Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Welke games speel je momenteel?

21 nov 2023, 09:27

Nice RKR. Ik vind dat erg knap met SR2. Ik heb nog moeite met de middelste baan. Welke auto gebruik je?

Wat betreft Gaiden. Ik vind het wel een erg middelmatige release. Wisten we natuurlijk. Heb inmiddels ook al veel meer uren dan normaal is erin gestopt. Maar je merkt gewoon dat het een tussen release is welke niet echt heel veel toevoegt.

Maar het breekt Infinite Wealth niet af. Infinite Wealth gaat zo geweldig zijn. Gaiden is de game die je koopt omdat je er een demo bij krijgt ;) zo voelt het voor mij een beetje. Net als vroeger op ps2 met MGS FF.
RKR

25 nov 2023, 14:52

Voor zowel Advanced als Expert gebruik ik Scorpio met Manual gear. Dit is expert win met manual, maar veel fouten in het begin (heb ronde 1 ook wel 4 seconden sneller gedaan):

Het is niet eens zo moeilijk. Beginner is het moeilijkste, die kan ik haast nooit meer opnieuw winnen. 1 fout en je bent gezien.

Advanced kan ik wel tips geven.

Advanced heeft 3 bochten die je moet leren, de rest kun je vol gas. De skeleton, de canyon en de laatste voorbij de ice. De skeleton doe ik shiften naar 2, 3 en dan powerslide ik zo rond de 260kph om niet eruit te knallen. Canyon doe ik hetzelfde, maar dan brake ik naar 220-230. De laatste is eigenlijk het meest tricky, maar je moet powersliden en wat remmen als je naar rechts zwenkt, je moet binnen blijven om goed uit te komen.

Je kunt ook een turbostart krijgen, maar dit lukt me alleen automaat? je moet brake inhouden en de rev tussen de 6 en 7 houden en brake loslaten bij go.

Automaat vind ik wel lastiger. Omdat ik niet altijd een powerslide krijg.
arjen1981

26 nov 2023, 11:48

Knap en tof dat je de video deelt. Ik ga deze ook even weer proberen.
Shantomio

26 nov 2023, 14:11

Don Cannoli 79 schreef:Afbeelding

Gears of War 2 op Xbox One via backcompat. Het tweede deel in de serie was altijd mijn favoriet. Ik heb de game zojuist uitgespeeld en heb me er zeer zeker weer mee vermaakt. Next up : Gears 3.

Afbeelding

]Wario The Shake Dimension(Wii) op de WiiU
Ik speel eigenlijk te weinig op m'n Nintendo consoles. Zo af en toe een keer de SNES of de WiiU. En dat komt onder andere dat ik er niet veel games voor heb. Deze Wario game had ik al een tijdje op het oog en onlangs opgepikt. Ik heb pas een paar leveltjes gespeeld maar ik vermaak me er prima mee.

Afbeelding

De afgelopen weken speel ik vooral No Man's Sky op PS5 /PS VR2. Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw in deze game gedoken. No Man's Sky komt vaak bovenaan in lijstjes voor van games met een desastreuze launch en een huge comeback. En terecht. De No Man's Sky van vandaag (met de Echoes update) is praktisch een compleet andere game tov het origineel uit 2016.

Ook hun launch van de VR update was verre van goed. Op PS VR1 was het zo blurry dat het haast onspeelbaar werd. Je kreeg letterlijk pijn in de ogen als je het speelde. Ik vond dat destijds zo jammer dat ik gestopt ben met spelen.

Op de PS5 kreeg je de mogelijkheid om de PS4 versie van de game met de PSVR1 te spelen via backcompat. Het zag er wel iets beter uit maar maar ik vond het nog lange niet goed genoeg en hoopte toch echt op meer.

Toen kwam ergens eind vorig jaar (geloof ik) het bericht dat No Man's Sky een launch title zou zijn voor PS VR2.
Zou ik het dan eindelijk met fatsoenlijke resolutie in VR kunnen spelen? In februari van dit jaar met de launch van PS VR2 kwam hier het langverwachte antwoord op : Nope !
De PSVR 2 versie zag er misschien nog wel slechter uit dan op PS VR1. Damn, kon ik de game weer aan de kant leggen.

Maar nu is er dan eindelijk de VR update waar ik op zat te wachten. Doordat ze nu de beste features vd PSVR2 gebruiken; eye-tracking icm foveated rendering kunnen ze de resolutie een bump geven precies op de plek waar je kijkt.Alles er omheen is blurry maar daar zie je zelf in de headset niets van. Het werkt perfect en zo houdt de PS5 flink wat rekenkracht over. Nu is de game eindelijk fatsoenlijk speelbaar. Ja , er is nog altijd relatief veel shimmer maar dat ben ik wel gewend in VR. Maar het ziet er verder echt goed uit.

Inmiddels zo'n 50 uur gespeeld. Qua game, tja als het niet in VR was zou ik de game al aan de kant hebben gelegd.
Ik heb de game op de makkelijkste setting staan zo dat ik niet hoef te grinden voor resources. Kan ik me gewoon focussen op het exploren van nieuwe galaxies en planeten en af en toe wat freighters aanvallen.

Soms zit ik gewoon een paar uur ergens op een afgelegen planeet onder water tunnels te graven. Je krijgt dan echt het gevoel dat je miljoenen lichtjaren verwijderd bent vd mensheid. En dat is soms precies wat ik nodig heb. :wink:
Ik ben door jouw berichtje ook wel weer benieuwd naarNl No Man Sky in VR. Echt heel lang geleden dat in die gespeeld heb!

