Ik heb een idee!

De agenda met de belangrijkste verzamelbeurzen, events en toernooien.
OldSchool
Contacteer:

Ik heb een idee!

25 apr 2019, 13:20

Als ik kijk naar mijzelf in relatie tot games, zijn er een aantal dingen die ik leuk vindt. Drie belangrijke dingen:
1. Ik game graag in gezelschap
2. Ik vindt het leuk om mijn kennis en collectie te delen (niet te verwarren met uitdelen :) )
3. Ik vind het leuk om high scores te halen en te verbeteren.

Dit bracht mij op het volgende idee. Het zou mij heel leuk lijken om een soort Retro Game Kampioenschappen te organiseren. Het ruwe idee is als volgt: kies een willekeurige zaterdag middag en een willekeurige lokatie. Op deze middag zullen er een aantal games te spelen zijn, ik denk aan 5-8 games op diverse consoles. Je krijgt bij elke game een bepaalde tijd of aantal pogingen om een high score neer te zetten. Per game worden er punten verdeeld en aan het einde van de dag heb je een top 3. Daarvoor een leuke prijsuitreiking.

Dit zal de kern van de dag zijn. Daarnaast zou het tof zijn om dit samen te laten gaan met een hapje en of drankje, vrij spelen op arcades of consoles en eventueel een kleine beurs met verkopers. Zodat je ook tussentijds wat te doen hebt. Deze aanvullende ideeen hebben alleen zin natuurlijk bij voldoende animo.

Eventueel een kleine bijdrage als toegang (max 5 euro) om de kosten te dekken en prijzen ter beschikking te stellen.

De algemene vraag: wat vind je van het idee? Er zullen vast soortgelijke initiatieven zijn, maar het is de bedoeling het enigszins kleinschalig te houden en vooral een gezellige middag op te zetten. Ik heb een lokatie in gedachte waar ook een bar bij zit en er zijn meerdere ruimtes te gebruiken. Of de groep moet zo klein zijn dat het bij thuis kan :).

Concrete vragen:
1. Zou jij interesse hebben om te komen?
2. Zou je er voor naar de omgeving van Nijmegen willen reizen?
3. Vind je een toegangsprijs acceptabel?
4. Welke verwachtingen heb je bij een dergelijke middag?

Denk vooral mee en spuien maar!
Swey

Re: Ik heb een idee!

25 apr 2019, 13:36

Zou zeker interesse hebben, al is Nijmegen wel wat ver rijden, wellicht is het handiger om een centraler gelegen punt als locatie te kiezen.
Bijdrage spreekt voor zich.
Hoor er graag meer over!
Fing3r

25 apr 2019, 14:23

Dit zou mij zeker wel leuk lijken, echter is Nijmegen voor mij ook niet om de hoek en heb ik op zaterdag wel vaak andere verplichtingen (voetbal kids en mijn radio programma).

Maar mocht het gunstig vallen dan ben ik zeker van de partij, het vreemde is namelijk ook dat ik in mijn vriendenkring maar weinig
geen mensen heb waarmee ik mijn passie kan delen :D

Ik ben dus zeker voor, maar weet niet zeker of ik wel van de partij kan zijn.
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

25 apr 2019, 15:49

Button Basher dagen ben ik groot voorstander van.
c4ke

25 apr 2019, 16:27

Een dergelijk idee kan ik alleen maar aanmoedigen, dus count me in! Persoonlijk kan ik een (eerste) ietwat kleinschalige opzet erg waarderen. En over de 2,5 uur durende heenreis doe ik dan zeker niet moeilijk. :-)
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
Rikske

25 apr 2019, 16:29

Jazeker, en voor mij lekker dichtbij dus ik ben ervoor in. Mocht het doorgaan dan wil ik je best helpen met wat dingen.
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

25 apr 2019, 17:04

Altijd leuk.
Doet me een klein beetje denken aan de Palrocks BBQ's van jaren geleden.
OldSchool
Contacteer:

25 apr 2019, 19:10

Leuk om deze positieve reacties te lezen! Centralere lokatie zou natuurlijk kunnen, alleen is dat wat lastiger voor mij. Hier in de omgeving ken ik wat opties, maar ben bereid verder te kijken richting het onbekende :).

