Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

01 aug 2022, 22:33

Apenheul schreef:
01 aug 2022, 20:50
Deadly Premonition Origins
Afbeelding

Tijd om Deadly Premonitions een nieuwe kans te geven, een jaar of 10 geleden heb ik de game ook eens geprobeerd maar toen klikte het helemaal niet. Nu echter wel, de sfeer is uitmuntend en daardoor vergeef ik de fouten van de game. Het is niet zo'n lange game dus we zullen zien of ik het vol kan houden tot het einde, maar het begin stemt mij iig zeer tevreden.

Do you feel it, Zach? My coffee warned me about it
Shantomio

02 aug 2022, 08:33

Zach schreef:
Shantomio schreef:
30 jul 2022, 17:07
Zach schreef:F-Zero GX (NGC)
Expert mode uitgespeeld en de Master mode unlocked. Even een rondje Mute City gedaan en ik ben 22ste haha. Terwijl ik dacht dat al aardig goed was geworden.
Nice! Ik vind dat een super gave maar moeilijke game. Respect hoor Zach. Ander vraagje, ken jij andere games die zo'n vette vibe en rare verhaallijn met uitgesproken karakters zoals Deadly Premonition?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Lastig te zeggen. Er is niet iets wat er op lijkt in mijn ogen. Ik zou beginnen met andere Swery games zoals DP2, The Missing: J.J. Macfield and the Island of Memories, en The Good Life. Die laatste heb ik nog niet gespeeld.

Er is nog Mizzurna Falls voor de PS1, die net als DP Twin Peaks kopieert. Qua vette vibe en rare verhaallijn dan moet je Killer 7 proberen. Voor de rest kom je toch uit op Survival Horror games voor de PS1 en de PS2, alleen zijn die vaak toch wat meer serieus. En dan heb je Alan Wake nog.
Ik heb ze op mijn steam verlanglijstje gezet. Alleen moet ik ooit nog een Switch vinden om DP2 te spelen.

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

02 aug 2022, 08:35

Apenheul schreef:Deadly Premonition Origins
Afbeelding

Tijd om Deadly Premonitions een nieuwe kans te geven, een jaar of 10 geleden heb ik de game ook eens geprobeerd maar toen klikte het helemaal niet. Nu echter wel, de sfeer is uitmuntend en daardoor vergeef ik de fouten van de game. Het is niet zo'n lange game dus we zullen zien of ik het vol kan houden tot het einde, maar het begin stemt mij iig zeer tevreden.
Gameplay is soms doorbijten en bugs te vergeven als je houdt van het bizarre verhaal en de gekke uitdrukkingen etc.

Zach

02 aug 2022, 17:02

Afbeelding

Tsja, haat/liefde verhouding met deze serie. Muziek is prachtig, de vista´s zijn mooi, het gevoel van avontuur is er. Alleen staat het magere verhaal, het vechtsysteem en zeker in het geval van deel 2 de karakters mij tegen.

Ik ben nu in chapter 4 en ik kan zeggen dat dit het beste vechtsysteem is in de Xenoblade serie, maar toch zeg ik al sinds 2010 dat de games beter waren geweest met een echt turn-based battle system. Auto-battle en micromanaging vind ik nou niet bepaald interessante gameplay, maar deel 3 voegt wel enorm veel flair toe dat het soms nog best leuk wordt. Persoonlijk vind ik het plot wel goed dit keer, maar meer het idee dan echt de uitwerking. Ik ben benieuwd of we meer te weten gaan komen van het hoe en wat van de Consuls of dat die informatiedump op het einde komt. Het is geen Xenosaga 3 en zeker geen Xenogears, maar het komt wel dicht in de buurt van Xenoblade 1.

