Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Algemeen game nieuws

26 feb 2021, 08:42

https://www.ign.com/articles/playstatio ... pan-studio

Bloomberg had er vorig jaar een bericht aan geweid maar toen ontkende Sony het nog, maar nu is het bevestigd. Sony Japan studios wordt teruggebracht tot alleen het Astro team en de contracten van de andere studios worden per 1 april beëindigd. Dit ie waarom we zoveel directors en producers hebben zien vertrekken daar.
KillingRaptor

26 feb 2021, 08:46

Ik ga akkoord met synergy wat het battle systeem betreft, vind dat echt goed! En dat "Kingdom Hearts personage" is Weiss uit Dirge of Cerberus.

Echt jammer om hier zoveel haat rond te zien... Enige wat ik jammer vind is dat de extra episode niet naar PS4 komt omdat ik nog niet meteen een PS5 ga aanschaffen.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 08:50

De enige twee Japanse studio's die over zijn voor Playstation zijn het Astro team en Polyphony Digital (Gran Turismo studio). Ik ben beneiwd of ze nog gaan investeren in die regio of volledig focussen op grote westerse AAA titels.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 08:51

RE: FF7R, ik had ook geen problemen met het battle systeem, dat viel me alleszins mee. Ik vond de sfeer echt een stuk inleveren t.o.v. in het origineel maar verder vond ik de Remake in bijna alles geslaagd.
Ok Impala!
Contacteer:

26 feb 2021, 08:55

FF7R is wel heel duidelijk een fan-service game die ze eindeloos gaan uitmelken met nieuwe versies, side-games en DLC. De Kingdom Hearts aanpak, zeg maar. Ik merk dat ik er niet heel enthousiast van word. Gelukkig kan ik 'm voorlopig toch niet spelen. Dus tegen de tijd dat er een definitive version op Switch 2 uitkomt, kan ik eens bedenken of ik ook een kijkje ga nemen! :giggle:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 09:11

Monster Hunter Rise (volgende maand op Switch) komt in 2022 naar PC

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

26 feb 2021, 09:52

Apenheul schreef:

Bloomberg had er vorig jaar een bericht aan geweid maar toen ontkende Sony het nog, maar nu is het bevestigd. Sony Japan studios wordt teruggebracht tot alleen het Astro team en de contracten van de andere studios worden per 1 april beëindigd. Dit ie waarom we zoveel directors en producers hebben zien vertrekken daar.
Das wel erg jammer. Maar aan de andere kant is het de vraag hoe dit vervolgens ingevuld wordt. Als Sony alsnog met een zak geld komt om een project van een studio te financieren veranderd er naar buiten weinig. Ik vraag me alleen af hoe lang Sony dat volhoud. Final Fantasy XVI en NioH 2 zijn nu bijvoorbeeld console exclusieve. Maar ik vraag me af voor hoe lang het duurt tot Microsoft toch toch gaat zeggen we kopen net als Bathesda een Sega en/of een Capcom. De PC gamer is uiteindelijk de winnaar van dit alles.
RKR

26 feb 2021, 10:33

Japan Studio stelde al weinig voor. Gravity Rush 2 vond ik een teleurstelling (jammer wat 1 vond ik heel leuk) en was ook een van hun weinige releases. Toyama is allang vertrokken.

Astro team is er nog, en die maken games van EAD kwaliteit. Ze moeten gewoon meer met dit IP doen, het is beter dan een freebie. Ook een van de beste VR games die ik heb gespeeld hebben ze gemaakt.
Zach schreef:
26 feb 2021, 08:23
Yuffie episode doet me denken aan die afgrijselijke FFXV side missions en de filler van FFVII Remake. Daar heb ik totaal geen zin in. En wie is dat Kingdom Hearts-karakter die lijkt op Sephiroth, maar is het niet? Ik kon amper verschil zien in PS4 en PS5 versie. De game zou mij beter liggen als ze bepaalde chapters eruit hadden gehaald, ook het battlesysteem mag op de schop. Wel tof dat je gratis de ps5-versie krijgt als je de PS4-versie al bezit!

