Retro Challenge Poll 4: The Crackdown

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.

Welke game(s) willen jullie in een Retro Challenge zien?

Peiling eindigde op 30 sep 2019, 19:06

F-Zero X (N64)
4
13%
Commando (arcade)
2
7%
N2O: Nitrous Oxide (PS1)
1
3%
Tony Hawk's Pro Skater 3 (PS1, PS2, Xbox, N64, GC, PC)
4
13%
Donkey Kong '94 (Game Boy)
8
27%
Mario Kart: Super Circuit (GBA)
7
23%
Metal Slug X (arcade)
4
13%

Totaal aantal stemmen: 30
Galious
Moderator
Moderator

Retro Challenge Poll 4: The Crackdown

07 sep 2019, 19:06

Het is weer tijd voor een poll! Ik heb wederom mijn best gedaan om een aantal titels uit de hoge hoed te toveren, waarvan ik denk dat het een leuke Retro Challenge kan opleveren, maar ik ben natuurlijk vooral benieuwd of jullie de betreffende game(s) ook hebben en welke jullie zouden willen spelen voor de competitie. Je mag op zoveel games stemmen als je in de collectie hebt en wilt spelen in een challenge!

De meeste titels en platforms spreken voor zich. Voor de arcade games zijn er veel opties:
Commando kan gespeeld worden op de Capcom Generations compilatie voor de PS1, op Capcom Classics Collection Vol. 1 voor de PS2/Xbox, op Capcom Classics Collection Reloaded voor de PSP en op de digitale Capcom Arcade Cabinet voor PS3/XBLA.
Metal Slug X kan o.a. gespeeld worden op de Neo Geo, PS1, PS2/PSP/Wii (Metal Slug Anthology) en staat op talloze digitale platforms zoals Steam, PSN. Microsoft Store en de Virtual Console/eShop.

Het valt niet altijd mee om nieuwe, geschikte games te vinden voor de Retro Challenge, dus hebben jullie suggesties voor andere leuke games en uitdagingen voor de Retro Challenge, laat ze hier achter of knal ze mijn richting uit via PM. Hoe meer suggesties, hoe beter!
nmkl pjkl ftmch
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

Re: Retro Challenge Poll 4: The Crackdown

07 sep 2019, 20:08

Races games met time trials zijn natuurlijk altijd makkelijke keuzes, maar daar heb je er nu al twee van in deze poll. Idem voor puzzelgames met een marathon-achtige modus.

Een flippergame zoals Pinball FX 3 is wellicht de moeite waard om er een keer in te gooien. Pinball FX 2 was hier volgens mij vrij populair, de game is vrij breed beschikbaar en biedt als het goed is ook minstens één gratis tafel aan.

Misschien is de NES versie van Donkey Kong ook een optie, ondanks je de Game Boy versie er nu tussen hebt zitten (wat overigens een must have is voor iedereen met een Game Boy!). De arcade versie is nu eindelijk beschikbaar op de Switch, maar de NES versie is breder beschikbaar met releases op de NES, Game Boy Advance, GameCube (via Animal Crossing), Virtual Console op de Wii, 3DS en Wii U, de NES Classic Mini en via Nintendo Switch Online, en is wellicht wat beginner friendly.
Farokh

07 sep 2019, 21:58

Ik heb op de twee Game Boy titels gestemd. Die handhelds zijn toch ideaal om even op te pakken en een potje te spelen.
En toevallig vanavond net Donkey Kong '94 voor het eerst uitgespeeld.
Flozem

07 sep 2019, 22:21

Ditto... Gameboy it is...
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2019, 22:34

Gozert schreef:Races games met time trials zijn natuurlijk altijd makkelijke keuzes, maar daar heb je er nu al twee van in deze poll. Idem voor puzzelgames met een marathon-achtige modus.

Een flippergame zoals Pinball FX 3 is wellicht de moeite waard om er een keer in te gooien. Pinball FX 2 was hier volgens mij vrij populair, de game is vrij breed beschikbaar en biedt als het goed is ook minstens één gratis tafel aan.

Misschien is de NES versie van Donkey Kong ook een optie, ondanks je de Game Boy versie er nu tussen hebt zitten (wat overigens een must have is voor iedereen met een Game Boy!). De arcade versie is nu eindelijk beschikbaar op de Switch, maar de NES versie is breder beschikbaar met releases op de NES, Game Boy Advance, GameCube (via Animal Crossing), Virtual Console op de Wii, 3DS en Wii U, de NES Classic Mini en via Nintendo Switch Online, en is wellicht wat beginner friendly.
We hebben Pinball FX 2 een paar jaar geleden al eens gedaan, maar het lijkt mij prima om weer eens een pinball sim in de Retro Challenge te hebben. en ik zie dat de gratis tafel in Pinball FX 3 een Williams klassieker is, dus dat is helemaal gaaf. Ik neem hem mee voor de volgende poll!

