We hebben er allemaal wel één: een prachtige anekdote over een game-ervaring. Een moment of momenten die ons om een samenloop van omstandigheden bij is gebleven en daarmee een blijvende herinnering is geworden. Dit kan zowel mooi, onroerend als vervelend zijn.
Om het spits af te bijten heb ik er een paar:
Een nachtje doorhalen met GT op de PS1.
Mooie warme gevoelens heb ik als ik hier aan terug denk. Samen met Johan, toen en nu nog, mijn beste vriend besloten we om Gran Turismo te gaan spelen. Bij mij thuis want ik beschikte over de beste tv (Philips). Dus Johan nam zijn ps1 mee naar mij. Gamen met Johan betekende sowieso: m&m's, cola , broodje knackworsten en pizza. M'n ouders zagen ons binnenkomen om ons verder alleen nog tijdens het eten te zien. We waren iets van 19 jaar. De gordijnen op m'n kamer gingen dicht en het feest kon beginnen. Wisten wij toen waar we aan begonnen! Het zou een marathonsessie worden die van 'smorgens tot diep in de nacht zou duren. Wat hebben we gevloekt, gejuicht, gelachen en geboerd

Nog een korte trieste herinnering
De muziek van lethal weapon en heel slecht nieuws
Ik was 12 jaar toen ik samen met de buurjongen op de amiga500 de game Lethal Weapon opstartte. De soundtrack tijdens het eerste level zal ik nooit meer vergeten. Want op dat moment hoor ik de telefoon beneden gaan om niet veel later m'n moeder huilend boven hoorde komen. Goede vrienden van ons waren in Italië betrokken bij een ongeluk. Hierbij waren de vader en zijn zoon overleden. Kippenvel, tranen en de soundtrack van de game op de achtergrond. Nu nog bezorgd deze soundtrack van dat eerste level mij dit verdrietige gevoel.
Wat zijn jullie meeste bijzondere, leuke, verdrietige game(gerelateerde) herinneringen?