Club Button Bashers 011 - Yo-Kai Watch

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Club Button Bashers 011 - Yo-Kai Watch

23 mar 2020, 11:20

Mijn Yo-Kai watch is inmiddels level A en gisterenavond ben ik hard afgemaakt door een eindbaas in het ziekenhuis van Spingdale. Ik heb ook geen revives meer dus ik denk dat ik wat quests moet gaan doen om mijn Yo-Kai te levelen. Mijn party is rond de level 30 op 1tje na.
Flozem

23 mar 2020, 11:39

Ik zoek nu een of andere vervelende kever om verder te kunnen... Dat is wel een vervelende feature.... Al mijn Yokai zijn A of S nu en 30+. Geen enkel probleem met eindbazen, omdat ik tot nu toe steeds overleveled ben. :thumbup1:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 11:49

Die kever (iets met stag?) kun je vinden bij die vijver waar je ook de ring uit hebt gevist met die Kappa Yo-Kai. Check alle bomen herhaaldelijk :)
Flozem

23 mar 2020, 16:17

Yup... alleen moet ik siroop halen, want slechts twee balkjes = frustratie. :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 16:52

Siroop vind je toevallig in al die kisten in dat gebied :)
Flozem

23 mar 2020, 21:22

Die laatste bazen waren push-overs.. Uitgespeeld?...

Alleen die baas in de tunnel met de mijnkarretjes nog eens proberen, want die was lijp... En kijken of ik dat horloge naar S kan krijgen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 23:18

Ik heb eindelijk door wat je bij die eindbaas in het ziekenhuis moet doen. Poging 3...
Flozem

27 mar 2020, 21:30

Horloge is inmiddels S-Rank. En op twee na, zijn al mijn Yokai S-rank. Ik moet zeggen dat de post-content wel erg doelloos aanvoelt. Eigenlijk kun je alleen nog maar grinden om wat overpowered bazen te verslaan en alle Yokai te verzamelen.

Ben er ondertussen wel klaar mee... zo'n open einde vind ik wat minder boeiend.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 mar 2020, 22:51

We nemen dit weekend de podcastaflevering op, heb je iets van een algemene conclusie nav je playthrough Flozem? :)
Fing3r

28 mar 2020, 00:45

Ik heb de game nog niet uit, ik weet niet of ik hem nog ga uitspelen. Door de gehele corona situatie speel ik bijna niet meer op de 3DS, meestal speelde ik wat tijdens de pauzes en thuis spendeer ik de pauzes meer met het gezin.

Ik vind de game leuk maar niet buitengewoon, de verzorging van de game is wel erg goed. De graphics zijn zeer verzorgd en de wereld is realistisch in elkaar gezet van hoe de huizen zijn ontworpen en de gehele stad is opgebouwd. Het geluid is goed en de muziek neurie ik steeds mee. De gevechten waren vrij repetitief maar de eindbazen zorgden voor net dat beetje uitdaging waardoor ik door bleef spelen. Het grootste minpunt van de game was vooral dat je steeds aan bepaalde voorwaarden moest voldoen om verder te komen in de game door te zoeken naar een bepaald voorwerp/Yokai/insect, het enige doel hiervan is natuurlijk om mensen niet te snel door het spel te laten spelen. Mogelijk speel ik de game nog een keer uit als niet meer thuis aan het werk ben.

Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van de andere forum leden :biggrin:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 mar 2020, 01:29

Afbeelding
Flozem

28 mar 2020, 10:50

Ik vond het een leukere game dan ik had verwacht. Een beetje niveau Pokemon met een wat levendigere wereld. Presentatie en muziek zijn dik in orde.

Een game als deze draait natuurlijk om het verzamelen van alle monsters. Er zitten leuke monstertjes tussen, maar de designs zijn soms wat twijfelachtig. Zo kom je richting het einde wezens tegen die verdacht veel lijken op het topje van je...

Alleen via fusie kun je alle wezens krijgen. Bepaalde wezens hebben dezelfde basis yokai nodig. Ik vond het vreemd dat het kenmerkende rode katje na een fusion niet meer te krijgen is. Want die heb je nog twee of drie keer nodig. Je bent dan afhankelijk van de ballenautomaar, waar je heel random Yokai of items kan krijgen.

Helaas geen nieuwe kat gekregen, maar wel drie leuke S-rank Yokai. En daarmee ging ik snel door het spel heen.

De gevechten stelden daardoor helaas weinig voor; alleen enkele eindbazen zijn wat lastiger. De minigames tussendoor zijn wel geinig, maar mochten wat gevarieerder zijn. Tactiek is nauwelijks nodig zo lang je level hoog genoeg is.

Grootste belemmeringen zijn, zoals Fing3r al zei, de voorwaarden om verder te kunnen. Veel fetch quests, waarbij het vangen van een bepaalde vis of insect voor mij wel het dieptepunt was: onnodig speeltijd kweken.

Postgame bazen zijn wat uitdagender, maar ook hier moet je onnodig veel heen en weer rennen. Er is nog wel wat te doen, maar het verveelt snel. En grinden tot level 99 om de sterkste baas te verslaan zodat je alle Yokai kan krijgen via fusie gaat mij te ver.

Maar al met al een aardige game waar ik best plezier aan heb beleefd. Een dikke 7.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 mar 2020, 14:20

De aflevering is opgenomen! Iedereen enorm bedankt voor het meespelen, we hebben er een mooi uur mee kunnen vullen!
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”