RetroGameBeursTilburg 26 mei

De agenda met de belangrijkste verzamelbeurzen, events en toernooien.
Joey
Moderator
Moderator

Re: RetroGameBeursTilburg 26 mei

27 mei 2019, 20:46

SuperFruitig schreef:
sparky schreef:
SuperFruitig schreef:Tering die prijzen. Een boxed Nintendo Scope €75,-? Een boxed PS1 €125,-? :wallbash:
Dat is niet heel voordelig, maar je kunt zo vanaf 1 foto niet oordelen. Als ze helemaal mint/als nieuw zjin vind ik dat wel wat waard..
Overigens is dat bij een hele relaxte verkoper die ook altijd bereid is tot wat onderhandeling.
Al zouden ze mint zijn, betaal je op Marktplaats in het aller uiterste geval de helft bij een particulier. Het hele forum klaagt steen en been over de hoge prijzen in de markt en ondertussen staat iedereen en masse in de rij om bij resellers spullen te kopen en krijgen handelaren die de prijzen 2 tot 3 keer over de kop slaan in dit topic de voordeel van de twijfel.

In een ander topic koopt iemand Luigi's Mansion voor de GB op de beurs met een prijskaartje van €40,-, blijkt het spel niet eens te werken. Die game kost wat: €25 op MP?

Veeg mij maar op.
Zucht, moet dit echt in ieder beurstopic herhaald worden?
Gerreke

27 mei 2019, 22:24

Gozert schreef:Prijzen lopen op een beurs altijd uit een, net als bij webshops en ook particuliere verkopers. De kunst (en het leuke) is de mooie deals er uit te vissen en op een beurs heb je vaak ook nog wel wat onderhandelruimte. Op een beurs wil je sowieso altijd onder de gangbare prijzen zitten omdat je vaak geen garantie (bij een webshop) of contactgegevens (bij een particulier) hebt om op terug te vallen als er iets niet pluis is. Gelukkig zijn er tegenwoordig op de meeste beurzen wel testsystemen aanwezig. Zelf neem ik ook altijd de handhelds mee wanneer ik naar games voor die systemen op zoek ben. Hardware koop ik vrijwel nooit op een beurs, tenzij ik het in actie kan zien.
Als men weet bij wie ze gekocht hebben in welke rij en op welke hoogte breng ik de verkoper en de koper in contact met elkaar. En altijd keurig netjes opgelost. Er worden geen kapotte games of consoles verkocht op mijn beurs. Er is bij de gamecorner ook een testcorner.
Gerreke

27 mei 2019, 22:25

Caranten schreef:Gisteren zijn we ook bij de Retro Gamebeurs geweest.
Voor mijn gevoel een stuk drukker dan voorgaande keren. Een lange rij en toen we bij de kassa stonden bleef de rij achter ons lang.

Met prijzen is het altijd lastig. Voor je gevoel betaal je al vrij snel teveel.
Heb voor mezelf de focus gehouden op Nintendo 64 en daar al met toch nog wat leuke aanbiedingen kunnen vinden.

Heb een filmpje gemaakt van het event plus onze pickups.

Supergaaf filmpje :wub2: Thanks!!!!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 mei 2019, 22:28

Caranten schreef:
Leuk om je filmpje te zien, best veel games heb je gekocht!
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

27 mei 2019, 23:21

Gerreke schreef:
Gozert schreef:Prijzen lopen op een beurs altijd uit een, net als bij webshops en ook particuliere verkopers. De kunst (en het leuke) is de mooie deals er uit te vissen en op een beurs heb je vaak ook nog wel wat onderhandelruimte. Op een beurs wil je sowieso altijd onder de gangbare prijzen zitten omdat je vaak geen garantie (bij een webshop) of contactgegevens (bij een particulier) hebt om op terug te vallen als er iets niet pluis is. Gelukkig zijn er tegenwoordig op de meeste beurzen wel testsystemen aanwezig. Zelf neem ik ook altijd de handhelds mee wanneer ik naar games voor die systemen op zoek ben. Hardware koop ik vrijwel nooit op een beurs, tenzij ik het in actie kan zien.
Als men weet bij wie ze gekocht hebben in welke rij en op welke hoogte breng ik de verkoper en de koper in contact met elkaar. En altijd keurig netjes opgelost. Er worden geen kapotte games of consoles verkocht op mijn beurs. Er is bij de gamecorner ook een testcorner.
Heel netjes, Ger!. Die testcorner kan ik ook erg waarderen op jouw beurzen! :)
sparky
eBay gebruikersnaam: sidious_nl

