12 - Star Wars Costume Building

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
HeatherGrace

Re: 09 - Star Wars Costume Building

03 aug 2020, 19:43

OldSchool schreef:
02 aug 2020, 23:01
Respect hoor. Wat een tijd gaat daar inzitten! Maaar je zult altijd de reward hebben dat jullie het zélf gedaan hebben. Gaaf!
Zitten inderdaad al aardig wat arbeidsuren in. Maar het blijft wel leuk. Ik ga er altijd met plezier mee bezig. :smile:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 10 - Star Wars Costume Building

03 aug 2020, 19:54

Afbeelding

"You overdid it."
- Obi-Wan Kenobi, The Phantom Menace

Ik heb hem even goed tegen het licht gehouden en ieder pitje, afgebroken hoekje, scheurtje wat ik kon vinden opgevuld. Nu is het twee weken wachten tot alles volledig is uitgehard en dan kan ik alles weer terug schuren. Daarna zou alles fertig moeten zijn om gespoten te worden! Bijna alles wordt volledig glanzend zwart, de helm heeft echter nog rode accenten en de 'trident' is gun metal gray.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

Re: 06 - Star Wars Costume Building

03 aug 2020, 20:08

Mark schreef:
12 jul 2020, 21:06
Zo voelt het in retrospect tenminste als ik terugkijk op de momenten dat mijn ouders zich altijd met mijn hobby bemoeiden, haha.
Hahaha, dat gevoel ken ik totaal niet. Daar zit bij ons echt een kloof tussen. Aan de ene kant vind ik 't helemaal niet erg, maar op zich is 't jammer dat ze het niet begrijpen.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
kingoftherain

03 aug 2020, 20:10

Ondanks de hitte toch nog vooruitgang geboekt.
Wat een...

Afbeelding

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 aug 2020, 20:14

dit soort projecten zijn zo goed voro je gemoedsrust, hobbiën met passie en je ziet het allemaal steeds meer vorm krijgen. pfff die helm ziet er geweldig uit HG. zo gaaf :love: :love:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
HeatherGrace

04 aug 2020, 07:55

kingoftherain schreef:
03 aug 2020, 20:08
Mark schreef:
12 jul 2020, 21:06
Zo voelt het in retrospect tenminste als ik terugkijk op de momenten dat mijn ouders zich altijd met mijn hobby bemoeiden, haha.
Hahaha, dat gevoel ken ik totaal niet. Daar zit bij ons echt een kloof tussen. Aan de ene kant vind ik 't helemaal niet erg, maar op zich is 't jammer dat ze het niet begrijpen.
Ik moet bekennen dat dit ook wel onze eerste common ground is. Als ik Star Wars keek in de woonkamer, dan kwam mijn vader er nog wel eens bij staan, keek even en zei dan "Wie bedenkt dit soort onzin?"
Maar om zijn achtergrond in auto restoratie hebben we nu toch iets gevonden, het is namelijk niet zo verschillend van het opknappen van een auto. Ik denk ook dan menig 501st lid geen zwarte BMW lak op hun TIE armor zal hebben zitten. :biggrin:
Kunstschilder1987 schreef: dit soort projecten zijn zo goed voro je gemoedsrust, hobbiën met passie en je ziet het allemaal steeds meer vorm krijgen. pfff die helm ziet er geweldig uit HG. zo gaaf :love: :love:
Bedankt weer ^^
Dit topic blijft voor mezelf ook handig om de vooruitgang te kunnem blijven zien. :smile:
Afbeelding
kingoftherain

04 aug 2020, 17:41

HeatherGrace schreef:
"Wie bedenkt dit soort onzin?"
Nou, zoiets inderdaad. M'n ouders hebben helemaal niks met fantasie dingen als Lord Of The Rings of bijvoorbeeld Marvel, en dat is hun goed recht natuurlijk, je kan nooit alles leuk vinden, maar het is wel eens jammer. M'n moeder heeft ooit eens geprobeerd om The Fellowship Of The Ring te kijken, maar halverwege heeft ze 't toch maar opgegeven. Als 't je niks vindt, dan wordt 't ook niks.

