Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
ghoul

Re: Welke games speel je momenteel?

13 aug 2022, 17:40

Nog steeds bezig met Nier: Automata, route B. Middagje side-quests afwerken.

Afbeelding

Dit keer probeer ik er zoveel mogelijk te doen voordat ik verder ga met de main quest. Er zit namelijk in route A en B een punt waarop alle side-quests uit je log verdwijnen. De meeste side-quests zijn aardig voor de aanvullingen op de lore en het verhaal in de game, dus wel de moeite waard om te doen.
Afbeelding
ghoul

17 aug 2022, 14:42

Na het uitspelen van Nier: Automata ben ik vandaag begonnen aan Nier: Replicant ver.1.22474487139... op PC.

Hoewel de setting me iets minder aanspreekt dan die in Automata ben ik toch zeer benieuwd hoe deze upgrade van de prequel me zal bevallen. In het eerste half uur ook al direct wat herkenningspunten vanuit Automata en ik vind de controls en combat ook lekker snappy. Wat sowieso ook al helemaal goed zit is de muziek van Keiichi Okabe :perfect:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

18 aug 2022, 13:20

Metroid: Zero Mission

Afbeelding

Ik had deze nog hoog op m'n wishlist staan en als liefhebber van de 2D Metroid titels is dit natuurlijk genieten. Heel tof om de remake van het eerste deel te spelen in Super Metroid stijl op de Pocket. :love:
Zach

20 aug 2022, 08:53

synergy schreef:
18 aug 2022, 13:20
Metroid: Zero Mission

Afbeelding

Ik had deze nog hoog op m'n wishlist staan en als liefhebber van de 2D Metroid titels is dit natuurlijk genieten. Heel tof om de remake van het eerste deel te spelen in Super Metroid stijl op de Pocket. :love:
Mijn favoriet na Super Metroid.
Swey

20 aug 2022, 14:43

Nog steeds bezig met Dragon Quest XI S, zit nu op act 3 dus het eind is een beetje in zicht.ik heb wel al ergens gelezen dat er een true final boss is dus dat moet ik nog uitzoeken. Daarnaast Kirby’s Avalanche op de Anbernic. Geweldig apparaat voor pick up and play echt super blij mee
RKR

24 aug 2022, 22:51

Ik heb een PS3 gekocht. Boxed en mint 320gb voor 4 tientjes lol. Die kerel moest van zijn hele collectie af wegens scheiding.

Meteen Afterburner, Outrun, HOTD, SC2 HD, RR7 etc teruggehaald. Leuk! Ik speel nu Outrun 2 SP vooral.
Shantomio

25 aug 2022, 18:43

RKR schreef:Ik heb een PS3 gekocht. Boxed en mint 320gb voor 4 tientjes lol. Die kerel moest van zijn hele collectie af wegens scheiding.

Meteen Afterburner, Outrun, HOTD, SC2 HD, RR7 etc teruggehaald. Leuk! Ik speel nu Outrun 2 SP vooral.
Wow, hele nette prijs! Goede aankoop man.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shenglong83
Contacteer:

26 aug 2022, 08:38

Ik heb een paar weken terug Shin Megami Tensei 3 weer opgepakt. Hier was ik vorig jaar ook al mee bezig maar heb hem destijds weggelegd, na een voor m'n gevoel zeer oneerlijke game over waarbij ik werd ge1shot en een flink stuk progressie verloor.

Afbeelding

Ik heb er inmiddels flink wat uurtjes in gestoken en nadat ik m'n speelstijl wat heb aangepast ben ik geen insta-deaths meer tegen gekomen. Inmiddels begrijp ik beter hoe deze game te spelen: On it's terms. In het begin ben ik deze game ingedoken als ieder andere JRPG, maar dit is toch ietsje anders. Grinden is de orde van de dag, waar ik eerst alleen m'n main party levelden begrijp ik nu dat je je monsters beter telkens kan vervangen/fusen en en een gevarieerd scala aan monsters 'on the bench' is ook een must.

Ik weet nog steeds niet precies wat ik van de game vind. De setting is geweldig, het idee van demons recruiten en fuseren is tof.
Maar er zijn ook wel wat irritaties - Enorme dungeons met een saaie eentonige look, veel te veel lege kamers en gangen die nergens naartoe leiden. Ook is het soms moeilijk te volgen waar het verhaal me naartoe wilt hebben en dan is het maar wat ronddwalen tot je op het juiste punt stuit. (of een guide checken, maar dat doe ik liever niet).

