BB Bulletin - Het grote topic

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: BB Bulletin - Het grote topic

05 okt 2020, 12:13

Ik heb het tegenovergestelde van Mike, ik wacht zo lang mogelijk met aanschaffen van next-gen games (vooral vanwege de prijs). Ik wil wel een Xbox Series X kopen maar dan vooral voorlopig voor de backwards compatibility, raytracing en 4k ben ik persoonlijk niet zo in geïnteresseerd.

* ik moet alleen nog een Xbox Seriex X ergens zien te bestellen..
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 okt 2020, 09:37

Ok Impala! schreef:
05 okt 2020, 11:14
Ik kreeg de laatste tijd ook de indruk dat je een beetje burned out bent op gamen in het algemeen. Welke game kijk je het meeste naar uit om te spelen? (in je backlog of voor XBOXSX)
Burned out is het niet, ik heb best wat tijd in The Witcher 3 gestoken, 74 uur geloof ik, bijna elke avond speel ik nog Call of Duty of tegenwoordig Rogue Company. Dus ik game nog best veel. Maar de afgelopen maanden zijn extreem rommelig geweest prive en met werk, waardoor ik wel minder heb kunnen spelen dan ik zou willen. Al is 74 uur in The Witcher 3 in 1,5/2 maanden natuurlijk best aardig met alle andere game momenten (Animal Crossing ook) erbij. Dus ik vind het nog steeds tof, maar het lukt alleen wat minder.

Op De XSX ga ik sowieso op dag 1 voor Tetris, Assassin's Creed en Yakuza: Like a Dragon. Veder zag ik gisteren weer wat beelden van Control op de XSX en Sunset Overdrive, en dan krijg ik in beide game, ondanks uitgespeeld, wel weer zin om die te gaan spelen. Ik heb ook de gehele week van 10 november vrij genomen om te gaan spelen. Dus burned out niet, meer wachtende op de nieuwe :xbox:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 okt 2020, 09:44

Fing3r schreef:
05 okt 2020, 08:32
Was weer een toffe aflevering, volgens mij hoorde ik echter wel een verspreking en noemde Mike de game Miles Moralis eerst een keer als Mike Moralis. Nou sprong bij mij direct het beeld van een man op middelbare leeftijd met iets overgewicht in een strak pakje door mijn hoofd :biggrin:
:lol: :lol: :lol: Ik luister het even terug en inderdaad zeg ik Mike Moralis. Vele betere naam vind ik, klinkt ook lekkerder.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 okt 2020, 20:26

BB Bulletin - 08-10-2020

Onderwerpen:
  • Fire Emblem: Three Houses
  • The Last of Us 2
  • PlayStation 5 tear-down

De afgelopen week was een van de meest rustige in de geschiedenis van Button Bashers Bulletin. Niels ging verder met Fire Emblem: Three Houses en legt uit wat de game zo goed doet, en Horizon Zero Dawn wat minder. Michael begon aan The Last of Us 2 en dat pakte anders uit dan hij gedacht had. Het enige in het nieuws dat voor ons het bespreken waard was, was het uit elkaar halen van de PlayStation 5.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

08 okt 2020, 22:33

Gents, ik heb pas 7 minuten geluisterd, maar mag ik jullie bedanken en motiveren om de lessen van Ome Niels vaker te laten terugkomen. Zeer boeiend! Thanks
Kunstschilder1987
Contacteer:

09 okt 2020, 01:53

De verankering van psychologische effecten heeft me altijd gefascineerd, dat heeft me onder andere richting mijn studie theologie gedreven. Ook is het interessant om toepassingen ervan in je hobby's te zien, zeker om het niet geforceerd terug te zien entertainment en dus games.
Als tiener was ik altijd fan van het filmgenre de psychologische thriller , en psychologische drama. Waarom leef je mee met t ene karakter, en de ander niet? zegt het iets over mij, over de film, over allebei? Natuurlijk kom je dan ook in analyses met termen als archetypes en dergelijke terecht.... maar er komt zoveel meer bij kijken, zeker wanneer je zoals bij videogames een actieve rol hebt in het consumeren van het verhaal.

Dat hele denkproces dat hierachter schuil gaat mbt games zetten jullie hier geweldig in het kort uiteen. heel goed gedaan. leuk om te luisteren!

