Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Don Cannoli 79

Re: Algemeen game nieuws

23 mar 2020, 11:07

Ik zie overal berichten voorbij komen dat SEGA voor hun 60ste verjaardag iets leuks gaat aankondigen. Er is een teaser website https://60th.sega.com/segashiro/ met hints naar de Saturn.

Ik zou het tof vinden als er bijvoorbeeld (meer) games van de Saturn naar current gen zou komen. En dan niet alleen de Switch,maar ook PS4 zodat ik er zelf ook wat aan heb.

Of een Saturn mini zou ik ook écht heel cool vinden. Het is toch wel 1 van mijn meest favoriete consoles. Al denk ik dat het nog te vroeg is voor een Saturn mini aangezien de Mega Drive mini nog niet zo heeeel lang te koop is.

Iemand andere ideeën??

Op 25 maart horen we meer.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 11:16

M2 heeft een tijd geleden aangekondigd Saturn games naar de Switch te gaan brengen onder het AGES label, maar daar hebben niet-Switch bezitters natuurlijk weinig aan. Mini's koop ik persoonlijk niet meer, ik heb er 3 waarvan 1 de doos nog niet verlaten heeft dus voor mij persoonlijk zijn dat geen goede investeringen. Een compilatie zoals Konami met Castlevania gedaan heeft of CAPCOM met Mega Man is dan misschien nog de beste middenweg.
Don Cannoli 79

23 mar 2020, 11:52

Ja idd Apenheul , die Saturn games die naar Switch komen doelde ik op, thanks

Wat mini's betreft snap ik het helemaal. Als je er een aantal hebt en er bijna niet op speelt kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest om ze niet meer te kopen. Ikzelf heb er 4 en er wordt af en toe op gespeeld. Ik merk wel dat dat ik ze meer zie als hebbeding en als item voor het pimpen vd gameroom. Ik heb voor de rest eigenlijk geen poppetjes of game gerelateerde knuffels ofzo in de gameroom wat je bij veel mensen wel ziet. Ik denk dat dit een btje de vervanging daarvan is voor mij.

Hoe graag ik ook een Saturn mini wil, ik denk niet dat deze wordt aangekondigd. Ik denk dat het dus nieuwe Saturn ports voor de Switch worden maar hoop dat ze dan ook naar de PS4 komen.
arjen1981

23 mar 2020, 12:17

Gaaf ik vind dit altijd mooie releases. Helemaal als er goed werk in gestopt wordt. Maar ik hoop ook altijd op een collectie achteraf. En ik koop ze eigenlijk ook niet totdat de collectie er is. De Sega 3D classics collection op de 3ds vind ik een heel mooi voorbeeld. Ik hoop ook dat Virtua Racing snel in een dergelijke collectie verschijnt ... die is toch wel tempting om digitaal los te kopen
Ribbelchips

23 mar 2020, 15:32

:wub: De Master System Mini! :wub:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Saturn voor de massa genoeg interessante games heeft om een mini console te rechtvaardigen. Dan zal een Dreamcast mini waarschijnlijk meer kans van slagen hebben. Crazy Taxi, Shenmue, Skies of Arcadia, Sonic Adventure, Jet Set Radio.. Bring it on!
Don Cannoli 79

23 mar 2020, 16:33

Ik snap een btje wat je zegt Ribbelchips de Dreamcast heeft ook echt fantastische games die vandaag de dag nog zeker speelbaar zijn. En ook zeker voor de massa.
Maar de Saturn was in Japan SEGA's meest succesvolle console ooit. En ook de Saturn heeft een hele hoop fantastische games. Een hoop daarvan zijn helaas ook in Japan in gebleven. Ik heb het gevoel dat juist tegenwoordig de wereld veel meer gecharmeerd is vd Saturn library. Voorbeeld hiervan is het recente besluit om games naar de Switch te porten.

