Verzoekjes voor komende uitzendingen

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Pius

Re: Verzoekjes voor komende uitzendingen

11 nov 2015, 16:26

Even ontopic:

Ik heb een aantal dingen waarvan ik hoop dat deze constructief gebruikt kunnen worden voor de podcast:

- Ik vind de "grote" podcast eigenlijk aan de (te) lange kant. Wat dat betreft is het BB Bulletin verfrissend. Ik merk dat ik nu omwille van de tijd te veel ga schakelen naar dingen die ik per se wil horen en de rest over ga slaan. Dat is zonde, want de content is wel goed. Voor mij zou ergens rond het uur, max 5 kwartier een goede tijd zijn voor het geheel.

- Ik zou het erg leuk vinden als dingen als de retro challenge e.d. worden besproken in de podcast en het bulletin. Al is het maar kort. Hoe staat het er nu voor? Wie gaat aan de leiding? Gewoon zodat dat aspect van het forum ook een boost kan krijgen via de podcasts. Misschien ook voor andere aspecten van het forum?

- De dynamiek tussen de 3 heren is goed, erg goed zelfs. Toch denk ik dat het goed zou zijn om in de "grote" podcast (bulletin kan misschien ook) een categorie in te bouwen met een "gastspreker". Al meteen even duidelijk maken: Ik zou dit niet heel de uitzending doen, dat sloopt de consistentie van de podcasts. Waar ik aan zit te denken is: iemand joint de podcast voor 5, max 10 minuten (net als dat men op de radio iemand belt) en die persoon gaat dan vertellen over bijvoorbeeld een game die hij/zij gespeeld heeft. Ik verwacht hiervan hetzelfde als wat op de radio gebeurt wanneer een vast panel met presentatoren mensen gaat bellen, namelijk: Het voegt iets toe aan de uitzending. Het vaste panel (Steef, Mike, Niels) kunnen hun onderlinge dynamiek dan gebruiken in de interactie met de gastspreker. Ik zou als gastspreker niet één vast persoon gebruiken, maar dit zo veel als mogelijk proberen te rouleren onder mensen die interesse hebben. Ik denk dat dit erg veel toe kan voegen. Maar goed, wie ben ik :P
"Come back when you can put up a fight."
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

11 nov 2015, 16:32

Check. Vanaf aflevering 42 werkt nu alles perfect. Afleveringen daarvoor doen het niet.
- portable-games.nl
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 nov 2015, 16:41

koekiemonster schreef:Check. Vanaf aflevering 42 werkt nu alles perfect. Afleveringen daarvoor doen het niet.
Je moet, omdat het iTunes is, even het kanaal weggooien en dan weer toevoegen. Ook Steef heeft het net getest en kan de laatste, de pilot en ergens een aflevering in het midden afspelen via de Podcast app op zijn iPhone.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 nov 2015, 16:56

Pius schreef:Even ontopic:

Ik heb een aantal dingen waarvan ik hoop dat deze constructief gebruikt kunnen worden voor de podcast:

- Ik vind de "grote" podcast eigenlijk aan de (te) lange kant. Wat dat betreft is het BB Bulletin verfrissend. Ik merk dat ik nu omwille van de tijd te veel ga schakelen naar dingen die ik per se wil horen en de rest over ga slaan. Dat is zonde, want de content is wel goed. Voor mij zou ergens rond het uur, max 5 kwartier een goede tijd zijn voor het geheel.
Dit is iets wat aan de start van ons podcast avontuur wel vaker naar voren is gekomen. Maar, er zijn ook veel mensen die langer prettig vinden. We hebben hier en daar wel wat aanpassingen gedaan zoals het om en om vertellen over een game tijdens de gametalk omdat anders één iemand te lang achter elkaar aan het woord is. De lengte is misschien voor sommige een dingetje, maar als er om de drie/vier weken een podcast uitkomt kan je natuurlijk ook in delen luisteren :)
Pius schreef:- Ik zou het erg leuk vinden als dingen als de retro challenge e.d. worden besproken in de podcast en het bulletin. Al is het maar kort. Hoe staat het er nu voor? Wie gaat aan de leiding? Gewoon zodat dat aspect van het forum ook een boost kan krijgen via de podcasts. Misschien ook voor andere aspecten van het forum?
We willen het forum wel vaker betrekken bij de podcasts, echter moeten we daar een goede balans in vinden. We zien hoeveel mensen er via Soundcloud luisteren en hoeveel mensen er de podcast downloaden. En zelfs nu nog, luisteren mensen naar afleveringen van het begin. Als we in podcast 10 het hebben over de retrochallenge, dan heeft dat geen waarde meer. Daarbij kan het zomaar zijn dat we nu opnemen, vandaag, en die podcast pas in december uitkomt, dan is het een item wat niet werkt. Vergis je niet, ik ben geen geoefende podcast editor, maar ik ben met de BB Bulletin vijf uur bezig om dat klaar te hebben. Niels iets korter, maar nog steeds uren werk. Voor 30 minuten. Als je dan 1,5/2 uur moet editen, dan kost dat enorm veel tijd.

In het begin hebben we eens geprobeerd wat actualiteit van het nieuws er in te verwerken. Tegen de tijd dat de podcast uitkwam was het oud nieuws of al tegen gesproken als het om een gerucht gaat. Actualiteit in de grote podcast is dus heel lastig te regelen.
Pius schreef:- De dynamiek tussen de 3 heren is goed, erg goed zelfs. Toch denk ik dat het goed zou zijn om in de "grote" podcast (bulletin kan misschien ook) een categorie in te bouwen met een "gastspreker". Al meteen even duidelijk maken: Ik zou dit niet heel de uitzending doen, dat sloopt de consistentie van de podcasts. Waar ik aan zit te denken is: iemand joint de podcast voor 5, max 10 minuten (net als dat men op de radio iemand belt) en die persoon gaat dan vertellen over bijvoorbeeld een game die hij/zij gespeeld heeft. Ik verwacht hiervan hetzelfde als wat op de radio gebeurt wanneer een vast panel met presentatoren mensen gaat bellen, namelijk: Het voegt iets toe aan de uitzending. Het vaste panel (Steef, Mike, Niels) kunnen hun onderlinge dynamiek dan gebruiken in de interactie met de gastspreker. Ik zou als gastspreker niet één vast persoon gebruiken, maar dit zo veel als mogelijk proberen te rouleren onder mensen die interesse hebben. Ik denk dat dit erg veel toe kan voegen. Maar goed, wie ben ik :P
Inbellen van iemand kan, maar... en ik lijk nu wel met alles met de hakken in het zand te gaan bij je ideeën maar zo is het niet bedoelt :), iemand die zou inbellen of mee zou doen moet op dat moment maar tijd hebben, het is voor ons drie al vaak heel lastig om een avond te plannen waarin we alle drie kunnen, en die wil op het laatste moment nog wel eens veranderen, en de persoon aan de andere kant moet ook nog eens wat actie ondernemen wil de audio goed zijn. Een goede microfoon bij een PC bleek in het verleden best nog eens lastig te zijn, Skype hebben veel mensen niet en wil je goede audio, dan moet die persoon ook Audacity lokaal installeren en daar mee opnemen.

Je zou er voor kunnen kiezen om in te bellen met Skype, en die in de groep gooien, maar ook daarmee hebben we in het verleden gehad dat mensen met een slechte verbinding dan alleen maar stotterend en haperend binnen kwamen. En om diegene dan ook op te nemen, tegelijk met één iemand anders stem, is dan ook niet prettig. Om je een beeld te geven:

Wij bellen elke kaar met Skype. Iedereen heeft lokaal Audacity draaien en neemt enkel en alleen zijn of haar eigen geluid op. Hierbij kunnen tal van dingen misgaan zoals mensen die te dicht op een microfoon zitten, hun hoofd draaien etc etc. Als dat allemaal niet gebeurd gaan na het opnemen de drie streams naar Niels toe en die gaat ze syncen en knippen en plakken. Als we iemand zouden bellen en dat er bij opnemen, dan neemt één iemand dus alle vier de stemmen op. Dat wordt in de editing een bende. Als die gene lokaal opneemt en het niet goed opslaat, opneemt of wat dan ook, dan is het een verloren item.

