BB Bulletin - Het grote topic

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Ok Impala!

Re: BB Bulletin - Het grote topic

03 aug 2020, 15:05

Ja, bedankt nog Mike. Elke keer dat ik nu aan Ys VIII denk begint die Fransman weer in m'n hoofd te zingen... :rolleyes: :wink:

kingoftherain

03 aug 2020, 16:39

La Tribu De Dana was een flinke hit destijds, maar zelf vond ik Panique Celtique een stuk beter / leuker.

"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Fing3r

03 aug 2020, 17:26

Het is alleen jammer dat ik er geen hol van versta :biggrin:
Afbeelding
kingoftherain

03 aug 2020, 17:43

Fing3r schreef:
03 aug 2020, 17:26
Het is alleen jammer dat ik er geen hol van versta :biggrin:
Toch maar een cursusje frans er tegenaan gooien. :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 aug 2020, 18:15

Ok Impala! schreef:
03 aug 2020, 15:05
Ja, bedankt nog Mike. Elke keer dat ik nu aan Ys VIII denk begint die Fransman weer in m'n hoofd te zingen... :rolleyes: :wink:

Hahaha ik ben blij dat ik dat heb kunnen bewerkstelligen. Game ze!
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 aug 2020, 23:51

BB Bulletin - 06-08-2020

Onderwerpen:
  • Baldur's Gate
  • Willy Morgan and the Curse of Bone Town
  • XCloud in Xbox Game Pass Ultimate
  • Gratis 120fps Halo Infinite multiplayer op Xbox Series X
  • Spiderman exclusief voor Playstation in de nieuwe Marvel Avengers game

Geen groot game nieuws deze week maar wel een grote game die Niels bespreekt, namelijk de old school klassieker Baldurs Gate. Michael probeerde de demo van de point and click adventure Willy Morgan and the Curse of Bone Town. Verder hebben we het over XCloud in de Xbox Game Pass Ultimate, de gratis 120fps multiplayer in Halo Infinite en Spiderman in de nieuwe Marvel Avengers game.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Fing3r

07 aug 2020, 09:04

Weer een leuke aflevering, helaas zijn point and click adventures niet meer zo populair als dat ze in de jaren negentig waren maar gelukkig komen er nog steeds wel nieuwe games uit in dit genre. Mike ik weet niet welke je allemaal al hebt gespeeld, Deponia is namelijk een goede serie en The Whispered World kon mij ook goed bekoren. En Thimbleweed Park is een nog wat recentere topper. En zo zijn er nog wel meer, mogelijk heb je deze ook al lang gespeeld maar mocht dat niet zo zijn dan zijn dit wel een paar aanraders.

Wat betreft de vreemdere puzzels die je vroeger had moest ik meteen denken aan Zak mcKracken, waarbij je met een stok of golfclub in een hol moet porren om er een grot van te maken.

En dankzij Niels wil ik nu ineens weer beginnen aan Pillars of Eternity!
Afbeelding
Ok Impala!

07 aug 2020, 12:52

Heb weer met plezier geluisterd! Ik denk nu dat Baldur's Gate niet iets voor mij gaat zijn, maar ik ben wel zeer benieuwd om er meer over te horen! :smile:

@Mike: Een fantastische, moderne, point & click is Memoria. Prachtige omgevingen, mooie soundtrack, interessante puzzels en een meeslepend verhaal. Mocht je tijd hebben dan zou ik deze zeker proberen! :smile: Zie:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 aug 2020, 16:07

@Ok Impala!: ik denk dat je echt "super benieuwd" moet zijn naar de roots van de Infinity Engine games om Baldur's Gate te laten klikken. De reden dat ik ermee begonnen was was eigenlijk om te wennen aan de systemen zodat ik Planescape Torment en Baldur's Gate 2 op Normal difficulty zou kunnen spelen, maar Baldur's Gate 1 blijkt al enorm te klikken bij mij (1 niveau onder Normal) waardoor ik de game hoogstwaarschijnlijk ook wel uitspeel. Bij zo'n 1e playthough is het niet een game van duidelijke objectives behalen maar vooral van experimenteren waarbij een hoop ook verkeerd afloopt, maar dat accepteer ik als een deel van de charme. Een collega van mij heeft Baldur's Gate in de afgelopen 10 jaar al 5 keer uitgespeeld, puur omdat er zoveel te ontdekken valt en dat elke playthrough heel anders kan verlopen. Er zijn teveel games die mij interesseren om ook zo toegewijd te worden maar ik kan wel begrijpen dat men deze game meerdere malen uit wil spelen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 aug 2020, 16:28

Thanks gasten! Thimbleweed heb ik gespeeld een heel stuk, maar nooit meer opgepakt. Die andere ken ik niet, maar ga ik zeker naar kijken. Thanks!
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

07 aug 2020, 22:44

Goeie aflevering weer, boys!
Ok Impala!

