Het Bloodborne topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Het Bloodborne topic

04 mei 2019, 21:03

kingoftherain schreef:Echt een gaaf spel. Ik ben er rete-slecht in en ben waarschijnlijk echt zwaar overleveled voor wat er eigenlijk voor goeie gamers voor nodig is, maar toch blijf ik stug doorploeteren.
Hoe je het doet doe je het. Dat boeit niet in Bloodborne, als je er maar van kan genieten. Dan is het prima toch.
Afbeelding
kingoftherain

10 mei 2019, 19:41

Vanmiddag eindelijk uitgespeeld. Op level 103, maar toch, toen ik 'm een paar jaar geleden kocht, ging ik er niet vanuit dat ik ooit de aftiteling zou zien. Flink wat gescholden, maar veel plezier mee gehad. Alleen minstens 1 baas gemist op Cainhurst (als er meerdere zijn), dus misschien dat ik nog voor New Game + of een hele nieuwe run ga.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Fing3r

10 mei 2019, 19:58

Nice, misschien als ik me door Dark Souls geworsteld heb dat ik het nog een keer ga proberen

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Afbeelding
kingoftherain

10 mei 2019, 20:13

Dark Souls wil ik ook nog eens serieus voor gaan zitten. Nu helemaal.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Galious
Moderator
Moderator

10 mei 2019, 20:27

kingoftherain schreef:Vanmiddag eindelijk uitgespeeld. Op level 103, maar toch, toen ik 'm een paar jaar geleden kocht, ging ik er niet vanuit dat ik ooit de aftiteling zou zien. Flink wat gescholden, maar veel plezier mee gehad. Alleen minstens 1 baas gemist op Cainhurst (als er meerdere zijn), dus misschien dat ik nog voor New Game + of een hele nieuwe run ga.
Congrats! In de Chalice Dungeons zitten ook nog een aantal exclusieve bosses die je in de main game niet tegenkomt. Zeker aan te raden om daar ook eens een kijkje te nemen voor de volledige Bloodborne ervaring :smile:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

10 mei 2019, 21:17

Galious schreef:Congrats! In de Chalice Dungeons zitten ook nog een aantal exclusieve bosses die je in de main game niet tegenkomt. Zeker aan te raden om daar ook eens een kijkje te nemen voor de volledige Bloodborne ervaring :smile:
Top! Bedankt voor de tip.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 mei 2019, 03:41

Goes bezig! De hele Souls reeks ligt nog voor je open. DS3 speelt het meest zoals Bloodborne (of laat iig agressieve speelstijlen beter toe dan 1 en 2) maar deel 1 en 2 zijn ook zeker de moeite waard. Deel 1 heeft misschien wel de beste wereld-design van alle games die ik gespeeld heb, 2 is dan weer uniek met super veel optionele bazen en doodlopende gangen.
kingoftherain

23 mei 2019, 20:20

Werd daarnet neergemaaid door zo'n man met een zak en werd wakker in Unseen Village. Dat is de vorige keer niet gebeurd, dus ben benieuwd waar het heen gaat. Vanavond of morgen een beetje gaan exploren.

Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 mei 2019, 00:22

kingoftherain schreef:Werd daarnet neergemaaid door zo'n man met een zak en werd wakker in Unseen Village. Dat is de vorige keer niet gebeurd, dus ben benieuwd waar het heen gaat. Vanavond of morgen een beetje gaan exploren.
Oh man, die gasten. Zo pittig als Hot Sauce. Echt hele taaie gasten zijn dat. Zeker in het begin. Wel een toffe ervaring om ineens ergens anders heen geslingerd te worden. Veel plezier daar :)
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

05 jul 2019, 13:46

Incredible, zoveel coole vondsten. Nooit geweten bv. dat je kan blocken met sommige wapens. En ik kan echt blijven genieten van alle waanzinnige details in deze game :beg:

nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

07 jul 2019, 11:40

Wat een detail inderdaad!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jul 2019, 16:43

Ja heel tof om te zien, krijg ook altijd bij BB zin om het weer te spelen. Geweldige game.
Afbeelding
Pius

07 jul 2019, 23:11

Dynamike schreef:Ja heel tof om te zien, krijg ook altijd bij BB zin om het weer te spelen. Geweldige game.
BB = Button Bashers neem ik aan?
"Come back when you can put up a fight."
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 jul 2019, 22:16

Pius schreef:
Dynamike schreef:Ja heel tof om te zien, krijg ook altijd bij BB zin om het weer te spelen. Geweldige game.
BB = Button Bashers neem ik aan?
Zeker, maar op een gedeelde 1ste plek staat Bloodborne :innocent:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

31 aug 2019, 16:00

Weer een nieuw stukje insight!

nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 sep 2019, 21:34

Hoe bizar dat ze nog steeds content vinden. Niet normaal.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 sep 2019, 10:54

Sony gaat 10 games opnieuw uitgeven met andere covers. Ook Bloodborne. Ik vind het wel stijlvol moet ik zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2019, 12:05

Erg stijlvol inderdaad. Helaas zijn de nieuwe covers UK exclusives.
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

07 sep 2019, 12:53

Galious schreef:Erg stijlvol inderdaad. Helaas zijn de nieuwe covers UK exclusives.
Importeren kun je leren!
arjen1981

07 sep 2019, 17:03

Ja de UK is niet zo gek ver weg. Het zou helemaal tof zijn als box set. Snap niet dat er geen box is om ze alle 10 in te doen?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 sep 2019, 17:05

Als iemand die covers gewoon even inscant :innocent:
kingoftherain

07 sep 2019, 17:29

Als ik 't zo zie is 't meer een sleeve om het (gewone) doosje heen.