En als laatste, moet je dan ook nog maar mensen vinden die ook willen meepraten :) Geloof me, ook dat is soms lastiger dan het lijkt. Misschien kunnen we op dat laatste nog een keer een technische oplossing vinden, maar dan zijn er nog steeds een hoop mensen handen nodig, die de juiste dingen doen, om het te bewerkstelligen.
Afbeelding
apie74

11 nov 2015, 20:02

Net ook met itunes getest met account verwijderen en weer toevoegen en alles werkt weer zoals voorheen.

Ik vind juist de lange podcasts leuk om naar te luisteren en dan met name de hoofdonderwerpen die aan bod komen na de gametalk. De bulletins zijn ook goed maar uiteraard minder op retro gericht en zo snel weer voorbij. ;)

Eigenlijk zou ik als tip willen geven om niet te veel aan het format van de reguliere podcasts te veranderen. Het is goed zo :) . Wel zou het idd leuk zijn om eens iemand vanuit het forum of gebeurtenissen op het forum erbij te betrekken of om een poll te houden over hoofdonderwerpen voor toekomstige uitzendingen.
Laatst gewijzigd door apie74 op 12 nov 2015, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pius

12 nov 2015, 07:29

Dankjewel voor de uitgebreide reactie @Dynamike. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de podcast nu prima en draag alleen ideeën aan :).
Ik begrijp de enorme implicaties van sommige zaken en ik snap dat sommige dingen ook (praktisch) niet door te voeren zijn. De lengte is voor mij denk ik het minste issue, en als er mensen zijn dit langer fijner vinden dan zou ik het vooral zo laten ;).

Qua actualiteiten op het forum snap ik dat dat in de grote podcast lastiger is, maar mogelijk zou het in het bulletin kunnen. De Retro Challenge was een voorbeeld natuurlijk, je kunt ook aan mindere "waan van de dag" dingen denken, zoals beurzen, evenementen en meetings. De uitzending hoeft er niet mee vol te zitten, maar het kan natuurlijk wel zijn dat mensen die niet op het forum zitten daardoor naar het forum getrokken worden. en ik denk niet dat mensen het erg vinden om een jaar na dato iets te horen over een beurs als het maar een paar minuutjes is.

Gastpresentatie begrijp ik dat het lastig is in de praktijk, maar het lijkt me wel erg tof. Inbellen was meer bedoeld als voorbeeld trouwens, iemand kan ook naast 1 van de vaste panelleden zitten als dat beter werkt :P.

Doe met de ideeën wat je wil, en Keep up the good work :)
dlbyvisual

17 nov 2015, 21:00

Het werkt nu. Ik had er ook last van. Waarom heeft de BB Podcast geen avatar eigenlijk? Althans, niet in het overzicht. Staat minder netjes tussen de rest van m'n podcasts.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 nov 2015, 00:17

dlbyvisual schreef:Het werkt nu. Ik had er ook last van. Waarom heeft de BB Podcast geen avatar eigenlijk? Althans, niet in het overzicht. Staat minder netjes tussen de rest van m'n podcasts.
Nu alles het weer doet en we een werkbare manier van werken hebben gevonden gaan we alles langzaamaan finetunen. Al heb ik op Android wel een logo van BB Bulletin. Een wit vlak met drie B's. Die heb jij niet?
Afbeelding
dlbyvisual

01 dec 2015, 17:07

Dynamike schreef:
dlbyvisual schreef:Het werkt nu. Ik had er ook last van. Waarom heeft de BB Podcast geen avatar eigenlijk? Althans, niet in het overzicht. Staat minder netjes tussen de rest van m'n podcasts.
Nu alles het weer doet en we een werkbare manier van werken hebben gevonden gaan we alles langzaamaan finetunen. Al heb ik op Android wel een logo van BB Bulletin. Een wit vlak met drie B's. Die heb jij niet?
Ja die wel, maar niet die van de reguliere BB Podcast (ook al ververst). Die ziet er dan zo uit:

Afbeelding
dlbyvisual

01 dec 2015, 17:12

dlbyvisual schreef:
Dynamike schreef:
Ja die wel, maar niet die van de reguliere BB Podcast (ook al ververst). Die ziet er dan zo uit:

Afbeelding
Tom
Moderator
Moderator

01 dec 2015, 18:23

Ik ben wel benieuwd naar een uitzending waarin Mike zijn Mario Maker levels bespreekt. Lijkt me hemels! :biggrin:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 dec 2015, 22:44

dlbyvisual schreef:
dlbyvisual schreef:
Dynamike schreef: Nu alles het weer doet en we een werkbare manier van werken hebben gevonden gaan we alles langzaamaan finetunen. Al heb ik op Android wel een logo van BB Bulletin. Een wit vlak met drie B's. Die heb jij niet?

Afbeelding
Ga ik naar kijken. Tnx voor het melden!
Afbeelding
DySsUn

02 jan 2017, 17:24

Er is al eens een aflevering geweest met als onderwerp de toekomst van gaming en ik heb hier erg van genoten. Mij lijkt het leuk om een soortgelijke aflevering te luisteren, maar dan over hoe de huidige gamers en verzamelaars er over 30 a 40 jaar bij zitten. Wellicht zijn er dan een aantal met pensioen en hebben ze naast het oppassen op de kleinkinderen ook tijd voor gaming. Zitten we met een volle luier op de PS X te spelen? Hebben en verzamelen we nog steeds retro games? Chatten we met andere bejaarden over de goede ouwe SNES tijd terwijl we online co-op Turtles in Time op een nog onbekend platform spelen? Wanen we ons dmv geavanceerde elektronica in een virtuele wereld waar we ons weer als een 18 jarige kunnen gedragen :happy: ? Of vallen we ook ten prooi aan de eenzaamheid en verveling waar veel van de huidige oudere mee te kampen hebben?

Kortom hoe ziet de ouwe dag er voor de huidige generatie gamers en verzamelaars uit.
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
segatarian

02 jan 2017, 18:16

misschien eentje voor als sonic 25 jaar word dit jaar?
Tom
Moderator
Moderator

03 jan 2017, 00:22

Doe mij die versie van de "Toekomst van gaming" maar waar Jake Armitage het over heeft :)

Ik denk dat het tegen die tijd vooral blikvangers zijn en niet echt meer om te spelen. Maar veel dingen die mensen verzamelen zijn om in een kast te plaatsen dus wat dat betreft wat het nog wel mee met het lot van de games :)
Pius

23 jan 2017, 12:44

Wat mij betreft komt er een keer een uitzending met als hoofdonderwerp Visual Novels en Interactive Movies (bijvoorbeeld de Telltale games).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jan 2017, 18:33

Even alvast een reactie van mijn kant op een aantal ideeën van deze pagina:

- Lengte van podcasts hebben we geen richtlijn op; als ze kort zijn dan is dat omdat de discussie af voelde en als ze lang zijn dan komt dat omdat er steeds nieuwe ideeën en invalshoeken zich aanboden. Ik zie ons niet zo snel terugkeren naar podcasts van een uur (zoals in 2013) of naar het BB Bulletin format maar bij events zoals de Switch reveal proberen we wel snel met een bonusaflevering te komen die misschien niet het formaat van de reguliere podcast heeft. Mijn peroonlijke luisterstijl bij andere podcasts is dat ik in blokken van een half uur luister dus misschien is dat ook iets wat je bij BB kan proberen ^_^

- Ik vind het idee van Jake Armitage over hoe we er als gamer/verzamelaar over 30/40 jaar bij zitten persoonlijk erg interessant en is een onderwerp waar ik wel mee uit de voeten zou kunnen.