09 aug 2020, 13:00

Apenheul schreef:
07 aug 2020, 16:07
@Ok Impala!: ik denk dat je echt "super benieuwd" moet zijn naar de roots van de Infinity Engine games om Baldur's Gate te laten klikken. De reden dat ik ermee begonnen was was eigenlijk om te wennen aan de systemen zodat ik Planescape Torment en Baldur's Gate 2 op Normal difficulty zou kunnen spelen, maar Baldur's Gate 1 blijkt al enorm te klikken bij mij (1 niveau onder Normal) waardoor ik de game hoogstwaarschijnlijk ook wel uitspeel. Bij zo'n 1e playthough is het niet een game van duidelijke objectives behalen maar vooral van experimenteren waarbij een hoop ook verkeerd afloopt, maar dat accepteer ik als een deel van de charme. Een collega van mij heeft Baldur's Gate in de afgelopen 10 jaar al 5 keer uitgespeeld, puur omdat er zoveel te ontdekken valt en dat elke playthrough heel anders kan verlopen. Er zijn teveel games die mij interesseren om ook zo toegewijd te worden maar ik kan wel begrijpen dat men deze game meerdere malen uit wil spelen.
Thanks. Buiten Ultima Exodus (NES) ben ik eigenlijk nooit echt in een CRPG gedoken. Welke game zou je als beginner aanraden om mee te beginnen? Zijn dat dan games als Pillars of Eternity?
Fing3r

09 aug 2020, 14:30

Dat is een erg lastige vraag denk ik, Icewind Dale is meer actie georiënteerd maar is behoorlijk lastig. Planscape Torment heeft een geweldig verhaal maar je moet hier veel voor lezen. Baldur's Gate neemt je in het begin behoorlijk bij de hand om bekend te raken met de gameplay, maar Baldur's Gate 2 is in mijn ogen een leukere game. Pillars of Eternity is ook een erg goede game. Wat ook nog een erg goede CRPG is is Arcanum, hier hoor je veel minder over dan de Black Isle games maar hoort zeker wel bij de betere RPG's uit dat tijdperk.

Mocht je echter met een wat meer eenvoudigere game willen beginnen dan zou je ook nog kunnen kijken naar de eerste 2 fallout games, dit zijn erg sterke games maar zijn in mijn ogen net wat eenvoudiger en zouden mooi als een soort opstapje kunnen zijn naar de wat diepgaandere games.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 aug 2020, 15:43

Ik hoor ook veel goede dingen over Divinity Original Sin 2. En anders is Dragon Age Origins wellicht ook een goed startpunt (PC versie althans, de console versie had naar mijn smaak iets te veel gestreamlined waardoor er nauwelijks nog tactiek in de gameplay zat.

Maar Baldur's Gate blijft mij wel fascineren dus sluit die game niet uit. Ik zit nog in de honeymoon-fase natuurlijk maar ik vind Baldur's Gate in veel opzichten sterker dan Dragon Age Origins en The Witcher 3. Het is alleen een stuk minder toegankelijker in eerste instantie.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

10 aug 2020, 16:22

Heeft iemand Torment: Tides of Numenera nog gespeeld dan? Want die leek mij ook heel interessant en verscheen recent op XBOX Game pass.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 aug 2020, 16:43

arjen1981 schreef:
10 aug 2020, 16:22
Heeft iemand Torment: Tides of Numenera nog gespeeld dan? Want die leek mij ook heel interessant en verscheen recent op XBOX Game pass.
Ik heb de game niet gespeeld en de reviews zijn kritisch maar het lijkt mij een game die door de naam steeds vergeleken wordt met Planescape Torment en daardoor niet goed op basis van eigen kwaliteiten wordt beschouwd. De game duurt niet zo lang dus als je er nieuwsgierig naar bent zou ik het zeker een kans geven.

Aan de andere kant zit Pillars of Eternity ook in de Xbox Game Pass en die lijkt zich kwalitatief beter te kunnen meten met games als Baldur's Gate en Planescape Torment.
Fing3r

10 aug 2020, 17:21

Torment: Tides of Numenera is een sterke game, maar is naar mijn gevoel nog meer leeswerk dan Panescape Torment en ik kon er niet echt inkomen.
Afbeelding
arjen1981

11 aug 2020, 16:16

Ok jammer dat zou mij ook in deze tijd van te veel video games om te spelen weerhouden. Zelf vond ik de Icewind Dale delen naast Baldures Gate het best. Bij Neverwinter haakte ik af. Knight 1 en 2 nog wel gespeeld maar daarna werd het mij ook allemaal te gestroomlijnd. Net als Fallout. Deel 1 en 2 waren voor mij echt geweldig ervaringen maar is deel 3 echt een mutatie de verkeerde kant op voor mij.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 aug 2020, 22:53

BB Bulletin - 13-08-2020

Onderwerpen:
  • River City Girls
  • Fall Guys
  • State of Play
  • Halo Infinite is uitgesteld maar de Xbox Series X komt in november

Een warme week wat het weer betreft, maar minder warm als het gaat om het nieuws en wat er in het nieuws was. Niels speelde wel River City Girls, waar Michael zich waagde aan het razend populaire Fall Guys. In het nieuws kijken we terug naar State of Play van vorige week, het nieuws dat Halo Infinite uitgesteld is maar de Xbox Series X komt wel uit in november. En wellicht dan gelijk met de Xbox Series S?