Ik ga het plan wat in ieder geval verder uitwerken! En dank Rikske, voor het hulp aanbod! Mocht het wat concreter worden, weet ik je te vinden!
toejam

25 apr 2019, 19:26

Ik vind het een interessant idee, en heb absoluut interesse. Alleen is ook hier de zaterdagmiddag lang niet altijd 'vrij te besteden'
Yo, homeboy gimme five!
Galious
Moderator
Moderator

25 apr 2019, 23:08

Ik vind het ook een leuk idee, maar een meer centrale lokatie zou ik wel toejuichen. Een toegangsprijs is wat mij betreft ook zeker acceptabel om de kosten van de organisatie te dekken.
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

27 apr 2019, 14:45

Leuk initiatief en voor mij is Nijmegen nog wel te doen. Toegangsprijs is geen probleem. Als ik geen afspraken heb op de toekomstige data ben ik zeker van de partij.
Consider yourself a hero.
Shmupz

27 apr 2019, 16:18

Ik wil wel naar de omgeving van Nijmegen reizen, daar woon ik al. :-p Haha.

Leuk initiatief! Ben zelf niet mega competitief ingesteld, maar ik vind het wel leuk om te kijken / casual mee te doen. :-)
Toegangsprijs lijkt me redelijk! :-) Idd om de kosten te drukken en wellicht dat je ook wat drankjes beschikbaar kunt stellen, ook evt. tegen een kleine vergoeding.

Ben wel benieuwd naar je locatie. :-p

Ik heb een soortgelijk event in Arnhem georganiseerd toen ik daar nog woonde. Heb toen ik al mijn consoles en games nog had alles ter beschikking gesteld om op te spelen en had een aantal vrienden gevraagd om wat toernooien te hosten. Dat event trok toen de allereerste keer ongeveer 150 man. :-)
Die locatie staat er ook nog steeds voor open (alleen zie ik het niet meer zitten om alleen te organiseren) mocht je daar naar uit willen wijken! :-) Ik werk nog steeds op locatie daar, werk niet bij de locatie, maar kan wel organiseren daar of iemand laten organiseren als diegene dat wil. :-)

Foto van toen:
Afbeelding
Spoiler: weergeven
@Pius staat ook op deze foto. Vindt hem en win helemaal niks! :-)
OldSchool
Contacteer:

27 apr 2019, 19:05

Dank voor het meedenken shumpz. Ik bedacht me wel dat het lastiger wordt om het verder weg te doen, ivm het vervoer van alle spullen. Moet ik nog even op broeden!

150 personen is wel serieuze business in ieder geval, leuk dat dat je gelukt is!

Leuk dat er in ieder geval hier al enthousiaste mensen zijn :thumbup1: , dat werkt motiverend!
Tom
Moderator
Moderator

02 mei 2019, 22:15

Ik denk zeker dat hier animo voor is.
Welke locatie zou geschikt zijn? Altijd lastig aangezien iedereen een ander beeld heeft van "de ideale" locatie. Ik ben wel benieuwd!
Ok Impala!

03 mei 2019, 10:01

Zeker tof!

Entree geen probleem, Nijmegen ook prima! Als je het tijdig van tevoren aankondigt, kan ik vast een plekje in mijn agenda regelen! :smile:
OldSchool
Contacteer:

03 mei 2019, 10:09

Ik zit sowieso te denken aan oktober/november. En het kan uiteraard ook op een zondag, als dat voor iedereen makkelijker is.

Lokatie die ik in gedachte heb probeer ik eerst, als dat niets wordt, ga ik verder kijken richting het midden van het land.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Zwarteziel

04 mei 2019, 08:55

Leuk idee! Ik woon in Arnhem, dus Nijmegen is geen probleem :)
Shmupz

04 mei 2019, 18:04

OldSchool schreef:Dank voor het meedenken shumpz. Ik bedacht me wel dat het lastiger wordt om het verder weg te doen, ivm het vervoer van alle spullen. Moet ik nog even op broeden!

150 personen is wel serieuze business in ieder geval, leuk dat dat je gelukt is!

Leuk dat er in ieder geval hier al enthousiaste mensen zijn :thumbup1: , dat werkt motiverend!
Haha, ja snap het! Ik mocht het toen opslaan.. Beeldbuis televisies dan vooral. :-p Dus in de buurt en / of dingen op mogen slaan is handig. :tongue1:

Echt leuk! Ben benieuwd! :-) Ik zal Mario koekjes bakken, geheel paddestoel vrij! :tongue2:
nesrunner

23 mei 2019, 22:41

Goed idee. Als er wat meer bekend is over de datum, dan hoor ik het graag.
Pius

09 jun 2019, 23:43

Super idee!
"Come back when you can put up a fight."
OldSchool
Contacteer:

14 jun 2019, 16:09

Even een update:

Ik ben begonnen met CRT’s sparen. Ik heb van de week een eerste opgehaald. Ik heb nog even, dus het is vooral op zoek naar “gratis af te halen”. Ik heb er zelf niet voldoende om mijn plannen te realiseren.

