De waanzin van het verzamelen

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Mark

De waanzin van het verzamelen

28 jul 2019, 13:34

Regelmatig betrap ik mezelf op gedrag wat ik eigenlijk niet goed kan praten, maar wat voor mezelf eigenlijk al normaal is geworden. Ik merk ook dat hoe langer ik games verzamel, hoe meer 'vreemd gedrag' ik vertoon waar ik niet eens mee bij stil sta. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het totaal niet erg en kom er ook niet door in de problemen op wat voor vlak dan ook, maar toch blijft het een opmerkelijk fenomeen. De vraag is dan ook: welk vreemd gedrag vertonen jullie?

Recente voorbeelden van mezelf zijn dat ik Trails of the Sky voor de PSP heb en dolgraag op vakantie wil proberen, maar het spel is sealed en dat laat ik zo. Het spel is bedoeld om te spelen en daar heb ik 'm jaren terug ook voor gekocht, maar kan die seal er gewoon niet afhalen.

Ander voorbeeld is dat ik graag een PS4 zou hebben omdat er zo veel vette games op zijn. Toch pomp ik al mijn game budget in obscure PS1 titels die ik nooit ga spelen, puur voor de heb.
OldSchool
Contacteer:

Re: De waanzin van het verzamelen

28 jul 2019, 13:49

Herkenbaar! Sealing vind ik vooral ook irritant, maar ik kan mezelf er meestal ook niet toe bewegen het er af te halen. In het achterhoofd zit toch het idee dat het in euro’s meer waard is als je het laat zitten.

Verder blijf ik mezelf wijs maken dat ik alleen maar games koop om ze écht eens te gaan spelen. Maar dat verhaal kan ik inmiddels echt niet meer rechtvaardigen. De jacht en het vinden van dingen op rommelmarkten en in kringloopwinkels vind ik ook leuk en geeft me een kick. Al is het een 13 in dozijn meisjes paarden spel op de PS2.

Verder kan ik lang last houden van een deal die misloopt. Zoals laatst met het Videopac spel, maar ik weer ook nog als de dag van gisteren dat ik de Star Wars Xbox 360 nét misliep. Het probleem is dat sommige dingen voelen als een “once in a life time”. Onzin in de meeste gevallen, maar we hebben het dan ook over vreemd gedrag.

Buiten dat: ik kom ook nergens mee in de problemen, al is er soms de vrouw die wel eens op de rem trapt :).
toejam

28 jul 2019, 13:50

Ik heb met de PS2 heel lang het principe gehanteerd om de kostprijs per game onder de 2 euro te willen houden. Dat is de eerste 1000 titels heel goed gegaan. En ik ben nog steeds blij als ik zoals afgelopen week in Duitsland een sporttitel voor een euro kan meenemen. Maar ik weet inmiddels ook van mezelf dat als diezelfde titel er voor 5 euro ligt, ik hem ook mee neem omdat ik er 'nog maar zo weinig moet'. Ik wist van te voren wat een waanzin het zou worden om een ps2-set compleet te krijgen en die waarheid is al ruim overtroffen.

Games sealed laten omdat ik het zonde vind om open te maken heb ik niet zoveel last van, maar alles op de PSP, Vita, DS, 3DS, PS2, PS1 wat ik sealed heb laat ik ook wel zo omdat ik ofwel het origineel niet nodig heb om de game te kunnen spelen of omdat ik een extra exemplaar heb om te spelen. De handhelds heb ik allemaal gesoftmod wat zeker op de PSP de laadtijden en accuduur ook nog eens enorm ten goede komt. Ik ben dan wel weer zo dat ik alleen die games installeer die ik fysiek heb dat is ook wel een stukje vreemd gedrag wellicht.
Yo, homeboy gimme five!
Swey