27 mei 2019, 23:24

Ik snap ook niet dat superfruitig er zelf niet moe van wordt. Ik wel in ieder geval ;) het is ook gewoon niet allemaal zo zwart/wit als hij het altijd schetst. Er zijn genoeg verkopers op beurzen die “normale prijzen” proberen te hanteren voor veel spullen. Vaak kan het gewoonweg niet meer omdat anders je kraam wordt leeggekocht door anderen en inderdaad de inkoop het ook niet toelaat. Ik heb zelf nu een paar keer in Tilburg gestaan en het is echt niet makkelijk om vraagprijzen te bepalen met dat allemaal in je achterhoofd.
sparky

27 mei 2019, 23:49

Caranten schreef:Gisteren zijn we ook bij de Retro Gamebeurs geweest.
Voor mijn gevoel een stuk drukker dan voorgaande keren. Een lange rij en toen we bij de kassa stonden bleef de rij achter ons lang.

Met prijzen is het altijd lastig. Voor je gevoel betaal je al vrij snel teveel.
Heb voor mezelf de focus gehouden op Nintendo 64 en daar al met toch nog wat leuke aanbiedingen kunnen vinden.

Heb een filmpje gemaakt van het event plus onze pickups.

Leuk filmpje en behoorlijk wat ingeslagen zo te zien. Helaas zat er voor mij niets wat ik zocht in de vinylbak :biggrin:
Laatst gewijzigd door sparky op 28 mei 2019, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
removeduser
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

28 mei 2019, 10:01

sparky schreef:Ik snap ook niet dat superfruitig er zelf niet moe van wordt. Ik wel in ieder geval ;) het is ook gewoon niet allemaal zo zwart/wit als hij het altijd schetst. Er zijn genoeg verkopers op beurzen die “normale prijzen” proberen te hanteren voor veel spullen. Vaak kan het gewoonweg niet meer omdat anders je kraam wordt leeggekocht door anderen en inderdaad de inkoop het ook niet toelaat. Ik heb zelf nu een paar keer in Tilburg gestaan en het is echt niet makkelijk om vraagprijzen te bepalen met dat allemaal in je achterhoofd.
Och ja wat worden er er allemaal moe van zeg. Je 'het is allemaal niet zo zwart / wit' statement wordt letterlijk opgevolgd door de standaard situatie waarbij het hanteren van normale prijzen op beurzen niet meer kan omdat je kraam wordt leeg gekocht door hyperagressieve inkoop van de grotere resellers. De ironie ontgaat je blijkbaar.

Weet je waar ik moe van word? Van de stelselmatige dubbele standaard die door de meesten op dit forum wordt aangehouden. Janken dat prijzen hoog zijn en ondertussen resellers de hand boven het hoofd houden. Bij een interview met iemand die voor mio's aan kunstmatige overwaarde op de markt heeft gecreëerd is iedereen is lovend over zijn 'inzet' en 'bijdrage'. Als je in een beurstopic aangeeft dat resellers common goods voor 2 / 3 keer de marktwaarde verkopen, stuiptrekt iedereen in een soort onnodige nuance of ben je een zeikerd want 'dit is echt een hele aardige verkoper'.

Realiseer je nu eens dat deze mensen niet jullie vrienden zijn, maar handel drijven. Natuurlijk zijn ze aardig, dat verkoopt immers beter. En zolang jullie die idioterie blijven financieren en tolereren, zal het voorlopig nog niet afgelopen zijn.