Ik hoop dat monolith soft nu wel eindelijk met die fantasy-game bezig gaan of een Xenogame maakt die meer gericht is op Saga/Gears gameplay en verhaal.
HeatherGrace

02 aug 2022, 17:26

RKR schreef:
28 jul 2022, 19:31
Ik heb Dino Crisis 3 gehad. En in potentie is het echt een vette game, geloof het of niet. Grafisch was het waanzinnig op de eerste Xbox, en ook de CGI was erg mooi. De game had echter geen Dino Crisis moeten heten. En de camera ruineert bijna alles. Maar een gefixte versie, met een betere camera, zou ik zo weer spelen. Je bent op een space colony met marines met booster suits, en ja, de enemies zijn space dinos.

De game was absurd moeilijk, maar buiten de camera toch echt wel tof. Het combineerde eigenlijk DC1 en 2. Je moest exploren en soms puzzles doen, maar ook had het een combo en snel actie systeem zoals 2. Dus als je skilled speelde, niet geraakt werd en snel kon killen kreeg je meer punten voor upgrades waardoor je sterker werd.

Je kon best wel vet boosten en strafe shooten. Zodra je dat onder de knie had was het best goed en viel de difficulty ook wel mee. Maar die klote camera ruineerde vrijwel alles. Gameplay en stijl doet wel een beetje denken aan Gun Valkyrie eigenlijk.

3 is het nog wel waard dus? Ik twijfelde een beetje. Grafisch ziet het er inderdaad tof uit en vooral de cinematics spraken mij erg aan. Alleen die camera... En ik zie er inderdaad niet per se Dino Crisis (Lees: Dino Crisis 1) in. Het is een vrij dure titel, dus ik twijfel een beetje of ik dat wil wegtikken voor iets wat misschien nog een polish fase van een paar maandjes had kunnen gebruiken. :biggrin:
Afbeelding
RKR

02 aug 2022, 19:25

HeatherGrace schreef:
02 aug 2022, 17:26
RKR schreef:
28 jul 2022, 19:31
Ik heb Dino Crisis 3 gehad. En in potentie is het echt een vette game, geloof het of niet. Grafisch was het waanzinnig op de eerste Xbox, en ook de CGI was erg mooi. De game had echter geen Dino Crisis moeten heten. En de camera ruineert bijna alles. Maar een gefixte versie, met een betere camera, zou ik zo weer spelen. Je bent op een space colony met marines met booster suits, en ja, de enemies zijn space dinos.

De game was absurd moeilijk, maar buiten de camera toch echt wel tof. Het combineerde eigenlijk DC1 en 2. Je moest exploren en soms puzzles doen, maar ook had het een combo en snel actie systeem zoals 2. Dus als je skilled speelde, niet geraakt werd en snel kon killen kreeg je meer punten voor upgrades waardoor je sterker werd.

Je kon best wel vet boosten en strafe shooten. Zodra je dat onder de knie had was het best goed en viel de difficulty ook wel mee. Maar die klote camera ruineerde vrijwel alles. Gameplay en stijl doet wel een beetje denken aan Gun Valkyrie eigenlijk.

3 is het nog wel waard dus? Ik twijfelde een beetje. Grafisch ziet het er inderdaad tof uit en vooral de cinematics spraken mij erg aan. Alleen die camera... En ik zie er inderdaad niet per se Dino Crisis (Lees: Dino Crisis 1) in. Het is een vrij dure titel, dus ik twijfel een beetje of ik dat wil wegtikken voor iets wat misschien nog een polish fase van een paar maandjes had kunnen gebruiken. :biggrin:
Als hij duur is niet. En de camera is echt game breaking slecht. Maar als je een echte fan bent en je wilt ze allemaal... Ik kocht hem op release dag voor full price en had niet eens zozeer spijt. Ik heb me er wel mee vermaakt al moet je het niet als een echte DC3 zien. Maar dat is het dus wel.
HeatherGrace

