Nintendo Switch Adapter maakt piepend geluid

Modding, reparatie en randapparatuur
Ok Impala!

Nintendo Switch Adapter maakt piepend geluid

30 mar 2020, 08:36

Een paar dagen geleden heb ik via een webwinkel een 2e hands Nintendo Switch dock gekocht inclusief adapter en HDMI kabel. Nu maakt de adapter een piepend geluid als hij ingeplugd is. Op internet is daar allerlei informatie over te vinden, en het lijkt niet veel kwaad te kunnen.
De webwinkel kan de adapter helaas niet omruilen omdat ze er geen op voorraad hebben, die dingen zijn vrijwel nergens verkrijgbaar. Ze hebben aangeboden om de hele dock terug te nemen en het geld terug te storen. Maar dat wil ik liever niet, want een losse dock is ook vrijwel nergens betaalbaar te vinden. Dus mocht het zo zijn dat ik deze adapter gewoon veilig kan gebruiken, dan kies ik er liever voor om 'm te houden.

Voor de zekerheid wil ik hier toch even checken, is dit een teken dat de adapter in korte tijd ermee op gaat houden en is dit brandgevaarlijk?
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

Re: Nintendo Switch Adapter maakt piepend geluid

30 mar 2020, 10:15

Waarschijnlijk gewoon Coil Noise:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electroma ... _vibration

Of een is het die muis van Anomal Crossing?

Het kan niet veel kwaad. Maar het is wel storend natuurlijk. Ik zou er gewoon mee terug gaan en je moet het kunnen fixen. Maar die adapters zullen zich wel niet gemakkelijk open laten maken Nintendo kennende.
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

Re: Nintendo Switch Adapter maakt piepend geluid

08 apr 2020, 23:43

Geld terugvragen en Gewoon zelf rechtstreeks een nieuwe bestellen bij de Nintendo service afdeling. Die hebben ze meestal wel op voorraad.

Terug naar “Tech”