Pandora's box: Hoeveel muntproeven?

Modding, reparatie en randapparatuur
Duke Nukem

Pandora's box: Hoeveel muntproeven?

03 mar 2020, 09:56

Hallo Allemaal,

Graag wil ik zelf een arcadekast gaan maken. Pandora's Box 6 heeft twee input signalen in de Jammaharnas voor de coin switches.
Nu snap ik dat Pandora's Box vaak ingebouwd wordt in een bestaande kast. Hier zitten misschien al twee muntproeven in, maar als je vanuit het niets een kast op bouwt, kun je dan beter voor één of twee muntproeven kiezen?
Volgens mij telt Pandora's Box beide coin switches gewoon bij elkaar op en gaat hij uit van een totaal aantal credits en is een tweede muntproef overbodig of zijn er ook games waar je wel echt twee muntproeven voor nodig hebt? Graag hoor ik jullie ervaring!

It’s time to kick ass and chew bubble gum...and I’m all outta gum.

Duke
Duke Nukem

Re: Pandora's box: Hoeveel muntproeven?

04 mar 2020, 17:00

"Volgens mij telt Pandora's Box beide coin switches gewoon bij elkaar op en gaat hij uit van een totaal aantal credits en is een tweede muntproef overbodig"
Het schijnt inderdaad zo te werken. Mijn vraag is beantwoord!
Kunstschilder1987
Contacteer:

04 mar 2020, 20:06

Duke Nukem schreef:
04 mar 2020, 17:00
"Volgens mij telt Pandora's Box beide coin switches gewoon bij elkaar op en gaat hij uit van een totaal aantal credits en is een tweede muntproef overbodig"
Het schijnt inderdaad zo te werken. Mijn vraag is beantwoord!
ik heb zelf alleen een piCade gebouwd met 12 inch schermpje. dat ging redelijk soepel maar dan heb je natuurlijk ook een soort 'bouwpakketje'. ik gebruik m na 2 jaartjes nog regelmatig, het zijn leuke dingen pie/Pandora arcadekastjes. Ik zie nu pas je vraag maar had je er dus ook niet mee kunnen helpen, fijn dat het opgelost is :)

vraagje, waarom zou je voor die oplossing gaan van Pandora en niet voor de pie? als ik het goed begreep kun je namelijk aan de Pandora niet zelf games toevoegen... of mis ik iets? in ieder geval wel nieuwsgierig hoe je project gaat lukken, het is voor mij een van de leukere electro projecten van de laatste jaren geweest!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Duke Nukem

05 mar 2020, 09:56

Je kunt tegenwoordig wel zelf games toevoegen, maar je bent beperkter dan met Retropie. De USB drive moeten ze tegenwoordig zelfs leeg meeleveren.

USB is het makkelijkste. De signalen verzamelen op een printplaatje en de USB kan zo in de Rasberrypie. Dat is qua bedrading ook een stuk makkelijker. Er zijn omvormers zodat ik mijn Jamma aansluiting ook kan omzetten naar een USB signaal, zodat ik alsnog een Rasberrypie kan aansluiten. Ik heb ook een Retropie liggen, dus dit wil ik dan zeker ook gaan doen.

Vanwege de inbouwmaat pas ik geen CRT toe. Op dit feit na wil ik voor de rest "onder de motorkap" wel dicht bij een orginele arcadekast blijven qua componenten, daarom wil ik met Jamma werken. Ondanks dat het niet de makkelijkste weg is, vind het erg interessant om uit te zoeken hoe dit allemaal precies werkt. Er komt ook een coin deur in. Het wordt een normaal hoog model, dus geen bartop.

This is why i have games named after me!

Duke

Terug naar “Tech”