02 aug 2022, 22:43

RKR schreef:
02 aug 2022, 19:25
Als hij duur is niet. En de camera is echt game breaking slecht. Maar als je een echte fan bent en je wilt ze allemaal... Ik kocht hem op release dag voor full price en had niet eens zozeer spijt. Ik heb me er wel mee vermaakt al moet je het niet als een echte DC3 zien. Maar dat is het dus wel.
All right. Thanks voor de verheldering! Ik ben wel nieuwsgierig. Deel 2 wil ik sowieso nog uitproberen en vanaf daar zie ik wel weer. :smile:
Afbeelding
Ribbelchips

05 aug 2022, 10:34

Ik heb een paar maanden lang in een game dip gezeten, maar krabbel er weer een beetje uit en ben vorige week vol goeie moed begonnen aan Danganronpa voor de PS4 (via de 1-2 Reload bundel). Ik hou van visual novels en van een goede murder mysterie, maar ik moest wel enorm wennen aan de over the top manga-stijl van de game. Klinkt misschien een beetje gek, maar hoe gek ik op Japanse video games ben (en ook wel studio Ghibli animatiefilms), zo'n afkeer heb ik tegen die Dragonball Z achtige over the top Japanse manga/anime). Ik moest dus echt even door de zure appel heen...

Afbeelding

Maar het verhaal maakt gelukkig wel veel goed. 14 studenten die allemaal uitblinken in iets (super random dingen als de ultieme gokker, de ultieme J-pop star, de ultieme motorbende-leider) en jij (die nergens in uitblinkt, maar eerder de ultieme doorsnee student lijkt te zijn) worden opgesloten in een high school en kunnen deze pas verlaten wanneer ze een andere student vermoorden en hier mee weg komen. Ik weet nog niet of dit echt zo is, want inmiddels zijn twee mede studenten van me vermoord en die irritante Monokuma beer heeft al eerder de spelregels tijdens het spel veranderd. Ik moet nu een soort tribunaal doen en er moet een dader gevonden worden van de chick die dood in mijn badkamer lag. Wel echt zin om weer verder te gaan spelen...
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 aug 2022, 12:26

Dangaronpa is een acquired taste inderdaad. Ik heb de eerste twee games uit de (mainline) trilogie gespeeld, beiden zijn ongeveer even goed dus je hebt nog veel om van te genieten.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 aug 2022, 12:36

Afbeelding

Inmiddels zit ik zo'n 10 uur in Deadly Premonition en de tweede moord heeft plaatsgevonden. Ik houd niet zo van horror en de horror-stukken in het spel zijn dan ook niet echt mijn ding, maar alles daar omheen wel. Eigenlijk vind ik het rondrijden in 1st person met de ruitenwissers aan en luisterend naar een monoloog over film directors misschien wel het leukste aan de game, ergens doet het me denken aan Quarantine, een van mijn favoriete MS-DOS games. Aan de andere kant doet het ook denken aan narratieve mystery games als Hotel Dusk. Wederom helemaal in mijn straatje dus.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

05 aug 2022, 16:33

Zach schreef:
01 aug 2022, 22:33
Apenheul schreef:
01 aug 2022, 20:50
Deadly Premonition Origins
Afbeelding

Do you feel it, Zach? My coffee warned me about it
The balance of milk and butter you've achieved here... oh my...

Ha top ik heb de afgelopen dagen deel 2 weer opgepakt. Daarna ga ik ook deel 1 weer spelen.
arjen1981

05 aug 2022, 16:37

Apenheul schreef:
05 aug 2022, 12:36
Inmiddels zit ik zo'n 10 uur in Deadly Premonition en de tweede moord heeft plaatsgevonden. Ik houd niet zo van horror en de horror-stukken in het spel zijn dan ook niet echt mijn ding, maar alles daar omheen wel. Eigenlijk vind ik het rondrijden in 1st person met de ruitenwissers aan en luisterend naar een monoloog over film directors misschien wel het leukste aan de game, ergens doet het me denken aan Quarantine, een van mijn favoriete MS-DOS games. Aan de andere kant doet het ook denken aan narratieve mystery games als Hotel Dusk. Wederom helemaal in mijn straatje dus.
Wow Quarantine ;) Dat was ook een geweldige game inderdaad.

