Limited Run Games

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Jumpman

Re: Limited Run Games

28 jul 2019, 22:39

Weer veel te veel geld uitgegeven dit weekend.
LRG: N64 Star Wars
SLG: PS4 Vasara Collection en PS VITA Visara Collection.
SpitseBaas

29 jul 2019, 06:49

Mark schreef:
Don Cannoli 79 schreef:Goed bezig Mark ! Ik zag dat de fullscreen timeless mode op de Vita niet aanwezig is maar je hebt hebt dus wel gewoon de originele 2 games en die zijn sowieso awesome. Een Vita voor een leuke prijs op de kop tikken moet nu nog zeker wel lukken. Mooi apparaatje.
Zelf heb ik de PS4 en de Vita versie besteld.
Ik vind het eigenlijk best lastig om een Vita aan te schaffen. Ik las dat ze sinds 2016 al niet meer in de Nederlandse winkels liggen. Die hele console is eigenlijk compleet aan me voorbij gegaan, niemand echt over gehoord ook. Is dat ding zo geflopt dan? Het leek mij een mooi apparaat; mooi scherm en goed formaat. Mooie games op ook, maar ken niemand die 'm heeft.

Op marktplaats staan ze af en toe, maar wil eigenlijk een nieuwe.
Eventueel heb ik er nog eentje te koop. Ik heb er meerdere liggen en dat vind ik eigenlijk ondertussen onzin.

Maar even on topic: wat gaan die dingen snel zeg! Ik zag gisteren heel even de timer (nog 18 minuten te gaan) maar ik moest echt weg! Kijk er later naar; alles uitverkocht!

Naja maybe next time :) en gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!!! Heel tof!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk
Flozem

29 jul 2019, 07:42

Ik zie deze LRG/SLG uitgaves niet als officiële releases. Ze verzieken wat mij betreft alleen de hobby. Hard pass wat mij betreft.
Mark

29 jul 2019, 07:58

Flozem schreef:Ik zie deze LRG/SLG uitgaves niet als officiële releases. Ze verzieken wat mij betreft alleen de hobby. Hard pass wat mij betreft.
Hoezo verziekt het je hobby? Je hoeft het niet te kopen en kan het allemaal aan je voorbij laten gaan toch?
Flozem

29 jul 2019, 08:17

Dat is wat ik ook doe. Mijn redenatie:

1) Het weerhoudt de reguliere publishers van on-the-shelf games om die titels ooit uit te geven.
2) Het wordt schier onmogelijk en (te) duur om een full set te krijgen als verzamelaar.

Ik zie deze instanties als hetzelfde soort parasieten als die grading agencies. Korte termijn winst ten koste van de hobby.
SpitseBaas

29 jul 2019, 08:36

Flozem schreef:Dat is wat ik ook doe. Mijn redenatie:

1) Het weerhoudt de reguliere publishers van on-the-shelf games om die titels ooit uit te geven.
2) Het wordt schier onmogelijk en (te) duur om een full set te krijgen als verzamelaar.

Ik zie deze instanties als hetzelfde soort parasieten als die grading agencies. Korte termijn winst ten koste van de hobby.
Dat 2de snap ik heel goed, dat zie je ook bij al die Special Editions (zoals die Zelda 3DS XL destijds) die al uitverkocht zijn nog voor ze in de winkel liggen en vervolgens MP vol staat met die units met een factor 3 prijs verhouding.

Verder vind ik het wel tof! Is leuker dan die digitale games. Dus beetje tweeledig wat mij betreft!

Maar denk uiteindelijk dat ik het een mooie ontwikkeling vindt, maar die gasten moeten kappen met alles op te kopen!

Mark

29 jul 2019, 08:54

Flozem schreef:Dat is wat ik ook doe. Mijn redenatie:

Kun je je eerste argument een beetje toelichten?
Met je tweede argument ben ik het deels eens. Volgens mij is voor 99.99% van de mensen die deze hobby beoefenen een full set nooit het doel geweest, dus lijkt het me niet dat dat 'de hobby verziekt'.

Daarnaast is volgens mij voor bijna alle uitgevers de korte termijn winst precies het doel toch? Games liggen nooit erg lang in de schappen, zeg een aantal maanden, waarna de volgende lading games weer aan het publiek aangeboden wordt. Ik zie niet in waarom dat verkeerd is. Ik heb ook niets met de grading agencies, vind ik ook onzin, maar ook daarvoor geldt dat je het lekker links kunt laten liggen.
Flozem

29 jul 2019, 09:06

@Mark
Door beperkte oplage en exclusiviteit, komen deze games nooit in de winkel te liggen. Er is daarnaast 0,0 incentive voor reguliere publishers om deze games uit te brengen, omdat de beperkte oplage bedrijfjes zeer snel op populaire indie titels springen... Daarmee is het aantrekkelijkste deel van de markt al bediend.