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 aug 2020, 01:11

stadsmeisjes vallen van het dak? daarom is de goot verstopt ;)
ik heb nooit hard kunnen meppen... moet ik ook bh's overwegen? hmmmm food for thought!
was weer vermakelijke audio-tainment. bedankt mannen!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
LesserMagic
Contacteer:

15 aug 2020, 12:25

Fun fact: niet alleen Alan Wake maakt deel uit van het hetzelfde universum als Control, ook Max Payne. Tot dusver bleef het beperkt tot reports binnen Control die kan lezen, maar leuk dat ze wat meer met die crossovers willen gaan doen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 aug 2020, 23:32

BB Bulletin - 20-08-2020

Onderwerpen:
  • Baldur's Gate
  • Animal Crossing en The Witcher 3
  • Epic en Apple vechten vanwege Fortnite
  • Deathloop voor de PS5 is vertraagd en
  • Remedy en 505 Games willen meer en meer geld voor hetzelfde

De hitte zweeft nog door de huizen en ook door de podcastmicrofoons. Baldurs Gate, Animal Crossing en The Witcher 3 zitten in de gametalk van deze week. Maar in het nieuws beheersen Apple en Epic het nieuws als het om Fortnite gaat. Maar ook Deathloop die uitgesteld is voor de PS5 en wat zijn ze bij Remedy en 505 Games aan het doen met Control?

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
VikTris
Contacteer:

24 aug 2020, 00:55

Die Apple vs Epic case, sja ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Tuurlijk wil je als dev niet 30% afstaan zodat je je product goedkoper kan maken maar wat ik niet zo tof vindt is dat Epic dit soort van onder de banner doet van 'kijk ons strijden voor de consument, we doen dit voor jullie hoor!' terwijl dit al jaren zo is op de store en je hoorde ze er nooit over totdat ze er zelf in aanmerking mee kwamen. Of heb ik iets gemist?
🇯🇵|Famicom / Saturn Verzamelaar| 🇯🇵
🌐| RGBSCANS.COM | | Gamedev Page |🌐
Fing3r

24 aug 2020, 11:00

Het grootste probleem wat ik heb met hun store is dat ze hun positie misbruiken om concurenten buiten spel te zetten. Spotify is hier een goed voorbeeld van, een maandje Spotify kost €10 en €3 gaat dan naar Apple terwijl zij zelf ook een streaming dienst hebben waar je ook €10 voor moet betalen. Ongeacht waar jij je abonnement afsluit verdient Apple er geld aan terwijl Spotify dus altijd geld misloopt, Apple hoeft daarnaast ook zo goed als niets te doen behalve de betaling en het beschikbaar stellen van de app in de store.

Hier in Europa valt het nog wel mee met de positie van Apple, maar in Amerika bezitten ze iets van 75% van de markt, en de enige plek waar je op je iPhone/iPad je apps kunt krijgen is in Apple zijn store. Op Android heb je ook altijd nog de mogelijkheid om je app ergens anders vandaan te halen.

Om ook even het vergelijk met Steam te maken (Microsoft heeft ook niet het alleenrecht om apps beschikbaar te stellen via hun store), zij vragen ook 30% van de inkomsten. Maar Steam doet meer dan alleen een betaling afhandelen en je game beschikbaar stellen. Ze bieden een platform voor multiplayer, mods, communityforums, chat en voicechat mogelijkheden enz. hier is die 30% dan ook veel begrijpelijker, maar sinds Epic hier in de aanval is gegaan heeft ook Valve wat water bij de wijn gedaan door de fee enigzins aan te passen naargelang je meer verkoopt.

Als je het zo bekijkt zou Apple zijn fee makkelijk moeten kunnen aanpassen aangezien zij veel minder onkosten maken in het aanbieden van apps.

Het klinkt nu een beetje alsof ik volledig achter Epic sta, maar dat is niet helemaal waar want de manier waarop Epic het spelletjes speelt blijft een beetje smerig, net als in de strijd met Steam, maar het zou voor veel ontwikkelaars behoorlijk kunnen schelen als Apple zijn fee naar beneden zou bijstellen.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 sep 2020, 21:15

BB Bulletin - 28-08-2020

Onderwerpen:
  • Grounded
  • DC
  • Nintendo Partner Direct Mini
  • Gamescom 2020 openingsnight

Button Bashers Bulletin van 28 augustus stond vooral in het teken van "samen". Samen speelden Niels en Mike namelijk Grounded en keken ook samen naar de openingsavond van Gamescom 2020. Niels keek ook nog naar de Nintendo Direct Partner Mini en Mike was er bij toen Activision Call of Duty: Black Ops Cold War aankondigde in Warzone's Verdank.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”