Club Button Bashers 011 - Yo-Kai Watch

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Club Button Bashers 011 - Yo-Kai Watch

01 mar 2020, 22:12

Afbeelding

We kennen allemaal de PocketMonsters, beter bekend onder de naam Pokemon, maar Yo-Kai Watch is een reeks die veel later pas in Europa geland is. In 2013 begon Level-5 al met het uitbrengen van de games maar pas in 2016 kwamen deze geestige figuurtjes hier aan land. En wij gaan ze vangen.

In de volgende Club Button Bashers spelen we, en het liefst met jou, het eerste deel op de Nintendo 3DS. We pakken de rol op van Nate of Katie en gaan de geesten die zich misdragen te lijf. Japanse folklore, dat moet garant staan voor plezier en tactiek. Wij gaan ze vangen en hopen dat jij ze met ons mee vangt. Mocht je de game niet hebben en je zou het weleens willen proberen? Bij Nedgame kost de game slechts 8 euro, en dan mag je zelf de seal eraf halen:
https://www.nedgame.nl/nintendo-3ds/yo- ... 225725430/

Gotta catch... them all?
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Club Button Bashers 011 - Yo-Kai Watch

01 mar 2020, 22:16

Ik heb de seal er zojuist al afgehaald ^_^
Fing3r

02 mar 2020, 09:21

Ah, heb altijd al met een schuin oog naar deze serie zitten kijken en voor 8 euro kan ik hem zeker eens gaan proberen!
Afbeelding
Fing3r

02 mar 2020, 09:34

Net besteld bij Nedgame, helaas moet je in de webwinkel voor minimaal €12 bestellen. Had ik direct een goed excuus om mijn laatste Zelda amiibo erbij aan te schaffen :biggrin:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 mar 2020, 10:01

Fing3r schreef:
Net besteld bij Nedgame, helaas moet je in de webwinkel voor minimaal €12 bestellen. Had ik direct een goed excuus om mijn laatste Zelda amiibo erbij aan te schaffen :biggrin:
Ah klopt, dat had ik er wel even bij kunnen zetten. Ik had hem toen besteld met Samus Returns gelijk voor de 3DS. Maar tof dat je het ook gaat proberen! Toch eens zien wat dit anders maakt dan Pokemon.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 mar 2020, 14:12

Dynamike schreef:
02 mar 2020, 10:01
Fing3r schreef:
Ah klopt, dat had ik er wel even bij kunnen zetten. Ik had hem toen besteld met Samus Returns gelijk voor de 3DS. Maar tof dat je het ook gaat proberen! Toch eens zien wat dit anders maakt dan Pokemon.
ik heb deel 1 en beide deel 2 zojuist 2ehands gekocht (deel 2 skeletspoken en deel 2 gigageesten).
voor 18 euro inclusief verzendkosten alle 3 de games! ik ben geen grote Pokémon fan, ik vind ze vaak net te lang duren en véél te vrolijk om te lang na elkaar te spelen, ik weet het ik ben een zelf toegegeven depri cynische kl@j@. :evil2: :thumbup1: :tongue1:
Echter om de zoveel tijd speel ik wel een pokemon game door, dan alleen om het verhaal effe door te spelen... ze allemaal verzamelen vond ik zelfs als 12jarige toen de eerste naar Europa kwamen op de gameboy niet interessant.

Maar voor deze prijs wil ik ook deze "tak van de franchise" (zo noem ik het maar even voor het gemak) weleens proberen.... krijg ze voor die prijs ook altijd wel weer doorverkocht denk ik mocht het niet bevallen.

Kortom, ze mogen bij level 5 wel gaan overwegen jullie te sponsoren, want ook ik ben er eens naar gaan zoeken door deze posts!

Ik hoop trouwens wel dat je net als bij bvb de mariogames, ze engels kunt spelen wanneer je de 3ds zélf op engels hebt staan. De termen skeletspoken en gigageesten staan me nu al tegen :D... hebben jullie dat ook ? dat de games met nederlandse tekst eerder tegenstaat?
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 mar 2020, 14:38

Gezellig!
Ok Impala!