Ik merk overigens al een lange tijd dat ik haaks op het gedachtegoed in dit forum sta. Misschien is het toch tijd voor die account-verwijdering, dat bespaart mij een hoge bloeddruk en dan kunnen jullie ongestoord jullie reseller-circlejerk voortzetten.
OldSchool
Contacteer:

28 mei 2019, 10:30

Ik zou het persoonlijk jammer vinden als je zou stoppen fruitig. Ik vind het juist goed als er verschillende denkwijzen zijn.
HeatherGrace

28 mei 2019, 10:49

Caranten schreef:
Toffe video, heren! Heb ik toch nog even de sfeer kunnen proefen.

En kudos voor de HydroThunder muziek op 0:42. Die hoor ik niet vaak meer. :thumbup:
Afbeelding
Gerreke

28 mei 2019, 11:12

Het is onzin om eruit te stappen Fruitig...iedereen mag zijn mening geven.... ook jij...het is niet geheel zwart wit. Op mijn beurs wordt ook geruild. T ene spel voor t andere. Mensen met de "hoofdprijzen" slepen hun spullen jaren mee. Dat is ook hun keuze...respecteren
sparky

28 mei 2019, 11:38

SuperFruitig schreef:
sparky schreef:Ik snap ook niet dat superfruitig er zelf niet moe van wordt. Ik wel in ieder geval ;) het is ook gewoon niet allemaal zo zwart/wit als hij het altijd schetst. Er zijn genoeg verkopers op beurzen die “normale prijzen” proberen te hanteren voor veel spullen. Vaak kan het gewoonweg niet meer omdat anders je kraam wordt leeggekocht door anderen en inderdaad de inkoop het ook niet toelaat. Ik heb zelf nu een paar keer in Tilburg gestaan en het is echt niet makkelijk om vraagprijzen te bepalen met dat allemaal in je achterhoofd.
Och ja wat worden er er allemaal moe van zeg. Je 'het is allemaal niet zo zwart / wit' statement wordt letterlijk opgevolgd door de standaard situatie waarbij het hanteren van normale prijzen op beurzen niet meer kan omdat je kraam wordt leeg gekocht door hyperagressieve inkoop van de grotere resellers. De ironie ontgaat je blijkbaar.

Weet je waar ik moe van word? Van de stelselmatige dubbele standaard die door de meesten op dit forum wordt aangehouden. Janken dat prijzen hoog zijn en ondertussen resellers de hand boven het hoofd houden. Bij een interview met iemand die voor mio's aan kunstmatige overwaarde op de markt heeft gecreëerd is iedereen is lovend over zijn 'inzet' en 'bijdrage'. Als je in een beurstopic aangeeft dat resellers common goods voor 2 / 3 keer de marktwaarde verkopen, stuiptrekt iedereen in een soort onnodige nuance of ben je een zeikerd want 'dit is echt een hele aardige verkoper'.

Realiseer je nu eens dat deze mensen niet jullie vrienden zijn, maar handel drijven. Natuurlijk zijn ze aardig, dat verkoopt immers beter. En zolang jullie die idioterie blijven financieren en tolereren, zal het voorlopig nog niet afgelopen zijn.

Ik merk overigens al een lange tijd dat ik haaks op het gedachtegoed in dit forum sta. Misschien is het toch tijd voor die account-verwijdering, dat bespaart mij een hoge bloeddruk en dan kunnen jullie ongestoord jullie reseller-circlejerk voortzetten.
Ik jank nooit dat prijzen te hoog zijn, maar vind het an sich ook niet fijn. Ik verzamel al 20-25 jaar en heb het hele gebeuren wereldwijd zien groeien. Waarschijnlijk heb ik het daarom wat meer geaccepteerd. Het is toch niet tegen te houden, enkel door niet bij "foute" resellers te kopen zoals jij ook al noemt. Wat ik dan ook nog bijna nooit heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit één game gekocht bij Retrogamefreak om maar een voorbeeld te noemen.. Ik ben het dus ook grotendeels met je eens en vind dus ook niet prettig als je mijn opmerkingen gebruikt om aannames over mij (en het gehele forum) te doen. Ik en ik denk anderen zijn ons er heus wel van bewust dat (sommige) handelaars niet je vrienden zijn. Dat wil echter niet zeggen dat alle mensen die regelmatig op een beurs games verkopen zo zijn!

