BB Bulletin - Het grote topic

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
seffen99

Re: BB Bulletin - Het grote topic

08 apr 2020, 18:11

Heel vermakelijke aflevering weer gents. Vooral de boekbespreking vond ik een leuke en verfrissende afwisseling! Heerlijk voer voor tijdens het hardlopen dit. Meeerrrrrr
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 apr 2020, 23:43

BB Bulletin - 09-04-2020

Onderwerpen:
  • Disgaea 1
  • Final Fantasy 7 Remake
  • Uitstel The Last of Us 2, Xbox Inside en de PlayStation 5 controller
We hebben het weleens over een overvolle uitzending, maar de Button Bashers Bulletin van deze week zit overovervol. Niels dook de grindwereld van Disgaea 1 in, Michael speelde de eerste uurtjes van Final Fantasy 7 Remake en daarnaast keken we naar de Xbox Inside, hebben we onze gedachten over het uitstellen van The Last of Us 2 en zagen we de eerste foto's van de PlayStation 5 controller.

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
Flozem

10 apr 2020, 08:39

Ouch....
Niels dook de grindwereld van Disgaea 1 in
Toen het nog echt grinden was... Ik zou ondertussen toch alle QoL improvements missen die inmiddels in versie 5 zitten. Ik speel zelf momenteel postgame D4 op de Switch, maar dat is zelfs al afzien. D1 op de NDS start ik echt nooit meer op. :p
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 apr 2020, 10:40

Flozem schreef:
10 apr 2020, 08:39
Toen het nog echt grinden was... Ik zou ondertussen toch alle QoL improvements missen die inmiddels in versie 5 zitten. Ik speel zelf momenteel postgame D4 op de Switch, maar dat is zelfs al afzien. D1 op de NDS start ik echt nooit meer op. :p
In Disgaea 1 Complete+ zijn al wel wat QoL features toegevoegd maar het blifjt D1 natuurlijk. Zo krijgen Heakers nu wel XP van healen, net zoals in latere delen. In principe gaat het allemaal best vlot maar ik zit een beetje tegen de item world op te hikken; items worden er zoveel beter van dat je het eigenlijk wel zou moeten doen.. mja.. 12 karakters, 12 items.. betekent 120 levels uitspelen alleen om fatsoenlijke gear te hebben en dan kun je een paar uur vooruit totdat de campaign weer op nieuwe gelevelde items vraagt :)

En dat gaat er dan nog maar vanuti dat ik niet ook armor items wil levelen hehe.
Ok Impala!

13 apr 2020, 09:23

Erg tof om te horen dat Mike zo enthousiast was over Final Fantasy VII Remake. Het lijkt erop dat SE er een mooi ervaring van heeft weten te maken. Als de PC versie uitgebracht wordt, ga ik deze ook maar eens proberen! :smile:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 apr 2020, 21:27

Ok Impala! schreef:
13 apr 2020, 09:23
Erg tof om te horen dat Mike zo enthousiast was over Final Fantasy VII Remake. Het lijkt erop dat SE er een mooi ervaring van heeft weten te maken. Als de PC versie uitgebracht wordt, ga ik deze ook maar eens proberen! :smile:
Oh man, ik heb gisteren en vandaag ook weer zitten genieten. Op 1 walgelijk stukje na, maar goed. Het is zo tof dat ik er deze week weer over zou kunnen vertellen. Maar of ik het doe weet ik niet :)
Afbeelding
Ok Impala!

