Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
OldSchool
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

16 nov 2022, 15:50

Afbeelding

Onze grote vriend Dynamike heeft letterlijk mijn leven verpest door me deze game aan te smeren.

Ja, het is een mobile game. En ja, het is enorm verslavend. De Evercade collectie kan op marktplaats…
HeatherGrace

16 nov 2022, 19:00

OldSchool schreef:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Onze grote vriend Dynamike heeft letterlijk mijn leven verpest door me deze game aan te smeren.

Ja, het is een mobile game. En ja, het is enorm verslavend. De Evercade collectie kan op marktplaats…
Soort Heartstone...? Zie ik dat goed?
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

16 nov 2022, 19:20

HeatherGrace schreef:
16 nov 2022, 19:00
OldSchool schreef:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Soort Heartstone...? Zie ik dat goed?
Ik denk het, maar ik ken Hearthstone niet. Maar het is card baard en turn based. Doet me ook denken aan Magic the Gathering Arena.
marxkemp
Contacteer:

16 nov 2022, 22:14

Vampire Survivors is een drug!Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 nov 2022, 06:55

marxkemp schreef:
Een collega van mij is hier ook helemaal weg van :)
kingoftherain

17 nov 2022, 07:06

God Of War: Ragnarök.
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
KillingRaptor

17 nov 2022, 07:19

Multiversus nog steeds hier. Ik speel hem al sinds dag van release en heb misschien 1 of 2 dagen nog niet gespeeld. Vind hem echt super!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

17 nov 2022, 08:21

Apenheul schreef:
marxkemp schreef:
Ha! Ik ben ook hartstikke verslaafd. En je was me voor. In reactie op Oldschool zijn verslaving dacht ik ook deze te posten. Het punt is dat wanneer je neer gaat je gelijk nog een run moet doen. En dat gaat maar door en door en door. Deze komt terug in mijn top 10 van het jaar 2022.
Swey

17 nov 2022, 12:27

Ben nog steeds bezig met A Link to the Past. Daarnaast op de Analogue Pocket veel Tetris en Arkanoid gespeeld. Nu weer bezig met een nieuwe gameboy game POWA! heet het, tot nu toe een goeie platformer . Review binnenkort!
kingoftherain

17 nov 2022, 12:38

Swey schreef:
17 nov 2022, 12:27
Ben nog steeds bezig met A Link to the Past.
Blijft leuk. :thumbup:
Coldplay - Fix You
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 nov 2022, 22:01

OldSchool schreef:Afbeelding

Graag gedaan. Snap!
Afbeelding
toejam

18 nov 2022, 08:54

Biomutant gaat met een uurtje spelen terug de mottenballen in. Vooral de grappig bedoelde VO werkt echt enorm op de gagreflex.

Inmiddels met Claire bezig in RE2. Interessant dat ook deze nog een Series X-patch heeft gekregen. En Dolby Atmos is wel heel erg aangenaam in het donker.
Professional dabbler
KillingRaptor

18 nov 2022, 09:48

toejam schreef:
Biomutant gaat met een uurtje spelen terug de mottenballen in. Vooral de grappig bedoelde VO werkt echt enorm op de gagreflex.
Jammer man, ik vond dat echt een hele toffe game. Bijna alle sidequests gedaan ook.
kingoftherain

18 nov 2022, 12:57

KillingRaptor schreef:
18 nov 2022, 09:48
Jammer man, ik vond dat echt een hele toffe game. Bijna alle sidequests gedaan ook.
Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd. Op zich was het wel geinig, maar ik vond het het nét niet helaas.
Coldplay - Fix You
ghoul

23 nov 2022, 12:46

arjen1981 schreef:
Apenheul schreef:
marxkemp schreef:
Ha! Ik ben ook hartstikke verslaafd. En je was me voor. In reactie op Oldschool zijn verslaving dacht ik ook deze te posten. Het punt is dat wanneer je neer gaat je gelijk nog een run moet doen. En dat gaat maar door en door en door. Deze komt terug in mijn top 10 van het jaar 2022.
Yep, ik ben er net mee begonnen in de lunchpauze (opgepikt in de Steam Autumn Sale). Na twee runs al meteen hooked 😅 Zo simpel maar zeer effectief. Heerlijk.
Afbeelding
Don Cannoli 79

23 nov 2022, 18:06

Afbeelding

The Ascent (Cyber Edition) op PS5
De afgelopen weken ben ik er eindelijk aan toegekomen om The Ascent (uit) te spelen.
Ik had hem in 2021 al ff op de PC gespeeld maar ben er nu op de PS5 echt eens voor gaan zitten.

