Welkom op Button Bashers 3.12 - Patch update

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
MHZ

Re: Welkom op Button Bashers 3.0

14 dec 2019, 22:44

Goed werk mensen!

Ik heb toch gekozen voor de light edition van BB V3.0. Dat ziet er toch een mooier uit met dat oranje :-)
waiwainl
Contacteer:

14 dec 2019, 23:39

Waarom zijn de snelle links nu naar een menu gegaan? Dat maakt het juist trager, nu moet je eens een click doen op "Snelle links" en bijv. "Nieuwe berichten" klikken :confused2:

Het huidige thema is traag, niet qua laadsnelheid, maar wel hoe de opbouw gebeurd in de browser (CSS/JS). Ik zie het scherm nu opgebouwd worden in delen en als laatste komt er ook nog een soort 'waas' overheen (soort semi-transparante layer??) - niet echt vooruitgang :wink:
Ik gebruik Safari op een MacBookPro. Bij het vorige thema had ik er geen last van overigens.

Ander verbeter puntje zou nog kunnen zijn de header van het forum, het logo + de reclame banner neemt flink stuk van het scherm in, je moet altijd scrollen voor de interessante delen, i.e. het forum zelf. Vanuit UX perspectief niet nodig, je wilt graag de focus hebben op wat je forum goed maakt, de fora - niet je logo en de reclame.

Quotes zijn niet goed te onderscheiden, was ook al eerder gemeld door iemand.

Voor de rest is een nieuwe versie van BB altijd goed, bugs weg, minder hackbaar :thumbup:
MHZ schreef:
14 dec 2019, 22:44
Ik heb toch gekozen voor de light edition van BB V3.0. Dat ziet er toch een mooier uit met dat oranje :-)
Waar kun je het thema aanpassen? Het huidige thema wat ik heb is zeer slecht leesbaar (geen idee welke nu aan staat).
Bespeel de geschiedenis bij https://www.nationaalvideogamemuseum.nl in Zoetermeer.
CHRdutch

15 dec 2019, 00:31

Apenheul schreef:
14 dec 2019, 15:29
Alle feedback is welkom CHRdutch! Wat vindj je van het "light theme" als ik vragen mag? :)
Oh, ik wist niet eens dat dat kon. Het lichte thema ziet er wel prima uit. :smile:
Marth Daul

15 dec 2019, 02:05

Het oranje vind ik persoonlijk niet echt mooi maar voor de rest draait alles hier heel vlot op de MacBook met safari als browser. Goed werk gedaan !
May the Force be Cute :cool:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 dec 2019, 09:50

waiwainl schreef:
Waarom zijn de snelle links nu naar een menu gegaan? Dat maakt het juist trager, nu moet je eens een click doen op "Snelle links" en bijv. "Nieuwe berichten" klikken :confused2:
De waarom vraag is snel te beantwoorden: dat zit nu eenmaal in het thema dat we gekozen hebben :)
waiwainl schreef:
Het huidige thema is traag, niet qua laadsnelheid, maar wel hoe de opbouw gebeurd in de browser (CSS/JS). Ik zie het scherm nu opgebouwd worden in delen en als laatste komt er ook nog een soort 'waas' overheen (soort semi-transparante layer??) - niet echt vooruitgang :wink:
Ik gebruik Safari op een MacBookPro. Bij het vorige thema had ik er geen last van overigens.
Zelf hebben wij, de mensen die getest hebben, geen MacBook, dus dat kunnen we niet gezien hebben. Ik lees net hieronder dat Marth Daul geen last heeft, of het niet ziet op zijn MacBook. Werkt het wel goed met een andere browser op Mac?