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

26 nov 2023, 14:16

Pff, Alan Wake 2 klinkt fantastisch, echt iets voor mij.
Alan Wake 1 en de Max Payne games waren ook helemaal voor mij.

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Don Cannoli 79

30 nov 2023, 20:22

Shantomio schreef:
26 nov 2023, 14:11
Spoiler: weergeven
Don Cannoli 79 schreef:Afbeelding

Gears of War 2 op Xbox One via backcompat. Het tweede deel in de serie was altijd mijn favoriet. Ik heb de game zojuist uitgespeeld en heb me er zeer zeker weer mee vermaakt. Next up : Gears 3.

Afbeelding

]Wario The Shake Dimension(Wii) op de WiiU
Ik speel eigenlijk te weinig op m'n Nintendo consoles. Zo af en toe een keer de SNES of de WiiU. En dat komt onder andere dat ik er niet veel games voor heb. Deze Wario game had ik al een tijdje op het oog en onlangs opgepikt. Ik heb pas een paar leveltjes gespeeld maar ik vermaak me er prima mee.

Afbeelding

De afgelopen weken speel ik vooral No Man's Sky op PS5 /PS VR2. Ik ben voor de zoveelste keer opnieuw in deze game gedoken. No Man's Sky komt vaak bovenaan in lijstjes voor van games met een desastreuze launch en een huge comeback. En terecht. De No Man's Sky van vandaag (met de Echoes update) is praktisch een compleet andere game tov het origineel uit 2016.

Ook hun launch van de VR update was verre van goed. Op PS VR1 was het zo blurry dat het haast onspeelbaar werd. Je kreeg letterlijk pijn in de ogen als je het speelde. Ik vond dat destijds zo jammer dat ik gestopt ben met spelen.

Op de PS5 kreeg je de mogelijkheid om de PS4 versie van de game met de PSVR1 te spelen via backcompat. Het zag er wel iets beter uit maar maar ik vond het nog lange niet goed genoeg en hoopte toch echt op meer.

Toen kwam ergens eind vorig jaar (geloof ik) het bericht dat No Man's Sky een launch title zou zijn voor PS VR2.
Zou ik het dan eindelijk met fatsoenlijke resolutie in VR kunnen spelen? In februari van dit jaar met de launch van PS VR2 kwam hier het langverwachte antwoord op : Nope !
De PSVR 2 versie zag er misschien nog wel slechter uit dan op PS VR1. Damn, kon ik de game weer aan de kant leggen.

Maar nu is er dan eindelijk de VR update waar ik op zat te wachten. Doordat ze nu de beste features vd PSVR2 gebruiken; eye-tracking icm foveated rendering kunnen ze de resolutie een bump geven precies op de plek waar je kijkt.Alles er omheen is blurry maar daar zie je zelf in de headset niets van. Het werkt perfect en zo houdt de PS5 flink wat rekenkracht over. Nu is de game eindelijk fatsoenlijk speelbaar. Ja , er is nog altijd relatief veel shimmer maar dat ben ik wel gewend in VR. Maar het ziet er verder echt goed uit.

Inmiddels zo'n 50 uur gespeeld. Qua game, tja als het niet in VR was zou ik de game al aan de kant hebben gelegd.
Ik heb de game op de makkelijkste setting staan zo dat ik niet hoef te grinden voor resources. Kan ik me gewoon focussen op het exploren van nieuwe galaxies en planeten en af en toe wat freighters aanvallen.

Soms zit ik gewoon een paar uur ergens op een afgelegen planeet onder water tunnels te graven. Je krijgt dan echt het gevoel dat je miljoenen lichtjaren verwijderd bent vd mensheid. En dat is soms precies wat ik nodig heb. :wink:
Ik ben door jouw berichtje ook wel weer benieuwd naarNl No Man Sky in VR. Echt heel lang geleden dat in die gespeeld heb!

Ja echt wel de moeite waard om opnieuw in te duiken :thumbup:
Ok Impala!
Contacteer:

04 dec 2023, 09:35

Ik speel Attack on Titan 2: Final Battle (A.O.T. 2)(Switch). In de laatste podcast hadden Niels en Karel het over games buiten je comfort zone proberen. Met die gedachte kocht ik ruim een jaar geleden Attack on Titan 2. Ik had op dat moment eigenlijk nog geen idee wat Attack on Titan was. Na wat rondvragen in mijn omgeving kreeg ik al snel het dringende advies om eerst de Animé serie te kijken voordat ik de game zou gaan spelen, omdat het zonde van het verhaal zou zijn om alleen de hoogtepunten mee te krijgen via de game. Dat leidde er dus toe dat ik afgelopen jaar voor het eerst in mijn leven een hele Animé serie ben gaan kijken. Ik was hooked! Wat een prachtige serie!

En nu dus de game. Die is ook helemaal top! Zeker als je de serie gezien hebt. Het is supertof om met alle karakters van de serie het verhaal door te spelen. De mechanics voor het vechten tegen de Titans zijn erg goed uitgewerkt en na wat oefening krijg je het vanzelf onder de knie. Ik zoef nu over het slagveld, elimineer tientallen Titans en redt mijn team genoten. Heerlijk! Hier ben ik nog wel even zoet mee! En weer een bewijs dat als je eens buiten de gebaande paden treedt, je zomaar iets prachtigs tegen kunt komen! :love:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”