14 apr 2020, 08:14

Doe maar, zonder spoilers dan wel. :thumbup1:
toejam

14 apr 2020, 09:44

Klinkt bijna alsof ze in FF VII de kiddie mode aan hebben gezet. Een rpg spelen voor mensen die niet van rpg's houden :)
Yo, homeboy gimme five!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 apr 2020, 10:28

toejam schreef:
14 apr 2020, 09:44
Klinkt bijna alsof ze in FF VII de kiddie mode aan hebben gezet. Een rpg spelen voor mensen die niet van rpg's houden :)
Ik ben er inmiddels ook aan begonnen en alles eraan valt me mee (vind het zelfs een goede game), maar je beschrijving klopt wel een beetje :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 apr 2020, 22:59

BB Bulletin - 06-04-2020

Onderwerpen:
  • The Witcher 3
  • Final Fantasy 7 Remake
  • Nieuwe firmware voor de Switch, Horizon Zero Dawn en Animal Crossing
But, can it run Crysis? Een vraag die een klein rol speelt in de nieuwe Button Bashers Bulletin van 16 april 2020. Maar de Switch komt heeft een grotere rol. Want Niels speelde The Witcher 3 op de Switch en de Nintendo console kreeg ook een firmware update die boeiende functies met zich meebrengt en ook een geheimpje. Michael was nog steeds volop bezig met Final Fantasy 7 Remake maar ook Niels is er aan de game begonnen.

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
seffen99

BB Bulletin - Het grote topic

20 apr 2020, 11:30

Erg leuke en tevens informatieve afleveringen gents. Complimenten daarvoor.

Ik had echt geen idee dat er zo’n economie schuilt achter Animal Crossing. Zo’n ‘deep dive’ als deze vind ik erg waardevol en interessant.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 apr 2020, 18:57

seffen99 schreef:

Ik had echt geen idee dat er zo’n economie schuilt achter Animal Crossing. Zo’n ‘deep dive’ als deze vind ik erg waardevol en interessant.
Dank Sven! Het is een fascinerend spel, leek me eigenlijk echt iets voor jou al heb je natuurlijk geen systeem waarop je het kan spelen. Het geluid is ook erg ASMR (of zoals ik het zie: irritant verlekkerd geproduceerd geluid).

Er zit ook de ervaring van audio raytracing in wanneer je met meerdere speler door het galmende museum loopt.
seffen99

21 apr 2020, 22:01

Apenheul schreef:
seffen99 schreef:

Dank Sven! Het is een fascinerend spel, leek me eigenlijk echt iets voor jou al heb je natuurlijk geen systeem waarop je het kan spelen. Het geluid is ook erg ASMR (of zoals ik het zie: irritant verlekkerd geproduceerd geluid).

Er zit ook de ervaring van audio raytracing in wanneer je met meerdere speler door het galmende museum loopt.
Ha tof, ik ga zo gelijk even kijken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
seffen99

21 apr 2020, 22:17

Apenheul schreef:
seffen99 schreef:

Wat een aandacht en liefde zit er in de sound design van deze game. Indrukwekkend te noemen! Het wordt goed toegelicht en uitgediept in de video.
toejam

22 apr 2020, 10:11

Ik ben blij te horen dat The Witcher nu wel klikt. Ik speelde hem tijdens het schrijven van mijn top 100 en hij heeft Skyrim uit de lijst weten te knikkeren gewoon omdat ik ook dacht bij mezelf; dit is wat een goede Elder Scrolls game ook zou moeten bevatten. Skyrim hint er wel naar met een aantal steengoede side quests maar haakt daarna keihard af met hun 'radiant quest' engine die echt van die generieke meuk uitpoept. Ja hebt altijd wat te doen, nee je hebt er geen zin in. Terwijl in The Witcher elk quest bord garant staat voor een avontuur.
Yo, homeboy gimme five!
Duke Nukem

22 apr 2020, 11:54

Komt er evengoed een podcast voor Koningsdag? Ik vind die namelijk altijd erg leuk!
Aangezien er geen rommelmarkten zijn zal het lastig gaan,
maar ik begreep dat de Koningsdagverenigingen een online markt gaan faciliteren.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 apr 2020, 12:04

