Limited Run Games

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
toejam

Re: Limited Run Games

17 sep 2018, 09:39

Maar als er geen exclusiviteit aan de releases zou zitten kunnen ze het toch beter unlimited run noemen? Ben zelf nogal verdeeld hoor over het concept. Vind het aan de ene kant wel mooi dat er games fysiek uitkomen die dat anders nooit gered zouden hebben, maar tegelijk wordt denk ik 80% nooit open gemaakt omdat het dan zijn resale value verliest. Zitten zeker de laatste tijd echter heel veel middelmatige games tussen waarvan je ziet dat ze al moeite hebben om een oplage van 2000 stuks te verkopen.
Yo, homeboy gimme five!
Swey

17 sep 2018, 10:31

Ben er zelf ook verdeeld over, voor mij weegt het feit dat het physicals zijn het zwaarst. Ik wil iets hebben wat ik vast kan houden, wat in de kast kan staan, waarbij ik fysiek kan zien hoe mijn collectie groeit, daarnaast zit er vaak mooie cover art op. Physicals kun je doorverkopen als je ze zat bent, dat ook. Ik ben zelf geenszins een shelf collector. Heb er dan ook een enorme hekel aan als mensen dubbele physicals kopen om er een sealed te laten, als je dat wilt, download het dan en houd er een sealed. Zeker met die limited runs halveren ze de mogelijkheid voor anderen om er ook een te krijgen. Het kunstmatige creeeren van zeldzaamheid speelt de scalpers in de hand, bij deze laatste sale stonden de games na vijf minuten al voor het dubbele op ebay.
TLDR: beetje haat-liefde met LRG, fijn dat ze
Physicals op de markt brengen maar de manier waarop maakt het vrijwel onmogelijk de games voor een normale prijs te krijgen na de sale
Rookworst88

17 sep 2018, 10:49

Ik blijf het erg lastig te vinden om digital games te kopen als MOGELIJK een physical release aankomt. En dan moet je nog maar hopen dat je hem te pakken krijgt. Recent voorbeeld is The Messenger op de Switch. Ik wil deze game echt enorm graag spelen, maar er is al geteased dat er in de toekomst een Physical release komt. Ik twijfel enorm, want ik wil graag 20 euro neerleggen om de game NU te spelen, maar als er over 3 maanden een physical release komt sla ik mezelf voor mn kop. Ik koop nooit een game physical die ik ook al digitaal heb, maar ik vind het ook zonde als ik over 10-15 jaar een game opnieuw wil spelen zoals ik nu met de NES, SNES en N64 doe, dat hij mogelijk niet meer beschikbaar is op mijn Switch omdat Nintendo Network is veranderd/downgehaald en ik mijn oude games niet meer kan downloaden.

Blijft voor mij een heel moeilijk ding. Zit nu ook met geweldige games op mijn Switch als Golf Story en Celeste, maar gaan die physical komen vind ik bijna dat ik ze nog een keer moet kopen.

Moeilijk.. Hoe doen jullie dit? Double Dip? Wachten tot de game fysiek uitkomt? Of niet zeiken en gewoon spelen?
Pius

17 sep 2018, 11:05

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt cool dat dit type games fysiek wordt gereleased, maar over de manier waarop heb ik wel mijn twijfels. Dat staat los van de vraag fysiek vs digitaal voor mij. Het gaat om deze specifieke handelswijze, die mijns inziens ook scalpers in de kaart speelt. Maar goed, ieder zijn ding. En blijkbaar heb ik mogelijk toch kans om Golf Story aan te schaffen :)
"Come back when you can put up a fight."
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2018, 11:10

@rookworst88 dat hangt bij mij zwaar van de game zelf af. Er zijn games die ik liever digitaal heb dan fysiek zoals Animal Crossing en achteraf ook Dead Cells want die start je vaak op voor een beperkte tijd tussen het spelen van andere spellen door. Plus wat indie games betreft, de stroom houdt nooit op dus je kan nu een toffe game laten liggen in de hoop van dat er over een jaar een fysieke versie uitkomt maar misschien heb je er over een jaar geen interesse meer in omdat er al zoveel nieuwe toffe games uitgekomen zijn.