Galious
Moderator
Moderator

10 okt 2019, 23:00

Interview van Gamespot Brazil met Miyazaki:

https://www.gamespot.com.br/featured/bg ... -miyazaki/

I consider Bloodborne to be an almost perfect game. Is there anything you'd change about it?

Thank you very much. I try not to think too much about which elements I'd improve after shipping a game. But I'd have improved on the Chalice Dungeons and the Blood Gems, that I wish were a bit more detailed, worked more thoroughly. I see the possibility of adding more to it.

Maybe in a Bloodborne 2?

Bloodborne 2. Unfortunately, it's not up to me.

What were your inspirations when you first conceived Bloodborne?

I was inspired by Lovecraft's book, The Call of Cthulhu. Anyone who played the game will likely know that I was heavily influenced by Lovecraft.

Other sources of inspirations were horror, of course, and the film Brotherhood of the Wolf.

Of all the games you've worked on, which one is your favorite?

This is a very hard question, and, comparatively, it's like you had three or four children and someone asked "which one is prettier?". I'm gonna answer all of them (laughs).

But if I were to say which one stayed in my heart the most, it's Bloodborne. It's the one that marked me the most. I believe I did it my way, the way I wanted.

What was the most difficult moment you've faced during the development of one of your games?

I believe I didn't go through too many tough moments, especially because even if I'm overwhelmed with work, busy all the time, I like to make games.

So it's the moment I'm the most happy, in general. And when I finish developing a game, I ask myself "did I really suffer? It's already done?" (laughs).

But the most psychologically draining moment is after the game is being sold, when there are a few flaws, and it ends up bothering users. And in that interval between flaw and fix, it's when I get the most upset.

Which is your favorite boss?

Speaking about bosses, it's probably Old Monk, from Demon's Souls. This boss has a unique system, where the player will face other players. Back then, this wasn't a common system, so I received a few complaints and warnings. But at the end of the day, players liked it a lot, it was very different. So it's the one that stayed with me the most.

When you create a boss, what do you think about first: design, or moveset?

What usually happens is: first comes the design. BUt, when I more or less have the design concept down, I ask the designer to do the art. Then I'll already tell them what they need, and what kind of boss it'll be.

I describe the bare minimum this boss needs, and the rest I leave to the designer. Because I believe this adds even more to the originality. Since if I intrude too much, we'll end up focusing on the game's development logic. I let the designer work on whatever comes up in their head, I think this way we get something more unique.

Any tips you'd give to someone trying to be a game developer?

This is also a very hard question. But I do have two tips. First, I believe that the game itself is a kind of media content that brings many possibilities.

And this happens for two reasons. First of all, the game reflects cutting edge technology, so the more the technology advances, this ends up reflected in the games.

Secondly, it's time. I believe people have more and more spare time, and how they use that time to do something, I think games give a little extra value in this way of using your time, and enriches life with fun.

Another tip is that I also played a lot of videogames before starting to develop them. And what I have to say is that making games is like a game itself, and this is very cool. So I believe people who really enjoy games, and want to invest in that career, won't end up disappointed or sad, because they'll always be playing.

To put it briefly, making games is an area with a lot of possibilities, and it's a lot of fun. So, good luck, and work hard.

What do you enjoy doing in your spare time?

(Laughs) I don't have a lot of time when I'm not working, but when I'm not, I consume all kinds of content, it could be a film, a game or a book. I really like tabletop games.

And recently my son was born, so it has been a great way to use my time, spending it with the family.

But what I like the most is to make games, so to me it's more intense. I apologize to my family (lots of laughs), but I'd like to always be involved in this.

(vertaling afkomstig van https://www.neogaf.com/threads/miyazaki ... l.1506004/ )
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 okt 2019, 11:59

"describe the bare minimum this boss needs, and the rest I leave to the designer. Because I believe this adds even more to the originality. Since if I intrude too much, we'll end up focusing on the game's development logic. I let the designer work on whatever comes up in their head, I think this way we get something more unique."

Interessante quote, mogelijk is ie lost-in-translation omdat design in het Engels en Nederlands het ontwerp van de systemen en gedrag inhoudt maar in Japan betekent het eigenlijk de visualisatie, maar het hebben van vertrouwen in je staff om detailbeslissingen te maken is wel erg belangrijk.
arjen1981

11 okt 2019, 16:37

Interessant interview. Helemaal als je nagaat waar hij vandaan komt. Van accountant bij Oracle naar planner op de Armored Code games. En dan nu zo'n rits aan geweldige games. Hij gaat er echt helemaal voor.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”