En Integraded? Square is zo maf met zijn subtitels.

Ooh en dan dit nog! Best interessant moet ik zeggen, waarom dit nou weer alleen mobile is:(.
Die komt uit Dirge of Cerberus, weet je wel, dat masterpiece van de PS2.

Intergrade :lol:

Quintus integreert. Zal hij een cameo maken?

Ik ben gebailed. Ik vond Remake al bagger, op het vechtsysteem na dat best moeilijk was en materia setups aanmoedigde en ook alle wapens nuttig hield. Ik snap niet dat men genoegen nam met zulk slechte MMO tier side missions in 2020, en zo'n slap level design met alleen maar tubes en kruipen. En nog meer kruipen. En wie waren die Leslie en Roche nou precies? Zo out of place. Had niet eens issues met de nieuwe vertelling (die wel Nomura fanfic levels is), maar met de rest.
Don Cannoli 79

26 feb 2021, 11:05

Apenheul schreef:

Toch wel spijtig dit.

De State of Play heb ik niet live gekeken maar aan de trailers te zien was het wel wat ik ongeveer had verwacht.

Sifu vond ik er wel interessant uitzien.
Kena gaat denk ik echt een pareltje worden.
Returna, hoe meer ik er van zie, des te gaver het wordt. Over het algemeen geen fan van het roguelike aspect maar sinds Xeno Crisis weet ik dat het best leuk kan zijn als het goed is uitgewerkt.
Oddworld Soulstorm Eindelijk een echte releasedate. Tof voor PS5 bezitters dat ie gratis bij plus komt.
arjen1981

26 feb 2021, 11:18

Ja ok RKR maar toch zijn over de jaren veel van mijn favorieten daar vandaan gekomen:

Vib Ribbon
Ico, Shadow en Guardian
Wild Arms serie
Parapa

Die hebben toch wel zoveel indruk gemaakt dat het Sony Japan nog wel even door mijn aderen blijft stromen.

De State of Play gister vond ik zelf wel vies tegen vallen. Nu bof ik dat ik FF7 nog niet had en wacht ik mooi op deze. Maar tegelijkertijd vind ik het starten en afsluiten met twee titels die ook al op de PS4 uit waren gekomen teleurstellend. Het lijkt wel Nintendo die ook elke Wii U game opnieuw uitbrengt. Nu heb ik zelf ook NioH opnieuw gekocht maar is dat wel zo'n beetje de enige titel waarbij ik mij datzelfde zie doen. Ik zie dit soort releases liever in Plus zoals Control reeds is.

En inderdaad tof dat Oddworld Soulstorm in plus zit.
Galious
Moderator
Moderator

26 feb 2021, 12:43

Intergrade. Het klinkt in elk geval sjieker dan Final Fantasy VII Remake Remaster :)
nmkl pjkl ftmch
RKR

26 feb 2021, 13:03

arjen1981 schreef:
Ja ok RKR maar toch zijn over de jaren veel van mijn favorieten daar vandaan gekomen:

Vib Ribbon
Ico, Shadow en Guardian
Wild Arms serie
Parapa

Die hebben toch wel zoveel indruk gemaakt dat het Sony Japan nog wel even door mijn aderen blijft stromen.

De State of Play gister vond ik zelf wel vies tegen vallen. Nu bof ik dat ik FF7 nog niet had en wacht ik mooi op deze. Maar tegelijkertijd vind ik het starten en afsluiten met twee titels die ook al op de PS4 uit waren gekomen teleurstellend. Het lijkt wel Nintendo die ook elke Wii U game opnieuw uitbrengt. Nu heb ik zelf ook NioH opnieuw gekocht maar is dat wel zo'n beetje de enige titel waarbij ik mij datzelfde zie doen. Ik zie dit soort releases liever in Plus zoals Control reeds is.

