Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RKR

Re: Algemeen game nieuws

25 feb 2021, 10:56

Wat is een Anthem?

Ik heb destijds de beta gespeeld, vond de game verschrikkelijk. Nog slechter dan Andromeda. Je hebt een Iron Man suit en je maakt er zo'n saaie, eentonige looter shooter van. Was er na een paar uur wel helemaal klaar mee. Ben blij dat ie gekilled is, dan kunnen ze door naar Dragon Age al weet ik niet of BioWare het uberhaubt nog in zich heeft. Het zal vallen of staan met die game, als die flopt, dan killed EA ze.
LesserMagic
Contacteer:

25 feb 2021, 12:27

RKR schreef:
25 feb 2021, 10:56
Wat is een Anthem?

Ik heb destijds de beta gespeeld, vond de game verschrikkelijk. Nog slechter dan Andromeda. Je hebt een Iron Man suit en je maakt er zo'n saaie, eentonige looter shooter van. Was er na een paar uur wel helemaal klaar mee. Ben blij dat ie gekilled is, dan kunnen ze door naar Dragon Age al weet ik niet of BioWare het uberhaubt nog in zich heeft. Het zal vallen of staan met die game, als die flopt, dan killed EA ze.
Ik ben niet blij dat Anthem NEXT is gecancelled. Niet omdat ik de game nou zo geweldig vond, maar de belofte werd gemaakt dat ze de game verder gingen ontwikkelen tot iets beters. Dat is uiteindelijk niet gebeurd. DLC voor Mass Effect: Andromeda is gecancelled omdat ze zich volledig op Anthem NEXT wilden focussen. Nu cancellen ze Anthem NEXT omdat ze zich op de nieuwe Dragon Age willen focussen. Als deze cyclus zich blijft herhalen, zitten we straks met DA en de nieuwe ME weer met halfbakken games.
HeatherGrace

25 feb 2021, 12:51

LesserMagic schreef:
25 feb 2021, 12:27
Als deze cyclus zich blijft herhalen, zitten we straks met DA en de nieuwe ME weer met halfbakken games.
Ik hoop dat dit een mooie clean slate voor ze is. De "patch mentaliteit" is zeker een probleem geweest met Andromeda, wat zonder twijfel weer voor problemen heeft gezorgd bij Anthem. Mijn hoop is dat ze nu zeggen: "We sluiten het hoofdstuk hierbij af" en dat ze nu verder gaan met waar ze goed in zijn. :smile:

Ik vond dit een erg goed artikel over Anthem destijds:
https://kotaku.com/how-biowares-anthem- ... 1833731964
Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

25 feb 2021, 13:57

BioWare is al heel lang niet meer het oude BioWare. De overname door EA (2009) en het vertrek van Muzyka en Zeschuk heeft ze weinig goed gedaan (2012). Tot en met 2010 regen ze de ene na de andere klassieker aan elkaar. Baldur's Gate, Baldur's Gate II, Knights of the Old Republic, Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age: Origins en Mass Effect 2. Zeven enorm gewaardeerde games in iets meer dan elf jaar tijd. Dat is een bizar goed moyenne. In die periode was het een van mijn favoriete ontwikkelaars, zeker op RPG gebied.

Daarna is de klad er echt in gekomen. Dragon Age II voldeed niet aan de verwachtingen, Star Wars: The Old Republic werd niet het succes waarop gehoopt werd, over Mass Effect 3 waren de meningen flink verdeeld (m.n. richting het einde), en Mass Effect: Andromeda en Anthem waren regelrechte rampen. Dragon Age: Inquisition was nog een lichtpuntje tussendoor, maar had ook niet meer de impact die eerdere games hadden.