Het is ook de narratieve en monologen die mij pakken in deze serie. Deel 2 doet dat net zo goed. En natuurlijk het hoge Twinpeaks gehalte. In deel 2 is echt heel veel mis (gameplay, graphics, alles in stroef. Maar toch vermaak ik mij er erg goed mee weer!
RKR

05 aug 2022, 19:29

Deadly Premonition is bijna perfect.

Ik bedoel, je hebt een vrij grote sandbox, een echte ons kent ons boondock die zich leent voor een detective thriller. De NPC hebben hun routines, gaan naar het werk, naar huis etc. Je kunt ze gewoon stalken. Je rijdt idd rond en je hoort monologen over jaren 80 B-films. Door deze game ben ik ooit terecht gekomen bij Ladyhawke, met Rutger Hauer. Het is een echte whodunit, en je gaat een band met de characters krijgen. Deadly Premonition is de game die in principe het dichtste bij Shenmue komt.

Helaas is de performance en gameplay matig, vooral het schieten. Dat heeft zijn charme ook wel weer want het is geen AAA game. Maar toch had een game met zoveel leven in zijn speelwereld gekoppeld aan uitmuntende gameplay een regelrechte classic kunnen zijn.

Ik dacht destijds dat Sterling aan het trollen was, weet je nog, hij vond DP beter dan Heavy Rain. Maar dat is gewoon truth! DP heeft een veel interessanter verhaal, karakters, grotere wereld, detective stuff en is gewoon een game en geen interactive QTE movie.
arjen1981

05 aug 2022, 20:31

Ja hier. Wat een lijst!

A Clockwork Orange (1971)
Alligator (1980)
An American Werewolf in London (1981)
Arachnophobia (1990)
Attack of the Killer Tomatoes (1978)
Back to the Future II (1989)
Blue Thunder (1983)
Cabaret (1972)
Cat People (1982)
The Deadly Spawn (1983)
The Empire Strikes Back (1980)
Fast Times at Ridgemont High (1982)
Ferris Bueller's Day Off (1986)
Galaxy of Terror (1981)
The Goonies (1985)
Jaws (1975)
Ladyhawke (1985)
Lethal Weapon series (1987-98)
The Lost Boys (1987)
A Nightmare on Elm Street (1984)
Pretty in Pink (1986)
Remo Williams: The Adventure Begins (1985)
Sixteen Candles (1984)
Spider-Man (1977)
St. Elmo's Fire (1985)
Star Wars (1977)
Superman (1978)
Superman II (1980)
Superman IV: The Quest for Peace (1987)
Tremors (1990)
Xanadu (1980)

De John Hughes films en Blue Thunder, Tremors. De deel 2 references zitten ook wat pareltjes tussen: https://letterboxd.com/gustavocubas/lis ... onition-2/
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 aug 2022, 00:54

Mooi dat Deadly Premonition hier ook een zwik fans heeft, ik meld mij bij dezen aan bij de club!
Shantomio

06 aug 2022, 07:47

Apenheul schreef:
06 aug 2022, 00:54
Mooi dat Deadly Premonition hier ook een zwik fans heeft, ik meld mij bij dezen aan bij de club!
Zeker ben ik fan. Ik was ook geen fan van de horrorstukjes maar wel van de afwisseling, het contrast en de game. Door @zack ook maar Twin Peaks gaan kijken. Dat is wel een heeeeeele grote inspiratiebron. Wat een fantastische serie is dat. Heb meteen de pilot (90min) en aflevering 1, 2, en 3 achter elkaar gekeken (3x 50min). Ik wilde eigenlijk niet stoppen maar het was 1 uur 's nachts.

Ik heb in DP ook zo genoten van de monologen, echt geweldig! En ik heb ook heel veel hardop gelachen om de dialogen.
Laatst gewijzigd door Shantomio op 06 aug 2022, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach

06 aug 2022, 10:44

Mizzurna Falls deed iets soortgelijks ook al op de ps1.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 aug 2022, 16:44

Even iets luchtigs: Kirby and the Forgotten Land.

