Podcast 99-A: Jaaroverzicht 2019 (Game Talk, Secret Santa, stats)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Podcast 99-A: Jaaroverzicht 2019 (Game Talk, Secret Santa, stats)

12 jan 2020, 12:12

Het is lastig om het woord traditiegetrouw te ontwijken als je het hebt over een jaaroverzicht zoals we die al sinds het ontstaan van de Button Bashers podcast doen. En voor een jaar als 2019 waarin veel gebeurd is op het forum, in de podcast, in het game-landschap en op persoonlijk vlak gebeurt dat weer in twee delen. Dit eerste deel omvat de Game Talk, de statistieken rondom het forum en de podcast, de Secret Santa actie en veranderingen in persoonlijke omstandigheden van het panel; niet altijd positief, maar wel met een positief vooruitzicht!

SoundCloud

Aflevering 98-A: Jaaroverzicht 2019 (Game Talk, Secret Santa, stats)

Info
Host: Michael
Duur: 2:54:46
Datum: 12 januari 2020

Podcast Timetable:

00:00:28 - Introductie

00:04:12 - Game Talk
Steef speelde vooral Sky Force Anniversary (5:30), Bloodstained (10:33), Michael valt van zijn geloof af met Papers Please (24:29) en speelde Yokus Island Express (43:25). Niels is helemaal klaar met het visual novel genre ook al was hij te spreken over de Japanse cult-game Raging Loop (52:14), speelde nog net voor de jaarwisseling de action RPG Crystalis (01:01:46) uit op de NES en maakte een begin aan Trials of Mana (01:10:48).

01:16:04 - Het Button Bashers Forum en de podcast in 2019
Het forum daalt iets in gebruik maar de podcast is in 2019 bezig aan een opmars.

01:27:29 - Secret Santa 2019
Michael en Niels doen verslag van hun Secret Santa beleving.

01:49:45 - Het jaar 2019 voor de Button Bashers
Goede voornemens zijn ervoor om gebroken te worden, of toch niet? In ieder geval kijken Michael, Niels en Steef terug op de voornemens van afgelopen jaar en kijken ze vooruit naar 2020.

02:53:21 - Afsluiting deel A

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Reggie at The Game Awards 2019 (intro)
- Atelier Ryza
- Trials of Mana

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
Fing3r

Re: Podcast 99-A: Jaaroverzicht 2019 (Game Talk, Secret Santa, stats)

15 jan 2020, 19:49

Tot nu toe een erg vermakelijke podcast, de gametalk vond ik ook erg leuk en zeker het stuk over Papers Please. Ik heb zelf destijds erg van deze game kunnen genieten en misschien dat ik hem nog weer eens opstart, mochten jullie het interessant vinden er staat ook nog een korte film van Papers Please op Youtube.

Volgende keer ga ik ook zeker meedoen aan de secret santa, nu ik jullie ervaringen weer hoor vind ik het jammer dat ik de vorige keer niet heb meegedaan. Morgen ga ik de rest van de podcast beluisteren.
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

15 jan 2020, 20:17

Secret Santa is super leuk. Je moet echt mee doen als je interesse hebt.

Uitstekende kwaliteit en kwantiteit van de podcast. Ik kijk al uit naar het vervolg!

Guys, veel succes met jullie prive/werkleven in 2020 buiten deze community. Ik weet zeker dat de luisteraars jullie inzet voor BB wel enorm waarderen.

Gegroet, een fanboy!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2020, 09:15

Thanks voor de feedback en @marxkemp dat gaat wel goed komen in 2020
Afbeelding
Ok Impala!

17 jan 2020, 16:05

Het was weer een prettige podcast om naar te luisteren. Hopelijk kunnen Mike en Steef een uitgang vinden in het werk doolhof. :wallbash:

Ik was ook wel even verrast doordat Niels aankondigde zijn vleesconsumptie tot vrijwel nul te hebben teruggebracht. Zijn er nog meer mensen op dit forum die (vrijwel) vleesloos door het leven gaan? Zelf ben ik er in ieder geval ook één. Impala's zijn dan ook geen vlees-eters. :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jan 2020, 11:51

Bedankt voor de reacties!

