Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

Modding, reparatie en randapparatuur
segatarian

Re: Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

25 feb 2019, 10:57

niks is uit te sluiten. ook dat het aan je rom zou kunnen liggen niet.

ik ben het ook tegen gekomen dat ze wel het beginscherm laten zien, maar niet doorlaad.
bij mij was dat spel toch regio blocked. welke titel het was weet ik even niet meer.
Cobb

01 mar 2019, 21:15

Nieuw hier! Kijk er naar uit om mij meer in te lezen in deze hobby.
Inmiddels 3 defecte NES kunnen repareren (simpel connector beetje schoonmaken en terug buigen) dus dat gaat goed.

Maar nu wil ik graag nog 4 controllers opknappen met nieuw conductive pads. De pads van Aliexpress voelen niet geweldig aan, waar halen jullie fijne en goede pads?
VASH SAN

02 mar 2019, 19:49

segatarian schreef:niks is uit te sluiten. ook dat het aan je rom zou kunnen liggen niet.

ik ben het ook tegen gekomen dat ze wel het beginscherm laten zien, maar niet doorlaad.
bij mij was dat spel toch regio blocked. welke titel het was weet ik even niet meer.
Ik heb hem aan de praat gekregen, het was toch een regiolock ding. Na de juiste combinaties op de game genie draait hij gewoon.
Jeroen

02 mar 2019, 20:49

Cobb schreef:Nieuw hier! Kijk er naar uit om mij meer in te lezen in deze hobby.
Inmiddels 3 defecte NES kunnen repareren (simpel connector beetje schoonmaken en terug buigen) dus dat gaat goed.

Maar nu wil ik graag nog 4 controllers opknappen met nieuw conductive pads. De pads van Aliexpress voelen niet geweldig aan, waar halen jullie fijne en goede pads?
Hier koop je geheel nieuwe controllers: https://www.nedgame.nl/nintendo--nes-/n ... 602043961/
Echter vond ik, dat van 4 die ik nieuw kocht, de in- en uitgaande “vrije slag” veel te kort is.
Dus niet echt het solide gevoel van een knop indrukken.
Ik vergelijk het indrukken dan met dat het echt een mechanische klik moet maken en de “vrije slag” die de controllers hebben van de NES Classic mini.

Toen moest ik dus een goede vervanging hebben, ookal beweerde Nedgame dat ze nieuw waren en ze dat qua uiterlijk ook zijn...nieuwer worden ze niet...maarjah...ik wilde het beter hebben qua bediening.
Ik ben pas tevreden als ik weet dat ik zelf een nieuwe set heb gemonteerd en getest.
Dat loste ik op met deze conductieve pads: https://www.onlinekabelshop.nl/silicone ... controller.

Nu moet ik erbij zeggen dat dat knoppen verhaal aan mijzelf ligt, maar als ik iets koop in nieuwstaat moet het ook zo werken :wink:
Cobb

03 mar 2019, 09:54

@Jeroen, dus Nedgame verkocht nieuw uitziende controllers maar met defecte silliconen pads?
Bedankt voor de link van de pads, ik zal er over een tijdje een paar bestellen en ze vergelijken met die van Aliexpress.
Jeroen

03 mar 2019, 11:01

Cobb schreef:@Jeroen, dus Nedgame verkocht nieuw uitziende controllers maar met defecte silliconen pads?
Bedankt voor de link van de pads, ik zal er over een tijdje een paar bestellen en ze vergelijken met die van Aliexpress.
Nou, ik denk dat ze wel degelijk gloed nieuw zijn.
Nergens bij de 4 bestelde controllers was er ook maar een minuscuul krasje of verkleuring te bekennen.
Ze zijn alleen zonder originele verpakking te koop via Nedgame.
Hoe dat dan zit en waar ze vandaag gehaald zijn; geen idee.

En over over de pads; ze werkte gewoon.
Ik heb het ook open genaakt, het materiaal gecontroleerd op fouten e.d., maar het was gewoon nieuw!
Alleen kan er door gebruik van ander materiaal en/of de maattollerantie die net wat anders is, een hele andere game ervaring ontstaan.
Er zullen genoeg mensen zijn, die het nooit was opgevallen.
Het is puur wat je gewend bent en wat dus je uitgangspunt is.

Zou ik er weer nieuwe controllers kopen?
Ja, absoluut...maar ik zal ze ten alle tijden controleren op de “feeling” van de knoppen.

Belangrijk om te melden; de pads zijn van coretek.
Bol.com verkoopt ze ook, maar voor 2.5x de prijs die ik betaalde.

De knoppen voor “select en start” heb ik niet omgezet, want die waten goed en niks van de aftermarket lijkt op het origineel...

Maak iig de printplaat even schoon m.b.t. de contactpunten.
Dit doe je het beste met een wattenstaafje en alcohol en neem je erna af met een droge schone doek.
Het is schoon als het wattenstaafje niet meer zwart wordt, maar dat lijkt mij wel duidelijk!
Dit kan ook met een schoon t-shirt, zolang het maar geen vezels achter laat.
En oh; wasverzachter laat ongezien een laagje achter op kleding wat “vettig” kan overkomen.
Maak nooit iets droog met kleding wat gewassen is met wasverzachter :wink:
segatarian

03 mar 2019, 13:42

VASH SAN schreef:
segatarian schreef:niks is uit te sluiten. ook dat het aan je rom zou kunnen liggen niet.

