Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

Re: Welke games speel je momenteel?

09 feb 2020, 19:36

Jullie zijn schobbejakken! De roze blob is één en al liefde!
- portable-games.nl
toejam

09 feb 2020, 19:41

Afbeelding

En vandaag speel ik, hoe kan het ook anders, Sturmwind op de Dreamcast
Yo, homeboy gimme five!
OldSchool
Contacteer:

09 feb 2020, 19:48

Fing3r schreef:
09 feb 2020, 01:37
:thumbup: Pinball Fantasies, ik ben in mijn tienerjaren hopeloos verslaafd geweest aan Skull & Bones!
Dat was een goede tweede, die heb ik ook veel gespeeld, maar Partyland was toch wel favoriet. Vanavond even kijken of ik Psycho pinball er op kan krijgen.
Don Cannoli 79

09 feb 2020, 19:49

Haha, mooi plaatje van Kirby :smile:

En goede keuze om Sturmwind te spelen! Krijg gelijk zin om die game te spelen. Zo de DC maar eens opstarten.
Don Cannoli 79

09 feb 2020, 20:14

Sorry dubbelpost
Fing3r

10 feb 2020, 15:08

Ik ben na het afronden van enkele games nu begonnen aan Xenoblade Chronicles 3D voor de 3DS, was er ooit al eens aan begonnen maar was nog niet ver in de game dus ben ik met een schone lei begonnen. Het is een behoorlijk lange game als ik mij niet vergis en hopelijk boiet hij lang genoeg om hem deze keer ook echt uit te spelen.
Op de PC ben ik weer gestart met Quake II: RTX en ondanks dat het een oude game is ziet de game er met een raytracing sausje erg mooi uit, reflecties, schaduwen en gekleurde lichtbronnen. Raytracing is wel zwaar voor mijn systeempje, met alle toetsers en bellen in 1080p draait hij stabiel op 50fps (ter vergelijking The Witcher 3 met alle toeters en bellen draait met zo'n 90 fps stabiel).
Ook heb ik een begin gemaakt met Children of Morta (onderdeel van de gamepass). Ik ben zeer benieuwd naar deze game, hij ziet er in ieder geval schiterend uit en de gameplay voelt na een half uurtje gespeeld te hebben ook lekker soepel aan.
Afbeelding
Swey

10 feb 2020, 17:29

Oeh Xenoblade! Ja die is fors , ik heb er 85 uur inzitten en moet alleen de laatste boss. Heel gaaf verhaal hoor!
Ok Impala!

10 feb 2020, 17:36

Xenoblade is supertof. Dit jaar komt ook een remaster op de Switch uit. Daar kijk ik erg naar uit, want de 3DS en Wii versie hebben een dramatische resolutie, waardoor het spel op een groot scherm niet tot z'n recht komt! :sad:
Fing3r

10 feb 2020, 17:50

Ok Impala! schreef:Xenoblade is supertof. Dit jaar komt ook een remaster op de Switch uit. Daar kijk ik erg naar uit, want de 3DS en Wii versie hebben een dramatische resolutie, waardoor het spel op een groot scherm niet tot z'n recht komt! :sad:
Gelukkig heeft de 3DS een klein scherm Afbeelding. Grafisch is het geen hoogvlieger, maar ik vermaak me er tot nu toe prima mee.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
kingoftherain

10 feb 2020, 18:35

koekiemonster schreef:
09 feb 2020, 19:36
Jullie zijn schobbejakken! De roze blob is één en al liefde!
Hahaha, sorry, je kan ben ik bang niet alles leuk vinden. :innocent:
My life is a chip in your pile. Ante up!
Ok Impala!

11 feb 2020, 14:24

Ik speel Super Blood Hockey. Ik was altijd groot fan van Ice Hockey op de NES. En Super Blood Hockey is precies die game, alleen dan met allerlei extra opties. Een erg toffe mode is de Franchise Mode waarin je als trainer je team naar de wereldtitel moet leiden. Laat je spelers trainen om beter te worden en probeer genoeg wedstrijden te winnen om de finals te halen. Je moet een beetje houden van het bloedige sfeertje en de humor die daarbij hoort. Wat echter belangrijker is, is dat de gameplay echt leuk is om te spelen. Elk spel is intens en moeilijk. Je moet hard werken om te winnen. Super leuk voor een potje tussendoor!

Afbeelding
Don Cannoli 79

12 feb 2020, 13:47

Mijn PC en ik hebben een jarenlange haat/liefde verhouding. Bijna jaarlijks lopen de frustraties zo hoog op omdat het nooit direct werkt en er altijd iets stuk lijkt te gaan enz. dat het gamen op de PC alweer een lange tijd op een laag pitje staat.

Na de grote Cannoli PC crash van begin 2019 heb ik ergens halverwege het jaar weer de moed verzamelt om langzaamaan weer proberen de PC te herstellen. De PC heeft zich goed gedragen de afgelopen tijd en het vertrouwen eri n begint weer te komen. Deze week (nu pas? ja nu pas) ben ik begonnen om weer serieus alles te installeren en netjes via de LaunchBox frontend te laten draaien. Een hels karwei , zeker omdat ik vaak vergeet dat ik met installeren bezig ben en in plaats daarvan drukker ben met het gamen. Naast de usual suspects in MAME en OpenBoR , zoals bijv. OutRun en Streets of Rage Remake kan ik ook weer eens door mijn GOG en Steam library gaan.

2 games die vooral mijn aandacht hebben zijn :

Fight 'n Rage Hele toffe Beat 'em up en mocht daar een physical release van komen dan pik ikdie zeker op.