Aan de snelheid gaan wij niets kunnen doen ben ik bang. Niemand van ons is ontwikkelaar/csser/scripter etc. We hebben er ook bewust voor gekozen om te gaan met wat phpBB en het thema ons default geeft. Maatwerk is cool, maar de mensen die het maken kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen, iets dat in het verleden wel eens eerder is gebeurd, en dan hang je. Dat willen we niet.
waiwainl schreef:
Ander verbeter puntje zou nog kunnen zijn de header van het forum, het logo + de reclame banner neemt flink stuk van het scherm in, je moet altijd scrollen voor de interessante delen, i.e. het forum zelf. Vanuit UX perspectief niet nodig, je wilt graag de focus hebben op wat je forum goed maakt, de fora - niet je logo en de reclame.
We gaan kijken wat we gaan/kunnen doen.

waiwainl schreef:
Waar kun je het thema aanpassen? Het huidige thema wat ik heb is zeer slecht leesbaar (geen idee welke nu aan staat).
Standaard staat het donkere aan. Op de frontpage van het forum, als je niet mobiel kijkt, zit een knop in de sidebar. Kijk je wel mobiel zit hij onderaan.

Bedankt in ieder geval voor je uitgebreide feedback.
Afbeelding
Shmupz

15 dec 2019, 12:35

Kan niet meer zien wanneer iemand wat heeft gepost.. :-( Tenzij het door iemand wordt gequote oid.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 dec 2019, 12:51

Shmupz schreef:Kan niet meer zien wanneer iemand wat heeft gepost.. :-( Tenzij het door iemand wordt gequote oid.
Klopt, zoals hierboven al aangegeven is, in de dark versie is dat niet te lezen. Daar gaan we wat aan doen.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Afbeelding
Don Cannoli 79

15 dec 2019, 13:25

Mooie update van de website en het is was ook supersnel weer online !! Heel knap gedaan :thumbup1:

Ik vind de dark theme zelf erg prettig merk ik maar ook de light theme ziet er fraai uit. Als straks alle kleine dingetjes die hier genoemd worden zijn opgelost dan is het een hele verbetering wat mij betreft. :smile:
segatarian

15 dec 2019, 14:39

ziet er prachtig uit! en ik kan weer mobiel inloggen :)
Shmupz

15 dec 2019, 15:34

@Dynamike

Dat berichtje had ik gemist, sorry! Ik zie het nu ja.
Heb nu de "light" versie aan. Die vind ik prettiger. :-)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 dec 2019, 15:39

Shmupz schreef:@Dynamike

Dat berichtje had ik gemist, sorry! Ik zie het nu ja.
Heb nu de "light" versie aan. Die vind ik prettiger. :-)
Geen probleem. Ik vind light ook prettiger :)

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Afbeelding
Slimer80

15 dec 2019, 17:37

Ziet er goed uit :thumbup:
ik gebruikt het light" thema.
Afbeelding
Sp33dFr34k

15 dec 2019, 17:39

Nice! Hoe switch ik van thema, heb al een paar minuten lopen klikken, maar ik kijk eroverheen wss?

Edit: Found it op de PC!
Afbeelding
waiwainl
Contacteer:

15 dec 2019, 21:16

Dynamike schreef:
15 dec 2019, 09:50
waiwainl schreef:
Zelf hebben wij, de mensen die getest hebben, geen MacBook, dus dat kunnen we niet gezien hebben. Ik lees net hieronder dat Marth Daul geen last heeft, of het niet ziet op zijn MacBook. Werkt het wel goed met een andere browser op Mac?

Aan de snelheid gaan wij niets kunnen doen ben ik bang. Niemand van ons is ontwikkelaar/csser/scripter etc. We hebben er ook bewust voor gekozen om te gaan met wat phpBB en het thema ons default geeft. Maatwerk is cool, maar de mensen die het maken kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen, iets dat in het verleden wel eens eerder is gebeurd, en dan hang je. Dat willen we niet.
Chrome geprobeerd, die doet het wel goed. Zal wel hickup zijn in Safari.

waiwainl schreef:
Standaard staat het donkere aan. Op de frontpage van het forum, als je niet mobiel kijkt, zit een knop in de sidebar. Kijk je wel mobiel zit hij onderaan.