Ik heb hem aan de praat gekregen, het was toch een regiolock ding. Na de juiste combinaties op de game genie draait hij gewoon.
helemaal top.
Gamesphere
Winnaar Pokémon Battle
Winnaar Pokémon Battle

03 mar 2019, 13:57

Heeft iemand een goed adresje waar ze vervangende gamecubepookjes verkopen voor de standaard gamecubecontrollers? Veel van de pookjes op mijn controllers zijn oud, vies en versleten, dus ik zou ze graag vernieuwen. Het gaat dan puur om het pookje zelf, niet het mechanisme eronder.
Fing3r

04 mar 2019, 13:47

Dit is een setje voor weinig geld. Heb hier echter geen ervaring mee dus of het een beetje goede kwaliteit is weet ik niet.
Afbeelding
removeduser
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

04 mar 2019, 14:18

Fing3r schreef:Dit is een setje voor weinig geld. Heb hier echter geen ervaring mee dus of het een beetje goede kwaliteit is weet ik niet.
9 euro + 4 euro shipping, weinig geld zegt 'ie

https://www.ebay.nl/itm/3-Pairs-Replace ... :rk:2:pf:0

3 setjes voor 1,55 gratis shipping. Anders even verder kijken op eBay. Die kutsites uit NL kopen waarschijnlijk in bulk via eBay, dus waarschijnlijk zijn het ook nog dezelfde.
Fing3r

06 mar 2019, 18:07

SuperFruitig schreef:
Fing3r schreef:Dit is een setje voor weinig geld. Heb hier echter geen ervaring mee dus of het een beetje goede kwaliteit is weet ik niet.
9 euro + 4 euro shipping, weinig geld zegt 'ie

https://www.ebay.nl/itm/3-Pairs-Replace ... :rk:2:pf:0

3 setjes voor 1,55 gratis shipping. Anders even verder kijken op eBay. Die kutsites uit NL kopen waarschijnlijk in bulk via eBay, dus waarschijnlijk zijn het ook nog dezelfde.
Sorry hoor, ik had inderdaad niet echt ver gezocht. Het kan natuurlijk ook altijd nog een verschil in kwaliteit zijn, maar dan moet je dat eerst even proberen :biggrin:
Afbeelding
Gamesphere
Winnaar Pokémon Battle
Winnaar Pokémon Battle

06 mar 2019, 19:09

Thanks, ga er maar eens een paar bestellen!
OldSchool
Contacteer:

09 mar 2019, 10:55

Ik heb weer een laptop aangeschaft! Dit keer een iets nieuwere Toshiba Satellite 1640, met TFT scherm. Het is een AMD6, bedoeld om de nieuwere cd-ROM games te kunnen spelen.

En dat is precies waar het probleem om de hoek komt kijken: de cd-rom werkt nier. Bij het opstarten geeft het systeem al aan dat hij de cd-rom niet kan vinden. Kijk ik bij de instellingen, dan geeft hij het oude bekende gele logo aan met het uitroepteken. De cd-ROM lijkt geen stroom te hebben, als ik hem wil openen reageert hij niet.

Nu wilde ik de laptop open maken om te kijken of het wellicht iets simpels is als een los kabeltje. Maar ik vind het al een opgave te ontdekken hoe ik dat ding open maak zonder te slopen...

Iemand tips?
OldSchool
Contacteer:

09 mar 2019, 10:57

Ik zag bij de action een USB externe cd-ROM speler voor 15 euro. Het systeem heeft een USB poort, zou een oplossing kunnen zijn, vraag me alleen af of dit werkt op een ouder systeem. Het draait Windows 98 en Windows 2000 (dual boot).

Tips are welcome!
toejam

21 mar 2019, 17:27

Ik ben er zojuist achter gekomen dat de PSP 3004 in tegenstelling tot de PSP GO wel een laag plastic boven het daadwerkelijke scherm heeft zitten. Nou heeft het scherm zelf een dode pixellijn dus die ga ik vervangen, maar weet iemand hoe dat extra laagje genoemd wordt? Als ik voor de Gameboy op 'gameboy screen' zoek vind ik op Ali 1001 van dat soort glaasjes, maar voor de PSP vind ik daadwerkelijk alleen schermpjes en die heb ik dus al.

Ik zie wel dat ze bij de losse behuizingen meegeleverd worden, dus misschien kunnen ze niet vervangen worden? Als iemand mij dat kan bevestigen weet ik ook genoeg.
Yo, homeboy gimme five!
Swey

21 mar 2019, 21:32

toejam schreef:Ik ben er zojuist achter gekomen dat de PSP 3004 in tegenstelling tot de PSP GO wel een laag plastic boven het daadwerkelijke scherm heeft zitten. Nou heeft het scherm zelf een dode pixellijn dus die ga ik vervangen, maar weet iemand hoe dat extra laagje genoemd wordt? Als ik voor de Gameboy op 'gameboy screen' zoek vind ik op Ali 1001 van dat soort glaasjes, maar voor de PSP vind ik daadwerkelijk alleen schermpjes en die heb ik dus al.

