Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
kingoftherain

Re: Welke games speel je momenteel?

28 apr 2021, 13:06

Apenheul schreef:
28 apr 2021, 12:07
kingoftherain schreef:
28 apr 2021, 11:08
Oh, ik wist niet dat er een demo was. Ook maar even proberen. Ik geloof dat Niels redelijk positief was over de 3DS versie.
Ik heb Miitopia nooit gespeeld, maar wellicht doel je op Tomodachi Collection wat van dezelfde maker is :)
Oh, dan ben ik abuis. Ik had er namelijk geld op durven leggen. Scusi! :innocent:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Flozem

28 apr 2021, 13:08

@kingoftherain
@killingraptor

Miitopia heb ik op de 3DS uitgespeeld. Schijnbaar is er ook veel post-game content. Maar dat heb ik van mijn dochters, want voor mij was de aardigheid er na de main story wel vanaf.

Niet bijster moeilijk, maar wel leuk als je Mii poppetjes van je eigen familie erin verwerkt. 👍
Zach schreef:
27 apr 2021, 19:08
Trails in The Sky
Tits geeft het gevoel van avontuur net zo goed weer als Skies of Arcadia. Dorpjes verkennen, sidequests en prima battlesysteem, alleen jammer dat het plot zo'n 30 uur op zich laat wachten. Nu in final chapter aangekomen en er lijkt nu daadwerkelijk iets te gaan gebeuren.
Heel herkenbaar... ;)

Deel 2 doet het wat dat betreft wat beter. Alleen begint dat deel heel sterk, om daarna een paar hoofdstukken te vervallen in herhaling van zetten. Het eind is wel weer sterk.

Meest irritante vind ik de scènes waarin je verplicht met iedereen moet praten...
kingoftherain

28 apr 2021, 20:13

Apenheul schreef:
28 apr 2021, 12:07
Ik heb Miitopia nooit gespeeld, maar wellicht doel je op Tomodachi Collection wat van dezelfde maker is :)
Raadsel opgelost! Toen je 'm vorig jaar bij je aankopen postte ging ik er (waarschijnlijk geheel onterecht) van uit dat je er wat van gespeeld had. Mooi, kan ik weer rustig slapen. :wink:
Apenheul schreef:
29 aug 2020, 10:54
Miitopia lag voor nog geen 5 euro in een spellenbak bij Media Markt en dit is een game waar ik benieuwd naar was maar geen 45 euro voor wilde neerleggen. Het is een RPG waarin Mii's van je familie en vrienden de protagonisten vormen en volgens mij kan dat voor hele humoristische situaties zorgen.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
toejam

28 apr 2021, 21:49

Jeuj weer een keer een game uitgespeeld. Tales from the Borderlands is mijn 1 na favoriete Tales game worden, na The Walking Dead.
Professional dabbler
Galious
Moderator
Moderator

28 apr 2021, 22:41

Ik heb niks met de Borderlands games, maar Tales from... was geweldig inderdaad. Heerlijke humor, echt van genoten. Misschien niet de beste Telltale game (die eer gaat naar The Wolf Among Us), maar wel mijn favoriet :)
nmkl pjkl ftmch
Swey

29 apr 2021, 07:32

Galious schreef:
Ik heb niks met de Borderlands games, maar Tales from... was geweldig inderdaad. Heerlijke humor, echt van genoten. Misschien niet de beste Telltale game (die eer gaat naar The Wolf Among Us), maar wel mijn favoriet :)
Hear hear! Ik zit nog steeds met smart te wachten op concrete announcements over de revamp van The Wolf Among Us.
KillingRaptor

30 apr 2021, 10:29

Ik ben eens opnieuw begonnen met Super Mario Galaxy maar ditmaal op de Switch via de Mario 3D All-Stars Collection. Wat blijft dit toch een heerlijke game om te spelen, de eerste galaxy gedaan nu en op die planeten voorlopig alle sterren gehaald ook. Ik meen me te herinneren dat er later nog meer sterren te halen zijn om sommige planeten. En geweldig om deze met de Pro Controller te spelen! Wat ik ook niet had verwacht was surround geluid maar zit er wel gewoon in.