Sommige games die ik digitaal gekocht heb koop ik later ook fysiek, Shovel Knight was daar een voorbeeld van en ik heb Hollow Knight nu digitaal die ik zeker weten volgend jaar ook fysiek wil hebben. Dan kan er weer wat van mijn SD-kaart af waardoor ik meer ruimte heb voor nieuwe digitale games ^_^
Rookworst88

17 sep 2018, 11:15

Ik was even vergeten dat ook een digitaal vs fysiek topic was, daar had mijn opmerking/vraag beter gepast ;)
Plus wat indie games betreft, de stroom houdt nooit op dus je kan nu een toffe game laten liggen in de hoop van dat er over een jaar een fysieke versie uitkomt maar misschien heb je er over een jaar geen interesse meer in omdat er al zoveel nieuwe toffe games uitgekomen zijn.
Dit vind ik wel een goed punt. Het backlog effect.. Ik zou nu lekker de tijd hebben voor The Messenger. Maar volgende week komt de Xenoblade expansion uit en dan weet ik dat ik me daar weer compleet op ga storten. Ik denk dat ik in de toekomst gewoon games die ik ECHT graag wil digitaal koop, en waren ze dan echt zo geweldig als ik me had voorgesteld? Dan moet ik wel double-dippen op de fysieke. Golf Story is daar een perfect voorbeeld van. Dat is ook een game die ik 100% nog een keer zou uitspelen.

Toch blijft het wel knagen.. :smile: Hoe denken jullie over het "kwijtraken" van games, mocht Nintendo hun network uit de lucht halen in een verre toekomst?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 sep 2018, 11:21

Rookworst88 schreef:Hoe denken jullie over het "kwijtraken" van games, mocht Nintendo hun network uit de lucht halen in een verre toekomst?
Ik zou zeggen "maak er een topic over" want volgens mij denken daar genoeg mensen over na die niet in het LRG topic komen :)
Swey

17 sep 2018, 11:31

Rookworst88 schreef:Ik blijf het erg lastig te vinden om digital games te kopen als MOGELIJK een physical release aankomt. En dan moet je nog maar hopen dat je hem te pakken krijgt. Recent voorbeeld is The Messenger op de Switch. Ik wil deze game echt enorm graag spelen, maar er is al geteased dat er in de toekomst een Physical release komt. Ik twijfel enorm, want ik wil graag 20 euro neerleggen om de game NU te spelen, maar als er over 3 maanden een physical release komt sla ik mezelf voor mn kop. Ik koop nooit een game physical die ik ook al digitaal heb, maar ik vind het ook zonde als ik over 10-15 jaar een game opnieuw wil spelen zoals ik nu met de NES, SNES en N64 doe, dat hij mogelijk niet meer beschikbaar is op mijn Switch omdat Nintendo Network is veranderd/downgehaald en ik mijn oude games niet meer kan downloaden.

Blijft voor mij een heel moeilijk ding. Zit nu ook met geweldige games op mijn Switch als Golf Story en Celeste, maar gaan die physical komen vind ik bijna dat ik ze nog een keer moet kopen.

Moeilijk.. Hoe doen jullie dit? Double Dip? Wachten tot de game fysiek uitkomt? Of niet zeiken en gewoon spelen?
Ik koop digitaal eigenlijk alleen als het dirt-cheap
Is in de sale. Zo betaal ik €3-5 per game, als er dan een physical uitkomt met alle DLC dan maakt het weinig uit. Heb, gezien mijn voorkeur voor physicals, dan ook zeer weinig digitale spellen.
toejam

24 sep 2018, 08:11

Pius schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt cool dat dit type games fysiek wordt gereleased, maar over de manier waarop heb ik wel mijn twijfels. Dat staat los van de vraag fysiek vs digitaal voor mij. Het gaat om deze specifieke handelswijze, die mijns inziens ook scalpers in de kaart speelt. Maar goed, ieder zijn ding. En blijkbaar heb ik mogelijk toch kans om Golf Story aan te schaffen :)
Yep, je kunt vanaf vrijdag t/m 12 oktober een pre-order plaatsen. Geen beperking op het aantal exemplaren, dus een echte unlimited run :)
Yo, homeboy gimme five!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 sep 2018, 08:42

Ik krëeg zojuist een email dat ie te bestellen is.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

