Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
LesserMagic
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

24 jan 2021, 02:42

LesserMagic schreef:
16 jan 2021, 09:48
Alright, let's do this.

Afbeelding
Ik heb er nu 20 uur opzitten in CyberPunk 2077 en ik moet zeggen: "I'm not feeling it." Ik ben een sucker voor open world games en kan uren bezig zijn in games als The Witcher en Assassin's Creed. Maar met CP2077 ben ik steeds hoogstens een uurtje bezig voordat ik er alweer genoeg van heb.

De side quests zijn vaak meh (wat een verschil met The Witcher 3) en de opzet laat soms ook nogal te wensen over. Zo is er een missie waarbij je wanneer je kiest voor de verkeerde, ogenschijnlijk nietszeggende, dialoog optie, de missie meteen als 'failed' in je lijst komt te staan. Ook al heb je daarvoor allerlei legwork gedaan om tot dat punt te komen.

Ik vind Stealth niet lekker werken, dat deed een game als Deus Ex toch beter. Het besturen van voertuigen is vreselijk, met name de enorm lange remweg is een crime. Gelukkig is daar op de PC een mod voor.

Qua bugs vond ik het overigens wel meevallen. Ik heb een keer aan de bar gezeten met m'n armen recht vooruit, m'n tarot laten lezen met onzichtbare kaarten en vijanden gezien die in objecten vast bleven zitten.

Volgende update bij 40 uur gameplay. :evil2:
Galious
Moderator
Moderator

25 jan 2021, 22:47

Ik ben begonnen aan de eerste Turrican op de Turrican Flashback collectie! Wow, dat is best wel pittig als noob, maar ik vind het wel tof! Voor mijn eerste playthrough maak ik wel dankbaar gebruik van de rewind functie en save states om eerst wat beter bekend te worden met de gigantische level layouts en enemy placements, want de zero invincibility frames na een hit is best wel een dingetje, nog afgezien van de blind jumps, instant death pits en stage hazards. Daarna kijk ik wel eens hoe ver ik dan kan komen op de oldschool manier :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jan 2021, 22:50

Ik twijfel nog erg over die collectie, het is irritant dat ze twee versies van de collectie uitbrengen en dan nog steeds niet alle games uitbrengen. Vroeger speelde ik Turrican wel eens maar dan vooral voor de muziek en de graphics.
Galious
Moderator
Moderator

25 jan 2021, 23:18

Apenheul schreef:
25 jan 2021, 22:50
Ik twijfel nog erg over die collectie, het is irritant dat ze twee versies van de collectie uitbrengen en dan nog steeds niet alle games uitbrengen. Vroeger speelde ik Turrican wel eens maar dan vooral voor de muziek en de graphics.
Deze retail release van Turrican Flashback door ININ Games is in elk geval wel vriendelijk geprijsd met Turrican I & II (Amiga), Mega Turrican (MD) en Super Turrican (SNES) voor 3 tientjes. De enige game die ontbreekt ten opzichte van de twee gescheiden Turrican Anthology volumes die Strictly Limited Games uitbrengt, is volgens mij Super Turrican 2 (SNES). De Amiga versie van Turrican 3 is namelijk een port van Mega Turrican, dus geen aparte game in de serie.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jan 2021, 23:26

Galious schreef:
25 jan 2021, 23:18
Deze retail release van Turrican Flashback door ININ Games is in elk geval wel vriendelijk geprijsd met Turrican I & II (Amiga), Mega Turrican (MD) en Super Turrican (SNES) voor 3 tientjes. De enige game die ontbreekt ten opzichte van de twee gescheiden Turrican Anthology volumes die Strictly Limited Games uitbrengt, is volgens mij Super Turrican 2 (SNES). De Amiga versie van Turrican 3 is namelijk een port van Mega Turrican, dus geen aparte game in de serie.
Over de prijs niets te klagen idd, 30 euro is nogal een verschil met de 99 euro voor de hele collectie :)
Don Cannoli 79

27 jan 2021, 10:01

Galious schreef:
25 jan 2021, 22:47
Ik ben begonnen aan de eerste Turrican op de Turrican Flashback collectie! Wow, dat is best wel pittig als noob, maar ik vind het wel tof! Voor mijn eerste playthrough maak ik wel dankbaar gebruik van de rewind functie en save states om eerst wat beter bekend te worden met de gigantische level layouts en enemy placements, want de zero invincibility frames na een hit is best wel een dingetje, nog afgezien van de blind jumps, instant death pits en stage hazards. Daarna kijk ik wel eens hoe ver ik dan kan komen op de oldschool manier :smile:

Afbeelding
Ook ik ben met de eerste Turrican begonnen. Heel vaag kan ik me herinneren dat ik vroeger ergens een keer een Amiga Turrican game heb gespeeld maar verder ken ik alleen Mega Turrican echt goed.