Je zit dit wel vaker. Studio's die voorheen niets fout leken te kunnen doen veranderen van koers door een overname of een vertrek van prominente figuren (of een combinatie van beiden), waardoor ze schijnbaar overnacht hun mojo kwijt lijken te zijn. Blizzard is daar wat mij betreft ook een goed voorbeeld van. Gigantisch geliefd onder PC gamers sinds de mid jaren '90 dankzij series als Warcraft, Diablo en StarCraft, maar na de fusie met Activision in 2008 is die liefde ook steeds verder aan het bekoelen door allerlei redenen. Je verliest hoe dan ook toch een beetje de kern van wat zo'n bedrijf uniek en speciaal maakt.
RKR

25 feb 2021, 16:50

Ik geloof er niets van, maar het blijft Square Enix!
A 4chan user posted the supposedly press release of the upgraded version of Final Fantasy VII REMAKE called Ever Crisis, this is the alleged press release statement:

FINAL FANTASY VII: EVER CRISIS is the definitive edition of the critically acclaimed FINAL FANTASY VII REMAKE. With additional features and stunning visual enhancements, the award-winning video game takes full advantage of the powerful new console. The new additions include

Performance Mode which targets 60fps with 1440p render resolution and 4K output or Graphics Mode at 30fps with ray tracing at 1440p render resolution and 4K output (PlayStation®5 exclusive)

Full DualSense support (PlayStation®5 exclusive)

Two brand new chapters: Chapter 8.5 "All Dressed Up" and a mysterious Chapter 19

A new boss battle, various new arena battles and a Boss Select Mode

Materia Quick Change

Photo Mode

New set of trophies

FINAL FANTASY VII: EVER CRISIS will launch globally on April 10, 2021 for PlayStation®4 and PlayStation®5 and can be purchased for $59.99/€69.99/£59.99. Pre-order now to receive the exclusive in-game weapon "Butterfly Edge" for Cloud Strife.
Zijn wel dingen die ik meteen had willen zien, maar of ik weer ga spelen als dit waar is... vond het eigenlijk best wel een bagger game met alleen vermakelijke combat (dat wel heel erg FFXIII was, op 1 of andere gekke manier geen damage doen totdat je iemand staggered).
KillingRaptor

25 feb 2021, 19:29

Apenheul schreef:
23 feb 2021, 23:51
Oh hey, een state of play!

Om hier even op terug te komen, is het nu 22u of 23u? Ik zie beide uren online staan, als ik de tijden omzet naar hier zegt Google 23u maar als ik kijk op YouTube naar de geplande stream staat er 22u. :thinking:
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

25 feb 2021, 20:14

KillingRaptor schreef:
Om hier even op terug te komen, is het nu 22u of 23u? Ik zie beide uren online staan, als ik de tijden omzet naar hier zegt Google 23u maar als ik kijk op YouTube naar de geplande stream staat er 22u. :thinking:
Ik zie op YouTube gewoon 23:00 staan hier.
KillingRaptor

25 feb 2021, 20:17

synergy schreef:
25 feb 2021, 20:14
KillingRaptor schreef:
Ik zie op YouTube gewoon 23:00 staan hier.
Vreemd, ik ook nu. :huh: Oh well, zal wel kloppen dan! :lol:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 feb 2021, 21:37

Ik ben benieuwd of ze iets van de nieuwe God of War laten zien.
synergy

25 feb 2021, 21:49

Apenheul schreef:
25 feb 2021, 21:37
Ik ben benieuwd of ze iets van de nieuwe God of War laten zien.
Ik ook, ik hoop het! Las wel op diverse sites dat die waarschijnlijk 2021 niet gaat halen.

Ben ook benieuwd of er nog iets van HZD2 tussen zit vanavond, daar kijk ik ook wel naar uit!
RKR

25 feb 2021, 22:38

Nee God of War laten ze niet zien. En die komt ook niet dit jaar uit. Er is alleen een logo van bekend. De vorige game is ook nog maar 3 jaar oud.

