Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Nintendo Switch

18 jan 2020, 11:33

Als de geruchten waar zijn dan hoop ik dat MercurySteam, de makers van de Samus Returns remake op 3DS, de 2D Metroid game hebben gebouwd. Zij hadden de klassieke Metroid feel echt perfect benaderd IMO (maar deze keer dan iets minder afhankelijkheid van counter-attacks graag).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

18 jan 2020, 13:42

Ik hoop dat hij Metroid Dread gaat heten. Kunnen al die fans zeggen: “Told ya!”.

Of... we wachten gewoon weer 10 jaar op verdere Metroid 2D en echte opvolgers van Paper Mario 1000 year door.

Kortom, het voelt een beetje als een broken record. Gaan deze geruchten niet al uhm... minimaal sinds de Gamecube/GBA periode?
- portable-games.nl
Farokh

18 jan 2020, 17:18

Ik begrijp dat Animal Crossing ook Nederlandstalig wordt. Daarmee staat ie hoog op mijn radar. Niet voor mezelf, maar lijkt me een leuke game voor mijn dochter. Ben benieuwd hoe ie gaat worden.
arjen1981

18 jan 2020, 17:37

Absoluut met jullie eens hoor Gozert en Fing3r. Al denk ik dat juist door de art style BotW wel eens net zo lang een klassieker zou kunnen blijven. Dat wordt ook net zo goed een tijdloze game. De vergelijking moet je niet zo letterlijk zien. Ik bedoel meer dat als je nu een Switch koopt je zeker BotW niet moet vergeten. Dan blaast deze wat mij betreft zelfs alles dat op de Switch tot zo ver is uitgekomen omver :) En ik ben ook mega benieuwd naar het vervolg!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

18 jan 2020, 23:03

arjen1981 schreef:
18 jan 2020, 17:37
Al denk ik dat juist door de art style BotW wel eens net zo lang een klassieker zou kunnen blijven. Dat wordt ook net zo goed een tijdloze game. De vergelijking moet je niet zo letterlijk zien. Ik bedoel meer dat als je nu een Switch koopt je zeker BotW niet moet vergeten. Dan blaast deze wat mij betreft zelfs alles dat op de Switch tot zo ver is uitgekomen omver :) En ik ben ook mega benieuwd naar het vervolg!
Helemaal eens, Breath of The Wild is zonder meer al een klassieker. Absoluut een hoogtepunt op de Switch en waarschijnlijk ook één van de beste releases van de afgelopen 10 jaar. Maar, smaken verschillen gelukkig.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

18 jan 2020, 23:11

koekiemonster schreef:
18 jan 2020, 13:42
Ik hoop dat hij Metroid Dread gaat heten. Kunnen al die fans zeggen: “Told ya!”.

Of... we wachten gewoon weer 10 jaar op verdere Metroid 2D en echte opvolgers van Paper Mario 1000 year door.

Kortom, het voelt een beetje als een broken record. Gaan deze geruchten niet al uhm... minimaal sinds de Gamecube/GBA periode?
Iets later, maar het voelt wel al heel lang aan, inderdaad.
Tom
Moderator
Moderator

19 jan 2020, 23:41

Die Animal Crossing gaat wel leuk worden!
Het is een ideale game voor de Switch aangezien je deze lekker portable kan spelen :)

Het verbolg van BotW zal nog wel even op zich laten wachten. Ik hoop alleen niet op een Majora's Maskje (dat het een duistere game gaat worden) maar ik verwacht het wel een beetje.

Nu spreekt deze Zelda game mij vreemd genoeg niet echt aan. Het komt ook doordat ik van BotW zelf niet echt genoten heb en het spel nog maar eens de kans moet geven.
Farokh

20 jan 2020, 15:58

Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten van het BotW vervolg. Ik kijk er zeker naar uit en ik vond deel een echt geweldig. Maar ik houd ook van Majora's Mask en vind een 'niet standaard' zelda deel erg aantrekkelijk.

Maar voor Nintendo is een commercieel succes van groot belang. Meer dan in de N64 tijd, denk ik. Tegelijkertijd is een herhalingsoefening dan ook geen optie. Ik ben erg benieuwd welke kant het op gaat.

