BB Bulletin - Het grote topic

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Galious
Moderator
Moderator

Re: BB Bulletin - Het grote topic

02 nov 2020, 19:31

Bij mij werkt de download ook prima.
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

02 nov 2020, 22:21

Dynamike schreef:
02 nov 2020, 16:46
gekkehenkie schreef:
02 nov 2020, 16:25
Geeft bij mij een foutmelding bij downloaden MP3 😕.
Verder vind ik het altijd een fijne podcast om naar te luisteren fietsend naar het werk 👍.
Dat is gek, als ik er op klik download hij direct en draait. Ik zal straks als ik thuis ben even kijken.
Nu even thuis op de laptop geprobeerd en download inderdaad prima. Probleem ligt waarschijnlijk bij mijn mobiel. Toch bedankt!
Consider yourself a hero.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 nov 2020, 17:09

BB Bulletin - 05-11-2020

Onderwerpen:
  • Super Robot Wars
  • The Last of Us - Part II
  • PlayStation 5
  • Xbox Series X reviews

Geen nieuwe games, bijna geen nieuws en een handje vol Xbox Series X en S reviews. Dat is waar het deze week mee moest gebeuren. En dat lukte meer dan we van te voren misschien dachten. Want de reviews van de Xbox Series S en X brachten genoeg gespreksstof met zich mee. Ook de games Super Robot Wars en The Last of Us Part II werden nogmaals besproken en natuurlijk is er elke week nieuws over games die zijn uitgesteld.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 nov 2020, 23:11

Het editen van Button Bashers Podcast aflevering 100 gaat voorspoedig, dus luister deze BBB maar vast want er komt misschien dit weekend nog een podcastaflevering van ruim 3 uur en vijftien minuten aan :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 nov 2020, 22:37

BB Bulletin - 12-11-2020

Onderwerpen:
  • Journey of a broken circle
  • De Xbox Series X is er
  • Capcom, Ubisoft en Crytek in de problemen
  • Sega stoot arcadehallen af

Niels begon aan een reis als incompleet figuur en probeerde om zich weer compleet te voelen. Michael heeft na veel bloed, zweet en tranen een Xbox Series X weten te bemachtigen en heeft daar van alles op gespeeld en probeert hij de vraag te beantwoorden of de Xbox Series X echt next-gen is.

In het nieuws komen Sega, Ubisoft, Crytek en Capcom langs en ook Control doet even een kleine duit in het zakje.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 nov 2020, 05:21

op de laadtijden na zie ik (nog) geen reden om naar de nieuwe xbox te stappen (of naar de ps5). Alleen fable trekt me écht, maar verder.... daarbij heb ik een hd televisie en voel niet te behoefte om alles te upgraden eigenlijk.
Wel supertof dat je er zoveel plezier uit haalt Mike! is die MediaMarktMalaise (een goed woord voor scrabble :D) niet voor niets geweest.

Moest erg lachen om de F5 opmerking, haha.

Leuke aflevering als altijd weer mannen! tijdens mn werk net fijn een stukje ontspanning op de achtergrond gehad. ga zo door :)

PS... ik hoef alleen nog maar een paar honderd dollar te betalen en er komt een fortuin van een Nigeriaanse prins vrij waar ik aan ga meeverdienen! niet te snel wegklikken zou ik zeggen, haha.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
kingoftherain

14 nov 2020, 08:19

Weer met plezier geluisterd. Veel plezier met je :xbox: Series X, Mike! :thumbup:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Swey

14 nov 2020, 20:21

Ja Nice bulletin guys! Tegenwoordig zijn jullie mijn metgezellen op de weg, Thanks again!
Galious
Moderator
Moderator

15 nov 2020, 22:27

Het intro deuntje had ook een beetje haast :)
Leuke aflevering weer!
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!
Contacteer:

16 nov 2020, 08:31

Ik ging meteen naar m'n podcast instellingen om te kijken of ie wel goed ingesteld stond toen de intro begon. :giggle:
Fing3r

16 nov 2020, 08:58

Prima aflevering weer mannen! In mijn radioprogramma hebben we het ook gehad over de verkoopcijfers van Microsoft, wij vroegen ons wel af of Microsoft nog steeds zijn verkoopcijfers geheim zou houden als ze koploper zouden zijn.
En goed om te horen dat je veel plezier hebt van je X-box Michael, het klinkt alsof je er al meer tijd in hebt gestoken dan met je X-box One.