Dit eerste deel is in ieder geval erg leuk om te spelen. Inderdaad rewind & savestates galore ! De soundtrack zit ook genoeg moois tussen.
De overige Turrican games heb ik ook al even opgestart. Ben blij dat ik deze collectie heb gekocht en niet die van Strictly.
TheDarkWanderer

27 jan 2021, 11:04

Ik ben begonnen aan Genshin Impact (PS4)
Ik vind de art-style heel tof. En de gameplay is ook leuk, aangezien je je in het begin constant snel verder ontwikkeld.
Ben absoluut niet van plan er een cent in te steken, dus ben benieuwd hoe de game op de lange termijn is.

Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
Swey

27 jan 2021, 11:52

Ben inmiddels alweer flink opgeschoten met Dragon Warrior II switch versie. Ik ben een beetje gewend aan het raken aan de idioot hoge random encounter rate. Terwijl dit mij in deel 1 nog ontzettend irriteerde heb ik er nu gek genoeg veel minder last van. Misschien ga ik na deze wel door om direct de hele trilogie maar gehad te hebben. Aangezien mijn verhuizing voor de deur staat heb ik behalve deze game en mijn switch alles al ingepakt, best leuk zo die retro rpg’s!
KillingRaptor

27 jan 2021, 12:28

Naast Astral Chain (waar ik ondertussen al meer dan 15 uren heb inzitten) ben ik dus sinds gisteren ook begonnen met Ring Fit Adventure. De bedoeling van deze is om het ook te blijven volhouden, dat moet wel lukken! Ik probeer het twee keer per dag te doen momenteel ('s morgens en 's avonds) en ik merkte vanmorgen al dat het beter ging dan gisteren. Enkel de dinsdag en donderdag zal ik het maar één keer doen per dag omdat ik dan 's ochtends naar de rugschool moet wat ook al twee uren oefeningen inhoud. Als ik terug ga werken zal het waarschijnlijk ook maar één keer per dag zijn maar dan kan ik misschien al wat langere sessies aan.

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

27 jan 2021, 15:45

Momenteel nog bezig met Ion Fury, deze build engine game steekt ontzettend goed in elkaar en zit ook nog eens vol met easter eggs. Duke Nukem zou trots zijn!

Ook nog begonnen met Little Nightmares, tot nu toe erg sfeervol en ben zeer benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.
Afbeelding

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Don Cannoli 79

28 jan 2021, 11:47

Fing3r schreef:
27 jan 2021, 15:45
Momenteel nog bezig met Ion Fury, deze build engine game steekt ontzettend goed in elkaar en zit ook nog eens vol met easter eggs. Duke Nukem zou trots zijn!

Sent from my J9210 using Tapatalk
Ion Fury moet ik ook ëcht gaan spelen. Helemaal mijn type game.
Phrozbug

28 jan 2021, 13:23

TheDarkWanderer schreef:
Ik vind de art-style heel tof. En de gameplay is ook leuk, aangezien je je in het begin constant snel verder ontwikkeld.
Ben absoluut niet van plan er een cent in te steken, dus ben benieuwd hoe de game op de lange termijn is.

Afbeelding
Word je niet helemaal gek van die stemmetjes? :rolleyes:
Galious
Moderator
Moderator

28 jan 2021, 14:34

Gisteravond de demo van Little Nightmares II gespeeld. Vooralsnog vind ik de setting iets minder aansprekend dan deel 1, maar dit was natuurlijk pas het eerste level, dus het kan nog alle kanten op en ik ben dan ook erg benieuwd welke kant de game uiteindelijk opgaat. Het smaakt in elk geval naar meer. Het was weer heerlijk sfeervol en een beetje creepy :love:

Ik denk dat ik wel wacht met de aanschaf tot de complete edition verschijnt.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
TheDarkWanderer

28 jan 2021, 14:38

Phrozbug schreef:
28 jan 2021, 13:23
TheDarkWanderer schreef:

