Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
HeatherGrace

Re: Nintendo Switch

18 jun 2021, 22:16

Zach schreef:
18 jun 2021, 21:43
Verbazingwekkend dat Metroid Dread 60 euro gaat kosten, in mijn ogen had het ook best 16 euro kunnen zijn. Ik had het kunnen weten het is Nintendo.
Ik hoop dat het verhaal een beetje degelijk is en dat het niet perse de Alien-franchise gaat volgen.
Ik denk dat het wel een volwaardige game gaat worden hoor. Zit nog heel wat tijd tussen nu en oktober waarin ik verwacht dat ze nog wat toffe dingen gaan doen wat de grafische tegenvaller betreft.

Fusion is het verste dat we ooit in de Metroid tijdlijn zijn geweest, dus heb zelf hoge verwachtingen wat de setting/narrative betreft. Deze "stalker" die je hebt, net zoals X is Fusion, lijkt me ook erg tof.

Ondertussen nog geen Special Edition op Game Mania of Bol.com. Balen. Had ook niet zo moeilijk moeten doen en gewoon direct kopen die handel. :lol:
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

19 jun 2021, 09:34

HeatherGrace schreef:
Ondertussen nog geen Special Edition op Game Mania of Bol.com. Balen. Had ook niet zo moeilijk moeten doen en gewoon direct kopen die handel. :lol:
Ik zie dat Intertoys 'm ook heeft toegevoegd: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... al-edition

Is nog niet te koop, maar die komt dus nog wel! Goed in de gaten houden dus. :smile: En bovendien een tientje goedkoper dan NedGame en AllYourGames. :thumbup:
HeatherGrace

19 jun 2021, 09:38

synergy schreef:
19 jun 2021, 09:34
HeatherGrace schreef:
Ik zie dat Intertoys 'm ook heeft toegevoegd: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... al-edition

Is nog niet te koop, maar die komt dus nog wel! Goed in de gaten houden dus. :smile: En bovendien een tientje goedkoper dan NedGame en AllYourGames. :thumbup:
Aah! Die gingen we gisteren proberen, maar dachten dat die uitverkocht was. Even lekker refreshen dan!

Collegaatje bood ook aan dat ik zijn Switch mag lenen om Dread te spelen. Ook tof, dus zeker zin in. :smile:
Afbeelding
HeatherGrace

20 jun 2021, 09:21

Hebbes! Op Your Game Zone nu.
https://ygz.nl/metroid-dread-special-ed ... dgetgaming

Goeie deal ook. Ik heb de game nu gekocht. Mijn collegaatje mag 'em lenen en ik mag zijn Switch lenen. Zin in! :flex:

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

20 jun 2021, 11:39

Zach schreef:Verbazingwekkend dat Metroid Dread 60 euro gaat kosten, in mijn ogen had het ook best 16 euro kunnen zijn. Ik had het kunnen weten het is Nintendo.
Ik hoop dat het verhaal een beetje degelijk is en dat het niet perse de Alien-franchise gaat volgen.
Wat is daar verbazingwekkend aan, het is een nieuwe game in een populaire franchise. Ze hebben bij Nintendo soms wel vreemde prijzen voor remasters en heruitgaves, maar in deze ben ik wel van mening dat het een gerechtvaardigde prijs is.

Advance Wars vind ik dan eerder overpriced, ondanks dat je twee games krijgt.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
synergy

20 jun 2021, 12:31

HeatherGrace schreef:
20 jun 2021, 09:21
Hebbes! Op Your Game Zone nu.
https://ygz.nl/metroid-dread-special-ed ... dgetgaming

Goeie deal ook. Ik heb de game nu gekocht. Mijn collegaatje mag 'em lenen en ik mag zijn Switch lenen. Zin in! :flex:

Afbeelding
Check! Fijn om te horen dat je toch nog een exemplaar hebt kunnen bemachtigen. Hij is daar ook al weer uitverkocht zie ik. Goede deal met je collega inderdaad. :smile:

Laat 8 oktober maar snel komen! Heb er heel veel zin in, ben gisteren nog even verder gegaan met Samus Returns waar ik was blijven steken bij de Queen Metroid boss fight. :evil2:
HeatherGrace

20 jun 2021, 14:20

Oei, dat ging hard weer. Blij dat ik vanmorgen vroeg nog even checkte. Had Budgetgaming op tab staan.

En tof. Zou ik zeker verder mee gaan. Tot het einde een fantastische game. Ik denk mijn favoriete Metroid. Nog boven Zero Mission. :)
Afbeelding
synergy

20 jun 2021, 20:18

HeatherGrace schreef:
20 jun 2021, 14:20
Ik denk mijn favoriete Metroid. Nog boven Zero Mission. :)
Ben benieuwd! Zero Mission staat bovenaan m'n lijst zodra de Analogue Pocket er is. Gaat een mooie Metroid herfst worden! :smile:
Marth Daul

Re: Nintendo Switch controller, welke ?