De Game Boy versie van Donkey Kong is zeker een must-have voor Game Boy bezitters! Zo'n leuke game :)
De NES versie van Donkey Kong hebben we trouwens al eens gehad in de Retro Challenge, maar dat is nog langer geleden dan Pinball FX :laugh:
nmkl pjkl ftmch
toejam

08 sep 2019, 09:20

Ik heb op alles gestemd wat ik heb behalve THPS3 omdat ik weet dat ik die toch niet ga spelen als er een compo komt :)
Yo, homeboy gimme five!
Ok Impala!

08 sep 2019, 10:13

Is Super Mario Kart SNES al gedaan? Die is nu makkelijk speelbaar dankzij Switch online!
Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2019, 14:51

Super Mario Kart is exact twee jaar geleden in de Retro Challenge geweest! Mooie strijd was dat :smile:

Ik ben trouwens bang dat de Switch Online "virtual console" problematisch is voor de Retro Challenge, omdat de games daar een rewind functie hebben gekregen... Voor een game als Super Mario Kart is dat misschien niet zo heel erg nuttig, maar voor een Donkey Kong is het praktisch gamebreaking in competitieverband. De SNES Mini heeft dat helaas ook.
nmkl pjkl ftmch
segatarian

08 sep 2019, 16:02

Ik heb helaas niets om uit te kiezen helaas

Is columns eigenlijk al eens geweest?
segatarian

08 sep 2019, 16:03

Ik heb trouwens nog geen code ontvangen voor paperboy
Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2019, 16:10

Columns is ook al eens geweest, ja. En de codes komen er z.s.m. aan.
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

09 sep 2019, 15:29

Ik heb gestemd op Donkey Kong en Metal Slug. Donkey Kong vind ik op de NES-mini wat minder maar zo te horen voor de Gameboy een must-have. Gelukkig cart only goedkoop te krijgen.

Metal Slug heeft mijn broer nog wel ergens liggen. Ik heb nog nauwelijks iets gespeeld uit deze serie maar Run 'n' Gun is altijd goed.

@Segatarian: ik kan me december 2015 nog herinneren als de dag van gisteren! Was een erg spannende challenge.
Consider yourself a hero.
OldSchool
Contacteer:

09 sep 2019, 17:03

Ik heb uiteraard ook gestemd. Ik ben voor alles in, en als het voor een bescheiden prijsje is, ook bereid om iets aan te schaffen.

Zelfs al bak ik er niks van, zoals deze maand tot nog toe, is een reden om te gamen altijd welkom!
Ok Impala!

10 sep 2019, 11:35

Ook een leuke game om een keer in de Challenge te doen is Ski or Die. Heb ik vroeger eindeloos betere scores voor proberen te halen! :smile:
segatarian

10 sep 2019, 21:28

Ok gekke Henkie, deze heb ik volgens mij helemaal gemist.

, is commando trouwens ook op een Sega systeem verschenen?

Overige systemen heb ik helaas niet
Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2019, 21:56

segatarian schreef:, is commando trouwens ook op een Sega systeem verschenen?

Overige systemen heb ik helaas niet
Yep, op de Saturn is Capcom Generations 4 uitgekomen, en daar staat Commando op.
nmkl pjkl ftmch
segatarian

10 sep 2019, 21:58

Ok zal kijken of ik die kan scoren. Denk Japans only
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

10 sep 2019, 22:11

Klopt. In Europa is die reeks enkel voor de PlayStation uitgekomen en in de VS zelfs enkel deel 5.
gekkehenkie

11 sep 2019, 09:00

segatarian schreef:Ok gekke Henkie, deze heb ik volgens mij helemaal gemist...
:laugh: Je had meegedaan en had mij op het laatste moment van de tweede plaats gestoten :laugh: . Is natuurlijk alweer een eeuwigheid geleden.
Consider yourself a hero.
segatarian

12 sep 2019, 20:20

O echt :lol:
Complete blur hahaaha.
Woeps

(Volgens mij ook geen code voor gekregen, mocht dat zo zijn geeft niet. Verjaard en meedoen is t belangrijkste) ;-)
MHZ

12 sep 2019, 21:41

Jullie kunnen altijd nog een hi-score retro challenge doen van mijn game Athletic Kid :-D

Free te downloaden voor de Windows OS.
Galious
Moderator
Moderator

12 sep 2019, 22:13

MHZ schreef:Jullie kunnen altijd nog een hi-score retro challenge doen van mijn game Athletic Kid :-D

Free te downloaden voor de Windows OS.
Oeh, dat vind ik eigenlijk wel een heel erg leuk idee! :smile:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”