Als je alleen al kijkt naar alle 2D shoot em ups die er op zijn verschenen rechtvaardigt dat alleen wat mij betreft al een Saturn mini.
Ik denk dus ook niet dat deze nu wordt aangekondigd zoals ik in eerdere posts al aangaf maar ik sluit niet uit dat ie er in de toekomst wel gaat komen.
Daarna de Dreamcast mini zie ik ook absoluut zitten trouwens
arjen1981

23 mar 2020, 17:22

Ja vooral voor de shooters en voor de fighters is het een tof systeem. Maar ik moet zeggen dat ik juist van de fist party sega arcade ports naar de saturn liever remasters / remakes zag in de voor van de daadwerkelijke arcade boards. Nog een keertje noemend vind ik de recente Virtua Racing release op die manier bijvoorbeeld echt geweldig!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 26 mar 2020, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Cannoli 79

23 mar 2020, 19:35

Zeker ook de fighters ! Welke recente Virtua Fighter release is dat dan Arjen? Of is dat soms ook op de 3DS ofzo ?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 23:51

Kent iemand toevallig Astro Port?

Afbeelding

De zoveelste shoot-em-up collectie komt naar de Switch maar waar ik Psikyo, Cave, Irem, Treasure, Compile en Konami wel goed ken heb ik volgens mij nog nooit van Astro Port gehoord, en toch worden de games op de collectie classics genoemd....

Er staan ook maar 3 games op de cart: ARMED SEVEN DX, ARMED SEVEN DX en WOLFLAME. Schijn kan natuurlijk bedriegen maar het ziet er een beetje B-tier uit.
Galious
Moderator
Moderator

24 mar 2020, 00:35

Had er ook nog nooit van gehoord, maar het is zo te zien een Japanse indie studio die retro-inspired shmups maakt.
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

24 mar 2020, 08:43

Er komen mij wat titels bekend voor. Ik heb een keer in een Steamsale een paar van die games gekocht. Satazius en Armed Seven .
Inderdaad B-tier maar je kan je er best even mee vermaken. Ik geloof dat Satazius ook nog naar de Dereamcast is geport.
kingoftherain

24 mar 2020, 11:27

Soort van game nieuws, maar niet helemaal.

Dark Horse Comics is bezig met een nieuwe stripserie van God Of War die zich afspeelt tussen God Of War III en God Of War van 2 jaar terug.

Ik kon nog niets vinden over hoe lang de serie zal duren, maar ik gok dat het ook weer een miniserie zal worden van ongeveer 6 comics.
My life is a chip in your pile. Ante up!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 mar 2020, 14:43

kingoftherain schreef:
23 jan 2020, 21:21
Niet echt officieel nieuws, maar de geruchten gaan dat Konami bezig is met niet 1, maar 2(!!!) Silent Hill spellen. Na een paar teleurstellende delen en de annulering van het meest geanticipeerde spel sinds waarschijnlijk Silent Hill 3 of 4, ben ik op zich wel benieuwd waar ze mee zouden kunnen komen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik gewoon een Metal Gear Survive.
Inmiddels heeft Konami bevestigd dat de geruchten niet waar zijn:
https://www.relyonhorror.com/latest-new ... are-false/

Het is niet zo dat we niets meer gaan horen van de Silent Hill franchise:
https://www.relyonhorror.com/latest-new ... ext-title/
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 mar 2020, 15:51

We merken nu het effect van COVID-19 op consoles. Er zijn nog Switch Lites beschikbaar maar de reguliere versie is al weken niet neer verkrijgbaar in Japan (kleine oplagen vragen constant om loterijen), in Amerika zijn ze ook niet meer te koop behalve voor absurde bedragen en het viel me vandaag op dat ze ook in Nederland uitverkocht zijn. Exemplaren zijn in backorder en veelal duurder dan launch-prijs.
arjen1981

24 mar 2020, 19:02

En natuurlijk ook de TurboGrafx16 mini die hier voorlopig nog niet uit komt. Verwacht ook nog wel uitstel op XBOX en PS5. Waarschijnlijk wachten zij elkaars berichtgeving op dit moment af wat betreft de uitstel. En dit jaar gaan wij ook vast geen winnaars zien van de vrijmarkten op koningsdag.

Natuurlijk ook allemaal minder belangrijke zaken dan het bestrijden van dit verschikkelijke virus. Er gaan mensen dood en is het een goede zaak dat alles nu gecanceled wordt. Maar het is toch een heel raar jaar zo en zullen we hierna ook echt wel zelf in Nederland anders naar de wereld kijken.
Don Cannoli 79

25 mar 2020, 11:06

Er wordt van alles uitgesteld dus er is idd een reële kans dat de Next gen consoles ook langer op zich laten wachten. Jammer natuurlijk maar ook heel logisch.
Een raar jaar is het zeker.
Don Cannoli 79

25 mar 2020, 11:29

Iemand goed in Japans? Er is een nieuw filmpje van SEGA maar van de hilarische auto-translate wordt ik niet veel echt veel wijzer.

