Je kent het vast wel; je bent lekker aan het verzamelen voor je favoriete platform en je vind een zeldzame game op een rommelmarkt. Alleen is de hoes helaas niet mooi meer. Dan denk je uiteraard; mwah.. ik pak wel een donor en klaar. Maar ook dat wordt soms lastig en nette donoren zijn ook soms lastig te vinden. Dus.. zijn er geen nieuwe te krijgen? Kijk, voor huidige platformen zoals PS4, XBOX One en Switch kan je eenvoudig nieuwe, vaak originele, hoesjes/cases kopen. Maar PS2 of GameCube wordt al lastiger. Laat staan de beruchte PlayStation 1 cases (die verschrikkelijk snel breken/barsten)...
Mijn kruistocht naar goede, vervangende hoesjes/cases heeft mij geleid naar, meestal, Chinese aanbieders. Maar op dat soort websites is het soms lastig te zien wat je precies krijgt. Klopt het materiaal? Zitter er logo's op? In hoeverre is het vergelijkbaar met het origineel? Ik heb de gok gewaagd een paar besteld voor de Nintendo DS. En wat denk je? Praktisch identiek aan het origineel! Maat, materiaal en zelfs het logo ontbreekt niet (zie foto).

Onlangs heb ik EINDELIJK een leverancier/aanbieder gevonden die GameCube (PAL) cases verkoopt. En die kwamen vandaag binnen. Ik moet zeggen; zeer netjes! Maat, kleur, materiaal.. alles klopt.. Helaas ontbreekt hier wel het Nintendo + GameCube logo die in de originele zit maar het is altijd beter dan een DVD hoesje.. toch?

Wat vind jij? Is dit acceptabel voor jouw collectie? En wat vind jij bijvoorbeeld van SNES doosjes die op Ebay door een Italiaan aangeboden wordt? Heeft iemand daar ervaring mee?
P.S. Heeft iemand al een keer vervangende PS1 cases gevonden? En dan bedoel ik betaalbare.. dus voor 2 euro of minder..