Ik denk dat je soms een kruistocht voert in je eentje en zou het echt oprecht zonde vinden als je te negatief wordt en daardoor weggaat van het forum. Mijn nuancerende opmerkingen waren dan ook enkel bedoeld om een andere kant te belichten, omdat ik vind dat jij het in zijn geheel te negatief bekijkt en er soms teveel nadruk op legt. Het doel is absoluut niet om het te bagatelliseren! :smile:
Tom
Moderator
Moderator

28 mei 2019, 21:08

Meneer Fruitig toch maar vertrokken?
Ik kan humor wel waarderen maar iedereen over een kam scheren is een beetje kinderachtig, net als wegrennen voor een normaal gesprek. Van mening verschillen is prima maar een ander je eigen mening opdringen en komen met zogenaamde "feiten" is een beetje zwak.
Als wij niet pessimistisch genoeg voor hem zijn dan is dat maar zo. We hoeven ons niets aan te laten praten in ieder geval :)

Lekker weer ontopic!
Ik vond het een geslaagde beurs.
Prijzen waren wisselend, zoals op iedere beurs, en je hoeft het niet te kopen als het te duur is.
Er lag wel veel en het was goed druk.
Er stond een flinke rij en het leek vorige keren wel alsof dat minder was. Misschien betaalde nu iedereen met briefgeld en was het wisselen moeilijk / duurde langer?

Ik vond het leuk iedereen weer even te hebben gezien, ook al was het maar kort :)
Gerreke

28 mei 2019, 22:49

Tom schreef:Meneer Fruitig toch maar vertrokken?
Ik kan humor wel waarderen maar iedereen over een kam scheren is een beetje kinderachtig, net als wegrennen voor een normaal gesprek. Van mening verschillen is prima maar een ander je eigen mening opdringen en komen met zogenaamde "feiten" is een beetje zwak.
Als wij niet pessimistisch genoeg voor hem zijn dan is dat maar zo. We hoeven ons niets aan te laten praten in ieder geval :)

Lekker weer ontopic!
Prijzen waren wisselend, zoals op iedere beurs, en je hoeft het niet te kopen als het te duur is.
Er stond een flinke rij en het leek vorige keren wel alsof dat minder was. Misschien betaalde nu iedereen met briefgeld en was het wisselen moeilijk / duurde langer?

Ik vond het leuk iedereen weer even te hebben gezien, ook al was het maar kort :)
Haha Tom
Het ging net zo snel dan anders maar sommige konden geen sticker kiezen dus zei...met 3 tellen ene gekozen anders gaat je beurt voorbij...er staat nl nog een lange rij...hahaha
Volgende keer maar 1 soort sticker en geen keuze....waarom moeilijk as t makkelijk kan :tongue2:
kingoftherain

29 mei 2019, 08:43

Had ik ook. Uiteindelijk maar voor Superman sticker gegaan.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
sparky

29 mei 2019, 08:46

Tom schreef:Meneer Fruitig toch maar vertrokken?

Lekker weer ontopic!

Amen :biggrin:
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016
Koningsdag Koning 2016
Marktplaats ID: 0

29 mei 2019, 14:18

Het was weer een leuke beurs.
Ik heb weer lekker met twee tafeltjes gestaan.
Mijn oudste dochter wilde heel graag mee, dus die zat gezellig naast me. Ik probeerde haar ook wat dingen uit te leggen over verkopen en onderhandelen, zodat ze er wat van leerde. Ze vond het wel lang duren, maar dat hoort ook bij het leerproces.

