Podcast 96-B: Dreamcast retrofocus (met Emiel)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Podcast 96-B: Dreamcast retrofocus (met Emiel)

17 okt 2019, 22:44

Een systeem dat alles goed deed maar alles tegen had, de SEGA Dreamcast staat in dit tweede deel van aflevering 96 in de spotlight en Emiel, Michael, Steef en Niels delen de ervaringen die ze ermee hadden. Zo kon Niels in Lelystad kiezen tussen Chu Chu Rocket en frikandellen, ontdekte Steef de Dreamcast tijdens het TMF-chatten, woonde Emiel in een Addams Family mansion en Michael wist natuurlijk al snel buiten het reguliere circuit om games te vinden. Dit is de SEGA Dreamcast retrofocus van ruim een uur en drie kwartier, om te vieren dat hij nu 20 jaar bestaat!

SoundCloud
[soundcloud][/soundcloud]

Aflevering 96-B: Dreamcast retrofocus (met Emiel)

Info
Host: Michael
Duur: 1:43:49
Datum: 17 oktober 2019

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Fire Emblem Three Houses
Een directe link naar de MP3 vind je hier.

.
segatarian

Re: Podcast 96-B: Dreamcast retrofocus (met Emiel)

17 okt 2019, 23:18

Top daar ga ik nog naar luisteren
Fing3r

17 okt 2019, 23:25

Mooi, die ga ik morgen onderweg lekker even beluisteren :thumbup:
Afbeelding
Ok Impala!

21 okt 2019, 09:27

Leuke aflevering met dingen die ik nog niet wist. Ik heb zelf nooit op een Dreamcast gespeeld, maar doordat zoveel games op de Gamecube uitkwamen toch nog wel een paar klassiekers kunnen beleven. Met name Skies of Arcadia is me bijgebleven, dat vond ik toen echt een hele mooi JRPG! :smile:
kingoftherain

21 okt 2019, 10:02

Deze ga ik van de week zeker even beluisteren. Ik ben nog niet zo bekend met de Dreamcast, dus dat zal erg informatief zijn.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

22 okt 2019, 09:35

Ben aan het luisteren. Bart Smit heeft overigens wel de Dreamcast gedragen, maar veeeel te laat. Net als EA die wel wilde, maar dan moest SEGA stoppen met haar 2K sportgames.
- portable-games.nl
koekiemonster
Contacteer:

22 okt 2019, 09:38

Black belt vs Katana was een schitterende strijd overigens.

Leuk feitje: de 32x was een kolossale faal, maar is desalniettemin meer verkocht dan de machtige Atari Jaguar.

SEGA schijnt zelfs de methode om cd-roms te draaien te hebben gelekt. Dat is een van de geruchten..

Ook jammer. Er waren nog best wat toppers in ontwikkeling die geannuleerd werden toen SEGA aangaf dat ze 3rd-party gingen worden en geen hardware meer gingen leveren. Vooral qua shooters waren er interessante ontwikkelingen zoals Halflife.
- portable-games.nl
segatarian

22 okt 2019, 18:02

dreamsoccer is toch van EA? dit zeg ik uit mijn hoofd.

Ik moet nog steeds luisteren, even de tijd voor vinden.
ben erg benieuwd

verder heeft sega vooral xbox gebruikt na hun hardware exit voor games die nog bij de dreamcast op de plank lagen, zoals sonic colors (sonic adventure 3) panzer dragoon orta
Ook schijnt een flink deel van het sega hardware team naar microsoft zijn gegaan.
zelfs meegeholpen aan het ontwerp. maar weet niet of dit een feit is of een broodje aap
marxkemp
Contacteer:

22 okt 2019, 18:31

koekiemonster
Contacteer:

22 okt 2019, 19:54

Microsoft wilde dan ook graag Sega hebben..
- portable-games.nl
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

31 okt 2019, 09:37

Mooie aflevering met hele herkenbare verhalen! Waar ik voor de Dreamcast met name een PC gamer was kwam de Dreamcast ook precies op zo'n moment uit dat ook ik voor het eerst zelf de financiële middelen had om een library op te bouwen.

Ook mijn eerste aanraking met een Dreamcast waren bij Fame in Amsterdam. Ik weet nog dat de into van Sonic Adventure daar door de kelder schreeuwde. Dit was echt next level! Voor die tijd surfde ik in de computer localen vaak naar de Koreaanse website www.ruliweb.com. Ik heb geen idee meer hoe ik ooit bij Ruliweb ben uit gekomen maar daar ontdekte ik de meest bijzondere screenshots en realplayer bestanden van Japanse titels waar ik nooit eerder van had gehoord! Later toen de dreamcast lang en breed gelanceerd was hing ik vooral veel rond op www.segaforum.nl. Daar was echt een ontzettend hechte dreamcast commuitly waar ik veel goede herinneringen aan heb.

Toen ik ging studeren heb ik helaas de hand gedaan van vrijwel mijn gehele video game bibliotheek. Maar Samba de Amigo heb ik altijd gehouden. Zo te horen was de Dimension Plus in Groningen een stuk goedkoper met import dan de Futurezone.

Voor mij was de dreamcast echt het platform die jaren. Ontzettend enthousiast was ik over Shenmue doordat het mij helemaal mee nam. En natuurlijk ook PSO die ik met een vaste groep online speelde. Grandia en Skies, Rez, Ikaruga. Maar ook van de obscure titels heb ik ontzettend genoten. Ik had een Pop n Music controller bij mijn Pop n Music 1 en 2, En kon je tracks downloaden bij Samba de Amigo. En wat was Seaman ook geweldig! Via segaforum.nl maakte ik vrienden waar de dreamcast zelfs nog een stap verder ging. Eindeloze sessies Twinkle Star Stripes en Marcel vs Capcom maar ook nog vreemdere releases als Densha de Go! met trein controller of Shakatto Tambourine! met een tamboerijn. En vergeet natuurlijk niet de Twin Sticks voor Virtua On. Overigens is de originele DC gun ook gewoon hier in europa gelanceerd. Maar waarschijnlijk heel limited. En ook herinner ik nog goed mijn Duitse Zwerty toetsenbord.

Ik kan paragrafen blijven doorgaan. Maar er zijn maar weinig game consoles waar ik zo enthausiaste herinneringen aan heb dan de Dreamcast. Dankzij deze aflevering heb ik maar weer eens een marktplaats zoekopdracht geplaatst voor de Dreamcast. Het wordt tijd dat ik mijn collectie maar weer eens ga aanvullen. En indien het oké is zal ik bij het volgende Button Bashers event mijn Samba de Amigo mee brengen.

Terug naar “Afleveringen en discussie”