Bij kwalia (weet niet of ik het goed schrijf) denk ik aan mensen met een depressie t.o.v. wat anderen nog niet hebben meegemaakt. wanneer ik zelf over mijn ervaringen daarmee spreek krijg ik van mensen die er nog nooit mee vandoen hebben gehad tips als "komop, kop omhoog en schouders eronder". Geweldig goed bedoeld advies, maar voor iemand met een echte depressie kun je daar niks mee. Iemand die een échte depressie meegemaakt heeft zal zon advies nooit geven... het begrip op basis van levenservaring... een levensles die moeilijk te delen valt, tenzij je het allebei ervaren hebt - alleen dan begrijp je het van elkaar. en ook dan is het maar de vraag wat je precies van elkaar begrijpt, en wat niet? want iedereen ervaart en duidt weer anders... heel bijzonder.
Zo luister ik graag naar andere mensen die mijn schilderijen kijken. ik hoor soms zulke andere invalshoeken en verhalen op basis van 1 en hetzelfde beeld... echt héél interessant :) zeker als ik het dan naast mijn eigen gedachten leg tijdens het maken... enfin :)
Apenheul schreef:
05 okt 2020, 12:13
Ik heb het tegenovergestelde van Mike, ik wacht zo lang mogelijk met aanschaffen van next-gen games (vooral vanwege de prijs). Ik wil wel een Xbox Series X kopen maar dan vooral voorlopig voor de backwards compatibility, raytracing en 4k ben ik persoonlijk niet zo in geïnteresseerd.

* ik moet alleen nog een Xbox Seriex X ergens zien te bestellen..
Wat is voor jou de reden dat raytracing en 4k niet tot de verbeelding spreekt?
zelf heeft het voor mij een praktische reden, ik ben niet van plan om op korte termijn een nieuwe tv aan te schaffen en ik heb "slechts" een hd tv... waar ik uitermate tevreden mee ben. Daarnaast wacht ik sowieso tot zowel de prijzen als de grootte van beschikbare nieuwe library wat gunstiger zijn alvorens ik een nieuwe gen inga.

Heeft het voor jou ook met je (huidige) setup te maken, dat het de interesse niet direct naar de next gen games opwekt? of is het vooral dat je inhoudelijk nog niet de echte vernieuwing ziet, maar vooralsnog vooral visueel? (en de laadtijden uiteraard)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Fing3r

09 okt 2020, 09:13

Weer een leuke aflevering en ook weer wat geleerd dankzij meester Niels! Emotionele investering in games vindt ik persoonlijk zeer belangrijk, bij een sp is het de kunst van storytelling dat het niet een verhaal is dat je ziet of leest maar dat het jouw verhaal wordt, dat jij alles wat er gebeurt meemaakt.

Dat is ook de reden dat ik The Last of Us: Part 1 (zo noem ik hem maar even) veel meer impact op mij heeft gehad dan het verhaal van Part 2, mede omdat ik mij niet kon identificeren met Abby en mij daardoor meer een toeschouwer voelde. Niet dat het een slechte game is, verre van zelfs, maar ik was gewoon minder betrokken bij het avontuur.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 okt 2020, 12:55

De qualia maken wat los :)

Thanks marxkemp, waar mogelijk zal ik wat meer van dit soort onderwerpen langs laten komen. Het past ook wel bij hoe ik over games wil vertellen: niet zozeer uitleggen wat het is en wat je allemaal kan, maar wat het voor je betekent. Omdat mijn werk zo nauw met het medium verbonden is wekt het dit soort discussies wel in de hand.

Kunstschilder1987: ah, depressie is wel een heel erg goed voorbeeld inderdaad. Ik werk toevallig met een student (ik noem het werken met, i.p.v. begeleiden) die haar angsten voelwaar / beleefbaar wil maken in de vorm van een gameplay prototype (die wordt dan helemaal vanuit de qualia ontworpen, ze is ook geinspireerd door de archietypen van Carl Jung). Ik ben heel benieuwd hoe krachtig het leren vanuit ondergaan en 'handelen' met dit soort interacties en beelden is, ten opzichte van bijvoorbeeld een rationele beschrijving van angsten.