Bedankt in ieder geval voor je uitgebreide feedback.
[/quote]

Thanks, done. Wit zit er helder uit.
Bespeel de geschiedenis bij https://www.nationaalvideogamemuseum.nl in Zoetermeer.
Kunstschilder1987
Contacteer:

15 dec 2019, 21:59

Eerste reactie was ik niet zo blij met 'het nieuwe forum.... enkel door het nieuwe kleurenschema (al vond ik het zeker niet vreselijk) MAAR ik heb nu pas gezien dat je zelf kunt wisselen tussen licht en donker. Het forum is er verder erg op vooruitgegaan verder in looks, ik kon zelf moeilijk wennen aan het donkere kleurenschema maar mét deze optie helemaal top en happy. goed werk mensen!

om even ook mijn feedback te geven inhoudelijk:
ik merk zelf geen verschil in laadtijden, zelf vanaf een windows 10 computer die een jaartje oud is ongeveer. Echter zeker niet eentje van de bovenklasse (geen game pc of iets dergelijks).
Browser is microsoft edge, mocht dat relevant zijn.

Complimenten hoe jullie je blijven verbeteren in iets wat al prima werkte naar mijn gevoel. :thumbup1:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
LesserMagic
Contacteer:

15 dec 2019, 23:35

Misschien een kleine suggestie. Volgens mij staat het nu zo ingesteld dat een topic 'hot' is als het meer dan 1 pagina beslaat en vervolgens een rode (oranje, ik ben zo kleurendoof als wat) rand krijgt. Dat aantal kan denk ik wel omhoog geschroeft worden, gezien het aantal goedlopende topics.
jukujosuki

16 dec 2019, 07:08

Ik vind het echt lelijk. Vooral op mobiel. Simpele gradient als banner. Ik zie de meerwaarde niet.
Flozem

16 dec 2019, 07:27

Na twee dagen scrollen, bijgaand mijn twee centen:

positief:
1) veiliger website
2) sneller op mijn Android telefoon
3) optie om thema's te wisselen

negatief:
1) logo, zoekfunctie en banner beslaan op mijn telefoon een heel scherm. Ik ervaar het als irritant om de hele tijd flink naar beneden te moeten scrollen voordat ik content zie.

Afbeelding

Zou eigenlijk constant zo moeten zijn:

Afbeelding

Met logo en vergrootglas in dat balkje.

2) kleurschema - donker heeft te weinig contrast. Bovendien past het oranje niet bij de donkere kleur. Licht is wat beter afgestemd.
3) de icoontjes vind ik lastig te onderscheiden. Ik kan nu moeilijk bepalen in welk topic nieuwe posts zijn. De oude vetgedrukte topics waren imho beter.
4) de drie recente topics staan wat mij betreft te ver onderaan.
5) links naar plaatjes werden niet automatisch als plaatje herkend. Dit was toch een nieuwe feature?
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 dec 2019, 08:08

Flozem schreef:
16 dec 2019, 07:27

negatief:
1) logo, zoekfunctie en banner beslaan op mijn telefoon een heel scherm. Ik ervaar het als irritant om de hele tijd flink naar beneden te moeten scrollen voordat ik content zie.

Zou eigenlijk constant zo moeten zijn:

Met logo en vergrootglas in dat balkje.

2) kleurschema - donker heeft te weinig contrast. Bovendien past het oranje niet bij de donkere kleur. Licht is wat beter afgestemd.
3) de icoontjes vind ik lastig te onderscheiden. Ik kan nu moeilijk bepalen in welk topic nieuwe posts zijn. De oude vetgedrukte topics waren imho beter.
4) de drie recente topics staan wat mij betreft te ver onderaan.
5) links naar plaatjes werden niet automatisch als plaatje herkend. Dit was toch een nieuwe feature?
1) Gaan we naar kijken. Hangt wel sterk af van wat voor mobiel je hebt, want zelf zie ik dit, en dat vind ik prima acceptabel
Spoiler: weergeven
Afbeelding
2) Klopt

3) Zet ik op de lijst, maar kans is dat dit lastig wordt. Een topic waar een nieuwe post in staat herken je nu een -> die voor de naam van het topic staat

4) Op mobiel wel, op PC/tablet staan ze direct rechts. Als we dat op mobiel zouden doen, zie je nog minder forum.

5) Nope, niet bij plaatjes, alleen bij media op dit moment (yt, twitter, facebookvideo's, imgur, etc etc) afbeeldingen moeten nog.