28 jul 2019, 14:14

Enige “ vreemde gedrag” wat ik heb zijn de Zelda handhelds en gameboy micro’s die verzamel ik echt. Ik rouleer met welke console ik speel dus ze
Komen allemaal om de paar maanden aan bod.
Ik heb wel heel veel sealed games, maar geenszins de intentie om dat zo te laten. De enige games die ik sealed zou laten zijn bijvoorbeeld Salt & Sanctuary op de vita, daar had ik de digitale versie in de sale gekocht ruim voor de physical uitkwam. Aangezien die physical nu reteduur is laat ik het maar zo. Aan de andere kant heb ik ook een sealed Ar NoSurge plus voor Vita, das toch een spel van rond de €150-€200,- maar daar gaat toch echt de seal af als ik hem wil spelen.
Ik ben bij de vita wel echt een beetje losgegaan met aanschaf, ik denk dat ik over een aantal jaar die collectie ook echt ga uitdunnen. Voor mijn andere consoles heb ik niet meer dan 20-30 spellen, maar vita is ruim 180. Ik doe ook regelmatig spellen weg. Voor de Switch houd ik mij bij de toppers, terwijl ik bij de vita mij nog weleens liet verleiden door FOMO bij LRG, inmiddels ben ik daar een beetje klaar mee.
Dat gezegd hebbende, ik heb inmiddels genoeg games om in ieder geval de komende vijf jaar heul veul te spelen en probeer voor mijzelf de rem erop te houden, er is tenslotte zoveel tofs wat uitkomt dat ik daar wel rustig mee moet doen. Maar een collectie van duizenden spellen zal ik nooit hebben
Don Cannoli 79

28 jul 2019, 14:43

Waanzin(nig) topic ! :wink:

Ik weet niet zo goed of ik een verzamelaar ben. Ik koop games. En als ik een tijdje games koop ,dan heb ik een stapel games. Maar is dat dan een verzameling? En maakt mij dat een verzamelaar?

Ik heb niet echt verzameldoelen. Ik koop eigenlijk gewoon alles wat me leuk lijkt en dat voor een hoop verschillende systemen. Want dat is voor mij het belangrijkste, het gamen. Ik heb wel eens een lijst met games gemaakt die ik in de collectie MOET hebben maar die was verre van compleet en ben ik al lang weer kwijt geraakt. Wel weet ik bij een game gelijk of ie in "mijn collectie" hoort. Want als je door mijn stapel games gaat dan leer je mij een btje kennen. Het is een display van dingen die ik cool vind.

Als ik een game digitaal heb die ik echt leuk vind en hij verschijnt later fysiek dan koop ik hem alsnog fysiek maar dan laat ik hem geseald. Als ik hem alleen fysiek heb dan gaat de seal er echt wel af.

Het "once in a lifetime offer"syndroom heb ik helaas wel last van. Zeker omdat je weet dat het (retro) spul allemaal achterlijk duur wordt.

Verder stel ik mezelf regelmatig de vraag of ik het allemaal moet verkopen want het is de grootste onzin natuurlijk. Je hebt er niks aan als je er straks niet meer bent. Ja je familie kan het dan verkopen, en dan? Dan maak ik dat geld liever nu samen met ze op. Dan hebben we er allemaal wat aan.

Maar dan loop ik weer in de gameroom en zie ik al die consoles en games staan :wub2:

Wat ik al zei.. Waanzin(nig) topic dit ! :wink:
Galious
Moderator
Moderator

28 jul 2019, 15:01

Don Cannoli 79 schreef:Waanzin(nig) topic ! :wink:

Ik weet niet zo goed of ik een verzamelaar ben. Ik koop games. En als ik een tijdje games koop ,dan heb ik een stapel games. Maar is dat dan een verzameling? En maakt mij dat een verzamelaar?