Of het lang op zich laat wachten, weet ik ook nog zo net niet. Ik denk dat het prima een Holiday 2020 release kan gaan worden. Ze moeten een klapper hebben. Zeker met nieuwe consoles van de concurrenten. De titel zou prima al drie tot vier jaar in ontwikkeling kunnen zijn en ze kunnen veel hergebruiken.
Swey

20 jan 2020, 18:49

Met alle rumors etc rondom BOTW en Metroid , hoop ik zelf nog het meest op een remake van de Oracle of seasons en ages van de GBC. Wat zou dat mooi passen in de lineup
koekiemonster
Contacteer:

20 jan 2020, 21:57

Swey schreef:
20 jan 2020, 18:49
Met alle rumors etc rondom BOTW en Metroid , hoop ik zelf nog het meest op een remake van de Oracle of seasons en ages van de GBC. Wat zou dat mooi passen in de lineup
Oyes! Flagship was zo freaking geweldig. Ik mis ze...
- portable-games.nl
Ribbelchips

21 jan 2020, 14:27

Dat bericht over het stopzetten van de ontwikkeling en het opnieuw beginnen met Metroid Prime 4 door Retro Studio's stamt van eind januari 2019. Retro is nou niet bepaald de meest productieve ontwikkelaar gebleken de afgelopen jaren, dus ik zou niet te hard rekenen op MP4 in 2020.

BOTW 2 ligt wel voor de hand. The Champions Ballad DLC stamt alweer uit begin 2018 en als BOTW 2 inderdaad gestart is als DLC dan is de game eind dit jaar ongeveer 2.5 jaar in ontwikkeling. Aangezien de game waarschijnlijk de engine en flink wat assets van het origineel recyclet lijkt me dat wel genoeg. Maar het blijft natuurlijk een Zelda game...

Ik verwacht dus nog wel 1 of 2 nieuwe najaarsgames en eventueel wat Wii U opvulling. Misschien Pikmin 3 als opzetje voor het langverwachte deel 4 dat volgens Miyamoto al 'very close to completion' was in 2015. Al kan hij toen ook gedoeld hebben op Hey! Pikmin 3DS. Misschien krijgen we nog wel een echt nieuwe Mario Kart. Het zou op zich wel karig zijn wanneer we op de beste Nintendo console sinds de SNES ofzo geen volwaardige MK game zouden krijgen. Maar ik denk eigenlijk eerder aan een nieuwe Splatoon.

Wat ik dit najaar wel verwacht om wat tegenwicht te bieden aan de PS5 en nieuwe Xbox is een soort van Pro Switch, die wel een wazige naam als de 'New Nintendo Switch XL zal krijgen. Met wat meer power, een beter scherm en wat mooiere graphics..
Fing3r

21 jan 2020, 15:52

We hadden het ook niet over Metroid Prime 4 maar over een mogelijk 2D deel in de reeks zoals Samus Returns op de 3DS. Deze stamt ook alweer uit 2017 en zou dus ook een goede mogelijkheid kunnen zijn.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

21 jan 2020, 17:40

Nintendo heeft het ook gehad over ports van 3ds games/series, dus wie weet...
- portable-games.nl
Ribbelchips

23 jan 2020, 11:03

Dat 2D Metroid gerucht neem ik niet zo serieus en schaar ik in het rijtje Star Fox Racing.
Ok Impala!

13 feb 2020, 20:22

Ik loop bij Ring Fit Adventure tegen een heel merkwaardige bug aan. In wereld 12 leer je om te vliegen. Tijdens het vliegen kun je naar links en rechts bewegen door naar die kant te buigen. Echter... dat werkt bij mij alleen naar links. Ik kan dus onmogelijk naar rechts vliegen. Hoe ik de Ringcon ook draai, hij reageert alleen naar links. Echt zeer merkwaardig, want alle andere onderdelen waarbij ik naar links en rechts moet bewegen werken wel. Ik heb de joycons al opnieuw gekalibreerd, alle updates geïnstalleerd, maar niets wat dit oplost. Op internet is er ook niets over te vinden. Ik heb nu Nintendo maar een bericht gestuurd, maar daar is 5 dagen later nog altijd niet op gereageerd... :thumbdown:

Iemand anders hier toevallig ook in wereld 12 om te checken of je hetzelfde probleem hebt? :dontknow:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 feb 2020, 20:25

Uhm, ik ben nog in wereld 4 :)
Ok Impala!