Een ander grappig voorbeeld is toen we ooit een keer The Incredible Hulk zaten te kijken (om de één of andere reden, want ik verwachtte dat er redelijk snel iets anders opgezet zou worden) en m'n moeder zegt opeens "Dat is de Hulk toch niet?" En ik had echt zoiets van "Wat?" Maar daar had ze natuurlijk wel gelijk in. Namelijk, als iemand die alleen de tv-serie kent en niks weet van de comics is de Hulk gewoon een flinke vent. Lou Ferigno in dit geval. Heb ik die naam goed geschreven? Feel free to correct me in the comments! Afijn, zij ziet dus een gigantisch groot ding dat veel te groot is om de Hulk te kunnen zijn. Dus ik leg haar uit dat wat zij kent als hoe de Hulk eruit hoort te zien, de Hulk juist helemaal niet is.

En op zich is dat helemaal niet zo gek, want het is maar net hoe en op welke leeftijd je ergens mee in aanraking komt. Zeker met films en hoe vaak dat tegenwoordig gereboot wordt. Ik kan me nog best voorstellen dat iemand die is opgegroeid met de Charlie's Angels tv-serie niks moet hebben van de films (sorry, was het eerste dat me te binnen schoot) en iemand die wat jonger is en alleen de films kent ze weer prachtig vindt. Misschien de laatste niet. Ik heb het begin van het jaar zelf nog meegemaakt met de Birds Of Prey film. Ik vind het zelf een verschrikkelijke baggerfilm die niks, maar dan ook niks met de Birds Of Prey te maken heeft. En dat komt doordat ik kijk naar iets ouder source material en mensen die de hele Birds Of Prey niet kennen, kunnen zich waarschijnlijk best vermaken met de film omdat ze niet zien hoe ze alle karakters verziekt hebben.

Sorry dat ik je topic zo lang gegijzeld hebt, was eigenlijk niet de bedoeling, maar het moest er even uit. Ik hou van mij ouders, maar we zijn gewoon nogal anders.

HeatherGrace

05 aug 2020, 09:41

kingoftherain schreef:
04 aug 2020, 17:41
HeatherGrace schreef:
"Wie bedenkt dit soort onzin?"
Ik hou van mij ouders, maar we zijn gewoon nogal anders.
T'is inderdaad jammer wanneer je één grote passie hebt, maar je kunt hem niet met je familie delen.

Ik kreeg mijn zus laatst zo ver Captain Marvel op te zetten. Na 10 minuten zette ze hem af omdat ze het niet kon volgen en dan denk ik wel eens:

Afbeelding

Toevallig had ik het laatste met mijn vader over Charlie's Angels, hij was bekent met de serie en ik had net die met Cameron Diaz teruggekeken. Hij zei: "Dat is geen echte Charlie's Angels. Hoef ik niet te zien". En ik kijk dan weer naar die met Kristen Stewart en denk daarbij: "Dat is geen echte Charlie's Angels. Hoef ik niet te zien." Het is maar waar je het meest bekent mee bent. :wallbash:
Afbeelding
kingoftherain

05 aug 2020, 18:00

HeatherGrace schreef:
Ik kreeg mijn zus laatst zo ver Captain Marvel op te zetten. Na 10 minuten zette ze hem af omdat ze het niet kon volgen en dan denk ik wel eens:

Afbeelding
Hahaha, so close, yet so far. Dan vraag je je weleens af of er niet eentje van de melkboer is. :lol: :innocent:
HeatherGrace schreef:
Toevallig had ik het laatste met mijn vader over Charlie's Angels, hij was bekent met de serie en ik had net die met Cameron Diaz teruggekeken. Hij zei: "Dat is geen echte Charlie's Angels. Hoef ik niet te zien". En ik kijk dan weer naar die met Kristen Stewart en denk daarbij: "Dat is geen echte Charlie's Angels. Hoef ik niet te zien." Het is maar waar je het meest bekent mee bent. :wallbash:
Zat ik dus toch nog best goed met mijn voorbeeld. Maar dat inderdaad, dus. :thumbdown: :lol: :doh:

HeatherGrace

Re: 11 - Star Wars Costume Building

17 aug 2020, 14:41

Afbeelding

"The sun is about to set and we'll be leaving soon.
When we return, we're coming in hot."