En inderdaad tof dat Oddworld Soulstorm in plus zit.
Het is een beetje creatieve armoede of gebrek aan lef om te investeren. Demon's Souls is natuurlijk ook gewoon een remaster, het is exact dezelfde game die we in 2009 hebben gespeeld. De ratio remasters versus nieuwe games is gewoon zwaar in het voordeel van remasters tegenwoordig. Maar het is ook wat het publiek vraagt, men wilde kennelijk liever FFVII dan een FFXVI (terwijl Square's track record het laatste decennium of langer niet eens best is, en VII speelt als een spiritueel vervolg op XIII, so yeah). En nu verlangt men naar Metal Gear Solid remakes van Bluepoint, vraagt men om remakes van Code Veronica en RE4.

Alles is remake. En dat hoeft niet altijd slecht te zijn, de 2 RE remakes vind ik eigenlijk de leukste in de franchise. Maar de nieuwigheid is tegenwoordig wel ver te zoeken. En als dat er al is, zie Anthem, Cyberpunk, Fallout 76. Misschien is er wel iets aan de hand.
Don Cannoli 79

26 feb 2021, 13:26

arjen1981 schreef:

Vib Ribbon
Ico, Shadow en Guardian
Wild Arms serie
Parapa

Vib Ribbon?? Dat is nou echt een game die nooit door iemand genoemd wordt. En dat vind ik jammer want het is een briljante game.
Heb hem zelf laatst ook weer zitten spelen. Het mooiste is om je eigen muziek cd's dan te gebruiken. Supervermakelijk !
Gaaf dat je die game noemt :biggrin: :perfect:
arjen1981

27 feb 2021, 09:30

Absoluut. Vib Ribbon is echt heel tof. Demon Souls ook trouwens. Zou het niet zomaar een remake noemen. Zeker net zo goed gedaan als de Kiwami games en zitten er ook zeker net zoveel generaties tussen. En we hebben Elden Ring om naar uit te kijken. Dus het is zeker niet alleen maar remakes.

Over remakes gesproken. De pokemon direct viel voor mij uit het niks:

Maar naast de remakes krijgen we dus ook een op BotW geïnspireerde open world compleet nieuwe Pokemon. Ik vind de beelden er nog erg vroeg en gelimiteerd uitzien. Maar ik ben wel benieuwd.
KillingRaptor

27 feb 2021, 09:33

Die Diamond en Pearl remakes krijg weer de nodige haat online, begint mij echt te irriteren hoe mensen zo snel iets gaan afkraken... Ik vind ze er heel tof uitzien eigenlijk. Naar de open world Pokémon ben ik ook erg benieuwd, denk dat de footage die we nu zagen zeker nog zal verbeteren.

En New Pokémon Snap blijft er geweldig uitzien, ik speelde het origineel op de N64 ook al heel graag dus hier kijk ik erg naar uit.
Afbeelding
Zach

27 feb 2021, 09:49

Ik vind die remake er best kleurrijk uit zien, battles zien er tof uit. Terwijl ik de ds-versie van diamond gewoon erg saai vond.
Alleen chibi kan ik gewoon niet tegen. Sowieso mis is ik die top-down gameplay wel in het huidige gamelandschap, dus vind dit dan wel weer tof. Link's Awakening vond ik ook een ware verademing om tussendoor te spelen.