13 feb 2020, 21:28

Wet van de remmende voorsprong... :wink:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 feb 2020, 11:13

Dragaux sloeg mij helemaal in elkaar, ondanks al mijn smoothies.
Ok Impala!

17 feb 2020, 12:52

Oh jee... heb je alle laatste kleding gekocht zodat je verdediging op orde is? Anders nog maar even door trainen, het wordt niet makkelijker... maar je krijgt wel No Limit! :party:
Tom
Moderator
Moderator

20 feb 2020, 21:00

De 25e februari komt Two Point Hospital naar de Switch! Kent iemand hier nog Theme Hospital eind jaren '90 voor op de pc? Dat was een topper en zo te zien gaat Two Point Hospital hier in die stijl mee verder. Hyped(!)
Kunstschilder1987
Contacteer:

20 feb 2020, 23:31

Tom schreef:
20 feb 2020, 21:00
De 25e februari komt Two Point Hospital naar de Switch! Kent iemand hier nog Theme Hospital eind jaren '90 voor op de pc? Dat was een topper en zo te zien gaat Two Point Hospital hier in die stijl mee verder. Hyped(!)
ik zag de aankondiging, ook voor o.a. xb1. ik wacht even de reviews af maar hou m inderdaad ook in de gaten. ik denk dat ik even wacht op een sale ofzo, is niet een titel die ik perse gelijk wil. (ik heb wel la mulana 1&2 op pre-order staan)

Maar heerlijk dat gevoel wanneer die ene game komt waar je zon zin in hebt om te spelen. ook de voorpret is veel waard :) heb je m al besteld? ben benieuwd wat je ervan zult vinden tom! :)
If you wanna give God a laugh, tell him your plans.
Linkje naar mijn site/schilderijen
:smile: voor niewsgierige aagjes die het leuk vinden te zien wat ik zoal maak :smile:
Afbeelding
arjen1981

21 feb 2020, 09:03

Teveel spoilers om helemaal af te kijken wat mij betreft. Maar hier heb ik zeker zin in!
Tom
Moderator
Moderator

22 feb 2020, 12:24

Ik heb hem al besteld yes! :)
Dit is inderdaad een titel waar je even op kan wachten tot ie zakt naar een Euro'tje of 25,-
Ik ben zelf al jaren aan het kijken naar een game zoals Theme Hospital en nu deze er is ga ik wel voor de volle prijs dit keer.

Ik denk dat het wel gaat bevallen! :)
Welke games kijk je zelf nog naar uit?

Warface is wel een leuke game. Free download en speelt prima. Leuk om met een aantal vrienden samen te spelen. Goede uitdaging ook wel soms.
Ok Impala!

23 feb 2020, 16:37

Ok Impala! schreef:
13 feb 2020, 20:22
Ik loop bij Ring Fit Adventure tegen een heel merkwaardige bug aan. In wereld 12 leer je om te vliegen. Tijdens het vliegen kun je naar links en rechts bewegen door naar die kant te buigen. Echter... dat werkt bij mij alleen naar links. Ik kan dus onmogelijk naar rechts vliegen. Hoe ik de Ringcon ook draai, hij reageert alleen naar links. Echt zeer merkwaardig, want alle andere onderdelen waarbij ik naar links en rechts moet bewegen werken wel. Ik heb de joycons al opnieuw gekalibreerd, alle updates geïnstalleerd, maar niets wat dit oplost. Op internet is er ook niets over te vinden. Ik heb nu Nintendo maar een bericht gestuurd, maar daar is 5 dagen later nog altijd niet op gereageerd... :thumbdown:

Iemand anders hier toevallig ook in wereld 12 om te checken of je hetzelfde probleem hebt? :dontknow:
Geen reactie meer ontvangen van Nintendo Nederland, maar wel binnen 2u van Nintendo UK! :confused1:

Anyway. Ze raadden aan om het eens met een andere Joycon te proberen. Ik de Switch van de buren geleend en hun JoyCon geïnstalleerd... en dat werkte meteen! Ik dus denken dat mijn Joycon rijp voor reparatie was, totdat ik die weer syncte met mijn Switch...want nu werkt het met m'n eigen Joycon ook weer! :confused1:

Ik vermoed dus dat het disconnecten en opnieuw syncen van de Joycon de oplossing voor deze bug is! :thumbup1:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 feb 2020, 21:48

Aparte bug dan ja, maar gelukkig is je joycon niet defect!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”