Custom Gamecube

Modding, reparatie en randapparatuur
Bakuku

Custom Gamecube

22 apr 2020, 12:41

Beste leden,

Een nieuwe Gamecube is klaar om voorgesteld te worden.

Wat zit er allemaal in:

-Wasp Fusion modchip (lees games van sd-kaart)
-GCdual video (480p mode over mini hdmi + analoge video opties zoals component, RGB, etc...)
-Full disc games ondersteuning (waarbij wasp fusion, gcloader normaal de dvd drive vervangen is mijn opstelling dat de Wasp in passthrough modus zit, games vanaf SD-kaart en discs beide mogelijk)
-Bluetooth bediende LED’s (app op phone laat toe patronen en kleur te wijzigen van de LED’s)

-Leuke Digital-Camo patroon op controller en console.

Enjoy!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bakuku op 22 apr 2020, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Cannoli 79

Re: Custom Gamecube

22 apr 2020, 12:56

Zo dat ziet er er erg cool uit man !
Die verliching vd controllerports is ook een nice touch.
Dat ie discs en sd doet is ook wel fijn. Vind sd kaart mods voor consoles heel tof maar erg jammer als daarmee de drive komt te vervallen. :thumbup1:
Fing3r

22 apr 2020, 13:18

Wow! Die ziet er echt helemaal te gek uit!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 apr 2020, 13:51

oah supergaaf! ik heb zelf vaak gitaren gebouwd, en dus ook beschilderd. Ik heb er vaak over gedacht om eens de shell van een console met een swirl op te leuken:

Je dompelt dan het te beschilderen object in een bad met water waar verschillende 'verfvlekken' bovenop drijven die er dan redelijk willekeurig overheen vallen.

Maar dan zie ik jouw resultaat en is dit waarschijnlijk een stuk gaver.

Vraagje, verkoop je ook zulke gamecubes? heb misschien wel interesse in een model die games vanaf de sd kaart leest én op HDMI zn aansluiting weet te vinden :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Bakuku

22 apr 2020, 14:08

Don Cannoli 79 schreef:
Dat ie discs en sd doet is ook wel fijn. Vind sd kaart mods voor consoles heel tof maar erg jammer als daarmee de drive komt te vervallen. :thumbup1:
Aan de fan zitten er ook en de powerled zit ook mee in de kring. Met je phone fijne aan te passen over bluetooth.
De reden ook waarom ik de Wiikey/Wasp Fusion modchip gebruik. Deze laten toe zowel van SD kaart te spelen (dedicated SD kaart slot, geen sdgecko of dergelijke) en de dvd drive functioneel te houden (die de modchip tevens regiovrij maakt!).
Kunstschilder1987 schreef:
22 apr 2020, 13:51
oah supergaaf! ik heb zelf vaak gitaren gebouwd, en dus ook beschilderd. Ik heb er vaak over gedacht om eens de shell van een console met een swirl op te leuken:

Maar dan zie ik jouw resultaat en is dit waarschijnlijk een stuk gaver.

Vraagje, verkoop je ook zulke gamecubes? heb misschien wel interesse in een model die games vanaf de sd kaart leest én op HDMI zn aansluiting weet te vinden :)
Hydro dipping, ja ken ik. Gebruik de techniek zelf niet. Dit is gedaan met stencils die laag per laag zijn aangebracht tussen de verflagen in en dan verwijderd.

Om te antwoorden op je vraag:
Ja, ik verkoop regelmatig modded Cubes maar ga ook direct erbij vermelden dat ze niet goedkoop zijn. De individuele mods die hier in verwerkt zijn zijn op hun zelf al prijzig (bvb. Wasp Fusion Modchip vind je tegenwoordig niet meer en als ze verschijnen kosten ze al rap over €140). Neem daar dan de console, controller, video mod, Bluetooth controller, ... nog allemaal bij en het loopt snel op naar +500euro. Daarom zet ik ze vaak op eBay. Noord-Amerikanen zijn rapper bereid dit soort bedragen neer te leggen ten opzichte van wij Europeanen.

Dacht dit er toch maar even bij te vermelden.
Ribbelchips

22 apr 2020, 14:39

Super gaaf. Volgens mij zag ik deze afgelopen week ook voorbij komen op een NGC enthousiasts FB pagina, kan dat kloppen? Ziet er prachtig uit!
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 apr 2020, 14:44

Das wel fair dat je dat erbij zet, momenteel emuleer ik ze via de pc en dat werkt ook prima voor mij. Hoewel het voor mij die investering niet waard is, klinkt t wél als een redelijk bedrag hoe je t bij elkaar optelt.

Hoe dan ook supergaaf om zo te zien. Thanks for sharing!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Don Cannoli 79

22 apr 2020, 18:01

Bakuku schreef:
22 apr 2020, 14:08
Don Cannoli 79 schreef:
Aan de fan zitten er ook en de powerled zit ook mee in de kring. Met je phone fijne aan te passen over bluetooth.
De reden ook waarom ik de Wiikey/Wasp Fusion modchip gebruik. Deze laten toe zowel van SD kaart te spelen (dedicated SD kaart slot, geen sdgecko of dergelijke) en de dvd drive functioneel te houden (die de modchip tevens regiovrij maakt!).
Het ziet er allemaal ook supernetjes uit als ik zo de foto's bekijk. Dit moet toch aardig in de buurt komen van een Ultimate GameCube.
En een prijs boven €500,- lijkt me ook dan ook wel te rechtvaardigen gezien de arbeid en de mods die er in zitten.
En ja Amerikanen lijken idd sneller bereid dieper in de buidel te tasten voor zulk soort spul.

In ieder geval vind ik consolemods altijd erg interessant en leuk om te zien en deze is zeker erg geslaagd :thumbup1:

Terug naar “Tech”