Afbeelding
Word je niet helemaal gek van die stemmetjes? :rolleyes:
Nee (nog niet). Eerste keer dat deze type artstyle mij erg aanspreekt en het klikt. En die Paimon vind ik nu nog wel grappig.
Galious
Moderator
Moderator

28 jan 2021, 22:31

Ik ben begonnen aan Blaster Master Zero. Erg leuk tot dusver!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
TheDarkWanderer

29 jan 2021, 08:13

Naast Genshin Impact ben ik ook begonnen aan Mario Kart 64. Vergeleken met Super Mario Kart echt een fantastische game. Ik ben deze gaan spelen omdat mij fascineerde hoe 'broken' veel van de circuits zijn.

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

29 jan 2021, 11:23

Ik heb de Ichiban Holding mini game in Like a Dragon helemaal uitgespeeld. De eerste ronde snapte ik er helemaal niks van. Ma weken later is dit toch wel mijn favoriete Yakuza game in een game geworden. Heb er ook echt wel 6-8 uur in gestoken voor mijn gevoel.

KillingRaptor

30 jan 2021, 10:23

Ik ben ook begonnen met de eerste Turrican uit de Turrican Flashback collectie. Man wat ben ik dankbaar voor die rewind en save states, deze game is echt moeilijk anders! Maar hij is wel erg vet om te spelen. En die muziek man! :drool: Ik ben daar wel een baas tegengekomen die ik niet kon verslaan zonder een leven te verliezen, één of andere gigantische vis. En dan ook nog een time-out gehad, daar had ik niet op gerekend. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Don Cannoli 79

30 jan 2021, 11:54

Ik ben verdwaald in Turrican. Ik kan geen exit vinden en geen idee waar ik heen moet. Leuk spel ! :biggrin:

Gisteravond was er een mooie Digital Foundry stream over Turrican Flashback met Chris Heuelsbeck als speciale gast.
Erg leuke achtergrond info en mooie verhalen.

Don Cannoli 79

30 jan 2021, 12:11

Afbeelding

Door het spelen van Turrican zit ik weer in een lekkere Run n Gun flow.
Ik heb deze week de Japanse versie(dus met 3 hitpoints) van Contra Hardcorps uitgespeeld op de Mega Drive. Wel met gebruik van de 70 lives cheatcode :evil2:

Daarna was ik wel benieuwd hoe goed de emulatie in Contra the anniversary collection op de PS4 was. Dus ik ben gelijk aan Contra Hardcorps op de PS4 begonnen. Ook hier weer de Japanse versie gepakt. Dit keer zonder de 70 lives cheat maar wel met savestate optie :evil2: Ik vind de emulatie meer dan prima. Afgezien vd controller voelt het gewoon als de Mega Drive versie.

Waar ik me vooral over verbaasde was dat ik geen trophy kreeg na het uitspelen van de game.
Ik ben totaal geen trophyhunter maar kom op man. Een Contra game uitspelen is toch best een prestatie ?!

What more could you possibly want from me Konami ? Als ik in de trophylist kijk krijg je idd niks voor de Japanse versie.
Dus Contra met 3 hitpoints is niks waard. Thanks ! :biggrin:
KillingRaptor

30 jan 2021, 13:54

BB goes Turrican!
In welk stukje zit je vast in Turrican? Heb zonet ook wat problemen gehad dat ik de exit totaal niet vond maar uiteindelijk lukte het wel (wel heel even gespiekt op het net want ik kwam er gek van :lol:).
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 jan 2021, 14:09

Haha, ik heb ook een keer op youtube moeten kijken waar in hemelsnaam de exit van een level zat. De laatste levels zijn ook best verwarrend omdat het niet altijd duidelijk is wat nou voor- of achtergrond is en waar je wel of niet doorheen kunt, dus meer fun times ahead :biggrin:

De levels van Turrican II schijnen nog uitgebreider te zijn, dus ik ben benieuwd wat ons daar te wachten staat! :evil2:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jan 2021, 14:14

Perfect Dark Zero
Afbeelding

Al struinend door Game Pass kwam ik deze Xbox 360 klassieker tegen die ik wel in mijn bezit had maar nooit eerder gespeeld had. Het is een aparte game die 3 generaties overbrugt met een oorsprong op N64, een doorstart op GameCube en uiteindelijk een release op Xbox 360 en je ziet en voelt die generatieinvloeden overal in terugkomen. Het heeft de mission objectives zoals deel 1, maar dan met een scope zoals Time Splitters en de toon van een vroege 360 game die zich heel erg wil bewijzen. En dat komt totaal niet lekker bij elkaar maar het is als curiositeit een interessante game om eens te spelen.

