Club Button Bashers 008 - Link's Awakening (GC/Switch)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Club Button Bashers 008 - Link's Awakening (GC/Switch)

22 sep 2019, 21:49

Afbeelding
Nu Switchbezitters de kans hebben om The Legend of Zelda: Link's Awakening in volle remasterglorie te beleven ontstond het directe idee om de Club Button Bashers na die van Gears 5 het te hebben over deze game. En dan maakt het niet uit welke van de twee je gespeeld hebt, speelt of gaat spelen. Wij willen alles weten. Alles!

Link op een eiland, ergens in de zee gemengd met diverse Mario-franchisefiguren maar wel met de bekende Zeldasaus. Een tikkeltje vreemd wellicht, maar toch is dat wat deze game zo klassiek maakte dat Nintendo er een remake van liet maken. Ondanks dat er al wat meningen in het algemene Switchtopic staan hoop ik dat jullie (al is het een copy/pasta) in dit topic jullie stem nogmaals willen laten horen. Ook als je verder speelt, want het zal nog wel even duren voordat we deze opgenomen hebben. Game on!
Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

Re: Club Button Bashers 008 - Link's Awakening (GC/Switch)

22 sep 2019, 22:17

Ik zit nu vol in de Switch remake (inmiddels tussen kerkers 6 en 7), maar heb het origineel twee maanden ook nog een keer doorkruist. Ik heb al het nodige gedeeld in het Switch topic natuurlijk, maar ik zal nadat ik de remake heb uitgespeeld (en wellicht nog wat collectibles heb verzameld en optionele andere dingen heb gedaan) hier m'n gedachten over zowel het origineel en de remake plaatsen. Wanneer wordt de uitzending ongeveer opgenomen?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2019, 22:35

We hebben daar nog geen idee van. Eerst moeten we sowieso Gears 5 nog afronden en opnemen :)
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

22 sep 2019, 22:41

Ik verwacht de remake ergens volgende week wel uit te spelen, maar ik ga zeker ook nog de nodige aandacht besteden aan het zoeken van collectibles en Dampé's Shack. Hero Mode heb ik ook wel interesse in, maar niet per se op korte termijn. Wellicht wacht ik daar wel mee tot er (hopelijk) een patch is uitgebracht voor de framerate probleempjes.

Ik houd het topic in ieder geval in de gaten. :)
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

23 sep 2019, 08:27

Leuk!

Ik mis de foto’s een beetje in de remake. Dante’s Shack is best oke, maar -persoonlijk- vind ik het niet leuk/uitdagend genoeg om terug te komen.

De looks van de huisjes/overworld is wel schitterend. Iemand enig idee waarom er in de dungeons geen tilt-shift effect is toegepast?
- portable-games.nl
Fing3r

23 sep 2019, 12:06

Leuk, deze was ik dus ook al mee begonnen. Wat betreft die tilt-shift weet ik het niet, maar ik ak me goed voorstelen dat ze dit hebben gedaan om de dungeons een echt andere sfeer te geven. In de overworld heb je wat een meer dromerige sfeer en in de dungeons is het wat beklemmender.
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

23 sep 2019, 14:40

koekiemonster schreef:De looks van de huisjes/overworld is wel schitterend. Iemand enig idee waarom er in de dungeons geen tilt-shift effect is toegepast?
Ik denk om de overworld een “miniatuur” effect te geven en zodra je een huisje, cave of dungeon in gaat het wat dichterbij te laten lijken. Wat natuurlijk niet zo is. :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

24 sep 2019, 11:16

Leuk! Op Gears ben ik helemaal uitgekeken. Maar aflevering 007 gaat mij misschien nog overhalen. Deze speel ik in elk geval ook thuis ook mee.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 sep 2019, 16:19

Inmiddels heb ik 4 dungeons uitgespeeld. Ik ga nu ik veel items heb eerst weer even over de map dolen voordat ik de 5de dungeon oppak. Daarnaast denk ik dat dit ook wel een mooi moment is voor de Color Dungeon uit DX. Ik denk dat ik die ook ga doen nu, ik weet al waar die zit.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 sep 2019, 19:34

In 3 tot 3,5 uurt de Ocarina opgehaald, mijn eerste twee hartjes op de tweede rij met heart containers verdiend, een tweede fles gevonden, de tweede prijs uit de seashell mansion opgehaald en de Color Dungeon en Catfish's Maw uitgespeeld. Best productief geweest. :-)

Ik moet zeggen dat deze versie me echt super goed bevalt. Die framerate issues zijn maar een klein smetje, hopelijk is dat te fixen. Ik wil hem in december nog een keertje doorspelen in Hero Mode, hopelijk is dat er dan uit.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 sep 2019, 09:16

Inmiddels ben in in Catfish's Maw aangekomen en ligt de map bijna in z'n geheel bloot. Ik heb gisteren wel extreme framedrops ervaren, in dungeon nummer 4 waar ik diverse tegenstanders had en ik aan het aanvallen was. Stond op het punt om de game uit te zetten en "fuck dit" te roepen. maar ik ga er aardig doorheen.
Afbeelding
Joey
Moderator
Moderator

25 sep 2019, 09:44

Spoiler alert!
marxkemp
Contacteer:

25 sep 2019, 12:14

Dungeon 1 verslagen! #myfirstzelda
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 sep 2019, 12:22

marxkemp schreef:Dungeon 1 verslagen! #myfirstzelda
Goed begin! Is dit echt je eerste Zelda?
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