Vorige maand kwam ik tijdens het opruimen een doos met m'n oude PS3 en games tegen.
Die dus weer eens van stal gehaald en ik ben naast SMT3 ook aan Elder Scrolls 4: Oblivion begonnen. Dit is zo'n game die al zo lang ik m'n BL lag, dat ik vergeten was dat ik hem bezit. Maar nadat ik vorige jaar Skyrim voor het eerst (met heel veel plezier) heb uitgespeeld was ik nu toch wel nieuwsgierig.

En tot nu toe is het geweldig! Ik heb er binnen no-time al ruim 80 uur in zitten en het voelt alsof ik pas net ben begonnen.
Als je bij een later deel bent ingestapt, is het bij veel series vaak moeilijk terug te gaan naar oudere games, maar voor mijn gevoel doet Oblivion echt niet onder voor Skyrim en is in sommige opzichten misschien zelfs wel leuker.

Afbeelding

Wel 2 kleine puntjes van kritiek:
- Als je de kans hebt kan je deze game waarschijnlijk beter op PC spelen, de PS3 versie is toch vrij choppy.
- Ik HAD het idee om eerst een heel stel sidequests te doen en dan als overleveld bad ass door de main quest te knallen.. Wat blijkt, de main quest levelt met je mee. Het is dus niet mogelijk de main story te outlvlen.

Ik heb dus al weken plezier aan deze 2 fantastische games. Maar twee van dit soort time-sink games tegelijkertijd spelen is ook wel wat teveel van het goede. Ik ben al weken bezig en het voelt alsof ik maar geen progressie maak. Ik denk dat ik zo halverwege SMT3 ben en nog aan het begin van de main quest in Oblivion.
Eigenlijk zou ik er eentje moeten wegleggen en ze 1 voor 1 uitspelen, maar beide games zijn zo goed dat ik ze toch blijf spelen..

Oh, oh, 1st world problems...

Na bijna 2 maanden enkel deze 2 games te spelen denk ik dat ik dit weekend toch ff een pauze inlas en iets anders ga spelen. Ik weet nog niet precies wat, als het maar iets KORTS is. (Waarschijnlijk iets op m'n Super Nintendo Mini Classic).
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Don Cannoli 79

26 aug 2022, 15:00

RKR schreef:
Ik heb een PS3 gekocht. Boxed en mint 320gb voor 4 tientjes lol. Die kerel moest van zijn hele collectie af wegens scheiding.

Een heel tof rijtje games die je daar noemt. I like your style !
Ik was helaas te laat om die Outun in de store op te pikken. Ik speel alsnog wel de andere versies op PC, X Box en PS2 maar was altijd wel benieuwd naar de PS3 versie.

Ik vind de PS3 sowieso een leuke console met een interessante library.
Mooie deal voor 4 tientjes!
HeatherGrace

26 aug 2022, 17:09

De afgelopen weken speelde ik Marvel's The Avengers.

Afbeelding

Nu zou je zeggen: voor HG moet dit een droomgame zijn! Het is Marvel, ontworpen door Crystal Dynamics en daar bovenop is er ook nog een cast met niemand minder dan Jennifer Hale, Laura Bailey, Nolan North, James Arnold Taylor, Steve Blum én Troy Baker. Mass Effect, Uncharted, The Last of Us, Star Wars en Ratchet & Clank dus. En daarom verbaast het mij ook dat ik er helaas niet zo veel aan vond.

Afbeelding

A Fine Start
Het intro is zeer confronterend. De bovenste kamer lijkt immers verdacht veel op mijn eigen en de obsessie die Kamala Khan heeft met Captain Marvel ziet er ook erg bekent uit. Kamala is in ieder geval aanwezig in het hart van het A-Day feest waarin 'A' inderdaad staat voor 'Avengers'. Dit is waar de game sterk opent en je als fangirl door allerlei toffe referenties heen wandelt en ook de main Avengers ontmoet. Uiteraard doet zich een catastrofale gebeurtenis voor, de Avengers krijgen de schuld en er worden vele mensen -- inclusief Kamala -- ongewild Inhuman: iemand met superpowers.