Afbeelding
Afbeelding
RKR

30 apr 2021, 12:05

Nog steeds NieR, heb ending B inmiddels binnen en had alle wapens al maar je moet het toch nog een keer spelen helaas.

Tja, absolute topgame maar ik weet niet of ik hem nog altijd beter vind dan Automata. De wereld, story en NPC's zijn dat wel. Weiss is grappig, Kaine is tof, Emil is tragisch. Een getrouwt stel dat constant trammelant maakt waar je quests voor doet zijn leuk. En de uitstapjes naar Resident evil, Diablo, 2.5D horror zijn super. Maar wat Automata veel en veel beter deed waren die extra playthroughs met andere levels, characters, bosses etc. 9S vond ik niet tof spelen, maar het was wel heel anders. A2 vond ik bruut.

NieR 1 is iedere volgende run exact hetzelfde; je begint na de timeskip en je krijgt meer context te zien, alsmede wat de shades tegen je zeggen. Maar de 3e en 4e run zijn helemaal hetzelfde. Gelukkig win je dan blindelings omdat je overleveled bent, en kun je scenes skippen. Moet dus nog 1x, en dan het laatste stuk op een andere save zodat ik C en D krijg en eindelijk E kan doen. E is nieuw in deze versie en wel heel anders.
toejam

30 apr 2021, 13:53

Galious schreef:
Goed dat je die aanhaalt, die heeft bij mij de derde en laatste plaats bereikt. Daarmee is het helaas voor mij de minste ervaring geworden aangezien ik halverwege chapter 1 al gestopt ben. Ik vond de vechtscenes nogal overheersend en niet geweldig in elkaar zitten.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 apr 2021, 14:05

Bravely Default II
Afbeelding

Een kleine update na bijna 20 uur speeltijd. Bravely Default 2 is op slechts een enkel vlak een uitblinker maar ik vermaak me er uitstekend mee. Het is heeft namelijk een ervaring die enerzijds qua surface features lijkt op een game als Final Fantasy 5, maar waarvan de zgn 'deep structure' meer weg heeft van Etrian Odyssey. De game is namelijk best wel uitdagend, niet alleen omdat standaard encounters je party al kunnen verslaan als je niet goed oplet maar ook omdat er heel erg veel eindbazen in de game zitten die vragen om goed inzicht in de combinaties van jobs en skills die je met je party kan maken. End-game Etrian Odyssey draait om het constant aanpassen en veranderen van je party samenstelling en skills om een antwoord te bieden op een soms haast onoverwinnelijk lijkende encounter, en bij Bravely Default 2 is dat in feite net zo alleen wissel je daar niet tussen poppetjes maar tussen jobs en probeer je 'game-breaking' synergie te creëren tussen skills; een andere job voor een karakter is als het ware een jasje dat je kunt wisselen waar job-specifieke skills aan vastkleven, maar elk karakter moet eerst wel bekwaam worden met die job (m.a.w. je moet grinden / levelen om high-level skills vrij te spelen). De consequentie is wel dat grinding inherent aan de game is, maar het voelt anders dan bij andere RPGs omdat je niet om stats grind maar doelmatig bepaalde skills traint.

Dus ja.. je gaat Bravely Default 2 niet tegenkomen in een top-10 van mij, maar ik kan haast niet stoppen met spelen omdat het strategisch zo intrigerend is.
Shenglong83
Contacteer:

01 mei 2021, 11:43

Ik ben begonnen met The Witcher 3. Te kort nog om echt een ordeel te kunnen vellen, maar het begin is goed.
Combat is wel erg wennen, voel me vooralsnog net een pingpongbal tijdens battles.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Galious
Moderator
Moderator

02 mei 2021, 22:25

Ik ben weer terug in Kamurocho voor Yakuza 4 Remastered. Meerdere speelbare personages, eh? Het begint in elk geval goed :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

03 mei 2021, 14:52

87 sterren al gehaald in Super Mario Galaxy, blijft een prachtige game! Kan ook perfect mijn gedachten verzetten met dit soort games. Heb nu al stukken gezien die ik me helemaal niet herinner van toen op de Wii dus heb die indertijd waarschijnlijk nooit gedaan.
Afbeelding
TheDarkWanderer