Ik zie wel dat ze bij de losse behuizingen meegeleverd worden, dus misschien kunnen ze niet vervangen worden? Als iemand mij dat kan bevestigen weet ik ook genoeg.
Ik heb evt een psp 3000 als donor beschikbaar, hij heeft problemen met de UMD door maar werkt verder prima, dus gebruik ik hem eigenlijk niet. Is dat misschien een oplossing voor je?
toejam

22 mar 2019, 08:28

Swey schreef:
toejam schreef:Ik ben er zojuist achter gekomen dat de PSP 3004 in tegenstelling tot de PSP GO wel een laag plastic boven het daadwerkelijke scherm heeft zitten. Nou heeft het scherm zelf een dode pixellijn dus die ga ik vervangen, maar weet iemand hoe dat extra laagje genoemd wordt? Als ik voor de Gameboy op 'gameboy screen' zoek vind ik op Ali 1001 van dat soort glaasjes, maar voor de PSP vind ik daadwerkelijk alleen schermpjes en die heb ik dus al.

Ik heb evt een psp 3000 als donor beschikbaar, hij heeft problemen met de UMD door maar werkt verder prima, dus gebruik ik hem eigenlijk niet. Is dat misschien een oplossing voor je?
Bedankt voor het aanbod, maar het voelt nogal als overkill om een complete PSP te offeren voor een stukje plakplastic :)

Voor de goede orde, ik heb het over dit ingeplakte hard plastic laagje in het midden.

Afbeelding
Yo, homeboy gimme five!
Swey

22 mar 2019, 09:19

Leek mij ook, maar wilde het in ieder geval aangeboden hebben. On that note, is er iemand bekend met UMD lezer/door problemen van de PSP? Wil het evt dan toch laten repareren.
toejam

22 mar 2019, 13:37

Ja, ik ben wel bekend met die problemen. Soms is het niet ingewikkelder dan dat de lens vies is, net als bij een gewone playstation. Als dat niet werkt kun je voor een euro of 7 een vervangende kopen op bijvoorbeeld Ali. Ik heb er 1 op die manier vervangen en die deed het prima.
Yo, homeboy gimme five!
Jeroen

16 apr 2019, 23:46

Onder het nom van let’s fix it together: https://www.unilad.co.uk/gaming/how-not ... eed-unity/
segatarian

17 apr 2019, 16:56

ja heftig, maar aan geld hebben ze geen gebrek meer denk ik
Jeroen

23 apr 2019, 22:58

Nee, maar ik vind de schenkingen NOGAL apart, daar het ook vanuit die gulle gevers aan andere doelen (deels) had kunnen worden besteed.

Ik zeg “Een kloddertje gebouw claimen hier en een PR kloddertje daar”.
Fing3r

24 apr 2019, 00:03

Maar hoeveel geld gaat er wel niet naar goede doelen waar niks nuttigs mee wordt gedaan. Haïti bijvoorbeeld waarvan men zo goed als geen idee heeft waar al het geld zoal aan besteedt is of Afrika waar miljarden naar toe zijn gegaan maar waar nauwelijks vooruitgang is geboekt. Ik denk zelf dat vooral de kleine zelfstandige goede doelen meer bereiken met maar weinig geld dan de grote organisaties met bakken geld.

Ik geef zelf niks aan grote goede doelen, maar steun geregeld de wat kleinere initiatieven voor het bouwen van een school of waterput of wat lokale doelen zoals deze waarvan ik ook terug zie dat het geld goed besteed is.
Afbeelding
segatarian

24 apr 2019, 10:31

Ik irriteer me vooral aan de reclame van grote doelen. Geef je een keer een tientje aan bv. Stop aids now. Krijg je vervolgens 20 jaar elke maand een enveloppe met kaartjes en pennen in de bus, met de vraag om meer geld.
Dude je hebt m'n bijdrage 100x verspeeld aan brieven naar alleen al mijn adres :p

@finger ja helaas gaat er veel verloren.
Maar de kerk heeft fors meer geld opgebracht dan een Ebola uitbraak volgens mij
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

24 apr 2019, 22:33

Ik heb weer een zeldzaamheidje voor mij: een licensed NES game die niet werkt.
Ik had dat al met een dubbele Tetris-cart. Nu gaat het over Adventure Island 3, toch vervelender.

Niets geks aan te zien ook (net als bij die Tetris trouwens). Alles schoongemaakt zoals gebruikelijk maar de game doet niets, alleen een blauw scherm. De NES knippert niet dus herkent wel dat er een cartridge in het systeem zit. De NES zelf is het probleem ook niet, alle andere games werken hier gewoon op.

Iemand een idee?

Terug naar “Tech”