Afbeelding

I Can't Do This All Day
Vanaf hier raakt de game in een identiteitscrisis. Het is een single player game in disguise als multiplayer. Maar... het is ook een multiplayer in disguise als single player. En daardoor is het eigenlijk geen van tweeën en vraag ik mij af wie de doelgroep nou eigenlijk is. De story is heel vlak en ook Kamala blijkt geen interessant personage om te spelen. Het euvel: iedereen is te perfect. Niemand heeft zijn eigen obstakels om te overwinnen en de motivatie om door te gaan naar de volgende missie heb ik mede daardoor nooit gevoelt. Hetzelfde probleem als de eerste paar Avengers films: te veel kapiteins waardoor eigenlijk niemand de kans heeft om aan het roer te staan. Omgevingen worden na de eerste 20% van de game oninteressant door de absentie van vista's en narrative art. De gameplay innoveert niet en door geforceerd te wisselen van characters wordt je ook niet wegwijs met powers omdat je telkens opnieuw begint. Alles draait ook om combat en ik mis traversal, strategie en exploration.

Afbeelding

The Redeemer
Ik merkte dat ik het meeste plezier haalde uit de missies waar je de optie hebt om Black Widow te spelen. Ieder character heeft een eigen pakket aan powers. Sommige zijn meer gefocust op kracht en andere weer op health. Sommige kunnen vliegen, sommige kunnen eigenlijk niks (Hulk :dontknow: ) en dan heb je Black Widow. Zij heeft travelsal taktieken en dual pistols. Ver springen, snelheid, kracht... Met haar werd het een totaal andere game en daarom is het jammer om een Avengers game te hebben met weinig van jouw favoriete Avengers. Voornamelijk speel je Kamala moet je de Avengers eerst nog even bij elkaar zoeken en ook dan wordt je regelmatig geforceerd om een bepaald character te spelen. En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar meestal hecht ik mij aan één favoriet. Er is voor mij altijd één persoon de 'Sly' over de Murray en Bentley.

Deze keer was dat Black Widow wie in haar eentje de tweede helft van de game voor mij heeft weten te redden. En ook de endgame was echt vet! Als die actie nou samengevoegd was met de bovengenoemde dingen die ik zo mis, dan had dit meer naar mijn smaak geweest.

Afbeelding

Samenvattend heb ik al ruim van te voren besloten om het bij de originele campaign te laten. Er is meer beschikbaar, maar dat voegt voor mij niets meer toe aan de ervaring. Het is een typische 6'jes game. Het doet niets vreselijk fout, maar eigenlijk ook niets écht goed.
Afbeelding
Zach

26 aug 2022, 21:56

Spoiler: weergeven
Shin Megami Tensei: Devil Summoner:
Soul Hackers 2 (PS4)
Het valt het beste te om schrijven als een Shin Megami Tensei-lite. Zonder dat ik het in de gaten had, was ik alweer twee uur verder in de game. Heerlijk toegankelijke SMT-game, maar wel een beetje te makkelijk in het begin. Het doet mij erg denken aan Tokyo Mirage Sessions (dezelfde ontwikkelaar), maar dan met een betere setting. Gameplay heeft een kleine twist t.o.v. andere titels, maar ik vind het niet beter dan de andere vechtsystemen.
RKR

27 aug 2022, 11:48

Don Cannoli 79 schreef:
26 aug 2022, 15:00
RKR schreef:

Een heel tof rijtje games die je daar noemt. I like your style !
Ik was helaas te laat om die Outun in de store op te pikken. Ik speel alsnog wel de andere versies op PC, X Box en PS2 maar was altijd wel benieuwd naar de PS3 versie.

Ik vind de PS3 sowieso een leuke console met een interessante library.
Mooie deal voor 4 tientjes!
Destijds vrat ik al die arcade games op. Dus er is nog veel meer, ook een hele rij Neogeo classics, Super hang on, Sonic Adventure 1 en 2, Sonic CD, GTI Club +, RE chronicles, RECVX (de beste versie, want op PS4 = PS2 classic), VF5 FS zag ik ook, maar ik heb de PS4 versie ook wel. De meeste arcade ports kocht ik destijds wel op release dag. Had eigenlijk verwacht dat zo'n Outrun helemaal delisted zou zijn zoals TMNT uit de XBLA. Maar gelukkig niet en de game werkt gewoon. Afterburner idem.