@Fing3r: ik merk op mijn werk dat Papers Please haast een genre op zichzelf geworden is en dat het een voorbeeldfunctie heeft voor hoe je spelers misleidt om iets te doen om ze daarna met de consequenties ervan te presenteren.

@marxkemp: dank u, dank u! De Club Button Bashers aflevering over draken in december komt nog even tussendoor (hopelijk morgen al) voordat 99-B verschijnt en ik vind beide echt heel leuk geworden. Met voornemens om iets met de beste games van het afgelopen decennium te doen en ideeën voor aflevering 100 verwacht ik dat de podcast niet snel aan stoom zal verliezen.

@Ok Impala!: ik vind een goede beyond burger eigenlijk ook lekkerder dan de meeste rundergehakt / angus burgers die ik heb gehad, ik denk dat dit soort producten iig kunnen helpen om vleesconsumptie te minderen.
OldSchool
Contacteer:

18 jan 2020, 13:58

Ok Impala! schreef:
17 jan 2020, 16:05
Ik was ook wel even verrast doordat Niels aankondigde zijn vleesconsumptie tot vrijwel nul te hebben teruggebracht. Zijn er nog meer mensen op dit forum die (vrijwel) vleesloos door het leven gaan? Zelf ben ik er in ieder geval ook één. Impala's zijn dan ook geen vlees-eters. :smile:
Wij zijn hier ook met zijn allen vegetariërs. Ik ben in 2000 begonnen en heb 2 jaar als veganist geleefd. Toen mijn dochter werd geboren, heb ik een stapje terug gedaan. In eerste instantie om het leven wat makkelijker te maken en ten tweede vond ik al genoeg om mijn kinderen het vegetarisme “aan te doen”. 20 jaar geleden was het landschap ook echt anders en waren er niet zo veel vegetarische, laat staan veganistische, keuze mogelijkheden. Vegetarisch was al wel een ding, waarvan mensen zeiden: “Oh, wat knap dat je dat kan!” en was veganisme vooral “raar”.

Als je al zolang geen vlees eet, wordt het ook meer een gewoonte en maak ik keuzes meer op gevoel. Ik zal taart met gelatine niet meer laten staan, maar we drinken bijvoorbeeld wel soja melk in plaats van koe melk.

De kids laten we overigens geheel vrij. Ze mogen zelf kiezen wat ze willen (al zullen we thuis echt alleen veggie eten). Tot nu toe zijn ze alle drie bewust vegetarisch en kiezen ze er zelf nog echt voor.
Ok Impala!

20 jan 2020, 13:32

Al sinds 2000? Dan begon je inderdaad in een tijd dat het nog zoeken was naar vegetarische producten. Wij gaan onze kinderen ook vrij laten in hun eigen keuzes, dat zou dus ook kunnen dat zij in de toekomst dan vlees eten terwijl ik een vega burger heb. Ze zijn nu nog niet oud genoeg om die afweging te maken, dus we zullen zien hoe dat straks gaat. Producten met gelatine eet ik overigens ook, ik wilde ook ergens een grens trekken van wat praktisch uitvoerbaar is. De wereld is nou eenmaal vlees georiënteerd, dus als uitzondering helpt het wel om hier en daar wat water bij de wijn te doen. Enfin, eigenlijk wat Niels ook mooi aangaf in de podcast.

Papers Please heb ik ook een paar jaar geleden gespeeld. Maar daar kreeg ik zo'n enorme stress van, dat ik het heb moeten opgeven. :doh:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jan 2020, 12:43

Ik ben volop bezig met het editen van deel 99-B maar ik gok dat ie pas volgend weekend af komt. Ik ben weliswaar bijna op de helft maar hij duurt iets meer dan 3 uur. Momenteel bewerk ik het item "de grootste teleurstellingen van 2019" en die duurt iets langer dan gedacht :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 feb 2020, 12:24

Morgen ga ik de resultaten van de Global Game Jam in Utrecht bekijken, dus vandaag edit ik gestaag door en met nog 45 minuten aan ruw materiaal moet dat wel lukken. Verwacht aflevering 99-B dus in de loop van de avond.
Ok Impala!

01 feb 2020, 18:07

Nice! Ga ik 'm maandag luisteren! :smile:

Terug naar “Afleveringen en discussie”