28 sep 2018, 09:10

Vanaf 16:00 als het goed is
haka77

01 dec 2018, 09:50

Voor de liefhebbers: 7Dec Shantae & Pirate’s curse Switch (preorder voor standaard, gelimiteerde CE)
Afbeelding
Jalf

03 dec 2018, 14:57

Ik ben blij met initiatieven als Limited Run Games, maar die levertijden.. :angry: Ik heb Pixeljunk Monsters 2 voor de Switch in mei van dit jaar besteld en betaald. Het is inmiddels december en ik heb hem nog altijd niet binnen. Een paar weken geleden is de final build pas de deur uit gegaan richting testers...
Ik doe niet aan onderschriften.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 dec 2018, 20:15

Ja je moet inderdaad veel geduld hebben. Als het goed is is Golf Story al een tijdje naar me onderweg.
Swey

03 dec 2018, 20:33

Is echt idioot lang soms, laatst nog een hele rel geweest om een game die er ruim een jaar over deed met zeer matige communicatie vanuit LRG hun kant. Tis niet altijd even goed maar ja, als je die physicals wil moet je het slikken
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

03 dec 2018, 21:17

Ik heb eens twee jaar moeten wachten op een Vita game hahaha..
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 dec 2018, 19:10

Drie nieuwe releases zijn op 4 januari te bestellen:

Danmaku Unlimited 3 (Switch)

Sundered (PS4)

NeuroVoider (Vita)

Vergeet niet dat Celeste op 1 januari voor zowel Switch als PS4 te bestellen is.
Galious
Moderator
Moderator

23 dec 2018, 19:14

Apenheul schreef:Vergeet niet dat Celeste op 1 januari voor zowel Switch als PS4 te bestellen is.
Dat is gelukkig voor beide systemen een open pre-order die tot 1 februari loopt :smile:
nmkl pjkl ftmch
Swey

23 dec 2018, 20:12

Ander nieuws is dat LRG op twitter aangegeven heeft rond de 10 vita titles te moeten gaan schrappen, viel te verwachten maar sad times all around. Ik hoop maar dat Spelunky, Iconoclasts en YIIK nog uitkomen
koekiemonster
Contacteer:

23 dec 2018, 20:26

Swey schreef:Ander nieuws is dat LRG op twitter aangegeven heeft rond de 10 vita titles te moeten gaan schrappen, viel te verwachten maar sad times all around. Ik hoop maar dat Spelunky, Iconoclasts en YIIK nog uitkomen
Dit soort nieuws maakt het extra zuur dat ze zoveel ‘matige’ games hebben uitgegeven. Nu lopen we wellicht straks toppers mis en dat is erg jammer..
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 feb 2019, 13:59

LRG heeft meer Vita carts kunnen bestellen dan dat ze hadden verwacht waardoor een paar games die On Hold stonden alsnog uitgegeven kunnen worden. Uiteindelijk zullen ze in totaal dan 100 Vita games gepublished hebben.
toejam

02 feb 2019, 15:46

Waaronder Spelunky zag ik gisteren. Vermoed dat dat de 'bloedbad'-titel is waar ze het eerder over hadden met de geringe aantal carts die ze nog zouden krijgen. Dat is er 1 waar ik in elk geval wel stipt 16:00 voor klaar ga zitten.
Yo, homeboy gimme five!
koekiemonster
Contacteer:

02 feb 2019, 20:53

toejam schreef:Waaronder Spelunky zag ik gisteren. Vermoed dat dat de 'bloedbad'-titel is waar ze het eerder over hadden met de geringe aantal carts die ze nog zouden krijgen. Dat is er 1 waar ik in elk geval wel stipt 16:00 voor klaar ga zitten.
Had dat al bij Iconoclasts verwacht... viel reuze mee.
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

02 feb 2019, 22:23

Kunnen de Octodad carts niet gewoon gerecycled worden? :)
nmkl pjkl ftmch
koekiemonster
Contacteer:

02 feb 2019, 22:26

Galious schreef:Kunnen de Octodad carts niet gewoon gerecycled worden? :)
Inderdaad zeg. Ik was helemaal mee met de hype toentertijd, maar wat mij betreft de meest teleurstellende game van de afgelopen 10 jaar?! Zoiets..
- portable-games.nl

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”