Het is lang geen perfecte game. En er zitten ook hier en daar nog wat irritante bugs in, zoals in sommige gevallen het spawnen van 5 ! levelbazen in plaats van gewoon 1. En eigenlijk is ie best grindy en repetitive maar toch kon het wel eens (samen met Ghost of Tsushima)mijn persoonlijke GOTY worden.

De Cyberpunk setting is zo awesome en super gedetailleerd, en ook de sound in de game past er perfect bij dat je gelijk al die bugs en het grinden vergeet. Qua gameplay doet het misschien ook niets nieuws maar de run'n gun actie vond ik erg tof en de controls zijn prima.Ik heb op een gegeven moment wel online ff gekeken wat nou de beste character build was en welke wapens ik het best kon upgraden want ik had hier en daar behoorlijk wat moeite om verder te komen. De Cyber Edition komt ook met de story DLC en al met al heb ik er rond de 40 uur ingestoken. Dit was de eerste game van developer Neon Giant uit Zweden en wat mij betreft hebben ze het heel goed gedaan. This was fun ! :cool:
toejam

24 nov 2022, 10:54

Ik heb bewust met Saint's Row gewacht tot de eerste grote patch er was maar het is nog steeds een bug fest. Vijanden die verdwijnen waardoor missies niet af te ronden zijn, een geweer wat je continue staat te herladen, agenten die niet meer van hun plek komen. Deze gaat terug de kast in tot over een patch of 3.
Professional dabbler
HeatherGrace

24 nov 2022, 11:42

toejam schreef:
Inmiddels met Claire bezig in RE2. Interessant dat ook deze nog een Series X-patch heeft gekregen. En Dolby Atmos is wel heel erg aangenaam in het donker.
Gaaf! Doe je nu de + versie, zeg maar? Normaal vind ik dat niet zo aantrekkelijk, maar bij deze heb ik dat ook met veel plezier gedaan. Alleen dan andersom. Ik begon met Claire. :wink:
Afbeelding
toejam

24 nov 2022, 13:11

HeatherGrace schreef:
toejam schreef:
Gaaf! Doe je nu de + versie, zeg maar? Normaal vind ik dat niet zo aantrekkelijk, maar bij deze heb ik dat ook met veel plezier gedaan. Alleen dan andersom. Ik begon met Claire. :wink:
New game + bedoel je? Ik begreep dat er een A- en B- verhaal in zit per karakter, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 playthrough met Claire, dus daar ben ik mee gestart en geëindigd :)
Professional dabbler
HeatherGrace

24 nov 2022, 14:35

toejam schreef:
24 nov 2022, 13:11
HeatherGrace schreef:
toejam schreef:
New game + bedoel je? Ik begreep dat er een A- en B- verhaal in zit per karakter, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 playthrough met Claire, dus daar ben ik mee gestart en geëindigd :)
Klopt! Als je één keer de story door bent, kun je daarna een verkorte versie spelen als het andere character om alles te zien vanut hun perspectief.
Afbeelding
toejam

25 nov 2022, 13:49

arjen1981 schreef:
Apenheul schreef:
marxkemp schreef:
Gisteren weer een maandje gamepass gekregen bij de doritos en herkende dit plaatje dus maar even geinstalleerd. Het lijkt op, speelt als een simpele mobiele game maar het is echt enorm verslavend. Het is heerlijk om oppermachtig te worden en ineens compleet weggevaagd, meestal zo rond de 11e minuut :)
Professional dabbler
Ok Impala!
Contacteer:

25 nov 2022, 15:55

Al een tijdje geen update gedeeld over wat ik allemaal speel. Dat komt vooral doordat ik een paar maanden besteed heb aan Xenoblade Chronicles 3 (NS). Wat kan ik zeggen... dit is simpelweg het beste deel in de serie. XC1 heb ik heel erg hoog staan, maar XC3 heeft dit weten te overtreffen. Prachtig verhaal, gigantische wereld, zeer sterk script, geloofwaardige karakters en goede voice acting. Ik heb er 100+ uur aan besteed omdat er zoveel te ontdekken viel. Alles valt prachtig samen in een ijzersterke game. Monolith is inmiddels lichtjaren vooruit op andere JRPG ontwikkelaars. Als je een beetje JRPG fan bent en XC1 was in jouw straatje, dan mag je XC3 zeker niet laten passeren. Ongekend! :love:

Afbeelding

Prince of Persia 1 & 2 (PC, via DOS Box). Na het lezen van Jordan Mechner's diary werd ik helemaal geïnspireerd om Prince of Persia 1 & 2 nog eens helemaal door te spelen. Deel 1 heb ik verschillende keren uitgespeeld als kind, maar in deel 2 was ik nooit ver gekomen. Dat is nu dan eindelijk recht gezet. Het moet gezegd... hoewel de games indertijd vernieuwend waren, is het level design in beide delen niet echt bepaal top quality. Dit is zo'n ouderwetse game die er constant op uit is om je de nek om te draaien. Dat voelt niet altijd even fair... maar als je dat eenmaal geaccepteerd hebt, dan heb je een stevige uitdaging om je tanden in te zetten! Wel heel tof om deel 2 eindelijk uit te spelen na al die jaren!