Afbeelding

En de andere is Cuphead mijn savegame ben ik kwijt maar dat geeft niet. Tof dat ik die weer eindelijk kan spelen.
Afbeelding

Ik heb de PC nu net als al mijn andere systemen aangesloten op mijn beamer. Dus dit alles wordt op de muur geprojecteerd in 120 inch(zie plaatje Cuphead) :smile:

Nu hopen dat ie het een tijdje blijft doen :thumbup1:
kingoftherain

12 feb 2020, 18:56

Om de zure smaak van de Birds Of Prey film weg te spoelen heb ik Injustice 2 maar weer eens aangeslingerd. Met welk karakter er gespeeld wordt? Black Canary natuurlijk!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

12 feb 2020, 20:07

Don Cannoli 79 schreef:
Ik heb de PC nu net als al mijn andere systemen aangesloten op mijn beamer. Dus dit alles wordt op de muur geprojecteerd in 120 inch(zie plaatje Cuphead) :smile:

Nu hopen dat ie het een tijdje blijft doen :thumbup1:
Wow vet!!

Fight 'N Rage ziet er tof uit, wellicht een zoethoudertje voor mij tot Streets Of Rage 4 komt?
Don Cannoli 79

12 feb 2020, 21:05

Thanks synergy, en ja Fight 'n Rage is heel tof en voelt qua game ook best Streets of Rage- achtig aan. Je kan er ongeveer in een uurtje ofzo door heen schijnt het maar dat is voor een beat' em up best normaal natuurlijk.
Er is wel aardig wat replay value want er zijn oa extra characters te unlocken en er verschillende paden te kiezen en er zijn maar liefst 50 verschillende endings mogelijk.

Last but not least. 3 player couch co-op. Dikke aanrader!
kingoftherain

12 feb 2020, 21:22

Don Cannoli 79 schreef:
Gaaaaaaaaaaf!!!
koekiemonster
Contacteer:

12 feb 2020, 21:57

Kirby Squeek Squad en potverdorrie het is helemaal niet makkelijk!

Sterker nog; ik ga zo maar eens kijken op Youtube of ik het wel goed doe.
- portable-games.nl
Don Cannoli 79

13 feb 2020, 10:03

kingoftherain schreef:
12 feb 2020, 21:22
Don Cannoli 79 schreef:
Gaaaaaaaaaaf!!!
Zeeeeeekerrrrs !!! :smile:
Ok Impala!

13 feb 2020, 12:46

koekiemonster schreef:

En? Is ie ook een beetje leuk? Wil ook wel weer eens een leuke Kirby game spelen na Kirby's Dreamland 3 (die niet zo fraai was :mellow: ).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 feb 2020, 13:17

Kirby's Dreamland 3 is dan ook net de minste Kirby IMO :)

Voor mij gelft:

Top-tier zijn: Kirby's Triple Deluxe, Kirby's Planet Robobot

Mid-tier: Kirby's Adventure, Kirby's Return to Dreamland, Kirby's Canvas Curse

Low-tier: Kirby's Dreamland 3
koekiemonster
Contacteer:

13 feb 2020, 15:38

Ok Impala! schreef:
13 feb 2020, 12:46
koekiemonster schreef:

En? Is ie ook een beetje leuk? Wil ook wel weer eens een leuke Kirby game spelen na Kirby's Dreamland 3 (die niet zo fraai was :mellow: ).
Het is een fijne game. Het start erg makkelijk. De 3de baas deed mij bovenstaand bericht plaatsen. Blijkt na onderzoek dus ook de lastigste baas. Ik heb er 15x over gedaan (schaam schaam)

Ik ben nu dus in de 4de wereld. Ik vind het genieten, maar dat vind ik ook van Amazing Mirror (metroidvania), de twee 3ds Kirby platformers, maar ook de originele NES en de GBA remake.

Kortom, ik vind Kirby best cool!
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

14 feb 2020, 22:28

Ik heb nu een aantal uurtjes in The Surge 2 zitten en hij bevalt enorm goed! Het level design was in deel 1 al erg sterk, maar deel 2 doet er nog een flinke schep bovenop. Elk gebied barst van de interconnected paden, shortcuts en alternatieve routes, dat doen ze echt heel goed bij Deck 13. Het combat systeem is ook weer erg satisfying. Dus yep, it scratches my Soulslike itch just fine! :thumbup1:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 feb 2020, 19:52

Fire Emblem Three Houses
Afbeelding

Ik ben inmiddels in het laatste chapter beland van deze sublieme game, het had achteraf met gemak mijn GOTY van 2019 geheten. Misschien komt het omdat ik Golden Deer speel, die campaign is tamelijk episch. Qua verhaal en karakters is het de beste Fire Emblem game, alleen qua maps en gameplay is ie ietwat middelmatig voor FE standaarden (Conquest heeft nog altijd de beste maps en gameplay IMO). Morgen of vannacht speel ik hem uit!
Swey

15 feb 2020, 22:05

Ik stiefel nog door Belmont’s Revenge op de gameboy , blijft een leuk spel, deze laatste levels toch echt wat meer uitdaging. Ben daarnaast begonnen aan Thor God of Thunder op de DS. Heel verassende beat em up van Wayforward die goed gebruik maakt van de dual screens. Zeer mooie sprite work waar wayforward bekend om staat. Het is geen game die genre veranderend is, maar voor een film game echt een hele goeie titel, perfect voor korte sessies
Galious
Moderator
Moderator

15 feb 2020, 22:23

Ja, die Thor: God of Thunder is grafisch erg fraai. Ik vond de gameplay wel extreem repetitief (zelfs voor het beat 'em up genre), maar voor korte sessies blijft het wel (net) leuk genoeg om er doorheen te ploeteren.
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”