Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Swey

Re: Welke games speel je momenteel?

11 jun 2021, 10:01

Contact op de DS

Beetje Mother-achtige vibes krijg ik van deze game. Heel veel 4th wall breaking. Heb er nu twee uurtjes in deze RPG zitten en denk dat dit best een leuke kan gaan worden. Leuk gebruik van de touchscreen zonder dat het gimmicky is
Galious
Moderator
Moderator

11 jun 2021, 13:42

Ik heb nu drie dungeons gedaan in 3D Dot Game Heroes. Erg leuke game die een beetje aanvoelt als de missing link tussen 8-bit The Legend of Zelda en het meer sophisticated A Link to the Past. De overworld is behoorlijk huge, zeker nu ik met de items en abilities die ik in de dungeons verzamel steeds meer voorheen ontoegankelijke gebieden kan exploren. De dungeons beginnen ook steeds groter te worden en bevatten leuke puzzels. De game heeft verder een lekkere retro vibe met de grafische stijl en de talloze referenties aan game classics (inclusief From Soft's eigen games) bezorgen regelmatig een grijns op mijn smoel :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jun 2021, 14:20

Ik ben ook een blokkerige game aan het spelen.

Dragon Quest Builders
Afbeelding

Ik heb Dragon Quest Builders 1 weer eens opgepakt. Deel 2 vond ik echt geweldig en is mijn favoriete Dragon Quest game maar de QOL improvements maakten het destijds lastig om terug te gaan naar deel 1. Nu het zo'n twee jaar geleden is dat ik deel 2 heb uitgespeeld besloot ik toch weer verder te gaan met waar ik was gebleven in deel 1, ik bleek in chapter 3 te zitten rondom het stadje Kol en was al behoorlijk ver maar besloot opnieuw te beginnen vanaf de start van het hoofdstuk zodat ik geleidelijk aan weer kan leren hoe alles ook weer precies werkt. Inmiddels zit ik er weer een paar uur in en beheerst het al mijn (schaarse) vrije tijd. Ik blijf het jammer vinden dat tijdens het Dragon Quest evenement laatst geen nieuwe Builders game aangekondigd werd, ik zou hier liever een deel 3 van hebben dan een deel 12 van de mainline serie.
KillingRaptor

11 jun 2021, 18:57

Ikzelf blijf nog even in Wonder Boy sferen, heb Monster Boy and the Cursed Kingdom gekocht in de PS Store. Hij was in sale en had echt zin om die eindelijk eens te spelen. Wat een prachtige game is dit zeg! Speelt enorm lekker, ziet er zeer goed uit, bekende en nieuwe muziek,... Ook al nods gezien naar de oude delen zoals stained glass werken van de vorige helden (van de originele Wonder Boy tot Asha).

Afbeelding

Hebben jullie dat overigens ook soms dat je niet weet naar welk platform je moet gaan voor multiplatform games? Ik vlieg echt constant van Switch naar PS4 en omgekeerd terug. Ik denk dat ik eigenlijk wel het beste bij PS4 blijf hiervoor puur voor de performance van games, neem aan dat dat toch haast altijd beter zal zijn daarop dan op Switch. Mijn broer had bijvoorbeeld CrossCode gekocht op Switch en meteen overgeschakeld naar PS4 omdat de Switch echt niet goed draaide.
Zach

11 jun 2021, 19:05

Switch voor portability, PS4 voor performance. Aangezien ik vooral op console speel, kies ik meestal voor PS4.
Laatst gewijzigd door Zach op 11 jun 2021, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

11 jun 2021, 19:06

Zach schreef:
11 jun 2021, 19:05
Switch voor portablility, PS4 voor performance. Aangezien ik vooral op console speel, kies ik meestal voor PS4.
Ja euhm... Ik speel mijn Switch nooit in handheld mode. :lol:
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