Afbeelding

Final Fantasy VII New Threat (PC) is een PC Mod waar verschillende enthousiaste reacties over te vinden waren. Ik weet niet waar die precies op gebaseerd waren, maar vergeleken met de high quality van ROM hacks is deze PC Mod absurd buggy en weinig polished. Daar ben ik dus maar snel weer mee gestopt. Geen PC mods meer voor mij, ik hou het wel bij ROM hacks. :ohmy: En als ik heel eerlijk ben... Final Fantasy VII is gewoon niet zo goed oud geworden als deel VI. Die vroege Playstation games voelen best cluncky als je ze nu speelt en de graphics zijn ook gewoon niet zo lekker om naar te kijken in vergelijking met SNES games. :thinking:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 nov 2022, 21:56

Ok Impala! schreef:
Al een tijdje geen update gedeeld over wat ik allemaal speel. Dat komt vooral doordat ik een paar maanden besteed heb aan Xenoblade Chronicles 3 (NS). Wat kan ik zeggen... dit is simpelweg het beste deel in de serie. XC1 heb ik heel erg hoog staan, maar XC3 heeft dit weten te overtreffen. Prachtig verhaal, gigantische wereld, zeer sterk script, geloofwaardige karakters en goede voice acting. Ik heb er 100+ uur aan besteed omdat er zoveel te ontdekken viel. Alles valt prachtig samen in een ijzersterke game. Monolith is inmiddels lichtjaren vooruit op andere JRPG ontwikkelaars. Als je een beetje JRPG fan bent en XC1 was in jouw straatje, dan mag je XC3 zeker niet laten passeren. Ongekend! :love: Afbeelding
Twee RPG podcasts die ik regelmatig luister praten ook al maanden over hoe goed Xenoblade Chronicles 3 is. Ik ben er nog altijd niet aan begonnen, ik wil namelijk eerst Future Connected spelen maar ik heb soms ook een verlangen om een serie te starten die ik nog niet ken (ik heb bijvoorbeeld net KOTOR achter de rug en ben nu aan de .HACK serie begonnen). Maar in 2023 hoop ik aan Xenoblade toe te komen :)
kingoftherain

27 nov 2022, 22:21

Ok Impala! schreef:
Al een tijdje geen update gedeeld over wat ik allemaal speel. Dat komt vooral doordat ik een paar maanden besteed heb aan Xenoblade Chronicles 3 (NS). Wat kan ik zeggen... dit is simpelweg het beste deel in de serie. XC1 heb ik heel erg hoog staan, maar XC3 heeft dit weten te overtreffen. Prachtig verhaal, gigantische wereld, zeer sterk script, geloofwaardige karakters en goede voice acting. Ik heb er 100+ uur aan besteed omdat er zoveel te ontdekken viel. Alles valt prachtig samen in een ijzersterke game. Monolith is inmiddels lichtjaren vooruit op andere JRPG ontwikkelaars. Als je een beetje JRPG fan bent en XC1 was in jouw straatje, dan mag je XC3 zeker niet laten passeren. Ongekend! :love:

Afbeelding
Ik heb 1 en 2 voor de Switch, maar ik moet er eerlijk gezegd nog aan beginnen. Ik hoor wel vaker dat het goede spellen zijn, dus deel 3 zal vast ook wel eens in huis komen, maar ik kan niet garanderen dat ik ze binnenkort ga spelen. :innocent:
Coldplay - Fix You
Ok Impala!
Contacteer:

28 nov 2022, 06:58

kingoftherain schreef:
27 nov 2022, 22:21
Ik heb 1 en 2 voor de Switch, maar ik moet er eerlijk gezegd nog aan beginnen. Ik hoor wel vaker dat het goede spellen zijn, dus deel 3 zal vast ook wel eens in huis komen, maar ik kan niet garanderen dat ik ze binnenkort ga spelen. :innocent:
Ik had deel 2 ook al een tijdje op m'n lijstje staan. Maar dit jaar heb ik in één klap deel 2 én deel 3 uitgespeeld. Samen ca 200u... dus het is wel een flinke tijdsinvestering! (maar die is het zeker waard) :smile:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”