Ik heb zelf helemaal in het begin een rondje gelopen, maar het is toch niets voor mij. Een paar jaar geleden waren beurzen nog meer rommelig; verschillende mensen die wat games op een tafel hadden gelegd. Het word steeds meer georganiseerd, maar dan op een saaie manier. Als ik als die bakken zie die keurig op platform gesorteerd strak vol staan met games, dan heb ik al geen zin meer om ertussen te kijken.

Wat kan ik zeggen, ik hou ook meer van het rommelige van een kringloop of rommelmarkt. Gewoon toevallig iets tegenkomen tussen een bergje zooi.

Dit was de allereerste beurs waarop ik zelf absoluut niks heb gekocht.

Op mijn kraampje had ik lekker wat "grabbelkratten" en wat aparte items. Spul dat ik nog van vorige beurzen had, heb ik lekker omlaag gegooid in prijs. Het liep heel goed. Zelfs een paar items die ik al jaren vooral op mijn kraam heb liggen om de aandacht te trekken, heb ik verkocht (de Tatjana CD-I en de Mario Bros Videoband)
Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
sparky

29 mei 2019, 14:48

Silenteddie schreef:Het was weer een leuke beurs.
Ik heb weer lekker met twee tafeltjes gestaan.
Mijn oudste dochter wilde heel graag mee, dus die zat gezellig naast me. Ik probeerde haar ook wat dingen uit te leggen over verkopen en onderhandelen, zodat ze er wat van leerde. Ze vond het wel lang duren, maar dat hoort ook bij het leerproces.

Ik heb zelf helemaal in het begin een rondje gelopen, maar het is toch niets voor mij. Een paar jaar geleden waren beurzen nog meer rommelig; verschillende mensen die wat games op een tafel hadden gelegd. Het word steeds meer georganiseerd, maar dan op een saaie manier. Als ik als die bakken zie die keurig op platform gesorteerd strak vol staan met games, dan heb ik al geen zin meer om ertussen te kijken.

Wat kan ik zeggen, ik hou ook meer van het rommelige van een kringloop of rommelmarkt. Gewoon toevallig iets tegenkomen tussen een bergje zooi.

Dit was de allereerste beurs waarop ik zelf absoluut niks heb gekocht.

Op mijn kraampje had ik lekker wat "grabbelkratten" en wat aparte items. Spul dat ik nog van vorige beurzen had, heb ik lekker omlaag gegooid in prijs. Het liep heel goed. Zelfs een paar items die ik al jaren vooral op mijn kraam heb liggen om de aandacht te trekken, heb ik verkocht (de Tatjana CD-I en de Mario Bros Videoband)
Leuk, ik had ook mijn oudste zoon van 8 voor het eerst bij. Hoe oud is jou dochter? Wij stonden naast de gamecorner en heeft zich niet verveeld in ieder geval. Ik had toevallig ook een dreamcast promo videoband verkocht die ik al een paar keer had meegesleept.
kingoftherain

29 mei 2019, 16:53

Silenteddie schreef:Ik heb zelf helemaal in het begin een rondje gelopen, maar het is toch niets voor mij. Een paar jaar geleden waren beurzen nog meer rommelig; verschillende mensen die wat games op een tafel hadden gelegd. Het word steeds meer georganiseerd, maar dan op een saaie manier. Als ik als die bakken zie die keurig op platform gesorteerd strak vol staan met games, dan heb ik al geen zin meer om ertussen te kijken.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het zelf wel makkelijk zoeken. Ik heb vaak een aantal spellen in m'n hoofd voor bepaalde platforms en ik ben in dat geval een beetje van de OCD structuur (het liefst nog op alfabetische volgorde) dat ik iets makkelijk moet kunnen vinden als 't erbij zit. Het is sowieso leuk om wat tegen te komen wat je niet verwacht. Terwijl ik er niet naar zocht, vond ik opeens een PS2 Slim NTSC. Precies wat ik wou hebben, al was ik er op dat moment niet naar aan het zoeken.

Tatjana heb ik ook nog zien liggen.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page

Terug naar “Beurzen en evenementen”