Super Mario World - Club Button Bashers

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Super Mario World - Club Button Bashers

07 mar 2020, 09:42

Afbeelding

Het jaar 2020 is goed begonnen voor de mannen van Club Button Bashers en ook voor de luisteraars en participanten van deze groeiende club. Het doel van Club Button Bashers om samen een game te spelen en het daar over te hebben is prima gelukt. Super Mario World was een hit, is een hit en zal dat ook wel blijven als we de deelnemers van deze podcast mogen geloven.

Super Mario World voor iedereen

Een klassieke Super Mario-game is ongetwijfeld Super Mario World. Maar ondanks dat deze game op vele platformen is verschenen en iedereen deze game in 2020 wel gespeeld zou moeten hebben bleek dit niet het geval. Dus trokken we er op uit om een complete wereld vol platformgevaar te ontdekken samen met Yoshi!

Speciaal voor deze aflevering deed ook Steven, van de Button Bashers Podcast mee, om zijn vroegere ervaring te delen met de game en hoe hij nu nog weleens in zijn dromen op de rug van een Yoshi door levels heen zweeft. En hoe zit er met exit 96? En waar zit deze verstopt? Hoe ver is Mike gekomen en wat heeft Niels allemaal in een paar uur bereikt in de game? Veel vragen en nog meer antwoorden in deze podcast.

Want Super Mario World lijkt vandaag de dag nog steeds als basis te worden gebruikt voor heel veel Super Mario games. Zoals onder andere Super Mario Maker. Ook bij veel bezoekers van het Button Bashers Forum is de game nog steeds geliefd. Waar we in de vorige podcast nog allemaal iets verschillende speelde is dat nu dus niet het geval. Iedereen stond pal achter en middenin de wereld die Nintendo ons in 1992 al heeft geschonken. Een wereld die zelfs aan verandering is onderhevig. Dit en meer, in de nieuwste CBB Podcast.

Website
Spotify
Link direct naar MP3
iTunes

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Super Mario World - Club Button Bashers

07 mar 2020, 14:04

Dank voor het topic! Het valt me trouwens nu pas op dankzij die banner dat Magikoopa Playstation icoontjes uit zijn toverstaf schiet.
kingoftherain

07 mar 2020, 15:54

Leuk om jullie persoonlijke ervaringen en geschiedenis met Super Mario World te horen. Dat van "Mario Start" was me nooit eerder opgevallen en dat er levels zijn met meer dan 5 van die grote munten wist ik ook niet. Dat je toch nog wat kan leren over een spel dat je al meer dan 25 jaar kent. Top spel!
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Ribbelchips

11 mar 2020, 13:33

Super toevallig ben ik hier eind vorige maand zelf ook weer eens mee begonnen op de Switch. Ik ben nu in het Forest of Illusion aangekomen en dat volgens mij de wereld waar ik bij vorige re-runs van de game (zowel in de jaren 90 als later) ben afgehaakt, want ik merk dat ik de geheime uitgangen in donut plains ect nog allemaal wist te vinden, maar dat ik hier regelmatig toch echt weer moest zoeken.

Back in de the days heb ik deze met 96 levels uitgespeeld. Ik ben benieuwd of ik dat nu zonder googlen ga redden. Ik zal de podcast zo eens aanslingeren.Ben ik trouwens de enige die Chargin' Chuck nog steeds enorm out of place vind in de game?
Ok Impala!

11 mar 2020, 16:11

Haha! Ik heb me ook altijd afgevraagd wat een Rugby speler in een Dino wereld deed! :thumbup:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 mar 2020, 16:12

Ribbelchips schreef:
11 mar 2020, 13:33
Ben ik trouwens de enige die Chargin' Chuck nog steeds enorm out of place vind in de game?
Hier heb ik eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, het is een soort Koopa dus voor mij persoonlijk voelt ie niet echt out-of-place.

Ik vind deze (hoewel een van mijn favoriete nieuwe vijanden in SMW) eigenlijk minder passen:

Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”