Het zijn voornamelijk deze games die op PS4 en verder onmogelijk nog te spelen zijn. Qua retail software is er behoorlijk wat geremastered (al loont het bijv. om een cheap MGS4 te scoren).
Don Cannoli 79

29 aug 2022, 13:47

Ik ben zelf ook een arcade game liefhebber en probeer ook altijd zoveel mogelijk van dat soort games op te pikken. Maar ik heb er ook behoorlijk wat gemist omdat het gamen jarenlang op een laag pitje heeft gestaan. Ik kwam er pas jaren later achter dat er een versie van OutRun 2 in de PSstore had gestaan. En die TMNT uit de XBLA die je noemt had ik alleen als demo gespeeld. Tegen de tijd dat ik hem wilde kopen was het al niet meer mogelijk. Gelukkig zijn er nog genoeg andere games die nog wel beschikbaar zijn. En wat OutRun 2(006) betreft, de PC versie was echt broken maar door de jaren heen zijn er hele goede mods voor gemaakt en packs voor te downloaden dat het inmiddels een hele leuke manier is om die te spelen. Met wheelsupport en al. Zeker niet perfect, maar wel een stuk beter dan eerst.

Wel mooi dat jij OutRun en Afterburner nog gewoon opnieuw kunt downloaden.
KillingRaptor

29 aug 2022, 16:52

Don Cannoli 79 schreef:
29 aug 2022, 13:47
Ik ben zelf ook een arcade game liefhebber en probeer ook altijd zoveel mogelijk van dat soort games op te pikken. Maar ik heb er ook behoorlijk wat gemist omdat het gamen jarenlang op een laag pitje heeft gestaan. Ik kwam er pas jaren later achter dat er een versie van OutRun 2 in de PSstore had gestaan. En die TMNT uit de XBLA die je noemt had ik alleen als demo gespeeld. Tegen de tijd dat ik hem wilde kopen was het al niet meer mogelijk. Gelukkig zijn er nog genoeg andere games die nog wel beschikbaar zijn. En wat OutRun 2(006) betreft, de PC versie was echt broken maar door de jaren heen zijn er hele goede mods voor gemaakt en packs voor te downloaden dat het inmiddels een hele leuke manier is om die te spelen. Met wheelsupport en al. Zeker niet perfect, maar wel een stuk beter dan eerst.

Wel mooi dat jij OutRun en Afterburner nog gewoon opnieuw kunt downloaden.
Beide TMNT arcadegames zitten wel in de Cowabunga Collection die morgen uitkomt!
Don Cannoli 79

29 aug 2022, 17:40

Ja die Cowabunga collection ga ik sowieso oppakken ! Heb Shredder's Revenge inmiddels al met een aantal Turtles uitgespeeld en dat heeft er voor gezorgd dat ik in de Turtle mood ben , en in ook Pizza mood trouwens. :biggrin:

Maar ik bedoelde eigenlijk deze...

Natuurlijk zijn de 2D sprite games vele malen mooier maar ik vond dit toen wel een interessante versie van Turtles in Time die ik graag aan m'n digitale collectie had toegevoegd maar deze is dus helaas compleet verdwenen.
KillingRaptor

29 aug 2022, 21:22

Oh die ja. Ik heb die gehad en euhm... Eerlijk? Not good! :lol:
Voelt echt niet goed aan om te spelen en de muziek is ook om van te huilen terwijl de originele soundtrack zo vet was.
RKR

29 aug 2022, 22:11

Re-Shelled heb ik ook op mijn PSN account. Ik vond hem nogal bagger. Eerst had je TMNT Arcade op XBLA (echt delisted, dus ook niet meer uit history te downloaden), die vond ik weergaloos en heb ik talloze uren online gespeeld. Was sowieso de eerste keer dat ik dat deed, want op MAME enzo kon dat toen volgens mij nog niet. Zat je met zijn vieren die game te doen. Stond ook hoog in de leaderboards.

Toen werd Re-shelled aangekondigd en ik dacht eigenlijk aan een soort HD upgrade van Turtles in Time. Maar het werd zo'n semi 3D game. Alle charme is er gewoon uit, ik zou die versie nooit boven het origineel of SNES versie verkiezen.
HeatherGrace

01 sep 2022, 10:40

Deze week speelde ik Resident Evil 4: Remastered.