Ik zou verrast zijn als ze het wel doen. Zo bijzonder is State of Play vaak niet.
Galious
Moderator
Moderator

25 feb 2021, 23:15

Sifu (PS4, PS5 en PC) ziet er awesome uit. Tof dat developer Sloclap deze martial arts focused brawler stijl na Absolver doorzet :flex:

nmkl pjkl ftmch
RKR

25 feb 2021, 23:24

Kena pas Augustus. Teleurstellend. Een van de weinige games waar ik wel naar uitkeek. Soulstorm wel eerder dan verwacht, over een dik maandje al.
RKR

25 feb 2021, 23:26

FFVII klopt dus
KillingRaptor

25 feb 2021, 23:34

Sifu zag er inderdaad erg cool uit en Kena blijft er ook geweldig uitzien! Wel crap dat die Yuffie episode van FFVII Remake niet naar de PS4 versie komt ook, ben echt niet van plan om dit jaar ofzo al een PS5 te kopen.
Afbeelding
RKR

25 feb 2021, 23:36

Ik vind die nieuwe characters er echt niet uit zien en het houdt in dat je Yuffie niet in een world map tegenkomt. Ik skip hem, heb de game allang niet meer. Ga die game niet nogmaals door spelen, veel te saai. Ik kijk uit naar XVI.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 feb 2021, 23:37

Vies en smerig vind ik het dat die DLC voor FF7R alleen op de Ps5 komt. Bah.
-edit- ik lees dat Yuffie DLC ook naar de PS4 komt. Te vroeg geroepen :)
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 feb 2021, 23:39

Kena zag er goed uit, en stiekem Crash 4 ook wel.
RKR

25 feb 2021, 23:40

Kena heel leuk maar had stiekem nog op Maart gehoopt.

Soulstorm was voor mij DE aankondiging. April al en ook nog eens gratis voor Plus leden!

Returnal, die ga ik skippen. Procedural generated roguelike trash. Gameplay ziet er wel leuk uit maar ik houd niet van die randomizers en genererende levels.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 feb 2021, 23:46

Meer FF7

RKR

25 feb 2021, 23:57

Ja belachelijk.

En dan nog een mobile soort van classic remake die de hele saga behandeld in chapter vorm. Die ziet er juist heel tof uit maar is dus mobile vrijwel zeker gacha.
LesserMagic
Contacteer:

26 feb 2021, 00:10

Gozert schreef:
25 feb 2021, 13:57
Daarna is de klad er echt in gekomen. Dragon Age II voldeed niet aan de verwachtingen, Star Wars: The Old Republic werd niet het succes waarop gehoopt werd, over Mass Effect 3 waren de meningen flink verdeeld (m.n. richting het einde), en Mass Effect: Andromeda en Anthem waren regelrechte rampen. Dragon Age: Inquisition was nog een lichtpuntje tussendoor, maar had ook niet meer de impact die eerdere games hadden.
De BioWare-games in die periode werden veel en vaak bekritiseerd, maar toch vond ik het allemaal best meevallen.

Dragon Age 2 was minder episch dan de eerste, de grootsheid van alles was heel erg gedownscaled. En dat kan ik in hindsight eigenlijk wel waarderen. In plaats van nog grootser en epischer, legden ze de focus op het wel en wee van de inwoners van een stad. Het was ook een volwassen game, met thema's als homoseksualiteit, racisme (voordat het populair werd om dergelijke thema's in een game te stoppen en zonder een enorm in-your-face gehalte), politiek en religie.

SWTOR heb ruim een jaar religieus gespeeld. Een veel gehoorde klacht was dat RPG-liefhebbers het teveel MMO vonden. En MMO-spelers die eens iets anders wilden vonden het teveel "World of Warcraft met een Star Wars jasje." Van mij had het MMO-gedeelte ook wel achterwege mogen worden gelaten, maar ik heb toch het gevoel alsof ik meerdere KOTOR single player verhalen heb zitten spelen. Nadat ik de game wat minder ben gaan spelen is hij free-to-play gegaan, maar hebben ze wel een shitload aan tweaks en DLC toegevoegd. Je merkte dat de devs echt liefde voor deze game hadden.

