Ik had het toevallig net bij algemeen game nieuws over dat ik het begin van de nieuwe Kirby er als een soort The Last Of Us demake uit vond zien, hahaha.Ribbelchips schreef: ↑24 sep 2021, 11:52Verrassend leuke Nintendo Direct geweest gister. De focus lag zoals verwacht op komend najaar, maar er werden toch nog wel wat toffe nieuwe dingetjes aangekondigd.
Een nieuwe en interessant ogende 3D Kirby game met de subtitel 'en de vergeten wereld' bijvoorbeeld. Het leek op een crossover tussen Mario Oddysey en The Last of Us, maar dan met Kirby personages. Er gingen al geruchten over de Castlevania Advance collectie, maar die is gister dus onthuld en stond direct online. Zelfde geldt voor de geweldig ogende remake van ActRaiser! Er kwam ook een Shadowrun trilogy voorbij die ik nog even nader moet bestuderen (nooit geweten dat er überhaupt 3 Shadowrun games waren, maar het oogde nogal clinish). Bayonetta 3 werd eigenlijk getoond, maar dat was niet echt iets voor mij. Metroid Dread daarentegen wél, en daar wil ik het liefst zo min mogelijk van zien, dus ik ben drinken gaan pakken tijdens de nieuwe trailer. Ik heb ook wel weer zin in een nieuwe Splatoon en die game oogde (en klonk!) prima! Ook zin in Project Triangle. Die wordt echt vet!
Het was ook wel eens lekker om een Direct te zien zonder de zoveelste Smash update of Amiibo toevoeging trouwens. Het ramde allemaal lekker door. Games, games, games. Alleen onderbroken door de aankondiging van de Mario film en de voice actors...
De volgende dingen konden me minder bekoren:
- Sega Megadrive en Nintendo 64 toevoeging aan Nintendo Switch Online gaat extra geld kosten en de bijbehorende controllers gaan maar liefst €50 kosten. En dan krijgen we niet eens de 6 knops SMD pad, die Japan wél krijgt..
- De Switch krijgt dus een port van Starwars KOTOR vlak na een vette remake voor next-gen aangekondigd is. Alsof het verschil in power nog niet duidelijk genoeg was.
- Er werd een Chocobo kartgame aangekondigd. Why?
- Ook die nieuwe card-based game van SquareEnix leek imo nergens op.
Metroid Dread had ik hetzelfde mee. Ik heb het wel gekeken, maar het was gelukkig niet superveel. Er werd verwezen naar een website waar je meer informatie en achtergrond op kon zoeken, wat we beiden niet zullen gaan doen waarschijnlijk.

Die Chocobo GP ben ik dan stiekem weer wel geïnteresseerd in.