Afbeelding

So this is how Resident Evil dies...With thunderous applause
Vergeet zombies. Vergeet de oude gameplay. Vergeet Survival-horror. Dit citeer ik letterlijk van de achterzijde van het hoesje van Resident Evil 4. De marketing campagne luidde werkelijk: vergeet alles wat deze serie groot heeft gemaakt. Vergeet alles wat Resident Evil Resident Evil maakt. Dit is het punt waar de franchise volledig de mist in ging en het deed dat met lovende kritiek van zowel fans als critici als de game development scene.

Afbeelding

In Resi 4 neem je de rol aan van Leon S. Kenney, tevens één van de hoofdpersonen uit Resi 2. Je bent op missie om Ashley, de dochter van de president, te redden. Ze is ontvoerd door een Spaanse cult en bij aankomst blijken de inwoners van het dorp waar ze voor het laatst gezien is bezetten te zijn door een mind-control virus: Las Plagas.

Vergeet Survival-horror
Mijn ervaring met deze game is anders dan gamers destijds, dit is immers de eerste keer dat ik hem serieus opgepakt heb. Resi 4 was revolutionair in haar over-the-shoulder camera aanzicht en hordes aan enemies die te verslaan zijn met een breed wapen arsenaal die ook nog te customizen valt. Nu in 2022 ken ik dit genre inmiddels dubbel en dwars door oa Mass Effect en Uncharted: de cover-based 3rd person shooter. En dus het puur en alleen neerhalen van hordes gevarieerde enemies álleen maakt voor mij geen "legendarische game" meer. Het is ook nogal onwennig, want één van de dingen die ik zo leuk vind aan de Resi reeks is spaarzaam om gaan met ammo en 'pick your battles'. Is het permanent uitschakelen van zombie het waard om deze 3 bullets te verliezen? Deze gedachte kun je helemaal loslaten aangezien je van shoot-out naar shoot-out loopt. Je schiet constant je volledige arsenaal leeg. Maar geen nood, je koopt bijna elke 3 meter nieuwe wapens. Kopen? Yep. Kopenl niet vinden. Ik was zo blij een shotgun gevonden te hebben -- en zo vroeg in de game -- als beloning voor het verkennen van het dorp, maar even later kon ik die gewoon kopen. En ammo ligt, net als in een Uncharted, overal.

Vergeet de oude gameplay
Is er dan niets wat deze gameplay opbreekt? Puzzels bijvoorbeeld? Nee, want helaas worden deze op een presenteerplaatje aangeboden. Je vind je puzzelonderdelen op volgorde en ook de plek waar deze geplaats moeten worden vind je meestal pas nadat je de onderdelen hebt. Er is geen 'MetroidVania' en je inventory ligt niet vol met allerlei dingen waarvan je je afvraagt: Waar en wanneer wordt dit nuttig? Het voelt daarom ook niet rewarding om zo'n puzzel op te lossen, want stiekem is het helemaal geen puzzel. Het is een sleutel die je gebruikt op de deur. Ook de bosses kan ik vrij kort over zijn. Met je rocket launcher kun je de meeste one-shot killen wanneer je hun weakpoint gevonden hebt. En als je escort missies leuk vind, dan heb je geluk! Was soms kun je daar ook nog mee worstelen voor de afwisseling.

Afbeelding

Vergeet Resident Evil
A legendary master piece. Dat is hoe ik Resi 4 altijd genoemd hoor worden. Echter hoor ik over Resi 5 en 6 nooit een positief woord. En dat terwijl... die games exact hetzelfde doen? Ik zie werkelijk het verschil niet. Alleen dat Resi 5 een verhaal heeft dat mij meer trok en dat Resi 6 veel thematischere omgevingen heeft en daardoor ook een sterkere horror vibe. Ik kan heel goed begrijpen dat Capcom met open mond naar de reviews heeft gekeken: Dit was toch wat jullie wilde? Vergeet de oude gameplay? Vergeet survival horror? Het duurde vervolgens 12 jaar voordat Resi haar identitieit weer terug vond in Resi 7. Vergeet de wave shooter. Vergeet actie.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik heb mij uiterst vermaakt met deze game. De shoot-outs waren uitdagend, de cinematics zagen er tof uit, de dialoog tussen Leon en Ashley was genieten en er waren ook zeker wat stukjes waar ik mij angstig voelde. Ik was ook blij om de Resi: Revelations controls terug te zien en niet te kunnen lopen terwijl je schiet. Ik kwam ook helemaal terug in Resi: The Mercenaries 3D op de 3DS, wat één van mijn favoriete non-story games is. De game is daarnaast 16 uur lang, maar heb ik deze in maar een paar sessies gedaan omdat ik zo lang door kon spelen zonder dat ik mij erin ging vervelen. Het is, net als Mercenaries, een gave spinoff.