En Mass Effect... Ja, het einde van deel 3 was een beetje cheap. Kies de kleur voor een einde. Maar ik heb me toch echt tientallen uren vermaakt in die game. Wat ik eigenlijk het meest vervelende vond was dat je de halfbakken multiplayer door je strot werd geduwd. Je moest een X-aantal sessies doen om je Galaxy Awareness Meter (of zoiets) volledig vol te krijgen in de single player. Voelde als een typische EA-stunt.
Andromeda heb ik ook uitgespeeld. Het kon niet tippen aan de original trilogy, nee. Maar ook hier heb ik er weer tientallen uren in gestoken. Alle side quests gedaan. Toch weer zo'n game waarbij je tijdens het spelen ineens erachter komt dat het 03:00 uur is, terwijl je om 23:00 uur eigenlijk al naar bed wilde gaan. De grafische glitches en soms wat leeg-aanvoelende wereld doen me vermoeden dat de game gewoon nog niet af was, maar onder druk van EA alsnog is uitgebracht. Dat het verhaal van Andromeda met een cliffhanger eindigt, versterkt dat gevoel alleen maar.

Dragon Age Inquisition voelde wel weer als een echte BioWare-game, met diepgaande verhaallijnen en immense lore. Misschien had de game qua wereld wat minder MMO-achtig mogen aanvoelen. Maar ook hier ruim 100 uur in gestopt en zelfs alle DLC uitgespeeld.

De enige echte vreemde eend in de bijt is Anthem. Anthem lijkt in niets op wat BioWare normaal brengt. Een beetje Destiny/Warframe, pure actie en een halfbakken verhaal. Later blijkt dan dat BioWare nooit de tijd heeft gehad om de RPG-elementen en het verhaal wat ze in gedachten hadden helemaal te implementeren. En van wat ik begreep wilden ze dat met Anthem NEXT gaan rechtbreien, een beetje wat Hello Games met No Man's Sky heeft gedaan. Anthem kon me hooguit 3 uurtjes boeien (ik kreeg 'm gratis bij m'n videokaart), maar als ze er met NEXT een echte BioWare game van hadden kunnen maken, had ik 'm zeker nog wel een kans gegeven.

Overigens vind in het wel grappig dat sinds BioWare is overgenomen door EA, meerdere studio's in de VS en Canada het predikaat "BioWare" kregen, puur vanwege de naam. BioWare Austin, de makers van SWTOR zijn volgens mij de enige studio buiten het hoofdkantoor was nog bestaat. De rest is allemaal door EA gesloten of heeft een andere naam gekregen (Mythic kreeg zelf hun oude naam weer terug voordat door EA werden gecanned). Ergens hoop ik dat BioWare weer afhankelijk kan worden. Of dat ze worden overgekocht door bijvoorbeeld een Microsoft, die hun studio's tegenwoordig vooral hun gang laten gaan.
LesserMagic
Contacteer:

26 feb 2021, 00:11

Apenheul schreef:
25 feb 2021, 23:46
Meer FF7

Alles moet tegenwoordig een battle royale game worden. Zucht.
Zach

26 feb 2021, 08:23

Yuffie episode doet me denken aan die afgrijselijke FFXV side missions en de filler van FFVII Remake. Daar heb ik totaal geen zin in. En wie is dat Kingdom Hearts-karakter die lijkt op Sephiroth, maar is het niet? Ik kon amper verschil zien in PS4 en PS5 versie. De game zou mij beter liggen als ze bepaalde chapters eruit hadden gehaald, ook het battlesysteem mag op de schop. Wel tof dat je gratis de ps5-versie krijgt als je de PS4-versie al bezit!

En Intergrade? Square is zo maf met zijn subtitels.

Ooh en dan dit nog! Best interessant moet ik zeggen, waarom dit nou weer alleen mobile is:(.
Laatst gewijzigd door Zach op 26 feb 2021, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
synergy

26 feb 2021, 08:38

Vind die upgrade wel tof voor FF7R. Plus het is gratis dus niks aan de hand.

Wat is er nou weer mis met het battlesysteem? Vond dat prima spelen.

Of ben jij er zo één? :lol:

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”