Ik heb niet echt verzameldoelen. Ik koop eigenlijk gewoon alles wat me leuk lijkt en dat voor een hoop verschillende systemen. Want dat is voor mij het belangrijkste, het gamen. Ik heb wel eens een lijst met games gemaakt die ik in de collectie MOET hebben maar die was verre van compleet en ben ik al lang weer kwijt geraakt. Wel weet ik bij een game gelijk of ie in "mijn collectie" hoort. Want als je door mijn stapel games gaat dan leer je mij een btje kennen. Het is een display van dingen die ik cool vind.

Als ik een game digitaal heb die ik echt leuk vind en hij verschijnt later fysiek dan koop ik hem alsnog fysiek maar dan laat ik hem geseald. Als ik hem alleen fysiek heb dan gaat de seal er echt wel af.
Ik herken hier heel veel in, alleen haal ik wel de seal van een fysieke game af, ook al heb ik hem al digitaal, want zo'n stukje cellofaan heeft voor mij echt geen enkele waarde. Vaak zit er bij de fysieke uitgave juist een manual bij, een poster of soundtrack en dat heeft voor mij wel toegevoegde waarde.

Ik krijg de laatste jaren wel steeds vaker de neiging om de collectie eens op te gaan schonen, want ook al kocht en koop ik alleen games met de intentie ze ook te gaan spelen, het zijn er in de loop der jaren zo veel geworden, dat me dat toch nooit gaat lukken. Ik zie mezelf bijvoorbeeld nooit al die PS2 of Wii RPG's gaan spelen. En de N64 zal ik ook nooit meer aanraken. Het is er alleen nog niet van gekomen om daadwerkelijk afscheid te nemen van veel van die dingen, anders dan een losse titel hier of daar. Ik ben wel een stuk terughoudender geworden met aankopen, wil eigenlijk alleen nog iets kopen als ik zeker weet dat ik het meteen of op zeer korte termijn ook echt ga spelen, omdat ik geen verdere backlog meer wil opbouwen, want daar zie ik inmiddels de "waanzin" wel van in :)
nmkl pjkl ftmch
Tamerlane

28 jul 2019, 15:11

Ik beschouw mijzelf niet als verzamelaar maar tot zeer recent geleden heb ik aardig wat Wii games verzameld. Het zoeken van de beste deals en games/hidden gems is soms nog leuker dan het spelen van de spellen die je verzamelt. Uit principe hanteer ik een maximum prijs van 25 euro per game. Je moet ergens een grens stellen anders blijf je bezig. Ook al zjin er net weer een paar hele toffe games voor 30 euro, ik doe het gewoon niet. Daardoor ben ik inmiddels klaar met mijn (actieve) zoektocht naar Wii games. Ik heb er denk ik meer dan 50 en voor 2 spellen heb ik 25 euro betaald (SNK Arcade Classics en Tatsunoko vs Capcom). Het overgrote deel was onder de 10 euro.
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

28 jul 2019, 16:45

Tegenwoordig heb ik weinig aan te merken op m'n "verzamel" gedrag. In het verleden had ik echter wel een periode dat ik alles kocht wat me maar enigszins interessant leek, maar toen had ik ook zo'n momentje als beschreven in het openingsbericht, en heb ik weer een hoop de deur uit gedaan. Nu houd ik mezelf vooral aan een wishlist met games die zeer hoog aangeschreven staan en games die een zekere historische waarde hebben. Af en toe ontdek ik wel wat nieuws via fora of YouTube, maar ik sta mezelf enkel toe een game aan deze lijst toe te voegen wanneer ik twee games uit m'n backlog heb uitgespeeld. Daar ben ik ook heel streng in tegenwoordig. De enige uitzondering hierop zijn games die nieuw uitkomen, maar daar koop ik er doorgaans minder dan vijf per jaar van. Zo blijft alles binnen de perken. :)