Duke Nukem schreef:
22 apr 2020, 11:54
Komt er evengoed een podcast voor Koningsdag? Ik vind die namelijk altijd erg leuk!
Aangezien er geen rommelmarkten zijn zal het lastig gaan,
maar ik begreep dat de Koningsdagverenigingen een online markt gaan faciliteren.
Goede vraag, daar hadden we nog niet over nagedacht :)
Ik ga meteen een balletje opwerpen!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 apr 2020, 12:05

toejam schreef:
22 apr 2020, 10:11
Ik ben blij te horen dat The Witcher nu wel klikt. Ik speelde hem tijdens het schrijven van mijn top 100 en hij heeft Skyrim uit de lijst weten te knikkeren gewoon omdat ik ook dacht bij mezelf; dit is wat een goede Elder Scrolls game ook zou moeten bevatten. Skyrim hint er wel naar met een aantal steengoede side quests maar haakt daarna keihard af met hun 'radiant quest' engine die echt van die generieke meuk uitpoept. Ja hebt altijd wat te doen, nee je hebt er geen zin in. Terwijl in The Witcher elk quest bord garant staat voor een avontuur.
Zeker, en ik kan het spel ook prima even 30 minuten aanzetten en een of twee POIs bezoeken met Roach, of een contractuele quest doen. Past eigenlijk best wel goed bij de Switch in dat opzicht.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 apr 2020, 22:29

BB Bulletin - 23-04-2020

Onderwerpen:
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Shinsekai: Into the Depths
  • Corona en games, Updates voor Animal Crossing en Super Mario Maker 2 en de PS4's firmware 7.50
Een nieuwe week, een nieuwe Button Bashers Bulletin. Een minder heftige week wat het nieuws aangaat en ook wat Niels en Mike gespeeld hebben. Althans; Niels dook een oude liefde van de twee heren in en Mike begaf zich heel wat kilometers onder het aardoppervlak in de diep oceaan. Verder kan Animal Crossing niet ontbreken en wat doet het corona-virus met de verkoopcijfers van games?

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
Fing3r

25 apr 2020, 17:04

Was weer een toffe aflevering. Mooi om te horen dat er nog steeds plezier uit een game gehaald kan worden na 100+ uur spelen zoals bij BotW!

En bedankt voor het boekje, ben zeer benieuwd naar de verhalen.
Afbeelding
Ok Impala!

26 apr 2020, 14:54

Ik kreeg ook meteen weer zin om Breath of the Wild op te starten! :smile: Wat is er overigens gebeurd met jullie idee om wekelijks een stukje Animal Crossing dagboek te bespreken? :mellow:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 apr 2020, 15:07

Ok Impala! schreef:
26 apr 2020, 14:54
Ik kreeg ook meteen weer zin om Breath of the Wild op te starten! :smile: Wat is er overigens gebeurd met jullie idee om wekelijks een stukje Animal Crossing dagboek te bespreken? :mellow:
Die stukjes zitten zijn in de Club Button Bashers aflevering over Animal Crossing terecht gekomen (een appendix van 40 minuten bovenop de aflevering zelf van iets meer dan een uur) Waarschijnlijk komt ie vanavond nog uit.
Ok Impala!

27 apr 2020, 08:38

Ah nice! Ondanks dat ik zelf Animal Crossing waarschijnlijk nooit ga spelen, vind ik het wel erg grappig om jullie verhalen erover te horen! :thumbup1:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 apr 2020, 21:32

BB Bulletin - 30-04-2020

Onderwerpen:
  • Streets of Rage 4
  • A Plague's Tale: Innocence
  • The Last of Us 2, Assassin's Creed: Valhalla en alles over de afgelaste E3 2020

Niels was zo dapper om Streets of Rage 4 op te starten en speelde deze direct uit. Michael dook de wereld van dood en verderf in met A Plague's Tale. In het nieuws stond The Last of Us 2 weer centraal. De game was voor onbepaalde tijd uitgesteld maar komt nu toch sneller dan gedacht. Ubisoft heeft onthuld dat vikingen de hoofdrol spelen in Assassin's Creed: Vahalla en rondom de E3 2020 blijft het ook niet stil met Nintendo, PC Gamingshow en Microsoft die volgende week ons omver wil proberen te blazen.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    Soundcloud
    iTunes
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 apr 2020, 21:38