Gezien het regelen en het sjouwen van spullen, gaat de lokatie toch wel Wijchen worden. Het zal voor sommigen wat verder zijn, maar het is vanaf de snelweg maar 5 minuten naar de lokatie. Dit beperkt de reistijd op zich wel weer. Dus hopelijk is het voor de geïnteresseerden wel te doen.

Ik heb komende week afgesproken met de beheerder van de lokatie. Even afstemmen wat de bedoeling is, of dat kan en dan de datum vastleggen. Zal eind oktober/ begin november zijn. Er wordt gezorgd dat het café op de lokatie open is. Dat gaat dus buiten mij om (dus geen invloed op prijzen), maar wel een voordeel dat je op de lokatie zelf iets kan aanschaffen. Een Jumbo, pizzeria en cafetaria binnen een straal van 100 meter.

Basis idee blijft een high score challenge. Ik wil 8 games hebben staan, geschikt voor het behalen van high scores. Iedereen krijgt 4 of 3,5 uur de tijd om vrij te kiezen welke game je wil gaan spelen. Iedereen mag maximaal twee potjes achter elkaar spelen. Daarna geef je de beurt door. Op die manier komt iedereen aan bod en voorkom je dat iemand een uur lang gaat grinden voor een betere score. Voor de doorloop dus zeg maar. De high score bij elke game wordt op naam genoteerd en :thumbup1: uiteindelijk gaan er punten toegekend worden! Aan het einde van de (mid)dag volgt er uiteraard een prijsuitreiking!

Verder wil ik ook gewoon een en ander aansluiten voor vrij spelen. Zodat je je niet hoeft te vervelen. Ook niet als je klaar bent met de high scores neer zetten.

Doel is vooral een gezellige middag organiseren. Hopelijk klinkt het nog altijd als een leuk idee!
segatarian

14 jun 2019, 18:22

Heel tof dit! Al is de kans bij mij met die afstand niet heel groot, sorry.
Wellicht kan ik het combineren met een kennisen bezoek
Ok Impala!

23 jun 2019, 12:59

OldSchool schreef:Even een update:

Ik ben begonnen met CRT’s sparen. Ik heb van de week een eerste opgehaald. Ik heb nog even, dus het is vooral op zoek naar “gratis af te halen”. Ik heb er zelf niet voldoende om mijn plannen te realiseren.

Gezien het regelen en het sjouwen van spullen, gaat de lokatie toch wel Wijchen worden. Het zal voor sommigen wat verder zijn, maar het is vanaf de snelweg maar 5 minuten naar de lokatie. Dit beperkt de reistijd op zich wel weer. Dus hopelijk is het voor de geïnteresseerden wel te doen.

Ik heb komende week afgesproken met de beheerder van de lokatie. Even afstemmen wat de bedoeling is, of dat kan en dan de datum vastleggen. Zal eind oktober/ begin november zijn. Er wordt gezorgd dat het café op de lokatie open is. Dat gaat dus buiten mij om (dus geen invloed op prijzen), maar wel een voordeel dat je op de lokatie zelf iets kan aanschaffen. Een Jumbo, pizzeria en cafetaria binnen een straal van 100 meter.

Basis idee blijft een high score challenge. Ik wil 8 games hebben staan, geschikt voor het behalen van high scores. Iedereen krijgt 4 of 3,5 uur de tijd om vrij te kiezen welke game je wil gaan spelen. Iedereen mag maximaal twee potjes achter elkaar spelen. Daarna geef je de beurt door. Op die manier komt iedereen aan bod en voorkom je dat iemand een uur lang gaat grinden voor een betere score. Voor de doorloop dus zeg maar. De high score bij elke game wordt op naam genoteerd en :thumbup1: uiteindelijk gaan er punten toegekend worden! Aan het einde van de (mid)dag volgt er uiteraard een prijsuitreiking!

Verder wil ik ook gewoon een en ander aansluiten voor vrij spelen. Zodat je je niet hoeft te vervelen. Ook niet als je klaar bent met de high scores neer zetten.

Doel is vooral een gezellige middag organiseren. Hopelijk klinkt het nog altijd als een leuk idee!
Jazeker! Mooi dat je dit organiseert! :smile:
VikTris
Contacteer:

05 jul 2019, 12:20

Heel erg benieuwd naar de 8 games :w00t:
Famicom / Saturn Verzamelaar
| Instagram Page | | Gamedev Page |

Join mijn GameDev discord!
Afbeelding
Fing3r

05 jul 2019, 15:03

Het is voor mij waarschijnlijk ook net wat te ver rijden, maar mocht het op een gunstige dag vallen dan zal ik zeker een poging doen :biggrin: Kunnen we dan ook punten toekennen voor de meest gereden kilometers? :P
Afbeelding

Terug naar “Beurzen en evenementen”