- Sonic retrospective zou een goed onderwerp voor de podcast zijn maar de samenstelling (Mike, Steef, Niels) leent zich er niet zo goed voor omdat we geen van allen ons ooit echt verdiept hebben in Sonic. Wel ben ik in ieder geval van plan om Sonic Mania rond release te spelen dus die game gaat wel aan bod komen, en misschien dat ik daardoor retroactief de Megadrive games ook nog ga spelen :) Ik heb Sonic 1 tm 3 op de Megadrive en op Steam dus de mogelijkheid is er zeker.

- Visual Novels en interactive movies hadden we nog niet aan gedacht maar dat is wel een genre waar we in positieve danwel negatieve zin iets van vinden, dus wellicht :)
Pius

20 feb 2017, 15:14

In April bestaat de Kirby Franchise 25 jaar. Lijkt me gezien het feit dat er in de Kirby Franchise 23 games zijn uitgekomen (en ook nog 3 remakes) een mooie als hoofdonderwerp. Star Fox had heeft bijvoorbeeld maar 8 games ;). 'nuff said.

Edit: En er was natuurlijk ook (o.a.) nog de anime.
Nutsy-Gutsy
Contacteer:

20 feb 2017, 21:17

Een topic dat ik wel leuk zou vinden is hoe game smaak en verwachtingen veranderen over de jaren heen. Vroeger was bijvoorbeeld het adventure genre immens populair, nu is het echt een niche genre geworden. De JRPG gaat ook wat die kant op. Vroeger had je de ene topper na de andere. Nu moet je al goed nadenken voordat je er enkele kan opsommen die het afgelopen jaar verschenen zijn. Zijn jullie persoonlijke smaken in games ook veranderd door de jaren heen? Welk genre zien jullie ook stilletjes aan verdwijnen? Is er een verschil tussen de verwachtingen van oude gamers en die van juist beginnende gamers? Ik denk dat dit wel leuke discussies kan opleveren. :-)
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

20 feb 2017, 21:26

Leuk idee! Eén van de genres die bijna volledig verdwenen is zijn real-time strategy games, die weggeduwd zijn door MOBA's. Aan de andere kant hebben andere genres weer een comeback gemaakt na lange afwezigheid, zoals 2D platformers. Zelfs adventure games beginnen min of meer terug te komen. Ook een leuke ontwikkeling om het eens over te hebben.
Gurtus

24 feb 2017, 09:54

@Apenheul in wat voor kwaliteit worden de podcasts geüpload
I’M HERE TO KICK ASS AND CHEW BUBBLEGUM, AND I’M ALL OUTTA GUM

check mijn magazine voor reviews en artikelen
https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=10&t=3323
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 feb 2017, 11:49

Variabele bitrate, tijdens muziek is de bitrate hoger dan tijdens spraak. Het schommelt meestal tussen de 100 en 130 kbps.
Gurtus

24 feb 2017, 11:54

Apenheul schreef:Variabele bitrate, tijdens muziek is de bitrate hoger dan tijdens spraak. Het schommelt meestal tussen de 100 en 130 kbps.
Ik merk dat idd op spotify luister ik alles op
320 kbit/s dan is de podcast iets minder

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 feb 2017, 12:23

Ja het liefst zou ik 320kbps gebruiken maar voor mensen met een bepertk internetabonnement of mensen met een iPhone die de episodes downloaden zou het enorm aantikken omdat de afleveringen soms zo lang zijn :)
Gurtus

24 feb 2017, 12:53

Apenheul schreef:Ja het liefst zou ik 320kbps gebruiken maar voor mensen met een bepertk internetabonnement of mensen met een iPhone die de episodes downloaden zou het enorm aantikken omdat de afleveringen soms zo lang zijn :)
Ja dat klopt wel ik download mijn muziek via spotify naar men iPhone ook op 320kbps en neemt veel ruimte in maar het verschil in kwaliteit is enorm je kan zeker niet twee versies maken

Terug naar “Afleveringen en discussie”