Fing3r: dat is inderdaad ook nog een interessant onderwerp, identificatie of projectie op een avatar. Ongetwijfeld heeft dat er zeer nauw mee te maken. Ik bemerkte toen ik gisterenavond nog een stukje Fire Emblem speelde de afstand tussen mijn belevingswereld en de game-realiteit ineens heel groot werd toen ik een (romantische) partner uit moest kiezen. Tijdelijk verbrak het alle lijntjes en geloofwaardigheid hierdoor.
Ok Impala!

12 okt 2020, 09:19

Ik vond dit persoonlijk ook een erg leuke aflevering vanwege de diepgang op het gebied van game design. :thumbup: :smile:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2020, 17:34

BB Bulletin - 16-10-2020

Onderwerpen:
  • Super Robot Wars T
  • Rogue Company en The Last of Us 2
  • PlayStation 5 gebruikersinterface

Van robots, naar manga en via ketchup en mayonaise weer terug naar de robots van Super Robot Wars T. Dat is het begin van Button Bashers Bulletin van deze week. Waarom Niels meer dan een standaard bedrag aan deze game heeft uitgegeven hoor je uitgebreid besproken worden. Net als de reden dat Mike begon aan een gratis 4vs4 shooter en langzaam steeds meer tegenstand begint te bieden tegen The Last of Us 2. Tot slot heeft Sony de gebruikerservaring laten zien van de PlayStation 5.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 okt 2020, 09:43

The Last of Us 2 klikt bij jou blijkbaar echt niet? Het goede nieuws is wel dat de settings nog veranderen. Natuurlijk wel nog steeds met klim op. Maar je komt nog op compleet andere plekken. Voor mij werkt het kwa setting juist andersom. De originaliteit druipt er van af. In een ander game zou een wereld als deze continue hergebruikt worden en kom je steeds op dezelfde plekken. Nu voelt het alsof je slechts een deel ziet (zoals het ook echt zou zijn wanneer je door een stad trekt). Er zijn straten uitgewerkt waar ik volgens mij niet eens geweest ben. En straten die in zoveel detail zijn uitgewerkt (maanden werkt) waar je in 1 minuut maar 1 keer doorheen loopt. Dat is wel echt bizar voor een video game.

En vooral ook de controversiële keuzes dragen bij aan de originaliteit en het niet in herhaling vallen van video games. Maar misschien moet je nog net even wat verder zijn. Want ik vond het ook doorbijten in het begin. Met name ook de combat. Alhoewel ik laat ontdekte dat je ook daar ook voor kunt kiezen. En dat maakt de herhaling minder. Om even helemaal geen wapens te gebruiken maar vijanden tegen elkaar op te zetten met alleen maar geluid. En stealth op zich is een keertje goed gedaan in een naugthy dog game. Want ze proberen het allemaal maar voor het eerst werkt het. Of gewoon weg rennen en het daarbij laten. Want ook dat werkt goed. Tenminste ik voelde die adrenaline wel echt. Toen ik klaar was was ik echt juist verrast met hoe origineel dit deel was. In denk dat deze zelfs hoor in mijn top 10 van het jaar zijn eindigen. Juist omdat originaliteit een hoge wegingsfactor is voor mijzelf.

Even wat tegengeluid voor The Last of Us 2 ;) Want ik geloof dat ook juist de die hard Last Of Us/Uncharted fans geen fan zijn. Wat ik omdraai en juist een goed teken voor mij vind.
arjen1981

17 okt 2020, 14:51

arjen1981 schreef:
17 okt 2020, 09:43
The Last of Us 2 klikt bij jou blijkbaar echt niet? Het goede nieuws is wel dat de settings nog veranderen. Natuurlijk wel nog steeds met klim op. Maar je komt nog op compleet andere plekken. Voor mij werkt het kwa setting juist andersom. De originaliteit druipt er van af. In een ander game zou een wereld als deze continue hergebruikt worden en kom je steeds op dezelfde plekken. Nu voelt het alsof je slechts een deel ziet (zoals het ook echt zou zijn wanneer je door een stad trekt). Er zijn straten uitgewerkt waar ik volgens mij niet eens geweest ben. En straten die in zoveel detail zijn uitgewerkt (maanden werkt) waar je in 1 minuut maar 1 keer doorheen loopt. Dat is wel echt bizar voor een video game.