Afbeelding

Ik heb pas twee stages gedaan maar dit voelt meteen als de beste game in de serie. Je krijgt zin in alle geheimen in de levels te ontdekken en alle collectables te vinden en als een game dat bij bij doet dan is de basis sterk. Ziet er goed uit, speelt heel vlot, de levels zijn creatief en de uitdagingen zijn interessant. De vertaling naar free-roaming 3D voelt toch nog heel trouw aan de classics.
KillingRaptor

08 aug 2022, 17:51

Ik ben zelf gisteren begonnen met Voice of Cards op Switch, heerlijke RPG tot nu toe! Vind het heel tof dat alles uit kaarten gemaakt is en de narrator doet het gelukkig ook goed. De enige stem die je hoort in de game aangezien hij de gamemaster is.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 aug 2022, 23:03

KillingRaptor schreef:
08 aug 2022, 17:51
Ik ben zelf gisteren begonnen met Voice of Cards op Switch, heerlijke RPG tot nu toe! Vind het heel tof dat alles uit kaarten gemaakt is en de narrator doet het gelukkig ook goed. De enige stem die je hoort in de game aangezien hij de gamemaster is.
Mooi om te horen, ik was namelijk heel erg benieuwd naar deze game!
KillingRaptor

09 aug 2022, 00:14

Heb wel gehoord dat hij niet heel lang is. Ben er nu zelf ongeveer 6 uren mee bezig.
Zach

12 aug 2022, 14:19

Shin Megami Tensei (SNES)
Afbeelding

Eindelijk vakantie en dat betekent dat ik iets meer tijd heb gedurende de dag. Dus de uitgesproken kans om mij eens vast te bijten in de originele Shin Megami Tensei voor de SNES. Lekker first-person dungeon crawlen, waarbij ik elke twee seconden op de map moet kijken waar ik precies ben. :biggrin: De game is rijp voor een remake, want het is wel erg gedateerd en onvriendelijk voor vrijwel iedere speler. Echter vermaak ik mij prima en probeer regelmatig te saven om te zorgen dat er geen vooruitgang verloren gaat.
Fing3r

12 aug 2022, 14:25

Live a Live :switch:

Vandaag met deze game begonnen, ik had er voor deze release eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar na wat erover gelezen te hebben was ik wel erg benieuwd. Ik ben begonnen in de prehistory en heb alweer verscheidene keren moeten gniffelen om de onnozele humor, ik weet zeker dat ik hier de komende tijd veel plezier aan ga beleven.

Wat tijdens de prehistorie wel grappig is dat men nog niet kan spreken, maar dat dit met gebaren en icoontjes gebeurd, kijk al uit naar wat ze in de andere tijdperken allemaal bedacht hebben om mij te vermaken.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

12 aug 2022, 15:28

Ik ben alweer bezig met de sequel van Voice of Cards, The Forsaken Maiden. Net zo goed als het eerste deel tot nu toe en dat is alleen maar positief!
Zach

13 aug 2022, 11:32

Fing3r schreef:
12 aug 2022, 14:25
Live a Live :switch:

Vandaag met deze game begonnen, ik had er voor deze release eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar na wat erover gelezen te hebben was ik wel erg benieuwd. Ik ben begonnen in de prehistory en heb alweer verscheidene keren moeten gniffelen om de onnozele humor, ik weet zeker dat ik hier de komende tijd veel plezier aan ga beleven.

Wat tijdens de prehistorie wel grappig is dat men nog niet kan spreken, maar dat dit met gebaren en icoontjes gebeurd, kijk al uit naar wat ze in de andere tijdperken allemaal bedacht hebben om mij te vermaken.

Afbeelding

Die chapter is mooi om mee te beginnen. Je raakt gewend aan het vechtsysteem. Volgens mij moet je wel wat levelen voor de eindbaas, althans in het origineel.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”