03 mei 2021, 16:26

Uncharted: Drake's Fortune uit de Remastered Collectie aan het spelen. Dit Klimmen-Schieten-Rennen bevalt me bijzonder goed. Destijds op de PS3 ook enorm mee vermaakt. Ben na 1 speelsessie op een derde van de game en denk dat ik vanavond nog wel een uurtje extra er in ga steken.
I sense a soul in search of answers...
TheDarkWanderer

04 mei 2021, 16:07

TheDarkWanderer schreef:
03 mei 2021, 16:26
Uncharted: Drake's Fortune uit de Remastered Collectie aan het spelen. Dit Klimmen-Schieten-Rennen bevalt me bijzonder goed. Destijds op de PS3 ook enorm mee vermaakt. Ben na 1 speelsessie op een derde van de game en denk dat ik vanavond nog wel een uurtje extra er in ga steken.
Update: vanochtend Uncharted uitgespeeld. Nu drie dagen Maastricht. Bij thuiskomst maar eens beginnen aan Uncharted 2: Among Thieves Remastered. Ik heb de smaak te pakken!
I sense a soul in search of answers...
LesserMagic
Contacteer:

04 mei 2021, 19:58

Afbeelding

Een paar uurtjes gespeeld, maar I'm not feeling it. Misschien dat ik deze later nog eens probeer.
Mark

04 mei 2021, 20:09

LesserMagic schreef:
04 mei 2021, 19:58
Afbeelding

Een paar uurtjes gespeeld, maar I'm not feeling it. Misschien dat ik deze later nog eens probeer.
Ik had hetzelfde. Op m'n werk een cadeaubon van de MM van 50 gewonnen en toevallig op releasedag was ik een game gaan uitzoeken. Uurtje of 11-12 in zitten, maar ik deel je gevoel. Heb ik eigenlijk bij alle Dragon Quest games gehad, de serie is het gewoon niet voor mij.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 mei 2021, 20:41

Dragon Quest klikt of het klikt niet, inderdaad. Al heeft XI wel wat skill customization en natuurlijk erg hoge productiewaarden die je mogelijk over de streep kunnen trekken. Ik vind de serie best wel leuk dus ik heb me uitstekend vermaakt met XI.

Toch zou ik nog altijd wel de spin-off Dragon Quest Builders 2 aanraden. Die behoudt de charme van een Dragon Quest maar komt met een hele andere core gameplay om te hoek. Het lijkt wellicht esthetisch op Minecraft maar het is iets heel anders, ook al vormt craften en bouwen een onderdeel van het spel.
Zach

04 mei 2021, 20:49

Dragon Quest is goed, maar ook enorm basic voor mij. Vooral het verhaal is vaak een dooddoener, terwijl de rest gewoon erg goed is. En misschien is de muziek wat te klassiek. Dragon Quest V is wat mij betreft qua verhaal een uitzondering en daarom mijn favoriet in de serie.

Trails in the Sky 1 & 2
Uitgespeeld, wow die laatste chapter. Deze oerdegelijke JRPG wordt opeens toch wel erg interressant en zelfs emotioneel. Meteen deel 2 opgestart en dat smaakt naar meer.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

05 mei 2021, 08:41

Ik ben helemaal gek op Dragon Quest juist vanwege het simplisme en terug naar de tijd toen jRPG's precies zo waren hoe ik het wilde. Ik vind het heerlijk ontspannen en speel het ook op automatische piloot en ook niet zo zeer voor het verhaal.

Dragon Quest Builders is een enorm goede toevoeging aan de serie. Goed dat je die even aanstipt Niels. En laat deel 2 (waar je prima direct mee kunt starten) nu net vandaag in XBOX Game Pass te zijn gekomen.
Zach

05 mei 2021, 09:13

arjen1981 schreef:
05 mei 2021, 08:41
Ik ben helemaal gek op Dragon Quest juist vanwege het simplisme en terug naar de tijd toen jRPG's precies zo waren hoe ik het wilde. Ik vind het heerlijk ontspannen en speel het ook op automatische piloot en ook niet zo zeer voor het verhaal.