Edit: Om eerlijk te zijn, ga ik voor de moderne consoles ook niet meer voor full set (te veel shovelware). Maar ze zijn er nog wel.

Wel vind ik het jammer dat ik vanwege bovenstaande LRG activiteiten de voor mij interessante titels ook ga missen.

SpitseBaas schreef: ...
Verder vind ik het wel tof! Is leuker dan die digitale games. Dus beetje tweeledig wat mij betreft!

Maar denk uiteindelijk dat ik het een mooie ontwikkeling vindt, maar die gasten moeten kappen met alles op te kopen!
Ik zie ook liever fysieke uitgaves dan digitaal, maar het huidig verkoopmodel ervaar ik als irritant. Beperkte oplage, duur, en opkopers die de prijs verder opdrijven.

Veel liever zie ik de games via reguliere verkoopkanalen zodat iedereen een gelijke kans heeft de games te bemachtigen voor een normale prijs zonder de psychische druk.
Laatst gewijzigd door Flozem op 29 jul 2019, 09:21, 4 keer totaal gewijzigd.
SpitseBaas

29 jul 2019, 09:09

Flozem schreef:@1
Door beperkte oplage en exclusiviteit, komen deze games nooit in de winkel te liggen. Er is daarnaast 0,0 incentive voor reguliere publishers om deze games uit te brengen, omdat de beperkte oplage bedrijfjes zeer snel op populaire indie titels inspringen... Daarmee is het aantrekkelijkste deel van de markt al bediend.
Is het hele idee van LR niet juist, dat anders de games enkel digitaal beschikbaar zijn; ofwel: anders zou het nooit opgepakt worden (zeker nu bijvoorbeeld de Vita "dead" is)?

Flozem

29 jul 2019, 09:13

Zie vorige bericht... ik was nog druk bezig met mijn edit. ;)
SpitseBaas

29 jul 2019, 09:16

Flozem schreef:Zie vorige bericht... ik was nog druk bezig met mijn edit. ;)
Ah excuus! :)

Swey

29 jul 2019, 09:48

Flozem schreef:
Veel liever zie ik de games via reguliere verkoopkanalen zodat iedereen een gelijke kans heeft de games te bemachtigen voor een normale prijs zonder de psychische druk.
Is het tegenwoordig bij LRG niet zo dat je switch games gewoon gedurende twee weken kunt pre-orderen? Das toch wel gelijke kansen lijkt mij? Ben het wel met je eens dat het voor andere
Platforms zoals oa de Vita de waarde behoorlijk verziekt heeft, zeker voor de populaire games. Probeer maar eens Salt and sanctuary voor de vita te kopen :omg:
toejam

29 jul 2019, 10:01

Als ik kijk naar wat ik de afgelopen tijd gekocht heb bij Limited Run dan zijn dat titels als Pix The Cat (2014), Guacamelee (2013) en Tales from Space Mutant Blobs Attack (2012). Allemaal zeer goed aangeschreven Vita-indies waarvan ik me niet echt kan voorstellen dat er nog een publisher op zit te wachten om die ergens in een winkel te leggen.

Van Housemarque is Matterfall hier in de winkel terecht gekomen maar dat is een verkoopflop geworden. De markt van gamers die in een main stream winkel komt en zo'n titel kiest is gewoon heel erg klein. Maar wellicht wel iets groter dan de paar duizend exemplaren van Nex Machina die Limited Run heeft uitgebracht.

Limited Run zelf doet het tegenwoordig wel anders met open pre-orders voor de Switch en PS4 van de standaard games en alleen nog een gelimiteerde collector's edition maar ook daar komen de meeste titels niet boven de 10000 verkochte exemplaren. Dat zijn geen aantallen waar een gewone publisher warm voor gaat lopen helaas met alle bijkomende kosten voor distributie, marketing etc denk ik.
Yo, homeboy gimme five!
MHZ

29 jul 2019, 10:14

Swey schreef:
Flozem schreef:
Is het tegenwoordig bij LRG niet zo dat je switch games gewoon gedurende twee weken kunt pre-orderen? Das toch wel gelijke kansen lijkt mij? Ben het wel met je eens dat het voor andere
Platforms zoals oa de Vita de waarde behoorlijk verziekt heeft, zeker voor de populaire games. Probeer maar eens Salt and sanctuary voor de vita te kopen :omg:

Salt and Sanctuary neem ik met een korreltje zout.

