Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!
OldSchool
Contacteer:

Re: Marktplaats klojo's

29 nov 2019, 13:33

Ik heb voor het eerst een advertentie gemeld. Account was wel al lang actief, maar had maar één advertentie. Mijn zoon is op zoek naar een switch en deze was too good to be true. Hij was niet werkend te zien. Niet meer beschikbaar. Maar stond er wel nog op. Locatie ergens in een uithoek van nederland.
jukujosuki

29 nov 2019, 16:09

OldSchool schreef:Ik heb voor het eerst een advertentie gemeld. Account was wel al lang actief, maar had maar één advertentie. Mijn zoon is op zoek naar een switch en deze was too good to be true. Hij was niet werkend te zien. Niet meer beschikbaar. Maar stond er wel nog op. Locatie ergens in een uithoek van nederland.
Beetje voorbarig. Ik wil zelf ook geen marktplaats mensen meer aan de deur.
OldSchool
Contacteer:

29 nov 2019, 18:46

jukujosuki schreef:
OldSchool schreef:Ik heb voor het eerst een advertentie gemeld. Account was wel al lang actief, maar had maar één advertentie. Mijn zoon is op zoek naar een switch en deze was too good to be true. Hij was niet werkend te zien. Niet meer beschikbaar. Maar stond er wel nog op. Locatie ergens in een uithoek van nederland.
Maar bij jou koop ik ook geen switch met 4 games voor 200 euro denk ik?
Flozem

29 nov 2019, 19:06

Ach... die gast gaat gewoon mee in de Black Friday gekte.... niks vreemds aan. Je ziet spoken. :lol:
OldSchool
Contacteer:

29 nov 2019, 19:10

Flozem schreef:Ach... die gast gaat gewoon mee in de Black Friday gekte.... niks vreemds aan. Je ziet spoken. :lol:
Dat zal het zijn!
jukujosuki

29 nov 2019, 19:43

OldSchool schreef:
jukujosuki schreef:
Maar bij jou koop ik ook geen switch met 4 games voor 200 euro denk ik?
Een tweedehands switch met 4 games voor 200 euro vind ik niet verdacht.

Om welke games ging het?
OldSchool
Contacteer:

29 nov 2019, 20:01

De advertentie is verwijderd ik kan het niet meer zien. Maar als je een switch met doos en 4 games voor mij kan vinden voor 200 euro, ben je een held. Welke games dan ook.
Tobascoman3

30 nov 2019, 13:19

gezien inkoop zaken als cex bijna 200 euro aan cash geven voor enkel een switch console zonder doos is dat zeker verdacht. als tegoed nog een aardig % meer.

current gen consoles bespaar je niet zo heel veel mee tweedehands. enkel op xbox one en ps4 games en de matige switch titels valt er echt wat te besparen of het spel op de switch moet al jaren oud zijn. tenzij 10 euro besparing op een game van 50 ish euro een big deal is voor velen om maar een voorbeeld te noemen. Mij is het niet waard moet ik zeggen.

minimale besparing en een van de genre's waar de meeste oplichting voorkomt omdat een grote groep mensen het zoekt even als smart phones.

de oplichtings praktijken qua oud spul valt in het niets tenopzichte met current gen spul dat veel gezocht is. veel grotere groep mensen.
Mark

30 nov 2019, 21:08

Tobascoman3 schreef:gezien inkoop zaken als cex bijna 200 euro aan cash geven voor enkel een switch console zonder doos is dat zeker verdacht. als tegoed nog een aardig % meer.

current gen consoles bespaar je niet zo heel veel mee tweedehands. enkel op xbox one en ps4 games en de matige switch titels valt er echt wat te besparen of het spel op de switch moet al jaren oud zijn. tenzij 10 euro besparing op een game van 50 ish euro een big deal is voor velen om maar een voorbeeld te noemen. Mij is het niet waard moet ik zeggen.

minimale besparing en een van de genre's waar de meeste oplichting voorkomt omdat een grote groep mensen het zoekt even als smart phones.

