeit. Misschien over een tijdje, als ik ze ergens 2de hands kan krijgen met een flinke korting.

Arceus kijk ik wel weer naar uit. Dit lijkt eindelijk wat vernieuwing in de serie te brengen, wat hard nodig is.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
arjen1981

21 nov 2021, 14:19

Mijn zoon is helemaal weg van Pokemon. Maar ik geef hem ook de originele ipv deze nu weer opnieuw te kopen. Hij kijkt naast BOTW2 ook bog het meest uit naar Arceus . Maar zelf ben ik eigenlijk nog veel benieuwder wat DokeV nu exact gaat worden.
Zach

21 nov 2021, 18:18

Ik vond het origineel op de DS maar niets, dus deze laat ik aan mij voorbij gaan. Let's Go was aardig, Sword/Shield vond ik niet zo bijzonder.
X/Y vond ik ook niet heel boeiend. Als ik Pokemon ga spelen speel ik wel heartgold/soulsilver of de originele games.

Shin Megami Tensei V geniet ik wel van volle teugen van. Ik vind het wel fijner op de TV dan in handheld-mode.
KillingRaptor

21 nov 2021, 18:37

Ik laat ze ook mij voorbijgaan, de originele vond ik niet zo heel erg bijzonder. Het beste wat er uitgekomen is voor mij was Lucario. Arceus kijk ik wel naar uit!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

21 nov 2021, 19:04

Ik laat ze ook voorbij gaan. Overigens is er nu een hele puike eShop sale gaande en daar kan je gewoon 5 tot 10 games scoren voor de prijs van deze Pokemon. Dat is pas lekker! Duke 3D is 2.49 bv
- portable-games.nl

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”