04 jul 2021, 03:56

Tot op heden vind ik de Xbox 360 ( niet die van de Xbox one hoewel die bijna dezelfde is ) de beste controller ooit gemaakt. ieder zijn ding natuurlijk. Daar ik mijn switch nog maar amper heb gebruikt daar ik echt geen handheld gamer ben wil ik hem op de tv gaan gebruiken maar dan met een goede ( voor mij dan ) controller. Kunnen jullie mij wat switch controllers aanraden die goed zijn en gelijkaardig aan de Xbox 360 controller ? Indien mogelijk met een link, naar bvb. een shop. Alvast bedankt !
May the Force be Cute :cool:
Shenglong83
Contacteer:

Re: Nintendo Switch controller, welke ?

04 jul 2021, 06:37

Marth Daul schreef:
04 jul 2021, 03:56
Tot op heden vind ik de Xbox 360 ( niet die van de Xbox one hoewel die bijna dezelfde is ) de beste controller ooit gemaakt. ieder zijn ding natuurlijk. Daar ik mijn switch nog maar amper heb gebruikt daar ik echt geen handheld gamer ben wil ik hem op de tv gaan gebruiken maar dan met een goede ( voor mij dan ) controller. Kunnen jullie mij wat switch controllers aanraden die goed zijn en gelijkaardig aan de Xbox 360 controller ? Indien mogelijk met een link, naar bvb. een shop. Alvast bedankt !
Dus je zoekt een controller voor Switch, in de stijl van een XBox 360 controller?
Wat dacht je dan van..

Optie 1: Een Xbox 360 Controller! Ik raad je aan een MayFlash MAGIC-S pro USB adapter te kopen.
Hiermee kan je alle bekende 1st party controllers, zoals een wired :xbox: 360 controller, gebruiken op je Switch.

https://www.mayflash.com/product/showproduct.php?id=4

disclaimer: deze heb ik zelf niet, dus ik kan er geen persoonlijk waarde oordeel over geven. Ik weet alleen dat ze bestaan. Maar er zijn vast genoeg youtube reviews over te vinden.

Optie 2: De officiele Switch Pro controller. Naar mijn mening overall een van de beste, meest comfortabele controllers ooit.
Ik gebruik deze iedere keer dat ik in docked modus speel. En de button lay out is vrijwel identiek aan de 360 controller, dus deze zou je ook wel moeten liggen.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_n ... 93406.html

Optie 3: Een 8BitDo Pro 2. Deze heeft weinig met een 360 controller gemeen, maar ik wilde hem toch even noemen als aanrader. Ik had al een officiele Switch Pro controller, maar vond de DPad op Switch Pro controller niet ideal voor 2D platformers, dus heb ik deze 8bitdo pro erbij gekocht. Main verschil met de Switch Pro controller is de locatie van de DPad links en analog stick in het midden (zoals een Playstation controller). Prijs is ook een stuk schappelijker. En deze heeft programmeerbare knoppen en 2 extra knoppen achterop, features die je normaal alleen op veel duurdere controllers ziet.

https://www.8bitdo.com/pro2/
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
synergy

06 jul 2021, 15:25

Nou hier dan de Switch "pro"

https://www.nintendo.nl/Nintendo-Switch ... 00984.html

Geen performance upgrade, alleen een beter scherm + LAN poort in je dock + betere speakers. Niet echt spannend dus voor docked spelers (zoals ik)... jammer.
dlbyvisual

06 jul 2021, 15:30

Ik speel alleen handheld (heb een lite), maar ga deze ook niet aanschaffen.
Fing3r

06 jul 2021, 15:41

Leuk dat scherm, maar verder voegt het weinig toe zolang we niets weten over resolutie of performance.
Afbeelding
Fing3r

06 jul 2021, 15:42

En prijs wordt ook niet over gesproken, ik ben bang dat ze hier wel €399 voor gaan vragen.
Afbeelding
synergy

06 jul 2021, 15:45

Fing3r schreef:
06 jul 2021, 15:42
En prijs wordt ook niet over gesproken, ik ben bang dat ze hier wel €399 voor gaan vragen.
Ik las op PU:

"Nintendo geeft in Europa geen officiële adviesprijzen, maar de nieuwe Switch kost in de Verenigde Staten 349,99 dollar - 50 dollar meer dan de reguliere Switch. Het is dan ook nagenoeg zeker dat er in Europa ook 50 euro bij de standaard prijs opgeteld moet worden."
Ribbelchips

06 jul 2021, 17:01

Ik snap het niet. Het huidige model schreeuwt om een upgrade. Games als Age of Calamity en Bowsers Fury lopen overduidelijk tegen de technische grenzen van het eerste systeem omhoog. En die eerste is al natuurlijk al maanden uit. Daarnaast zijn de joycons en de manier waarop ze op het systeem worden vastgeklikt natuurlijk al vanaf dag 1 aan verbetering toe. Om over het driften nog maar te zwijgen. En 4K is bij Sony en MS al sinds 2016 standaard...