de oplichtings praktijken qua oud spul valt in het niets tenopzichte met current gen spul dat veel gezocht is. veel grotere groep mensen.
Goed verhaal! Ik denk dat je gelijk hebt. Naar current gen zoeken inderdaad meer mensen en er zit, zo denkt het merendeel van de bevolking, ook meer geld in.
OldSchool
Contacteer:

13 dec 2019, 13:26

Ik had een game bedacht voor mijn Secret Santa. Ik op marktplaats kijken. Gemiddelde prijs voor de game ligt op 25 euro voor een niet collector’s edition. Vind ik er één voor 12,50 en in de buurt ook nog eens! Ik zou ik niet zijn als ik niet zou afdingen, dus uiteindelijk uitgekomen op 10 euro. Dat is top, en ik had al een idee over hoe ik de andere 10 euro zou gaan invullen. Mijn ideale plaatje voor deze Secret Santa was compleet!

Ik een afspraak gemaakt voor een paar dagen later. Ondertussen de overige 10 euro gespendeerd en helemaal in mijn nopjes dat ik dit wist te realiseren binnen het Secret Santa budget. Ik volgens afspraak dat spel ophalen. Oops, niemand thuis... Even gewacht, maar niks. Ik een berichtje gestuurd: beetje jammer, wat nu? Vervolgens hoor ik niets meer van die gast. Mijn plan weg, de andere 10 euro al uitgegeven. Ik nog een paar berichtjes, maar niks hoor. Nu heb ik hem uiteindelijk voor het dubbele in een webshop gekocht, omdat ik niet meer wilde afwijken van mijn ideale plaatje.

Nou ja, hoor ik je denken, dat was het dan. Nee. Van de week biedt dezelfde gast op een game van mij. Dus reageer ik als volgt: “Je geeft mij al een week geen antwoord, maar je verwacht nu zeker wel dat ik antwoord?”.

“Oh, sorry, maar ik heb het spel nog.”
Nee dank je.
Mark

13 dec 2019, 13:57

Dat is wel echt een klojo te noemen ja. Zeker als je afspreekt en er wordt niet eens open gedaan, onfatsoenlijk.
jukujosuki

13 dec 2019, 16:59

Hebben jullie ook last van trage post?

Woensdag voor 5 uur verstuurd (Post NL) en mensen hebben nog niks ontvangen. Ik hoop dat het de kerstdrukte is want er begon al 1 persoon te dreigen met stappen ondernemen.

Aangetekend sturen is duur en dan haken de meeste mensen af bij een klein bedrag onder de 20 euro.

Woensdag een verjaardagskaart gestuurd via greetz.nl en die kwam wel volgende dag aan :(
kingoftherain

13 dec 2019, 17:50

OldSchool schreef:Ik had een game bedacht voor mijn Secret Santa. Ik op marktplaats kijken. Gemiddelde prijs voor de game ligt op 25 euro voor een niet collector’s edition. Vind ik er één voor 12,50 en in de buurt ook nog eens! Ik zou ik niet zijn als ik niet zou afdingen, dus uiteindelijk uitgekomen op 10 euro. Dat is top, en ik had al een idee over hoe ik de andere 10 euro zou gaan invullen. Mijn ideale plaatje voor deze Secret Santa was compleet!

Ik een afspraak gemaakt voor een paar dagen later. Ondertussen de overige 10 euro gespendeerd en helemaal in mijn nopjes dat ik dit wist te realiseren binnen het Secret Santa budget. Ik volgens afspraak dat spel ophalen. Oops, niemand thuis... Even gewacht, maar niks. Ik een berichtje gestuurd: beetje jammer, wat nu? Vervolgens hoor ik niets meer van die gast. Mijn plan weg, de andere 10 euro al uitgegeven. Ik nog een paar berichtjes, maar niks hoor. Nu heb ik hem uiteindelijk voor het dubbele in een webshop gekocht, omdat ik niet meer wilde afwijken van mijn ideale plaatje.