Het lijkt wel of ik een flash game aan het spelen ben.

Je kent het wel, karakters die echt bewegen als een ragdoll gemaakt in adobe flash maker.

Maar goed, ieder z'n smaak.
Jumpman

30 jul 2019, 00:14

Hier heb ik de PS4 en PS VITA vroege Limited Releases van VBlank, LRG, SRG en Play-Asia, echter ben ik op een gegeven moment gestopt, het werd echt te gek. Nu koop ik alleen nog titels die ik graag wil hebben of die goed aangeschreven staan.

Enige die ik gemist heb is PS4 Double Dragon IV die ik graag nog zou willen. Mocht iemand die dubbel hebben, dan wil ik die wel graag overnemen (kan ook ruilen).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

30 jul 2019, 08:07

Ik wacht nog altijd op Celeste. In Februari gepreorderd. De website zegt nog steeds dat deze rond maart verstuurd gaat worden...

https://limitedrungames.com/products/li ... eleste-ps4

Dan mag je toch inmiddels wel een update verwachten wat de status is. Ik heb ze even een mailtje gestuurd. Afwachten.
Galious
Moderator
Moderator

30 jul 2019, 12:30

Het is nog steeds wachten op de Farewell DLC voor Celeste voordat de fysieke versie in productie gaat.
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

30 jul 2019, 18:04

Is ook zo. Helemaal vergeten!
Mark

30 jul 2019, 18:31

toejam schreef:Als ik kijk naar wat ik de afgelopen tijd gekocht heb bij Limited Run dan zijn dat titels als Pix The Cat (2014), Guacamelee (2013) en Tales from Space Mutant Blobs Attack (2012). Allemaal zeer goed aangeschreven Vita-indies waarvan ik me niet echt kan voorstellen dat er nog een publisher op zit te wachten om die ergens in een winkel te leggen.

Van Housemarque is Matterfall hier in de winkel terecht gekomen maar dat is een verkoopflop geworden. De markt van gamers die in een main stream winkel komt en zo'n titel kiest is gewoon heel erg klein. Maar wellicht wel iets groter dan de paar duizend exemplaren van Nex Machina die Limited Run heeft uitgebracht.

Limited Run zelf doet het tegenwoordig wel anders met open pre-orders voor de Switch en PS4 van de standaard games en alleen nog een gelimiteerde collector's edition maar ook daar komen de meeste titels niet boven de 10000 verkochte exemplaren. Dat zijn geen aantallen waar een gewone publisher warm voor gaat lopen helaas met alle bijkomende kosten voor distributie, marketing etc denk ik.
Mooie voorbeelden! Dit is inderdaad een goed argument en een van de redenen waarom het zo goed werkt denk ik. Schaarste en limited edition zal ongetwijfeld meespelen, maar er zullen een heleboel liefhebbers oprecht blij zijn dat ze een fysiek exemplaar hebben. Ook voor de toekomst, als over 20 of 25 jaar de servers allemaal down gehaald zijn.

Ik denk niet dat uitgevers als LRG en SLG zich druk maken om het feit dat men dan geen complete set kan bemachtigen. Als dat voor uitgevers mee zou tellen zou je hele rare situaties krijgen.
Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2019, 18:42

Nu de Farewell DLC voor Celeste uit is, is eindelijk de productie begonnen van de fysieke release. De verwachte shipping date voor de standard edition is nu begin oktober en voor de collector's edition medio/eind oktober.
nmkl pjkl ftmch
Nutsy-Gutsy
Contacteer:

10 sep 2019, 21:03

Galious schreef:Nu de Farewell DLC voor Celeste uit is, is eindelijk de productie begonnen van de fysieke release. De verwachte shipping date voor de standard edition is nu begin oktober en voor de collector's edition medio/eind oktober.
Ooooh, dat is maar ongeveer 10 maand na de verkoop ervan. :wink:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2019, 07:37

Inderdaad. Ik kreeg vannacht een verzendbevestiging :)
LesserMagic
Contacteer:

21 nov 2019, 02:22

Swey

21 nov 2019, 05:20

Heftige zet van de kant van LRG als dit inderdaad klopt. Al hebben ze wel een reputatie voor verschrikkelijke customer service
toejam

21 nov 2019, 09:11

Als dit diezelfde eikel is die de customer service overal en nergens zwart liep te maken en massaal onterechte slechte reviews aan het achterlaten was en daar ook nog eens op facebook over liep op te scheppen vind ik het volledig terecht. Dan gaat dit over veel meer dan alleen een Skyrim 'meme'
Yo, homeboy gimme five!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”