02 mar 2020, 16:34

Ik sla deze even over. Merk dat ik niet zoveel interesse heb in Pokémon achtige games. :closedeyes:

Om terug te komen op het Nederlands in games. Ik juich het enorm toe, zolang er wel een keuze is voor spelers die liever in het Engels spelen. Reden waarom ik er enthousiast over ben is omdat games steeds complexer worden en het voor kinderen fijn is als ze toch de wat moeilijkere spellen kunnen spelen zonder meteen vast te lopen omdat ze het Engels niet begrijpen. Ik kwam vroeger wel door die paar zinnen van Zelda heen met een woordenboek, maar als je dat nu moet gaan proberen, dan ben je nog wel even zoet. In één conversatie zit meer tekst dan in bij de meeste NES spellen in een complete game. :laugh:

Speel overigens momenteel Metroid: Samus Returns in het Nederlands. Prima vertaling! :thumbup1: Maar die game heeft dan ook weer niet zoveel tekst dat het überhaupt heel erg opvalt. :wink:
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 03 mar 2020, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fing3r

02 mar 2020, 16:48

Ik vind Nederlands in games meestal tergend, er zijn uitzonderingen waar de vertaling wel geslaagd is. Kan mij nog herinneren dat een vriend van mij Uncharted in het Nederlands speelde
Ik heb zelf wel een Layton game in het Nederlands gespeeld en vond dat wel te doen.
De grootste boosdoener blijft voor mij Dungeon Keeper met zijn dondersteentjes...

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Flozem

02 mar 2020, 18:25

Misschien dat ik deze game ook nog oppik... zal in ieder geval door mijn dochters gespeeld worden... die zijn er gek van. ;)

Nederlands in games vind ik vaak niet om aan te horen... maar in Beyond Good & Evil merk ik dat ik de Nederlandse voice-acting zelfs prefereer. Die game heb ik nu dus in beide uitvoeringen... :p
Galious
Moderator
Moderator

02 mar 2020, 18:57

De Layton games en Beyond Good & Evil zijn echt goed gelokaliseerd en inderdaad prima te pruimen in het Nederlands!
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 mar 2020, 20:03

ik vond heel vroeger het wel erg gaaf toen ik lufia 2 op de snes in het nederlands zag... maja das alleen tekst. De ergste tot nu toe vind ik the puppeteer op de ps3. heerlijke game, en gelukkig kun je, door je ps3 zelf in taal te verzetten gelijk de game ook verzetten (inderdaad zolang er de keus is is alles oke!) maar heb je het op nederlands staan zit je opeens na beau van erven doorens of hoe die gast ook heet te luisteren. dat noem ik geen hobbiën meer!
Ben het trouwens wel eens dat het voor kids natuurlijk een groot voordeel kan zijn, al had ik van jongs af aan al gauw een redelijke engelse taal beheersing is dat natuurlijk niet voor ieder kind weggelegd.
Afbeelding
Fing3r

03 mar 2020, 09:34

Net tijdens de koffie even een paar minuutjes gespeeld. Ik vind in ieder geval dat de game er verzorgd uitziet en ook het 3D effect zit in deze game wel goed. Wat mij ook direct opviel was dat de huizen ook echt kloppen met slaapkamers, badkamer, toilet enz.

Wat ook erg leuk gevonden is is dat je eigenlijk begint met een missie die direct een verwijzing is naar Pokemon :biggrin:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 mar 2020, 17:24

zojuist zijn ze binnen, ik hoop morgen even een eerste kijkje te kunnen nemen. Vanavond krijg ik namelijk mensen die wonen in Dubai op bezoek. die komen 'gewoon effe langs' om naar de schilderijen te kijken en mogelijk een bestellinkje te plaatsen. Blijkbaar kan dat niet via internet of whatever… ik zou gevleid moeten zijn maar ben er eerder geïrriteerd door :D
Afbeelding
Zou eigenlijk wel heel komisch zijn wanneer ze dan in huis zijn dat ik alleen maar naar mn 3ds zit te kijken haha.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 mar 2020, 19:20

Kunstschilder1987 schreef:
zojuist zijn ze binnen, ik hoop morgen even een eerste kijkje te kunnen nemen. Vanavond krijg ik namelijk mensen die wonen in Dubai op bezoek. die komen 'gewoon effe langs' om naar de schilderijen te kijken en mogelijk een bestellinkje te plaatsen. Blijkbaar kan dat niet via internet of whatever… ik zou gevleid moeten zijn maar ben er eerder geïrriteerd door :D
Wie weet kan je daar de games gewoon nog een keer kopen maar dan nieuw :smile: Je weet nooit hoe het loopt met die mensen!
Afbeelding
Ok Impala!