Nou ja, hoor ik je denken, dat was het dan. Nee. Van de week biedt dezelfde gast op een game van mij. Dus reageer ik als volgt: “Je geeft mij al een week geen antwoord, maar je verwacht nu zeker wel dat ik antwoord?”.

“Oh, sorry, maar ik heb het spel nog.”
Nee dank je.
Oh, dat is fijn. Die zou je toch willen opknopen?
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
kingoftherain

13 dec 2019, 17:51

jukujosuki schreef:Hebben jullie ook last van trage post?

Woensdag voor 5 uur verstuurd (Post NL) en mensen hebben nog niks ontvangen. Ik hoop dat het de kerstdrukte is want er begon al 1 persoon te dreigen met stappen ondernemen.

Aangetekend sturen is duur en dan haken de meeste mensen af bij een klein bedrag onder de 20 euro.

Woensdag een verjaardagskaart gestuurd via greetz.nl en die kwam wel volgende dag aan :(
Mensen hebben echt geen geduld meer tegenwoordig. Alles moest gisteren nog binnen zijn als je 't vandaag bestelt.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
Mark

13 dec 2019, 17:55

Same, maandag verstuurd en gisteren kwamen er pas dingen binnen. Bij één koper was het er gisteren zelfs nog niet.
jukujosuki

13 dec 2019, 18:06

kingoftherain schreef:

Mensen hebben echt geen geduld meer tegenwoordig. Alles moest gisteren nog binnen zijn als je 't vandaag bestelt.
Ja ik zit soms te overwegen om te stoppen. Het gaat vaak gewoon goed maar het zijn altijd die vervelende ervaringen die je blijft onthouden.
Swey

14 dec 2019, 17:40

Dit is precies waarom ik altijd track en trace verstuur, dan is er geen gezeik
jukujosuki

16 dec 2019, 07:12

Swey schreef:
14 dec 2019, 17:40
Dit is precies waarom ik altijd track en trace verstuur, dan is er geen gezeik
Ja dat klopt. Probleem alleen als iemand een spel voor 5-8 euro wilt kopen niemand 4 euro verzendkosten wilt betalen voor brievenbuspakketje. Het moet allemaal gratis en snel en met tracktrace hehe
OldSchool
Contacteer:

16 dec 2019, 08:15

Wat ik ook logisch vindt. De verzendkosten verpesten altijd een mooie deal. Dat is ook een van de redenen dat ik tegenwoordig vooral lokaal zoek. Geen gedoe met afwachten of je het wel of niet krijgt, je kunt iets bekijken en geen verzendkosten.
Jalf

16 dec 2019, 13:49

Over Marktplaats klojo's en Track & Trace gesproken....

Ik heb twee weken terug op woensdag een Super Mario Party voor de Switch verkocht en dat was echt de aller aller allerlaatste keer dat ik iets heb verkocht via MP zonder Track & Trace.. Mijn vraagprijs was €35. Via PB kreeg ik de vraag of ik het voor 35 inclusief verzending wilde doen omdat zoonlief had gespaard en echt niet meer had dan €35,-. Ik uitgelegd dat ik hem voor dat bedrag alleen 'standaard' wou versturen. En dat was prima. Ik herhaal: dat was prima!

Donderdagmiddag 5 december bracht ik de envelop naar de Read Shop hier en bracht ik de koper van dit feit op de hoogte. Op vrijdagavond begon de koper al te vragen waar het bleef. Toen ik uitlegde dat ik het donderdag eind van de middag had gebracht en de post misschien al gehaald was door Post NL ivm Sinterklaasavond was dat in eerste instantie ok, maar later op de avond kwam er al vragen waar ik het had verstuurd en of ze mijn adresgegevens mocht.