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 nov 2020, 13:29

Fing3r schreef:
Prima aflevering weer mannen! In mijn radioprogramma hebben we het ook gehad over de verkoopcijfers van Microsoft, wij vroegen ons wel af of Microsoft nog steeds zijn verkoopcijfers geheim zou houden als ze koploper zouden zijn.
En goed om te horen dat je veel plezier hebt van je X-box Michael, het klinkt alsof je er al meer tijd in hebt gestoken dan met je X-box One.
Haha dat laatste zeker. Ik denk zelf dat MS ze ook niet zouden vertellen als ze koploper zijn. Dan verliezen ze wel een beetje hun geloofwaardigheid ben ik bang. Maar, radio? Wie wat waar?!
Afbeelding
Fing3r

16 nov 2020, 15:05

Dynamike schreef:
16 nov 2020, 13:29
Fing3r schreef:
Haha dat laatste zeker. Ik denk zelf dat MS ze ook niet zouden vertellen als ze koploper zijn. Dan verliezen ze wel een beetje hun geloofwaardigheid ben ik bang. Maar, radio? Wie wat waar?!
Bij de lokale omroep heb ik samen met een vriend van mij al zo'n 20 jaar een radioprogramma genaamd Spikerhurd. Iedere zaterdagavond van 19:00 tot 21:00 zijn wij te beluisteren op Radio Spannenburg. Echter is het wel allemaal in het Fries dus ben ik bang dat jullie er niets van verstaan :evil2:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 nov 2020, 15:21

Fing3r schreef:
16 nov 2020, 15:05
Bij de lokale omroep heb ik samen met een vriend van mij al zo'n 20 jaar een radioprogramma genaamd Spikerhurd. Iedere zaterdagavond van 19:00 tot 21:00 zijn wij te beluisteren op Radio Spannenburg. Echter is het wel allemaal in het Fries dus ben ik bang dat jullie er niets van verstaan :evil2:
Het journaal is wel in het Nederlands hoor ik, maar daarna snap ik alleen de Chemical Brothers nog, en dan is het wel een soort over over idd :lol: :lol:
Afbeelding
Fing3r

16 nov 2020, 16:59

Je kunt hier eventueel een cursus gaan volgen :happy:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 nov 2020, 17:43

BB Bulletin - 21-11-2020

Onderwerpen:
  • Judgment
  • Yakuza: Like a Dragon
  • AC Valhalla draait beter op PS5
  • Sony wil niet bevestigen of God of War Ragnarok exclusief voor PS5 is
  • Embracer Group koopt weer ontwikkelaars
  • The Game Awards 2020 nominaties

Beide heren spelen een game van dezelfde ontwikkelaar: Ryu ga gonogiets, ookwel bekend van de Yakuza serie. Playstation 5 is inmiddels ook gelanceerd en de eerste geluiden zijn veelbelovend. Ook draaien multiplatform games op dit moment vaak beter op PS5 dan op Xbox Series X. Embracer Group blijft maar ontwikkelaars opkopen, Sony wil niet bevestigen of God of War Ragnarok exclusief voor PS5 is en The Game Awards heeft haar nomimaties aangekondigd.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 nov 2020, 00:34

Ik had een foutje gemaakt bij het editen van de intro, dus als je gedownload hebt maar nog niet geluisterd dan adviseer ik even opnieuw te downloaden :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

23 nov 2020, 11:28

Twee prachtige titels lees ik hier. Judgment en Like a Dragon. Ben benieuwd maar snel luisteren.
Duke Nukem

24 nov 2020, 09:08

Leuke podcast weer! Ik ben wel benieuwd waarom je van Unity naar Unreal Engine geswitcht Niels? Knutsel zelf wel regelmatig in Unity. Vind het een fijn programma, maar heb Unreal Engine nog nooit geprobeerd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 nov 2020, 14:12

Duke Nukem schreef:
24 nov 2020, 09:08
Leuke podcast weer! Ik ben wel benieuwd waarom je van Unity naar Unreal Engine geswitcht Niels? Knutsel zelf wel regelmatig in Unity. Vind het een fijn programma, maar heb Unreal Engine nog nooit geprobeerd.
De artists in mijn team wilden graag met Unreal werken omdat de default belichting er beter uitziet dan die van Unity en omdat de material editor heel flexibel is. In Unity moet je veel zelf doen om tot mooi ogende resultaten te komen en Unreal streamlined een hoop op dat gebied.