11 jun 2021, 19:18

Galious schreef:
11 jun 2021, 13:42
Ik heb nu drie dungeons gedaan in 3D Dot Game Heroes. Erg leuke game die een beetje aanvoelt als de missing link tussen 8-bit The Legend of Zelda en het meer sophisticated A Link to the Past. De overworld is behoorlijk huge, zeker nu ik met de items en abilities die ik in de dungeons verzamel steeds meer voorheen ontoegankelijke gebieden kan exploren. De dungeons beginnen ook steeds groter te worden en bevatten leuke puzzels. De game heeft verder een lekkere retro vibe met de grafische stijl en de talloze referenties aan game classics (inclusief From Soft's eigen games) bezorgen regelmatig een grijns op mijn smoel :smile:
Klinkt goed, ik moet zodra er wat tijd is de PS3 ook maar eens opstarten om deze te gaan spelen. :smile:

KillingRaptor schreef:
11 jun 2021, 18:57
Ikzelf blijf nog even in Wonder Boy sferen, heb Monster Boy and the Cursed Kingdom gekocht in de PS Store. Hij was in sale en had echt zin om die eindelijk eens te spelen. Wat een prachtige game is dit zeg! Speelt enorm lekker, ziet er zeer goed uit, bekende en nieuwe muziek,... Ook al nods gezien naar de oude delen zoals stained glass werken van de vorige helden (van de originele Wonder Boy tot Asha).

Hebben jullie dat overigens ook soms dat je niet weet naar welk platform je moet gaan voor multiplatform games? Ik vlieg echt constant van Switch naar PS4 en omgekeerd terug. Ik denk dat ik eigenlijk wel het beste bij PS4 blijf hiervoor puur voor de performance van games, neem aan dat dat toch haast altijd beter zal zijn daarop dan op Switch. Mijn broer had bijvoorbeeld CrossCode gekocht op Switch en meteen overgeschakeld naar PS4 omdat de Switch echt niet goed draaide.
Veel plezier met Monster Boy! Ik vond die ook echt heel erg leuk. Muziek is ook tof inderdaad, o.a. gecomponeerd door Yuzo Koshiro en Michiru Yamane.

Betreft het platform, ik speelde die op de PS4, want zoals ik al eerder heb gepost, ik ben niet vies van een beetje trophy hunten. Zeker bij games die ik goed vind en daarbij dan gelijk uitgedaagd wordt om het helemaal 100% te spelen voor de platinum trophy.
KillingRaptor

11 jun 2021, 19:28

synergy schreef:
11 jun 2021, 19:18
Veel plezier met Monster Boy! Ik vond die ook echt heel erg leuk. Muziek is ook tof inderdaad, o.a. gecomponeerd door Yuzo Koshiro en Michiru Yamane.

Betreft het platform, ik speelde die op de PS4, want zoals ik al eerder heb gepost, ik ben niet vies van een beetje trophy hunten. Zeker bij games die ik goed vind en daarbij dan gelijk uitgedaagd wordt om het helemaal 100% te spelen voor de platinum trophy.
Trophies halen vind ik stiekem ook wel heel erg tof om te doen. :biggrin: Zoals jij ook al aangeeft zeker bij games die ik erg goed vind. Zonder trophies ging ik bijvoorbeeld nooit alle collectibles gaan zoeken in Shadow of the Tomb Raider maar ben er toch voor gegaan door de trophy, en geen spijt van gehad want ik vond dat echt een goede game ook.
synergy

11 jun 2021, 19:31

KillingRaptor schreef:
11 jun 2021, 19:28
Trophies halen vind ik stiekem ook wel heel erg tof om te doen. :biggrin: Zoals jij ook al aangeeft zeker bij games die ik erg goed vind. Zonder trophies ging ik bijvoorbeeld nooit alle collectibles gaan zoeken in Shadow of the Tomb Raider maar ben er toch voor gegaan door de trophy, en geen spijt van gehad want ik vond dat echt een goede game ook.
Precies dat, het motiveert vaak om nét even wat meer van de game te ontdekken.
kingoftherain

11 jun 2021, 20:15

Iets met een Yuffie, een Ratchet, een Rivet en een Clank. :heart: :heart: :heart:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
synergy

11 jun 2021, 20:32

kingoftherain schreef:
11 jun 2021, 20:15
Iets met een Yuffie, een Ratchet, een Rivet en een Clank. :heart: :heart: :heart:
Ben benieuwd hoe R&C je bevalt. Ziet er echt schitterend uit, maar hoor wel dat die heel erg kort is?
kingoftherain