03 mar 2020, 19:22

Kunstschilder1987 schreef:
Zou eigenlijk wel heel komisch zijn wanneer ze dan in huis zijn dat ik alleen maar naar mn 3ds zit te kijken haha.
Best een toffe kans. Zou toch kijken of je ook meteen een kantoortje aldaar kunt beginnen. :thumbup1:
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 mar 2020, 20:18

Dynamike schreef:
03 mar 2020, 19:20
Wie weet kan je daar de games gewoon nog een keer kopen maar dan nieuw :smile: Je weet nooit hoe het loopt met die mensen!
ik hoop dat ze een retropie van me willen kopen voor... 1 MILLION DOLLARS! zoals dr evil zou zeggen... :evil: :evil2:
nee zelf trekt naar Dubai gaan me helemaal niet, zelfs niet voor vakantie
Let op, spoiler; grapje op komst: Ik koop ze liever 2ehands, ben te lui om dat plasticje eraf te trekken :party:
Ok Impala! schreef:
03 mar 2020, 19:22
Best een toffe kans. Zou toch kijken of je ook meteen een kantoortje aldaar kunt beginnen. :thumbup1:
ik heb nu al meer opdrachten dan ik aankan :D daarbij ben ik verknochte aan het Limburgse platteland, waar het gras 2 kontjes hoog is, het nachtegaaltje zingt over het malse korenveld, het lied des Leeuwriks klinkt.

Helaas kent het Limburgse volkslied geen mooie oneliners à lá Jiskefet ("ik heb nog nooit zo genoten als je snor tegen me kl@ten!" of mijn persoonlijke favoriet: "12 en nu al dom!").

Nee echt, ik ben een gewoontedier dat niet goed tegen verandering kan, wellicht daarom ook meer retrogamer dan wat anders... zou zomaar kunnen :)
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 mar 2020, 20:52

Mijn 3DS is opgeladen, je moet ergens beginnen he :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 mar 2020, 21:22

Ik hoop niet dat we te veel visueel ingesteld personen hebben in dit topic, maar ik lig in een badjas op een hotelkamer en ga nu mijn eerste stappen zetten in het vangen van de plaaggeesten die de wereld kwellen! En ik heb ook, maar die komt morgen pas binnen een New 3DS XL gekocht. Want ja, dat is toch prettig.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 mar 2020, 22:33

Haha, nouja in badjes op hotelkamers gamen daar ben ik wel bekend mee :)
Kunstschilder1987
Contacteer:

04 mar 2020, 00:37

Dynamike schreef:
03 mar 2020, 21:22
Ik hoop niet dat we te veel visueel ingesteld personen hebben in dit topic, maar ik lig in een badjas op een hotelkamer en ga nu mijn eerste stappen zetten in het vangen van de plaaggeesten die de wereld kwellen! En ik heb ook, maar die komt morgen pas binnen een New 3DS XL gekocht. Want ja, dat is toch prettig.
Van alle enge dingen die gebeuren in hotelkamers waar badjassen gedragen worden vallen de plaaggeesten reuze mee. Behalve die van bassie & adriaan natuurlijk. :evil:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 mar 2020, 10:22

Fing3r schreef:
Net tijdens de koffie even een paar minuutjes gespeeld. Ik vind in ieder geval dat de game er verzorgd uitziet en ook het 3D effect zit in deze game wel goed. Wat mij ook direct opviel was dat de huizen ook echt kloppen met slaapkamers, badkamer, toilet enz.

Wat ook erg leuk gevonden is is dat je eigenlijk begint met een missie die direct een verwijzing is naar Pokemon :biggrin:
Grafisch maakt de game inderdaad een goede eerste indruk, met name in 3D. De meubels worden zelfs weerspiegeld in de parketvloer.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 mar 2020, 10:42

Apenheul schreef:
04 mar 2020, 10:22
Fing3r schreef:

Grafisch maakt de game inderdaad een goede eerste indruk, met name in 3D. De meubels worden zelfs weerspiegeld in de parketvloer.
Wat ik ook erg goed vind is dat het huis echt een huis is. Er is een badkamer, een wc (wel raar dat de deur standaard openstaat) en meerdere slaapkamers etc. In andere games is het vaak een slaapkamer, wellicht nog 1 en een huiskamer. Maar dat doen ze echt goed.

Het battlesysteem moet ik nog wel heel erg aan wennen. Er ontstaat toch lichtelijke paniek bij mij als ik op "fight" klik :smile:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 mar 2020, 08:06

Eerste indruk: mijn op engels imgestelde 3ds speelt m ook engels. Das een grote plus :)
De gimmicks met de stylo zijn dingetjes waar ik niet zo van hou. Maar visueel oogt t prachtig, de tussenstukjes zijn mooi gemaakt, voice acting lijkt oké en de eerste karaktertjes zijn leuk uitgewerkt. Vond metname "buhu" leuk verzonnen.
Dus paar plus en minpunten maken van mijn 6 euro 2ehands aankoop waarschijnlijk geen verkeerde.... maar goed das na de eerste 20 min een indruk.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 mar 2020, 17:57

Prinny 1•2: Exploded and Reloaded komt naar de Switch.

De eerste game had een hechte fanschare op PSP maar ik ben persoonlijk niet met deze games bekend.

Terug naar “Afleveringen en discussie”