Als programmeur vind ik Unity wel veelzijdiger dan Unreal Engine, je kan bijvoorbeeld gemakkelijker communiceren met externe hardware die niet officieel ondersteund wordt en ik vind C# veel prettiger dan blueprints die snel onoverzichtelijk worden (en schappelijker dan Unreal-flavor C++). Als ik een shader wil maken in Unreal Engine dan heb je in de material-editor een tekst-invoerveld waarin je je shader kan copy/pasten vanuit Notepad+ o.i.d. maar je hebt geen code highlighting en geen heldere foutmeldingen met correcte regelnummers. Ik neem aan dat je dat met een omweg wel kan bereiken maar zo ver ben ik nog niet.
Duke Nukem

27 nov 2020, 08:12

Al is de belichting beter geworden de afgelopen jaren, snap ik je punt. Ik werd destijds gehint op Unity door een vriend. Daar is zoveel documentatie over te vinden en vond het zo fijn werken dat ik nooit verder ben wezen kijken. Volgens mij kun je Unreal Engine tegenwoordig ook gratis downloaden, dus voor de grap misschien en keer downloaden om te vergelijken. Bedankt voor je reactie!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 nov 2020, 14:11

BB Bulletin - 26-11-2020

Onderwerpen:
  • Abzu
  • Remnant From the Ashes
  • SNK "gekocht" door een prins
  • Sony en Microsoft werken hard aan de PS5 een Xbox Series X|S
  • Hoe werkt raytracing nu eigenlijk?

Niels dook deze week een diepe zee in om zich daar te laten verrassen door alles dat de onderwaterwereld te bieden heeft. Michael begon aan een game die hem eigenlijk niet zo aanstond, maar bleek daar toch ineens heel veel lol aan te beleven.

In het nieuws blijkt dat de kroonprins uit Saudi Arabië geld heeft gestoken in SNK. Microsoft en Sony staken vooral tijd in de PS5 en Xbox Series X|S omdat deze nog best wat kinderziektes kennen. En naast het kleine nieuws legt Niels uit wat nu raytracing is en waarom dit best een tijd kan duren om te implementeren.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 nov 2020, 15:39

Mooi om te horen dat Remnant: From the Ashes goed bevalt, Mike! Ik heb me daar ook uitstekend mee vermaakt. Ik heb dan wel solo gespeeld, maar na de credits ook een avondje online multiplayer geprobeerd en co-op maakt het inderdaad nog leuker. Ik kijk in elk geval uit naar de prequel die volgende week uitkomt :smile:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 nov 2020, 17:32

Galious schreef:
27 nov 2020, 15:39
Mooi om te horen dat Remnant: From the Ashes goed bevalt, Mike! Ik heb me daar ook uitstekend mee vermaakt. Ik heb dan wel solo gespeeld, maar na de credits ook een avondje online multiplayer geprobeerd en co-op maakt het inderdaad nog leuker. Ik kijk in elk geval uit naar de prequel die volgende week uitkomt :smile:
Ja, Cronos: Before the Ashes... Doet voor mij twee dingen toch op voorhand al minder: is niet in co-op te spelen en ik vind de grafische stijl net als die van Torchlight 3 echt een mobiele uitstraling heeft. Hopelijk is de gameplay wel dik in orde.

-edit- Ik lees nu ook dat het een 4 jaar oude game is. Een VR-game die nu non-VR is. Dan snap ik ook de grafische stijl gelijk
It's just a non-vr remake of the original game, so no. The new trailer and screenshots also do not show any co-op.
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”