11 jun 2021, 20:35

synergy schreef:
11 jun 2021, 20:32
Ziet er echt schitterend uit, maar hoor wel dat die heel erg kort is?
Zoiets had ik gehoord, ja. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Heb nu ongeveer anderhalf uur gespeeld en het ziet er heel gaaf uit. Ik hoop dat er weer een arena in zit, dat vind ik altijd wel lachen. Rivet is ook een tof karakter.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

12 jun 2021, 19:16

Om nog eens terug te komen op de keuze van platformen, ik heb zonet nog een reden gevonden om meer naar PS4 toe te gaan... The famous Switch tax on retail games. Ik zag dat Chicken Police fysiek was verschenen op beide platformen, €20 op PS4 (dezelfde prijs als in de online store) en €30 op Switch.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jun 2021, 20:40

KillingRaptor schreef:
12 jun 2021, 19:16
Om nog eens terug te komen op de keuze van platformen, ik heb zonet nog een reden gevonden om meer naar PS4 toe te gaan... The famous Switch tax on retail games. Ik zag dat Chicken Police fysiek was verschenen op beide platformen, €20 op PS4 (dezelfde prijs als in de online store) en €30 op Switch.
Games met een adviesprijs onder de 25 Euro hebben soms een prijsvoordeel op optische media, boven dat bedrag is de prijs meestal hetzelfde. Heeft te maken met solid-state media duurder is dan optical-media.

Je komt ook het tegenovergestelde wel eens tegen zoals bij Crash Bandicoot 4 die juist weer goedkoper is op Switch. Is per spel verschillend maar in 99.9% van de gevallen zijn prijzen voor Switch games gelijk aan die van PS4 games.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

13 jun 2021, 10:50

Apenheul schreef:
11 jun 2021, 14:20
Ik ben ook een blokkerige game aan het spelen.

Dragon Quest Builders
Afbeelding

Ik heb Dragon Quest Builders 1 weer eens opgepakt. Deel 2 vond ik echt geweldig en is mijn favoriete Dragon Quest game maar de QOL improvements maakten het destijds lastig om terug te gaan naar deel 1. Nu het zo'n twee jaar geleden is dat ik deel 2 heb uitgespeeld besloot ik toch weer verder te gaan met waar ik was gebleven in deel 1, ik bleek in chapter 3 te zitten rondom het stadje Kol en was al behoorlijk ver maar besloot opnieuw te beginnen vanaf de start van het hoofdstuk zodat ik geleidelijk aan weer kan leren hoe alles ook weer precies werkt. Inmiddels zit ik er weer een paar uur in en beheerst het al mijn (schaarse) vrije tijd. Ik blijf het jammer vinden dat tijdens het Dragon Quest evenement laatst geen nieuwe Builders game aangekondigd werd, ik zou hier liever een deel 3 van hebben dan een deel 12 van de mainline serie.
Ja dat deel ik met je. DQ Builders 3 gaan we vast nog wel een keer zien.
KillingRaptor

13 jun 2021, 16:14

Ik zit nu zo'n 12 uren ver in Monster Boy and the Cursed Kingdom en hij blijft fantastisch! Wat een game zeg dit.
toejam

14 jun 2021, 10:47

Main quest van Fallout 4 afgerond en kwam toevallig A Plague Tale tegen en zag dat deze ook op Gamepass stond. Dacht dat het heel irritant zou worden met het bij-personage maar na een stuk of 5 chapters valt dat me reuze mee. Het verhaal is wel verschrikkelijk duister maar dat is ook meteen het sterke punt want dat is wel goed geschreven.
Professional dabbler
Galious
Moderator
Moderator

14 jun 2021, 18:08

Damn, de boss van de Fire Temple was wel even een flinke difficulty spike in 3D Dot Game Heroes! De eerste vier bosses gingen vrij makkelijk neer, maar voor deze moest ik eerst 2 extra flessen kopen zodat ik drie healing potions had die ik allemaal nodig had, en dan nog had ik op het eind maar een half hartje over toen ik met de moed der wanhoop de laatste slag uitdeelde :omg:

Ik had wel iets gehoord over een fire shield, maar ik kon het benodigde upgrade item daarvoor niet vinden. Ik vind het ook wel lastig om alle sidequests te blijven tracken, want npc's in de verschillende dorpjes lijken allemaal op elkaar en soms blijkt een schijnbaar random opmerking van ze een sidequest te zijn :huh:

Nou ja, vol goede moed op naar dungeon 6!