Alleen dat is mijn euvel met deze game. Het ís geen spin-off. Ik heb geprobeerd te begrijpen waarom deze de legendary status heeft. Waarom déze game wordt gezien als het hoogtepunt in de reeks en 5/6 als het dieptepunt. En ik zie het pertinent niet. Dus ik ben zeer benieuwd naar de Bashers die een totaal andere ervaring hebben met deze game. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 sep 2022, 10:54

Klopt, dit liet zoveel los dat er in de originele games te vinden was, op voor mij 2 dingen na: spanning en sfeer. Want die zaten hier wel heel erg goed in moet ik zeggen. Daarom ook 1 van mijn favoriete delen. En ergens ook wel goed, dat men durft aan te passen. Slaagde niet altijd, kijk naar 5 en 6, maar 7 dan weer wel. Dus prima dat men dit deed.
Afbeelding
Fing3r

01 sep 2022, 10:59

Ik heb zelf Resi 4 nog nooit uitgespeeld, maar Resi 5 wel en die vond ik destijds ook echt wel leuk. Ik hoop in de nabije toekomst deel 4 wel uit te gaan spelen, ben onlangs weer begonnen aan de Resi 1 HD Remaster op de PC en de gehele reeks weer even lekker te doorlopen. Resi 1 was al in mijn bezit en laatst via Humble Bundle de rest van de gehele reeks aangeschaft voor een leuk prijsje.

Deel 4 heeft mij dan ook nooit echt weten te pakken, mogelijk omdat ik het al te snel heb opgegeven. De eerste poging was op de Gamecube, de Wii versie al eens gestart en ook de PC versie al eens begonnen, dus ja op dit moment deel ik nog wel je mening over dat ik niet echt begrijp wat deze game nu zo bijzonder maakt. Al snap ik wel dat de game iets teweeg heeft gebracht wat betreft gameplay en camera voering en dat dit later in veel meer games is toegepast.
AfbeeldingAfbeelding
HeatherGrace

01 sep 2022, 12:15

Dynamike schreef:
01 sep 2022, 10:54
Klopt, dit liet zoveel los dat er in de originele games te vinden was, op voor mij 2 dingen na: spanning en sfeer. Want die zaten hier wel heel erg goed in moet ik zeggen. Daarom ook 1 van mijn favoriete delen. En ergens ook wel goed, dat men durft aan te passen. Slaagde niet altijd, kijk naar 5 en 6, maar 7 dan weer wel. Dus prima dat men dit deed.
Verandering is zeker goed! De innovatie in Resi 4 maakte uiteindelijk het pad vrij voor games als Gears of War en Dead Space. Iemand moet de eerste zijn zodat anderen kunnen volgen. En deze periode heeft er ook voor gezorgd dat een Resident Evil 2: Remake (14 jaar later) voelt als thuiskomen, omdat deze alle innovatie gebruikt waar Resi 4 ooit mee begon én ook weer gebruik maakt van wat deze reeks in de eerste instantie op de kaart zette.

Neemt niet weg dat ik de leap van Resi 3 naar 4 wel héél erg groot vind. Het heeft niet zomaar iets aangepast, het heeft fundamentele kernmerken compleet weggehaald. Mijn inziens zo veel, dat dit misschien wel helemaal geen "Resident Evil" had moeten heten. In ieder geval geen Resident Evil "4". En het meest verassende vind ik dan nog hoe het aanzienlijk kleine verschil tussen 4 en 5 zo'n controversie veroorzaakt heeft. De dingen die spelers begonnen te missen in 5, die miste ook al in 4. :thinking:
Fing3r schreef: Ik heb zelf Resi 4 nog nooit uitgespeeld, maar Resi 5 wel en die vond ik destijds ook echt wel leuk. Ik hoop in de nabije toekomst deel 4 wel uit te gaan spelen, ben onlangs weer begonnen aan de Resi 1 HD Remaster op de PC en de gehele reeks weer even lekker te doorlopen. Resi 1 was al in mijn bezit en laatst via Humble Bundle de rest van de gehele reeks aangeschaft voor een leuk prijsje.