Ik heb zelf overigens helemaal niets met gesealde games. Een mooi doosje is leuk om op de plank tentoon te sletten, maar daar hoeft echt geen seal om heen; zeker met een box protector (dat ook een veel betere bescherming biedt dan een flinterdun laagje plastic). Daarnaast, als ik een game niet kan spelen, heeft het voor mij ook geen waarde. Ik heb hier en daar wel wat gesealde retro games gekocht, maar dat was dan enkel omdat dat de enige of goedkoopste mogelijkheid was op dat moment. Dan moet de seal er af en is het geen gesealde game meer. Probleem opgelost, al lijken sommige verzamelaars bijna flauw te vallen bij het idee. :laugh:
Swey

28 jul 2019, 17:11

Gozert schreef: Een mooi doosje is leuk om op de plank tentoon te sletten, maar daar hoeft echt geen seal om heen
Typo van het jaar dit :happy:
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

28 jul 2019, 17:18

Nee joh... :lol:

Die ga ik ook gewoon niet corrigeren. :D
Mark

28 jul 2019, 18:55

Gozert schreef: Ik heb zelf overigens helemaal niets met gesealde games. Een mooi doosje is leuk om op de plank tentoon te sletten, maar daar hoeft echt geen seal om heen; zeker met een box protector (dat ook een veel betere bescherming biedt dan een flinterdun laagje plastic). Daarnaast, als ik een game niet kan spelen, heeft het voor mij ook geen waarde.
Helemaal mee eens, voor mij heeft dat ook geen waarde. Het 'probleem' zit hem meer in dat het voor anderen wel waarde heeft en dus kapitaalvernietiging is om de seal er af te halen. Ik denk dat ik de oplossing heb bedacht; een mint versie kopen en de sealed versie verkopen. Dan is de koper blij met zijn sealed versie, ik blij (want ik kan de game spelen en heb geld over) en de verkoper van de tweedehands versie blij. Denk dat ik dat maar ga doen.
HeatherGrace

28 jul 2019, 19:27

Ik herken hierboven wel wat dingen die ik ook heb gedaan. Sealed = sealed, alles compleet maken... maar ik ben daar inmiddels al weer een tijdje vanaf gestapt zoals Gozert ook schrijft. Maar als ik even nadenk uit de ogen van een "buitenstaander". :laugh:

- Ik heb meerdere games die ik nooit zal spelen. Ze hebben dan bijvoorbeeld een historische waarde die ik interessant vind. Of ze zijn voor een systeem dat ik helemaal niet heb, zoals een CD-i.

- Ik heb veel games dubbel. Tenminste, zo noemt men dat nog wel eens. Zoals dezelfde game op meerdere systemen of een alternatieve boxart of uit een andere regio. Zoals een PAL versie en dan een NTSC-J, gewoon omdat het cool is.

- Ik koop (lege) kartonnen dingen die veel plek innemen. Standees, zuilen en andere reclame materiaal wil ik best wat geld voor neertikken.
Afbeelding
Don Cannoli 79

28 jul 2019, 19:42

Swey schreef:
Gozert schreef: Een mooi doosje is leuk om op de plank tentoon te sletten, maar daar hoeft echt geen seal om heen
Typo van het jaar dit :happy:
:laugh: Hahaha, idd. and the Comment of the Year-award goes to ...Gozert !
Tamerlane schreef:Ik beschouw mijzelf niet als verzamelaar maar tot zeer recent geleden heb ik aardig wat Wii games verzameld. Het zoeken van de beste deals en games/hidden gems is soms nog leuker dan het spelen van de spellen die je verzamelt.
Psst....hey je bent/was een Wii verzamelaar ..kom eens uit die ontkenningsfase :wink:

Ik ben net eens door mijn games heen gegaan. Er zijn er maar 4 geseald waarvan 1 een dubbele is die nog de verkoop in moet. De 3 overige games die geseald zijn heb ik ook al digitaal en er zit geen manual of soundtrack bij. Waarom toch dat cellofaantje er nog omheen he? Blijkbaar heb ook ik ergens in mn hoofd dat het de verkoopwaarde beinvloedt. Mocht ik het toch ooit allemaal gaan verkopen.
Verder heb ik een stuk of 5 games gevonden die niet in mijn collectie "horen". Die ga ik wel een keer in de verkoop zetten.
kingoftherain

