PC Engine RGB mod - gele gloed in beeld

Modding, reparatie en randapparatuur
Galious
Moderator
Moderator

PC Engine RGB mod - gele gloed in beeld

09 jun 2020, 14:33

Ik heb een PC Engine CoreGrafx met RGB-mod. Het beeld was eerst perfect, maar nu heb ik met de RGB aansluiting een soort gele gloed in het beeld. Als ik de Scart aansluiting gebruik, zijn de kleuren wel normaal. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
nmkl pjkl ftmch
unstablewarpfield

Re: PC Engine RGB mod - gele gloed in beeld

09 jun 2020, 23:24

Bedoel je als je de AV aansluiting gebruikt dat het beeld dan wel normaal is? Want ik neem aan dat je via de rgb uitgang (zal wel een din of mini din zijn die geinstalleerd is?) een scart kabel gebruikt toch? Wat voor kabel gebruik je? Iets gekochts? Als je de kabel regelmatig omplugt kan er iets los zitten in een connector.
Ik ga uit van een losse connectie of een kapot onderdeel in de mod/kabel. Sowieso eerst de kabel checken. Wordt het beeld beter als je de label van positie verandert (wiebelt)? Heb je de gele gloed ook op een andere tv? Dat soort dingen even checken...
"I cannae change the laws of physics, captain!"
Galious
Moderator
Moderator

Re: PC Engine RGB mod - gele gloed in beeld

14 jun 2020, 17:28

Thanks voor de reply. Als ik de AV aansluiting op de tv gebruik, is het beeld wel normaal, ja. Ik gebruik via de RGB uitgang van de console een scart kabel. Ik ben absoluut niet technisch, maar voor de mod is volgens een andere aansluiting geinstalleerd dan een din of minidin, ik heb alleen geen idee hoe dit heet. Ik zal daar anders een fotootje van plaatsen.
Ik heb het in elk geval even op een andere tv geprobeerd, maar ook daar heb ik die gele gloed. En het beeld wordt niet beter als ik de kabel van positie verander.
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Tech”