Herkenbaar? Stoppen met verzamelen

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
dlbyvisual

Re: Herkenbaar? Stoppen met verzamelen

30 apr 2020, 22:41

Ik koop alleen maar (retro) games waarvan ik zo goed als zeker weet dat ik ze ook speel óf waar ik super nostalgische gevoelens voor heb. Dat geldt voor games, maar ook een select aantal cd’s en wat random electronica. Denk aan een walkman. Ik ga hier niets van wegdoen, maar ik heb ook niet de behoefte om kasten vol games te verzamelen. Ik vind het wel leuk om de verzamelingen van anderen te zien.
Zach

17 mei 2020, 10:46

Door de jaren heen een grote verzameling opgebouwd.

Ik heb weleens wat PS2 games verkocht, maar daar toch weer spijt van gekregen en toen opnieuw weer gekocht. Die hidden gems en JRPG-videos op youtube helpen daar ook niet bij.
Ook ik denk weleens om het allemaal weg te doen, maar aan de andere kant heb ik toch een emotionele klik met sommige games en soms heb ik enorm zin in een bepaald game, dat het wel fijn zou zijn als ik die dan ook kan spelen. Een digitaal format waar ik echt alle games kan spelen zou een uitkomst zijn. Niet van die mini-consoles met een 20tal games. Gelukkig zijn die wel uit te breiden op een illegale manier.

Uitdunnen is iets wat ik wel moet doen.
donatello

27 jun 2020, 20:10

interessante post! heb mezelf beperkt tot het enkel verzamelen van nintendo handheld, en dan voornamelijk de originele game boy games. met af en toe een uitstapje naar de super nintendo of N64. de meeste game boy games speel ik maar kort, maar ik vind het cib verzamelen ook tof vanwege het artwork op de doosjes en handleidingen.
Ribbelchips

29 jun 2020, 13:15

Update na mijn vorige post van 7 april:

PS1, PS2 en Xbox 1 met alle games en accessoires weggedaan. Heb ze nog geen seconde gemist. Voor het geld een paar mooie NGC en SMS games gekocht!

Terug naar “Verzamelpraat”