Deel 4 heeft mij dan ook nooit echt weten te pakken, mogelijk omdat ik het al te snel heb opgegeven. De eerste poging was op de Gamecube, de Wii versie al eens gestart en ook de PC versie al eens begonnen, dus ja op dit moment deel ik nog wel je mening over dat ik niet echt begrijp wat deze game nu zo bijzonder maakt. Al snap ik wel dat de game iets teweeg heeft gebracht wat betreft gameplay en camera voering en dat dit later in veel meer games is toegepast.
Hoe snel heb je het opgegeven? Want waar de game mee begint, daar eindigt het ook mee. Wat dat betreft is de gameplay heel stabiel. :wink:

Ik ben zeer benieuwd hoe jouw ervaring gaat zijn! Omdat jij ook nu pas jouw eerste ervaring hebt en niet in het tijdperk waarin deze uit kwam.
Afbeelding
KillingRaptor

01 sep 2022, 13:22

HeatherGrace schreef:
En het meest verassende vind ik dan nog hoe het aanzienlijk kleine verschil tussen 4 en 5 zo'n controversie veroorzaakt heeft. De dingen die spelers begonnen te missen in 5, die miste ook al in 4. :thinking:
Kijk, dat is precies hetzelfde met Final Fantasy XIII! Die wordt zo de grond ingeboord omdat de game niet open world is terwijl FFX dat ook niet was en die wordt dan wel aanzien als een goed deel... Ah the internet... :rolleyes:
Zach

01 sep 2022, 22:08

KillingRaptor schreef:
01 sep 2022, 13:22
HeatherGrace schreef:
En het meest verassende vind ik dan nog hoe het aanzienlijk kleine verschil tussen 4 en 5 zo'n controversie veroorzaakt heeft. De dingen die spelers begonnen te missen in 5, die miste ook al in 4. :thinking:
Kijk, dat is precies hetzelfde met Final Fantasy XIII! Die wordt zo de grond ingeboord omdat de game niet open world is terwijl FFX dat ook niet was en die wordt dan wel aanzien als een goed deel... Ah the internet... :rolleyes:
RE4 was een revolutie, maar om heel eerlijk te zijn vind ik vooral dat openingslevel ontzettend bruut. Vaak pak ik de game op om alleen het eerste level te spelen. Ook vond ik de baaslevels indrukwekkend. Grappig dat mensen op het internet nu klagen over de tank controls van RE4. :rolleyes:
Als ik de serie zo van een afstandje bekijk vind ik vooral de openingsuren van de meeste games goed. Ik denk dan aan RE1, RE2, RE4 en RE7. RE5 kon ik nooit inkomen, toen niet en nu niet.

Uuh er is niets mis met lineariteit in (Final Fantasy) games. FFXIII is berucht om zijn corridor gameplay, dat is waar, maar er is veel meer mis met de game. De game heeft geen dorpjes, een kut vechtsysteem, slappe characters en een verhaal wat verstopt is in logs. Als ik de naam Final Fantasy XIII lees of hoor krijg ik al de kriebels.
KillingRaptor

01 sep 2022, 22:44

Dat heb ik dus totaal niet, ik heb echt genoten van FFXIII.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 sep 2022, 23:00

Ik ben nog steeds bezig met Final Fantasy 9, daar kom ik ook niet zo goed doorheen en niet zozeer omdat ie lineair is maar vooral omdat ie voor mijn smaak veel te veel leunt op cutscenes. Het lijkt wel of ik geen scherm door kan lopen of de game komt tot stilstand omdat een character iets moet zeggen. Het is aan de andere kant wel de Final Fantasy met een van de mooiste settings (gelet op de steden met name), de dungeons zijn prima en Tetra Master is best een aardige mini-game. Hopelijk laat het spel mij op een gegeven moment een beetje los.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”