- The Mandalorian, The Mandalorian

Afgelopen weekend was de primer uitgehard, dus ik kon de laatste pitjes weghalen op de helm en alles weer gladschuren.

Afbeelding

Al sit soort witte puntjes zijn dus kleine gaatjes welke ik nu heb opgevuld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de volgende stap is toch écht, jawel, alles zwart spuiten. :omg:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 aug 2020, 14:50

oh mijn god, zo close nu! ben echt benieuwd hoe het er zwart uit gaat zien... en dat terwijl ik als kunstschilder best goed kan visualiseren wat een kleurtje eroverheen doet :D. maar dit is zo'n bijzonder project natuurlijk!

De zichtbare details zijn echt verbluffend, ik hoop dat het zo blijft na het spuiten.
Afbeelding
HeatherGrace

17 aug 2020, 15:35

Kunstschilder1987 schreef:
17 aug 2020, 14:50
oh mijn god, zo close nu! ben echt benieuwd hoe het er zwart uit gaat zien... en dat terwijl ik als kunstschilder best goed kan visualiseren wat een kleurtje eroverheen doet :D. maar dit is zo'n bijzonder project natuurlijk!

De zichtbare details zijn echt verbluffend, ik hoop dat het zo blijft na het spuiten.
Ja, ik kijk er ook echt naar uit om ze in die kleur te zien. Hij krijgt echte BMW lak. :biggrin:

Afbeelding

Ben ook benieuwd hoe zichbaar de kleine details blijven. Omdat hij zo spiegelt denk ik dat het iets minder leesbaar wordt. Tenminste, op foto's. Als je in beweging bent is het wel vet, denk ik!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 aug 2020, 15:42

haha das een gaaf feitje! ik heb zelf vaker elektrische (bas-)gitaren gebouwd en beschilderd in het verleden, aangezien veel mensen in mijn vriendenkring artiesten zijn, groot en klein. Meestal maakte ik dan ook gebruik van autolak.
Er is inderdaad een groot verschil tussen beweeglijk en stilstaand met dit soort dingen. Wanneer je rondloopt ermee zal het zeker goedkomen. vraagje, kun je een filmpje maken wanneer je een keer boodschappen gaat doen in het pak? Zou helemaal te gek zijn om een pak milky ways te kopen - haha.
Het "kopstuk" (pun def intended, lol) is toch wel echt het ultieme covid masker aller tijden!
Afbeelding
kingoftherain

17 aug 2020, 15:59

Ziet er weer hartstikke gaaf uit. :thumbup:
Kijk je wel uit met die BMW lak? Voor je het weet kijk je niet meer over je schouder of er iemand aankomt en snij je mensen de pas af. :lol:

HeatherGrace

18 aug 2020, 09:40

Kunstschilder1987 schreef:
17 aug 2020, 15:42
haha das een gaaf feitje! ik heb zelf vaker elektrische (bas-)gitaren gebouwd en beschilderd in het verleden, aangezien veel mensen in mijn vriendenkring artiesten zijn, groot en klein. Meestal maakte ik dan ook gebruik van autolak.
Er is inderdaad een groot verschil tussen beweeglijk en stilstaand met dit soort dingen. Wanneer je rondloopt ermee zal het zeker goedkomen. vraagje, kun je een filmpje maken wanneer je een keer boodschappen gaat doen in het pak? Zou helemaal te gek zijn om een pak milky ways te kopen - haha.
Het "kopstuk" (pun def intended, lol) is toch wel echt het ultieme covid masker aller tijden!
Ah, cool! Lijkt me dat dat wat meer "durable" is dan wat je in de winkel kunt vinden.