Legends doet mij heel erg denken aan sword-shield met BOTW, maar is het zoals Let's Go dat je vooral moet vangen en pokemon niet hoeft te verzwakken?
KillingRaptor

27 feb 2021, 09:59

Zach schreef:
27 feb 2021, 09:49
Legends doet mij heel erg denken aan sword-shield met BOTW, maar is het zoals Let's Go dat je vooral moet vangen en pokemon niet hoeft te verzwakken?
Ik had ergens gelezen dat je wel tegen wilde Pokémon moet vechten eigenlijk. Weet nu wel niet of dit allemaal klopt of niet.
Ik zie net dit op de officiële website eigenlijk:

Om in het spel Pokémon Legends: Arceus Pokémon te vangen, kun je ze observeren om hun gedrag te leren kennen. Vervolgens sluip je voorzichtig dichterbij, breng je je Poké Ball in stelling en vuur je hem af!

Je kunt ook je partner-Pokémon laten vechten met wilde Pokémon die je wilt vangen. Gooi dan gewoon de Poké Ball die je partner-Pokémon vasthoudt, in de buurt van een wilde Pokémon. Je betreedt dan naadloos een gevecht en laat je Pokémon vechten door uit aanvallen te kiezen die hij kent.
Afbeelding
arjen1981

27 feb 2021, 10:01

Ik denk dat Dimond en Pearl discutabel of op 1 of op 2 staat wat betreft mijn favoriete Pokemon serie. Ik was op dat moment ook echt verliefd om mijn zilveren DS. En ik heb echt genoten van die games. Ik denk dat ik die ook zeker voor mijn zoon haal al heb ik de originelen gewoon op zolder. Maar ik denk niet dat ik zelf nog de tijd zou nemen om ze weer te spelen. Maar heb je dat nog niet gedaan is dit wel een punt waarop de Pokemon games wat mij betreft wel bij perfectie waren.
Zach

27 feb 2021, 19:21

Ik vond Diamond maar saai, net als X/Y en Sword/Shield. Misschien is alleen Gen 1 en 2 aan mij besteed.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

27 feb 2021, 21:13

Diamond en Pearl hadden nogal wat lange stukken waar er eigenlijk niets gebeurde qua verhaal, dus die games voelden af en toe tergend langzaam aan. Platinum fikste dat overigens prima. Dat is wellicht de grootste upgrade van alle derde versies.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2021, 22:15

Van de Pokemon games die ik gespeeld heb is mijn voorkeur ongeveer zo:

Pokemon Platinum > Pokemon Red > Pokemon Moon > Pokemon White > Pokemon Black 2 > Pokemon Y.

Verder heb ik Pokemon Sapphire, Pokemon Soul Silver, Pokemon Yellow en Pokemon Sword ook liggen maar die heb ik nog niet gespeeld. Ik vind het eigenlijk altijd wel vermakelijke games maar ik zou alleen de eerste twee die ik noemde echt 'goed' noemen. Wat ik belangrijk vind is dat je het gevoel hebt de beste Pokemon trainer te worden terwijl je stad en land afreist, en wat dat betreft geef ik minder om de onwijze sci-fi plotwendingen die de serie ook wel eens wil kennen. Post-game trekt mij overigens ook niet echt; zodra de Elite Four en Champion verslagen zijn vind ik het meestal wel mooi geweest. Ohja, Pelipper met een Ice Beam is awesome!
Flozem

27 feb 2021, 22:34

Ik vind Pokemon Emerald nog steeds de beste game uit de serie. Sun & Moon vond ik net wat te kort, net als X & Y. Pearl kan ik me nu al niet meer herinneren, dus veel indruk heeft die titel niet achter gelaten... :p
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 feb 2021, 12:48

Richting het einde van maart schijnen we meer van Elden Ring te horen/zien, zeggen verschillende bronnen die regelmatig dit soort dingen juist hebben (Schreiier en Grubb).
Galious
Moderator
Moderator

28 feb 2021, 13:35

Apenheul schreef:
Richting het einde van maart schijnen we meer van Elden Ring te horen/zien, zeggen verschillende bronnen die regelmatig dit soort dingen juist hebben (Schreiier en Grubb).
Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

01 mar 2021, 14:28

Apenheul schreef:
Haal mij er dan maar weer uit:

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”