25 sep 2019, 13:18

Ik heb is meegekeken met de nes, snes en botw switch versies, maar nooit langer als een half uur. Sociale druk van het BB forum dat ik het moest opstarten :) Met level 1 nu toch al een uurtje bezig geweest, dus dat is een persoonlijk record. Ocarina en Majora heb ik wel liggen voor de N64, maar ook niet gespeeld. Muziek in deze versie is prima, art style is cute. Dit zal een hoop gamers blij maken.
Fing3r

25 sep 2019, 13:20

marxkemp schreef:Ik heb is meegekeken met de nes, snes en botw switch versies, maar nooit langer als een half uur. Sociale druk van het BB forum dat ik het moest opstarten :) Met level 1 nu toch al een uurtje bezig geweest, dus dat is een persoonlijk record. Ocarina en Majora heb ik wel liggen voor de N64, maar ook niet gespeeld. Muziek in deze versie is prima, art style is cute. Dit zal een hoop gamers blij maken.
Goed bezig! Nu op naar de eerste uitgespeelde Zelda :biggrin:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 sep 2019, 13:43

marxkemp schreef:Art style is cute. Dit zal een hoop gamers blij maken.
:confused3: :confused3:
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

25 sep 2019, 18:58

Dynamike schreef:
Als je fan was van de gbc versie, dan moet je dit toch waarderen. Of als spirituele opvolger van link to the past..
koekiemonster
Contacteer:

25 sep 2019, 19:48

marxkemp schreef:
Dynamike schreef:
Als je fan was van de gbc versie, dan moet je dit toch waarderen. Of als spirituele opvolger van link to the past..
Ik kan het grotendeels waarderen. Ik mis wel de priegelsprites een beetje en de meer smooth ervaring. Oja, en de fotogame.

Voor de rest waardeer ik nu enorm de details. Mooie aanvulling op de oude game. De sfeer is erg goed.
- portable-games.nl
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 sep 2019, 23:37

Inmiddels heb ik de volgende dungeon ook uitgespeeld en ben ik op weg naar (speciaal voor Joey)
Spoiler: weergeven
De zevende dungeon. Ik heb de extra dungeon nog niet gevonden, maar als die voor het verhaal niet hoeft ga ik er niet heel erg naar op zoek denk ik.

Wel collect ik door een speciaal item nu alle schelpen en zit ik redelijk in de hartjes. Rij 2 heb ik er 4 stuks, of 5. Alleen zit nu even vast, ik weet wat ik moet doen, maar krijg die haaniets niet gevonden.

Daarbij snap ik nog niet wat ik met het liedje van die krokodil moet. Die iets dat dood is weer tot leven wekt. Die werkt nog nergens.
Het is geen hele moeilijke game, maar het deel waar ik nu zit, in de bergen, zijn de slowdowns wel heel erg extreem. Niet normaal hoe dit door de keuring heen kon komen.
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:

26 sep 2019, 09:45

Dynamike schreef:Inmiddels heb ik de volgende dungeon ook uitgespeeld en ben ik op weg naar (speciaal voor Joey)
Spoiler: weergeven
De zevende dungeon. Ik heb de extra dungeon nog niet gevonden, maar als die voor het verhaal niet hoeft ga ik er niet heel erg naar op zoek denk ik.

Wel collect ik door een speciaal item nu alle schelpen en zit ik redelijk in de hartjes. Rij 2 heb ik er 4 stuks, of 5. Alleen zit nu even vast, ik weet wat ik moet doen, maar krijg die haaniets niet gevonden.

Daarbij snap ik nog niet wat ik met het liedje van die krokodil moet. Die iets dat dood is weer tot leven wekt. Die werkt nog nergens.
Het is geen hele moeilijke game, maar het deel waar ik nu zit, in de bergen, zijn de slowdowns wel heel erg extreem. Niet normaal hoe dit door de keuring heen kon komen.
Nog erger dan in de Swamp? :(
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 sep 2019, 09:51

Het doet een beetje denken aan Broforce op de PS4, maar daar was de performance nog vele malen slechter dan bij Link's Awakening.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 sep 2019, 09:51

koekiemonster schreef:Nog erger dan in de Swamp? :(
Voor mij wel, ergste in de game. Heb soms het gevoel dat het de 15fps aantikt.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 sep 2019, 09:52

Apenheul schreef:Het doet een beetje denken aan Broforce op de PS4, maar daar was de performance nog vele malen slechter dan bij Link's Awakening.
Klopt, daar stond de game soms gewoon stil of 5fps.
Afbeelding
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 sep 2019, 13:47

Ik heb gisteren de zesde Dungeon afgerond en kan inmiddels Dungeon #7 gaan doen. Ik wil echter eerst de derde prijs uit de Sea Shell Mansion ophalen omdat ik weet dat ik dit vroeger de pittigste Dungeon vond. Volgens mij was dat eerder qua puzzels dan combat, maar alle beetjes helpen. :-)

Daarnaast heb ik veel stukjes heart container opgehaald met alle loot die ik nu heb en sta ik nu op 15 hartjes. Ook ben ik bezig om de trading sequence af te ronden. Ik heb hem grotendeels gedaan, maar ik weet niet meer waar de persoon is waar ik het item aan moet geven dat ik nu in mijn bezit heb. Ik weet wel op wat voor soort locaties ik het beste kan zoeken, dus dat komt wel goed.
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”