Dragon Quest Builders is een enorm goede toevoeging aan de serie. Goed dat je die even aanstipt Niels. En laat deel 2 (waar je prima direct mee kunt starten) nu net vandaag in XBOX Game Pass te zijn gekomen.
Dat zou ook de reden zijn om DQ te spelen. Soms vind ik het ook prachtig om naar DQ terug te keren. Ik vind alleen dat DQ5 iets extra's doet vergeleken met de andere delen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 mei 2021, 10:49

Ik vind DQ5 ook nog steeds de beste in de serie, gevolgd door DQ4 en daarna DQ11. De enige game in de serie die mij niet zo goed lag was DQ6 want die was voor mijn smaak veel te groot en te traag. Overigens heb ik van de mainline games alleen DQ3 en DQ7 niet gespeeld (en 10 natuurlijk, want dat is een MMO die bovendien hier nooit uitgekomen is).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 mei 2021, 11:08

1. Dragon Quest 5
Afbeelding

Stel je eens voor dat je uren lang een RPG speelt om er achter te komen dat jij niet de held bent, en bovendien sterft. Vanaf dat moment speel je verder met de zoon van het eerdergenoemde karakter en spoelt de game en decennium vooruit in de tijd. Prachtig. En richting het einde van het spel mag je een partner kiezen (werkte dat ook maar zo in het echt he?), wie kies je Bianca waar het spel eigenlijk naartoe opzet, of Neera die misschien nuttiger is vanwege haar magic skills? Of speel je de superieure DS versie waarin je ook Deborah kan kiezen en kies je voor een gespannen relatie? Oh en had ik al verteld dat je ook monsters kan temmen en aan je party toe kan voegen?

2. Dragon Quest 4
Afbeelding

Wat ik hier zo gaaf aan vond was dat elk karakter een uitgebreid spotlight krijgt en dat ze ook echt voor hele persoonlijke problemen staan i.p.v. de wereld gaat ten onder en ik ben de uitverkorene. Met name het chapter van Torneko zal altijd bij blijven, daar speel je een shopkeeper en sta je soms letterlijk achter de toonbank.

3. Dragon Quest 11
Afbeelding

Voor deel 11 kwam de serie sinds lange tijd weer terug naar consoles en qua productiewaarden trekt 11 alles uit de kast (en ook uit de cast). Met meer accessibility opties dan ooit tevoren en tof customizable skills-systeem is Dragon Quest 11 waarschijnlijk de entry die nieuwkomers het meest zal aanspreken. Dragon Quest 11:S voegt ook redelijk veel story content toe aan de game en doet iets wat sinds 4 niet echt meer gebeurd is: unieke spotlights op party-members plaatsen.
Mark

05 mei 2021, 18:42

Ja, op papier klinkt DQ gewoon prima. Dat is ook de reden dat ik er een aantal geprobeerd heb, maar het klikt gewoon niet. Rare tegenstanders (regendruppels? Kom op hoor), rare namen van spreuken (kazaaam! blaaaam! ofzo), een party die de 75% van het werk deed (in 11 volgens mij), battle system wat ik niks vond en kan nog wel even doorgaan.

Zelf trouwens paar dagen terug met Mafia Definitive Edition op aanraden van een collega gekocht voor de PS4. Vandaag al uitgespeeld, vette shit zeg. Alsof je in The Godfather loopt. Gameplay is mediocre at best maar het verhaal maakt alles goed. Over the top jaren 30 maffiapraktijken, smullen geblazen.
arjen1981

06 mei 2021, 09:09

Ja de shopkeeper stukken in 4 waren ook legendarisch. Ik vond de DS remakes ook erg goed gedaan. Het verbaasd mij eigenlijk dat (helemaal als je kijkt naar Final Fantasy) er tegenwoordig geen remakes meer uitkomen. Al zijn Builders ook dezelfde verhalen opnieuw verteld vanaf deel 1. Als we lang genoeg wachten zien we daar misschien ook wel een remake van 7.

8 is mijn favoriet gevolgd door 11 waarbij 9 mij juist erg tegenviel. Ik herinner mij dat ik daar ontzettend vaak verdwaalde en eigenlijk niet goed wist wat ik nu aan het doen was of waar ik naartoe moest. Misschien juist omdat er veel meer verhaal in leek te zitten.

Het is jammer dat X nooit is uitgekomen buiten Japan. Helemaal omdat ik ook zo weg was van Final Fantasy Xi. Heeft nog een Switch port gehad ook.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”