En... ik zal mijn best voor voor een dergelijk filmpje. :lol:
kingoftherain schreef: Ziet er weer hartstikke gaaf uit. :thumbup:
Kijk je wel uit met die BMW lak? Voor je het weet kijk je niet meer over je schouder of er iemand aankomt en snij je mensen de pas af. :lol:
Ik had al zo'n idee dat een opmerking als deze te verwachten was. :tongue3:
Afbeelding
kingoftherain

18 aug 2020, 11:09

HeatherGrace schreef:
18 aug 2020, 09:40
Ik had al zo'n idee dat een opmerking als deze te verwachten was. :tongue3:
Guilty! :biggrin:

HeatherGrace

Re: 12 - Star Wars Costume Building

31 aug 2020, 10:26

Afbeelding

"I can't see a thing in this helmet."
- Luke Skywalker, A New Hope

Ik was ietjes te enthousiast in mijn vorige post, want de armor moet natuurlijk nog "pasbaar" gemaakt worden! En een klein probleem daarmee is dat Star Wars armor allemaal dezelfde maat blijft. Of je nou wat breder bent of wat dunner, die breastplate blijft dezelfde maat; je moet hem alleen aan de zijkanten wat verlengen. Mijn probleem is echter dat er na een halfjaar corona-hardlopen er helemaal geen ruimte meer over is tussen de breastplate en de backplate. Dus we moeten van alles gaan doen met een strip aluminium om hem netjes naar mijn lichaam terug te buigen zoals hieronder:

Afbeelding

Dus zijn we alles passend aan het maken. Ook de bubble lenzen met honeycomb patroon en een fan system voor de binnenkant van de helm zijn binnen. De bubble variant is optioneel, maar dat maakt die helm kwalitatief veel mooier dan platte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze moet dus worden "ingenomen". Verder maken we alles vast met drukknopjes.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is de chest box ook een stuk vlakker geworden en heb ik de gaatjes weer gedicht zodat deze hetzelfde proces kan ondergaan als de rest.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

31 aug 2020, 11:02

Ziet er allemaal weer goed uit, jammer dat er nu allemaal extra werk bijkomt om het passend te maken, maar al doende leert men :smile:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

31 aug 2020, 11:55

zo'n ingewikkeld project kan ook niet anders verlopen dan een kleine setback. maar je hebt de oplossing in ieder geval wél al voorhanden, dat scheelt veel!
Die lenzen zijn wel echt helemaal top hoor, haha. Talking about "rose coloured glasses" :D

niet dat ik denk dat dit het geval is, maar voor de zekerheid:
laat je niet ontmoedigen, het ziet er nog steeds superindrukwekkend uit en je hebt al zoveel dingen samen met je vader opgelost dat je tegengekomen bent dat deze je heus niet tegen zal houden! :)
Afbeelding
kingoftherain

31 aug 2020, 16:45

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb nu al zoveel creativiteit voorbij zien komen dat niemand hier daar aan zal twijfelen. We geloven in je. :thumbup:

OldSchool
Contacteer:

31 aug 2020, 20:33

Daarom heb ik nou altijd een hekel aan verven. Verven is namelijk heel erg leuk om te doen en als je ziet wat je bereikt geeft het veel voldoening. Maar voor je eenmaal zo ver bent... zucht...

Dus niets anders dan respect voor jullie en de volharding die nodig is bij dit project!
HeatherGrace

02 sep 2020, 09:37

Bedankt heren!

Ik heb er ook nog steeds vertrouwen in hoor, maar wordt toch even een werkje om dit goed te krijgen. Mijn vader zei al: "Je kunt ook wat kilo's aankomen." Maar nah, laten we dat maar niet doen. Lekker ombuigen die handel!
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”