Toen het er op zaterdag nóg niet was werd de stress real in een niet nader te noemen Fries dorp. Ze eiste een track & trace code, terwijl ik duidelijk had gezegd dat ze bij de goedkoopste verzendvariant geen T&T kreeg. Toen moest ik een printscreen van de pintransactie bij de read shop overleggen want anders ging ze aangifte doen. Via een ander marktplaats account (1 dag actief op MP) kreeg ik ineens een vraag over het spel (dat nog op gereserveerd stond) of het echt verkocht was en of ik bereid was hem voor een tientje extra wou verkopen, hij kon hem direct halen als ik mijn adresgegevens gaf.. Overduidelijk de koper die me aan het testen was.

Die zondag vierden we Sinterklaas bij mijn ouders en toen ik een paar uur later thuis inlogde op MP brak de hel los :D Ze had iets van 17 berichten gestuurd in twee uur tijd, waarvan de laatste van het type "nou?, reageer je nog?, als je binnen 2 uur nog niet hebt gereageerd dan...'. Dus ik heel netjes een reactie gestuurd dat ik niet de hele dag op Marktplaats zit en dat ik verder weinig kan betekenen op zondagmiddag en dat het de volgende dag vast wel binnen zou komen.

Maandagochtend begon het verhaal opnieuw. Ze had nog steeds geen post ontvangen en had inmiddels een app geïnstalleerd waarop ze kon zien of er iets naar onderweg was en dat was volgens haar niet het geval. Of ik wel wist dat haar man bij de recherche zat, die had al mijn gegevens al achterhaald en ik zou grote problemen krijgen als ik het geld niet nog maandag terug zou storten op haar rekening. Waar ik het gore lef vandaan haalde om een kind op te lichten, ze zou mijn naam overal op internet verspreiden waar het de rest van mijn leven mij zou achtervolgen blablabla. Dus ik nog netjes vragen of ze op maandag überhaupt wel post ontvangen in dat dorp (Wij ontvangen zelf nooit post op maandag), maar ook dat viel niet in goede aarde.. (vuile oplichter!!)

Dinsdagochtend arriveerde het pakketje en kreeg ik een berichtje met: "Het pakket is binnen. bedankt".
Geen enkel excuus, verder helemaal niks. D: Dit soort ellende krijg je dus door de bezuinigingen bij de GGZ. En blijkbaar wanneer je iets zonder T&T verstuurd. Echt. Nooit. Meer...
Ik doe niet aan onderschriften.
OldSchool
Contacteer:

16 dec 2019, 14:55

Wat een verhaal! :doh:

Zoiets heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
In in ieder geval hebben ze nog wel aangegeven dat ze het hebben ontvangen, dat had ook nog anders kunnen lopen als ze jou bewust hadden willen oplichten.
Tobascoman3

16 dec 2019, 14:58

ansich het verschil tussen track en trace briefpost en standaard briefpost is minder dan 1 euro. of het moet iets zijn dat onder de 100 of bijna alles is wel boven de 100 gram

boven de 20 euro zou ik het nooit zonder track en trace versturen zelfs eronder is het eigenlijk al niet de moeite waard je bespaart er vrijwel niks mee tenzij je items van minder dan 50 gram liever 20 gram of minder verstuurd. en welke items vallen daar nu onder?
Laatst gewijzigd door Tobascoman3 op 16 dec 2019, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Fing3r

16 dec 2019, 15:01

Jezus, dit is inderdaad wel heel extreem. Dit doet mijn Friese hart geen goed, ik hoop dat je nu niet minder over ons Friezen gaat denken :biggrin:

Geduld is bij veel mensen tegenwoordig ver te zoeken :sad:
Afbeelding
HeatherGrace

16 dec 2019, 16:06

Dit is wel erg extreem inderdaad. Fijn dat ze haar pakketje toch binnen gekregen heeft, hoef je daar tenminste geen energie meer in te steken.
Afbeelding
Flozem

16 dec 2019, 16:17

Lekkere jongens, die Friezen... :rolleyes:
Spoiler: weergeven
j/k

Terug naar “Webwinkels, eBay & Marktplaats”