Vertaling eerste zin:
Kaasthee weet wat er gaande is in Tapioca,rouge door het Engelse gespreksgebied

Afbeelding

Ok...thanks , good to know :thumbup1:

Hier het filmpje.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

EDIT: die knakker schijnt de zoon van de legendarische Segata Sanshiro (Saturn mascotte) te moeten zijn/voorstellen.
Fing3r

26 mar 2020, 08:04

Er zijn nu ook geruchten dat de beste game van 2018 naar PC komt, God of War zou de volgende zijn na Horizon Zero Dawn.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2020, 08:09

Fing3r schreef:
26 mar 2020, 08:04
Er zijn nu ook geruchten dat de beste game van 2018 naar PC komt, God of War zou de volgende zijn na Horizon Zero Dawn.

Sent from my J9210 using Tapatalk
Die zou ik dan wellicht nog wel een keer willen spelen denk ik. Zou wel echt bizar zijn, maar blijkbaar merkt Sony dat er genoeg animo/geld is bij PC-gamers.
Afbeelding
arjen1981

26 mar 2020, 16:27

Don Cannoli 79 schreef:
Zeker ook de fighters ! Welke recente Virtua Fighter release is dat dan Arjen? Of is dat soms ook op de 3DS ofzo ?
Ach sorry. Ik bedoelde Vritua Racing. Dit ziet er toch ongelovelijk uit:

arjen1981

26 mar 2020, 16:29

Don Cannoli 79 schreef:

Hier het filmpje.

EDIT: die knakker schijnt de zoon van de legendarische Segata Sanshiro (Saturn mascotte) te moeten zijn/voorstellen.
Ja ik las ook nog wel in RL zijn zoon. Het is een teaser voor een groter iets op 3 juni. Zie ook:

https://www.polygon.com/2020/3/25/21194 ... nniversary
kingoftherain

26 mar 2020, 19:03

Er staat een demo van Bravely Default II op de Switch eShop.

My life is a chip in your pile. Ante up!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

26 mar 2020, 20:19

Ribbelchips schreef:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Saturn voor de massa genoeg interessante games heeft om een mini console te rechtvaardigen. Dan zal een Dreamcast mini waarschijnlijk meer kans van slagen hebben. Crazy Taxi, Shenmue, Skies of Arcadia, Sonic Adventure, Jet Set Radio.. Bring it on!
Ik las dit topic en knikte bij Niels/Apenheul. Geen mini’s meer voor mij. Exact en helder.

En toen kwam jij met een MasterSystem-mini.

Mijn ruggengraat..
- portable-games.nl
Don Cannoli 79

27 mar 2020, 10:19

arjen1981 schreef:
26 mar 2020, 16:27
Don Cannoli 79 schreef:
Ach sorry. Ik bedoelde Vritua Racing. Dit ziet er toch ongelovelijk uit:

Ah ja dat ziet er idd erg goed uit op de Switch. Ik heb wel een weak spot voor Virtua Racing. M'n broertje en ik hadden vroeger samen een 32-X gekocht voor m'n Mega Drive. Virtua Racing werd hier met veel plezier gespeeld.

arjen1981 schreef:
Don Cannoli 79 schreef:

Hier het filmpje.

Ja ik las ook nog wel in RL zijn zoon. Het is een teaser voor een groter iets op 3 juni. Zie ook:

https://www.polygon.com/2020/3/25/21194 ... nniversary
Thanks voor de info Arjen. 3 juni staat genoteerd in de agenda :thumbup1:
Ribbelchips

27 mar 2020, 12:11

koekiemonster schreef:
26 mar 2020, 20:19
Ribbelchips schreef:

Ik las dit topic en knikte bij Niels/Apenheul. Geen mini’s meer voor mij. Exact en helder.

En toen kwam jij met een MasterSystem-mini.

Mijn ruggengraat..
:tongue2:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”