Atelier Ryza 2
Afbeelding

Vorig jaar speelde ik deel 1 en dat beviel prima dankzij de nieuwe engine, gebrek aan tijdslimiet en vlot alchemiesysteem. Deel 2 gaat verder met dezelfde cast maar speelt zich 3 jaar later af op een andere plek in de wereld. De eerste indruk is goed al krijg ik langzaamaan het idee dat Atelier meer een curiositeit was dan een franchise waar echt iets voor mij in zit. Veel scripted cutscenes, rondlopen door een veel te grote stad waar praktisch niks te doen is, je wordt aan het handje gehouden etc. Maar ik moet bekennen dat het alchemiesysteem wel prettig werkt en daar steek je netto best veel tijd in in zo'n game. Ik kijk het nog een tijdje aan.
TheDarkWanderer

30 jan 2021, 14:50

Apenheul schreef:
30 jan 2021, 14:14
Perfect Dark Zero
Afbeelding

Al struinend door Game Pass kwam ik deze Xbox 360 klassieker tegen die ik wel in mijn bezit had maar nooit eerder gespeeld had. Het is een aparte game die 3 generaties overbrugt met een oorsprong op N64, een doorstart op GameCube en uiteindelijk een release op Xbox 360 en je ziet en voelt die generatieinvloeden overal in terugkomen. Het heeft de mission objectives zoals deel 1, maar dan met een scope zoals Time Splitters en de toon van een vroege 360 game die zich heel erg wil bewijzen. En dat komt totaal niet lekker bij elkaar maar het is als curiositeit een interessante game om eens te spelen.

Atelier Ryza 2
Afbeelding

Vorig jaar speelde ik deel 1 en dat beviel prima dankzij de nieuwe engine, gebrek aan tijdslimiet en vlot alchemiesysteem. Deel 2 gaat verder met dezelfde cast maar speelt zich 3 jaar later af op een andere plek in de wereld. De eerste indruk is goed al krijg ik langzaamaan het idee dat Atelier meer een curiositeit was dan een franchise waar echt iets voor mij in zit. Veel scripted cutscenes, rondlopen door een veel te grote stad waar praktisch niks te doen is, je wordt aan het handje gehouden etc. Maar ik moet bekennen dat het alchemiesysteem wel prettig werkt en daar steek je netto best veel tijd in in zo'n game. Ik kijk het nog een tijdje aan.
Als ik dit zo lees krijg ik, in combinatie met BB bulletin echt de neiging om een Xbox Series X te kopen met Gamepass en dan gewoon ook te gaan struinen door de library.
Don Cannoli 79

30 jan 2021, 14:57

KillingRaptor schreef:
30 jan 2021, 13:54
BB goes Turrican!
In welk stukje zit je vast in Turrican? Heb zonet ook wat problemen gehad dat ik de exit totaal niet vond maar uiteindelijk lukte het wel (wel heel even gespiekt op het net want ik kwam er gek van :lol:).
:biggrin: Haha, dat snap ik wel. Ik heb ook maar even gespiekt. In de longplay hieronder is het level 9. Met al die botten,ruggegraten, skeletten e.d.
Spoiler: weergeven
Galious schreef: Haha, ik heb ook een keer op youtube moeten kijken waar in hemelsnaam de exit van een level zat. De laatste levels zijn ook best verwarrend omdat het niet altijd duidelijk is wat nou voor- of achtergrond is en waar je wel of niet doorheen kunt, dus meer fun times ahead :biggrin:

De levels van Turrican II schijnen nog uitgebreider te zijn, dus ik ben benieuwd wat ons daar te wachten staat! :evil2:
Oh als zelfs de hardcore gamer Galious even op YT moet kijken vind ik het al niet meer zo erg dat ik ook ff moet spieken.

En Turrican II heb ik ook zeker zin in. Mega Turrican is dan weer veel minder exploratie. Gewoon een beetje standaard levels doorknallen eigenlijk. Meer een échte Run 'N Gunner. Ook een erg toffe game.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”