Afbeelding
You bastard!
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

14 jun 2021, 18:47

Ik herinner me die baas nog, weet zelfs niet of ik hem ooit heb verslagen eigenlijk. :rolleyes:

Ik denk dat ikzelf in het laatste stuk van Monster Boy and the Cursed Kingdom zit maar het is verdomd niet makkelijk! Heb al wat extra schatkisten gaan zoeken enzo (meer hartjes en toch al het beste zwaard en armor ondertussen) maar alsnog...
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2021, 20:13

Galious schreef:
08 jun 2021, 22:56
Ik ga na Metal Gear Rising: Revengeance nog even verder met de PS3 backlog. En de keuze is gevallen op 3D Dot Game Heroes! Een super charmant ogende action adventure (van niemand minder dan From Soft!) in de stijl van The Legend of Zelda. Een game waar ik al heel erg lang superbenieuwd naar ben, dus zin an!
Ontzettend leuke game met heel veel humor en prachtig gemaakt. Ik heb m nooit uitgespeeld maar jaren geleden wel uitgebreid gespeeld. zo te zien, je ervaringen na deze post gelezen te hebben, heb je er ook veel plezier in. Hopelijk blijft dat zo, leuk deze voorbij te zien komen!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

14 jun 2021, 21:06

Inmiddels 6 uur in Contact zitten en er komen wel wat scheurtjes aan de oppervlakte. Blijkt heel erg Grindy te zijn, mega difficulty spikes en echt een heel slecht save systeem. Ik geef het nog een uurtje of twee maar deze wordt steeds moeilijker om van te genieten. Ondanks het initiële enthousiasme is het een vrij frustrerende game aan het worden
KillingRaptor

16 jun 2021, 11:29

Al een begin gemaakt aan Chicken Police zonet, deze namiddag ga ik er zeker verder mee. De stijl is echt fantastisch en tot dusver is het ook een erg toffe game. Point & cluck (©Galious) met ook ondervragingen in enzo, I like it.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 jun 2021, 11:38

Stubbs the Zombie (Xbox)

Ik ben dan eindelijk aan de cultclassic "Stubbs the Zombie" begonnen. wat een ongelooflijk geweldig grappige game. je speelt als een zombie die simpelweg chaos moet brengen door de hele stad om te turnen tot zombies. een gevangenis/politiebureau, de stad, het winkelccentrum, graanveld... alles komt voorbij. oh en de eerste hoofdbaas was een hillarische dance-off met de politiechef op de muziek van thriller :lol: :evil2: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

meerdere mensen die deze game gespeeld hebben? wat vonden jullie ervan? ik geniet er tot nu toe enorm van, volgens de level select zou ik ongeveer halverwege zijn tot nu toe.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
toejam

18 jun 2021, 08:55

Heb even een airco-pauze ingelast van A Plague Tale en heb The Outer Worlds nog een keer opgestart. Heb deze bij launch al via mijn Gamepass-trial op de PC gespeeld maar nu nog een keer op de Xbox gestart. Daar hoef ik wat minder bij na te denken. Daarnaast begonnen aan The Legendary Starfy 2 op de GBA (spoiler)
Professional dabbler
LesserMagic
Contacteer:

18 jun 2021, 21:33

Kunstschilder1987 schreef:
17 jun 2021, 11:38
Stubbs the Zombie (Xbox)

Ik ben dan eindelijk aan de cultclassic "Stubbs the Zombie" begonnen. wat een ongelooflijk geweldig grappige game. je speelt als een zombie die simpelweg chaos moet brengen door de hele stad om te turnen tot zombies. een gevangenis/politiebureau, de stad, het winkelccentrum, graanveld... alles komt voorbij. oh en de eerste hoofdbaas was een hillarische dance-off met de politiechef op de muziek van thriller :lol: :evil2: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

meerdere mensen die deze game gespeeld hebben? wat vonden jullie ervan? ik geniet er tot nu toe enorm van, volgens de level select zou ik ongeveer halverwege zijn tot nu toe.
Lang geleden, op de Xbox. Was inderdaad een grappige game. Fun fact: hij draait op dezelfde engine als Halo: Combat Evolved.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”