Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

Modding, reparatie en randapparatuur
unstablewarpfield

Re: Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

09 jul 2020, 19:42

Top! Fijn dat het gelukt is! :-D
"I cannae change the laws of physics, captain!"
OldSchool
Contacteer:

01 okt 2020, 20:26

Ik heb een Atari Lynx cartridge die ik niet aan de praat krijg. Ik heb hem met alcohol schoongemaakt maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik kreeg bijna nog een paniek aanval (zie bijbehorend topic elders op dit forum): model II gaf aan insert game, model I deed... NIKS! Blijkt dat dat model niet aan gaat als hij geen kan game laden. Dus alles is goed met beiden lynxen, nu de cartridge nog.

De contacten zien er niet heel zuiver meer uit, maar welke opties zijn er nog? Ik weet dat dit onderwerp vaker ter sprake komt, maar kon het even niet terug vinden. Alle tips dus wéér opnieuw welkom!
unstablewarpfield

01 okt 2020, 22:47

OldSchool schreef:Ik heb een Atari Lynx cartridge die ik niet aan de praat krijg. Ik heb hem met alcohol schoongemaakt maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik kreeg bijna nog een paniek aanval (zie bijbehorend topic elders op dit forum): model II gaf aan insert game, model I deed... NIKS! Blijkt dat dat model niet aan gaat als hij geen kan game laden. Dus alles is goed met beiden lynxen, nu de cartridge nog.

De contacten zien er niet heel zuiver meer uit, maar welke opties zijn er nog? Ik weet dat dit onderwerp vaker ter sprake komt, maar kon het even niet terug vinden. Alle tips dus wéér opnieuw welkom!
Niet zuivere contactpunten op cartridges maak ik schoon met een gum, en eventueel als het echt heftig is met een glasfiber pen. T valt te proberen... beide lynxen werken wel met andere games? Anders cart slots ook reinigen. Kan sowieso geen kwaad :-)
"I cannae change the laws of physics, captain!"
OldSchool
Contacteer:

Re: Het Grote

01 okt 2020, 23:02

unstablewarpfield schreef:
01 okt 2020, 22:47
OldSchool schreef:Ik heb een Atari Lynx cartridge die ik niet aan de praat krijg. Ik heb hem met alcohol schoongemaakt maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik kreeg bijna nog een paniek aanval (zie bijbehorend topic elders op dit forum): model II gaf aan insert game, model I deed... NIKS! Blijkt dat dat model niet aan gaat als hij geen kan game laden. Dus alles is goed met beiden lynxen, nu de cartridge nog.

Niet zuivere contactpunten op cartridges maak ik schoon met een gum, en eventueel als het echt heftig is met een glasfiber pen. T valt te proberen... beide lynxen werken wel met andere games? Anders cart slots ook reinigen. Kan sowieso geen kwaad :-)
Thanks voor de tip. De gum zal ik eens proberen.

Andere games werken wel. Maar je ziet bij de werkende game mooie goudkleurige lijntjes, die andere heeft donkere vlekjes zeg maar. Wel vaker gezien, maar niet dat het echt helemaal niet werkt.
segatarian

02 okt 2020, 14:17

vaak is het cardridge slot zelf ook vuil en geoxideerd.
ik gebruik een wattenstaafje met contact spray, maak daarmee eerst je spelletje schoon, laat een klein beetje residu na het schoonmaken zitten van de spray en stop de cardridge meer dan 10x in en uit het slot, vervolgens herhaal je dit en maak je de cardridge droog tot er niks meer afkomt. dit is manier om het slot schoon te krijgen.
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2020, 14:33

Iemand enig idee in hoe verre dit waar is?
Blaasvis
eBay gebruikersnaam: Blaasvis

11 okt 2020, 14:37

V1.0 tot v1.5 is 100% zeker in gevaar. 1.6 heeft er geen last van dacht ik.
Ik heb er al een paar gehad die kaput waren. Het is gelukkig wel te herstellen. Paar patch wires enzo ;)
Bekijk wat ik allemaal uitspook met consoles : https://www.instagram.com/blaasvis/
Je kunt me altijd lastig vallen voor aanpassingen / reparaties aan je retro consoles :)
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2020, 17:14

Blaasvis schreef:
11 okt 2020, 14:37
V1.0 tot v1.5 is 100% zeker in gevaar. 1.6 heeft er geen last van dacht ik.
Ik heb er al een paar gehad die kaput waren. Het is gelukkig wel te herstellen. Paar patch wires enzo ;)
Hey Blaasvis! Je leeft nog! Dat is in ieder geval goed om te zien 😜.

Ik zal eens kijken welke systemen ik heb. En anders dan maar die dingen verwijderen. Wel een vage oplossing zeg, alleen om 3-5 uur de kloktijd vast te kunnen houden...
Blaasvis
eBay gebruikersnaam: Blaasvis

11 okt 2020, 17:37

Jup ik leef nog! Corona heeft er voor gezorgd dat mijn werk super druk werd. En nu zal het even niet veel anders worden.....

Morgen Sleutel van mijn nieuwe huis. Game room bouwen / lab etc.... druk druk :)
Bekijk wat ik allemaal uitspook met consoles : https://www.instagram.com/blaasvis/
Je kunt me altijd lastig vallen voor aanpassingen / reparaties aan je retro consoles :)
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2020, 19:58

Blaasvis schreef:
11 okt 2020, 17:37
Jup ik leef nog! Corona heeft er voor gezorgd dat mijn werk super druk werd. En nu zal het even niet veel anders worden.....

Morgen Sleutel van mijn nieuwe huis. Game room bouwen / lab etc.... druk druk :)
Druk, maar wel mede door mooie dingen! Een game room bouwen staat hoog op mijn bucket list, dus ik lees ik je berichtje met enige jaloezie 😜.

Als dat lab functioneel is, moet je nog maar eens een seintje geven! In ieder geval veel succes met het inrichten en veel geluk ik het nieuwe huis!
Arnold

17 okt 2020, 22:31

Help!!!
Ik heb een Sega Game gear waar ik eerst een probleem had met het beeld. Hierop zijn 3 setjes vervangen op de printplaten. Die van beeld, geluid en op het moederbord. Daarna werkte alles goed. Op 1 verticale streep na. Afgelopen week stopte ik er 6 (oplaadbare) batterijen in. Resultaat was: geen beeld en een stank uit de Game gear. Weet iemand wat dit kan zijn of heb je dit ook eerder gehad? Ik hoor het graag.
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS

Terug naar “Tech”