En vooral ook de controversiële keuzes dragen bij aan de originaliteit en het niet in herhaling vallen van video games. Maar misschien moet je nog net even wat verder zijn. Want ik vond het ook doorbijten in het begin. Met name ook de combat. Alhoewel ik laat ontdekte dat je ook daar ook voor kunt kiezen. En dat maakt de herhaling minder. Om even helemaal geen wapens te gebruiken maar vijanden tegen elkaar op te zetten met alleen maar geluid. En stealth op zich is een keertje goed gedaan in een naugthy dog game. Want ze proberen het allemaal maar voor het eerst werkt het. Of gewoon weg rennen en het daarbij laten. Want ook dat werkt goed. Tenminste ik voelde die adrenaline wel echt. Toen ik klaar was was ik echt juist verrast met hoe origineel dit deel was. In denk dat deze zelfs hoor in mijn top 10 van het jaar zijn eindigen. Juist omdat originaliteit een hoge wegingsfactor is voor mijzelf.

Even wat tegengeluid voor The Last of Us 2 ;) Want ik geloof dat ook juist de die hard Last Of Us/Uncharted fans geen fan zijn. Wat ik omdraai en juist een goed teken voor mij vind.
Pas net de aflevering er voor gehoord. Dat klonk een stuk positiever Mike. Ben benieuwd wat je straks uiteindelijk gaat vinden van de wisseling tussen de personages?

Erg interessant onderwerp ook over het ontwerpen vanuit ervaring Niels.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 okt 2020, 20:10

arjen1981 schreef:
17 okt 2020, 14:51
Pas net de aflevering er voor gehoord. Dat klonk een stuk positiever Mike. Ben benieuwd wat je straks uiteindelijk gaat vinden van de wisseling tussen de personages?

Erg interessant onderwerp ook over het ontwerpen vanuit ervaring Niels.
Ik vrees dat ik dat nog net iets minder ga vinden, want dat andere personage vind ik (tot nu toe) een natte :poop:
Afbeelding
arjen1981

18 okt 2020, 12:08

Herkenbaar :wink:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 okt 2020, 01:06

BB Bulletin - 24-10-2020

Onderwerpen:
  • Luigi's Mansion 3
  • Blair Witch
  • Ubisoft cross-play en cross-progression multiplatform games
  • PS5 koeling
  • Fire Emblem 1 naar Switch
  • Reclame in NBA 2k21

Halloween staat voor de deur en daarom bezocht Niels een spookhotel in Luigis Mansion 3 en raakte Michael de weg kwijt in Blair Witch. In het nieuws van deze week melden we dat Ubisoft heeft aangekondigd om multiplatform games cross-play en cross-progression te maken, Playstation 5 koeling kan via firmware updates aangepast worden, meer graphics / performance settings in games, Luigi is speelbaar in Super Mario Bros 35, de oorspronkelijke Fire Emblem komt in 8-bit vorm naar Switch en NBA 2k21 laat gamers een in-game advertisement niet overslaan.

Externe links:
    Link direct naar MP3
    Spotify
    SoundCloud
    iTunes
TheDarkWanderer

24 okt 2020, 19:43

:smile: Toffe aflevering weer heren! Moest ook hardop lachen bij de intro
I sense a soul in search of answers...
Speelt momenteel:
The Legend of Zelda: Link's Awakening (NS)
Mario Kart 7 (3DS)
Call of Duty WWII (PS4)
Ok Impala!

26 okt 2020, 12:22

Ik heb ook weer genoten van de aflevering en ben nieuwsgierig geworden naar Luigi's Mansion 3! :smile:
Fing3r

26 okt 2020, 12:32

Leuke aflevering weer, ik kijk ook al uit naar de ervaringen met de nieuwe consoles die hier vast ook uigebreid besproken gaan worden :evil2:
Afbeelding
arjen1981

26 okt 2020, 16:11

Luigi's Mansion 3 ga ik naar opzoek. Ik ben ook wel benieuwd naar de multiplayer eigenlijk.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 okt 2020, 17:58

Thanks iedereen! We hebben het er van de week overgehad dat er binnenkort ook weer een nieuwe Button Bashers aankomt, dus weer langere podcasts.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 okt 2020, 18:09

Dank @TheDarkWanderer

Zeker de moeite waard @arjen1981 en @Ok Impala

Eerst maar eens een lange aflevering over de oude consoles @Fing3r

En: hell yeah @Dynamike

Terug naar “Afleveringen en discussie”