Thanks voor je feedback!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 dec 2019, 08:11

jukujosuki schreef:
16 dec 2019, 07:08
Ik vind het echt lelijk. Vooral op mobiel. Simpele gradient als banner. Ik zie de meerwaarde niet.
Wellicht dat Tapatalk op je mobiel een optie is? De meerwaarde zit hem in deze upgrade vooral in de nieuwe versie van de software van het forum, anders was er een kans dat er in de toekomst helemaal geen Button Bashers meer was :)
Afbeelding
Ok Impala!

16 dec 2019, 10:20

Tof dat de overgang goed verlopen is! :smile:
Ok Impala!

16 dec 2019, 10:24

Belangrijkste issue wat ik nu heb bij zowel donker als licht thema is de leesbaarheid van tekst. Op de één of andere manier contrasteert de tekst net niet genoeg met de achtergrond. :huh:
Farokh

16 dec 2019, 15:02

Mooi dat de upgrade gelukt is. Is toch altijd weer spannend.
Goed te weten dat de site up to date en stbiel is en dat de toekomst van button bashers daarmee er voorlopig weer goed uit ziet.

Ik kan me wel vinden in de meeste commentaren die voorbij komen. Meestal houdt ik me dan maar stil :) Maar in dit geval is het misschien goed om wat explicieter te zijn:
  • Keuze tussen Light en Dark thema is een mooie toevoeging. Ik vind wel dat beide thema's qua kleurgebruik nog wat te wensen over laten. Zoiets blijft persoonlijk, dus dat maakt het lastig. Maar op sommige plaatsen is het contrast niet heel fijn. Bijv ook in het Light thema bij de dubbele qoutes knop om een bericht te quoten. Die popup is lichtgrijs met witte tekst. Niet erg leesbaar. Daarnaast is alles wel erg licht bij Light. Maar misschien een kwestie van wennen.
  • De banner bovenaan vind ik ook wat te groot. Het kost veel schermruimte en daardoor moet je meer scrollen. En de tweede banner (met een link naar de laatste podcast) komt daar dan ook nog bij. Die twee combineren zou mooi zijn.
  • 'Nieuwe berichten' onder het Snelle links menu is voor mij ook even wennen. Ik vond de oude manier wel erg prettig. ik weet niet hoe moeilijk het is om beide te ondersteunen. Voordeel nu is wel dat het Snelle Links menu altijd beschikbaar is. Voorheen moest je altijd eerst naar boven.
  • Ik merk ook dat de opbouw hier wat minder soepel gaat. Ik gebruikt de site nu op het werk met Win 7 en Firefox. Het lijkt alsof er eerst het donkere thema geladen wordt en dan verspringt naar het lichte thema (dat ik dus heb gekozen).
Dat de upgrade vanuit beheer en veiligheid nodig was, is begrijpelijk. En ik snap ook heel goed de wens om weinig te willen customizen, om zo toekomstige updates zo pijnloos mogelijk te houden. Ik hoop dat er nog wat goede mogelijkheden zijn om het geheel nog wat verder te finetunen.
Zijn er misschien nog andere thema's die je zo out of the box kunt aanbieden?
Mark

16 dec 2019, 17:45

Ik heb niet alle berichten gelezen, allicht is mijn kritiek al eerder genoemd. Ik mis (dat las ik toevallig wel) net als iemand anders de sneltoets naar nieuwe en ongelezen berichten. Nu moet ik navigeren via het menu, maar op mijn telefoon (Samsung S10 volgens mij) lukt het me nauwelijks om het menu te openen. Ik heb een scherm dat een beetje doorloopt aan de zijkant (geen idee hoe je dat noemt), een soort kromming. De menuknop zit zo ver naar links weggestopt dat ik er nauwelijks op kan drukken. Het sidemenu van deze telefoon zit er ook nog eens half voor, maar kwam er net achter dat je die ook kunt verplaatsen.

TL;DR: ik wil de sneltoetsen terug!!!

Verder echt een prima update, complimenten.
segatarian

16 dec 2019, 19:45

Linksboven zit een knopje die deze functies vervangt als ik je goed begrijp

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”