Verzoekjes voor komende uitzendingen

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Pius

Re: Verzoekjes voor komende uitzendingen

06 apr 2019, 15:58

Joey schreef:
Pius schreef:Leuk onderwerp. Ik vind het bijvoorbeeld ook een opvallende keuze dat je bij Cuphead wel een lagere moeilijkheidsgraad hebt, maar dan de laatste world "voor straf" niet mag spelen op die moeilijkheidsgraad. Met opvallend bedoel ik niet per definitie dat dat onterecht is, maar het is wel een verrassende keuze van de developers.
Vroeger was dat ook wel eens zo. Moet je maar beter worden Maarten! ;-) Ik wil die trouwens wel even co-oppen als ik bij je ben!

Haha ik zei niet dat ik er op tegen was hè. En dat lijkt me inderdaad een goed idee. Ik heb wel gehoord dat hij co-op moeilijker is dan in de single player ;-)
"Come back when you can put up a fight."
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

06 apr 2019, 16:11

Dat blijft wel een lastig onderwerp. Soms is de moeilijkheidsgraad van een game dusdanig essentieel voor de ervaring die de ontwikkelaar voor ogen heeft dat een lagere moeilijkheidsgraad niet zou passen. Als een significant deel van het plezier en de voldoening die een game geeft gebaseerd is op het experimenteren met bepaalde strategieën en/ of methodieken en dat tenietgedaan wordt door een lagere moeilijkheidsgraad, dan is het mogelijk dat dit een ervaring oplevert die niet representatief is voor de visie van de ontwikkelaar. Dit blijft echter iets dat van game tot game verschilt, dus ik denk niet dat er een makkelijk eenduidig antwoord op deze kwestie is.

Het is niet per definitie erg wanneer een game niet voor iedereen (of zelfs de meerderheid) is weggelegd. Er zijn legio redenen waarom iemand een game niet wil spelen. Moeilijkheidsgraad kan daar inderdaad een van zijn, maar genre, thema, grafische stijl, gewelddadigheid, tijdsinvestering, kosten zijn ook een aantal voorbeelden. Het is niet erg dat een bepaalde game niet "jouw ding" is. Er zijn zo ontzettend veel games in ontzettend veel soorten en maten dat vrijwel niemand zich hoeft te vervelen. Mocht dat toch wel het geval zijn, dan is dit waarschijnlijk niet de juiste hobby voor je. ;)
dlbyvisual

19 mei 2019, 22:23

Wanneer kunnen we weer een reguliere aflevering verwachten?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 mei 2019, 23:16

dlbyvisual schreef:Wanneer kunnen we weer een reguliere aflevering verwachten?
Ik gok over twee weken. 95 is voor 80% al opgenomen maar er moet nog een stuk over koningsdag opgenomen worden en dat staat op de planning voor volgende week zondag. De edit is al voor 1/3e af.
Ok Impala!

20 mei 2019, 08:04

Tof! Kijk er weer naar uit! :smile:
dlbyvisual

20 mei 2019, 08:51

Apenheul schreef:
dlbyvisual schreef:Wanneer kunnen we weer een reguliere aflevering verwachten?
Ik gok over twee weken. 95 is voor 80% al opgenomen maar er moet nog een stuk over koningsdag opgenomen worden en dat staat op de planning voor volgende week zondag. De edit is al voor 1/3e af.
Mooi! Ben benieuwd. By the way. Wat is de reden dat jullie andere podcasts niet via Apple podcasts te luisteren zijn?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 mei 2019, 08:56

Button Bashers Podcast op iTunes werkt nog via mijn Apple account maar die is inmiddels gebanned (door herhaaldelijk negeren van emails van Apple waarvan ik dacht dat het phishing was), Club Button Bashers werkt via iets wat Mike heeft ingesteld en ik nam aan dat die ook op Apple Podcasts te luisteren zou moeten zijn maar dat is dus kennlijk niet het geval? :)
dlbyvisual

20 mei 2019, 17:55

Ah wacht. Ik heb even gezocht op club bb, dan istie te vinden. Ik ging ervan uit dat deze gewoon onder de reguliere podcast viel. Mooi. Ga ik die nog even luisteren.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 mei 2019, 19:19

Ahja, dat we CBB (en lang geleden BBB) gescheiden hadden qua feed had als reden dat het misschien een ander publiek zou aanspreken en dat we de focus voor dat publiek constant konden houden. Daardoor hebben die podcasts minder luisteraars (BB abonnees migreren niet automatisch) en is de vindbaarheid wel lastiger als consequentie idd.
Tom
Moderator
Moderator

22 mei 2019, 19:31

Misschien een uitzending over de beste digitale donwload games ? :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 mei 2019, 18:46

Aflevering 95 gaan we in twee delen uitbrengen want met meerdere verslagen van retrobeurzen, een uitgebreide game talk, koningsdag en hoofdonderwerp over de Nintendo 3DS is het een lange uitzending geworden. Het eerste deel kun je misschien morgenavond al verwachten.
Tom schreef:Misschien een uitzending over de beste digitale donwload games ? :)
Ik heb daar wel meteen ideeën bij, misschien is het iets om de volgende Hiddem Gems een richtlijn mee te geven.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

25 mei 2019, 20:03

Yay 3ds. Ik kan wel een leuke podcast gebruiken nu :)
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 mei 2019, 21:34

koekiemonster schreef:Yay 3ds. Ik kan wel een leuke podcast gebruiken nu :)
Het hoofdonderdeel zit wel pas in deel 2, maar in de game talk die in deel 1 zit komt iig ook een 3DS game voor :)
pcking

28 mei 2019, 09:33

Jullie kunnen me altijd even mailen als jullie een podcast willen maken over Big Box PC Games (of misschien Physical Games). :wink:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 mei 2019, 10:56

pcking schreef:Jullie kunnen me altijd even mailen als jullie een podcast willen maken over Big Box PC Games (of misschien Physical Games). :wink:
Thanks! Ik heb trouwens je email adres even verwijderd omdat dit deel publiek is en je dan zeer waarschijnlijk ontzettend veel spam zou krijgen, met een PB/PM krijg je sowieso ook een emailnotificatie :)
jukujosuki

04 nov 2019, 13:06

Podcast idee: nieuwe games die op NES worden uitgegeven.
Fing3r

04 nov 2019, 13:38

Of inderdaad nieuwe games die voor retro consoles worden gereleased, op die manier trek je het wat breder.

Sent from my J9210 using Tapatalk
Afbeelding
jukujosuki

04 nov 2019, 14:01

Fing3r schreef:Of inderdaad nieuwe games die voor retro consoles worden gereleased, op die manier trek je het wat breder.

Sent from my J9210 using Tapatalk
NES masterrace :happy: :evil:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 nov 2019, 15:31

Ik heb laatst zo'n nieuwe game gespeeld, ik was eigenlijk van plan die in een game talk te behandelen maar ik denk dat ik het achter houd voor zo'n sort hoofdonderwerp. Voor dit jaar gaat die echter niet meer plaatsvinden want we hebben nog een uitzending over lightgun games en een hidden gems 5 tot aan het jaaroverzicht 2019 :)

Wel een leuke voor 2020 IMO!

Terug naar “Afleveringen en discussie”