Typische Nintendo weer dit.

En dan koop je dit, en krijg je volgend jaar alsnog de Pro.. :D
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

06 jul 2021, 18:18

Polygon heeft een mooie post met alle details inc de prijs:
https://www.polygon.com/22166494/ninten ... rice-specs

Alleen als mijn huidige switch kapot zou gaan zou ik hier voor gaan. Ik vind het vooral jammer voor BotW 2. Want ik loop er toch echt wel tegen aan dat het er allemaal niet echt meer uit ziet op een modern 65inch scherm. Anders had ik Monster Hunter ook veel fanatieker opgepakt maar nu denk ik zelfs eerder om World weer op te pakken.
KillingRaptor

06 jul 2021, 18:43

Serieuze skip aangezien ik nooit handheld mode speel. :lol:
Swey

06 jul 2021, 18:45

Dikke skip behalve als er een Zelda model komt. Dit is toch nauwelijks een upgrade te noemen? Ik neem aan dat als er significante processor upgrades uitgevoerd waren dat dit vermeld zou zijn in de trailer. Zoiets belangrijks laat je niet weg. En geen 4K ? Dude…. Ik neem aan dat Nintendo langer moet werken aan dat model want het is echt tijd dat ze een upgrade mbt performance gaan doen
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 jul 2021, 19:16

Ik speel voornamelijk handheld, maar het scherm van het oude model is voor mij goed genoeg. Verder heb ik de LAN poort niet nodig en de batterij gaat nog lang zat mee.
arjen1981

06 jul 2021, 19:21

Ik denk serieus dat je met een poosje veel beter af bent met een PC. De resolutie scaling van de grootste Switch Emulators doet dit al veel langer beter dan Nintendo zelf:

En de compatability wordt ook steeds beter en heb je direct een fatsoenlijke controller.
Shenglong83
Contacteer:

08 jul 2021, 14:11

Er gingen al tijden geruchten rond over de "Switch Pro" en alle geweldige upgrades die deze zou hebben.
Nergens op gebaseerd natuurlijk, Nintendo heeft het er zelf nooit over gehad.
Pure hype en clickbait van youtubers etc, wat er nu voor zorgt dat mensen teleurgesteld zijn dat al die fantasie verhalen niet waar blijken.

Afbeelding

Als je naar hun vorige handhelds kijkt zie je dat dit nieuwe model Switch in het patroon van Nintendo past:
Nieuwe modellen (en de verbetering daarin) komen altijd in zeer kleine stapjes.
Critici/Cynici zouden misschien zeggen "om zoveel mogelijk geld eruit te persen".

Ik maak me er niet zo druk om. Een beter model is altijd goed voor mensen die nog geen Switch hebben er er wellicht een willen.
Voor mij, iemand die 95% vd tijd in docked speelt, is het de upgrade niet waard.
Ik wacht wel tot er over een jaar of 2 -3 weer een (ietsje) beter model wordt gepresenteerd.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
TheDarkWanderer

08 jul 2021, 16:12

Jammer, maar speel Switch toch vooral docked of onderweg games die geen hoge eisen stellen aan de hardware. Dus niet echt een gemis.

Ben trouwens begonnen met Age of Calamity, vind het wel een leuke game met een tof sfeertje, iemand van jullie deze al uitvoerig gespeeld?
I sense a soul in search of answers...
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

08 jul 2021, 20:58

Het is vooral een fijne methode om relevant te blijven en prijzen kunstmatig hoog te houden. Denk dat de chips in de Switch geen fluit meer kosten… mooie marges dus bij Nintendo op deze hardware.
- portable-games.nl
Swey

09 jul 2021, 08:11

koekiemonster schreef:
08 jul 2021, 20:58
Het is vooral een fijne methode om relevant te blijven en prijzen kunstmatig hoog te houden. Denk dat de chips in de Switch geen fluit meer kosten… mooie marges dus bij Nintendo op deze hardware.
Nintendo is ook de enige console producer die toch altijd nog winst maakt op de consoles. PlayStation en Xbox verkopen ze altijd met verlies.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”