28 jul 2019, 21:48

Ik heb een redelijk brede smaak, maar ik ben blij dat ik niet alles leuk vind. Sport games heb ik niks mee (met uitzondering van race en snowboard games) en strategy jrpg's heb ik helaas niks mee. Helaas? Ja, want ze zien er vaak zo leuk uit. De spellen die ik koop zijn dus wel bedoeld om te spelen, al zal ik daar, net als anderen hier, waarschijnlijk nooit volledig aan toe komen.

Gesealde spellen worden dan ook gewoon uit hun plastic gevangenis bevrijd. Zoals Galious al zei, manual erbij, eventueel poster of soundtrack, tof!

Het is ondertussen wel een verzameling geworden. Dat is zo'n 2 jaar geleden begonnen. Tot die tijd had ik vast wel meer consoles dan de gemiddelde mens, maar toen is 't eigenlijk een beetje los gegaan. Ik heb in die 2 jaar aardig wat apparaten binnen gehaald en al die machines hebben weer een verzameling leuke (exclusieve) spellen. Enige waar ik niet zo gauw aan begin zijn gemodde consoles. De 2 buitenlandse apparaten (amerikaanse SNES en PS2) zijn beiden door een ander kabeltje of adapter in Europa te gebruiken.

Af en toe koop ik ook Super Famicom spellen compleet in doos, puur vanwege de artwork op de doos, al zijn er 2 die een andere reden hebben. Seiken Densetsu 3 (het vervolg op Secret Of Mana, recent uitgebracht als Trials Of Mana) omdat die nooit in Amerika of Europa was uitgebracht en ik die gewoon MOEST hebben en Super Mario Collection (hier Super Mario All-Stars) vanwege het Super Mario Bros. 2 / Lost Levels / Doki Doki Panic / Super Mario USA gebeuren.

Ik wil een keer een "familiefoto" maken van alle consoles die ik ondertussen heb, maar de PlayStation 1 zit in de doos helemaal achterin de berging, en daar moet ik eigenlijk eens een search-n-rescue missie voor organiseren.

Ik heb er ondertussen vrede mee gesloten dat mijn hobby is geleveld naar verzameling. Verder heb ik geen idee waar dit op gaat houden en of het überhaupt een keer ophoudt. Zo heb ik momenteel geen interesse in consoles van vóór de videogame crash in '83, maar voor hetzelfde geld zie ik opeens het licht en ga ik opeens daar helemaal mee los, ik weet 't niet.

Voor de toekomst ben ik weleens bang, eerlijk gezegd. Ik heb niet zo denderend veel met digitale spellen. Af en toe koop ik ze wel, maar vergeleken met de fysieke spellen is het maar een heel klein percentage. Mochten ze later alsnog fysiek verschijnen dan koop ik ze vaak nog een keer. DLC ben ik in sommige gevallen ook geen fan van. Bij bijvoorbeeld The Witcher III of Horizon: Zero Dawn heb ik er niet zo'n probleem mee. Dan krijg je nog een leuk lang avontuur voor een beetje normale prijs, maar met fighting games ben ik er sowieso al mee opgehouden, dan wacht ik net zo lief een jaartje op een complete uitvoering waar alle extra vechters in zitten. Extra kostuums kon je vroeger ook gewoon verdienen door het spel te spelen, maar daar moet je tegenwoordig ook voor betalen. Man, ben ik al van het topic afgedwaald? Maakt niet uit, die Bacardi smaakt best goed. Iedereen de hartelijke groeten uit...waaaaaarrrr ben ik eigenlijk...?

Edit: Een enkele keer geef ik nog weleens wat meer uit voor een spel, waarvan ik me afvraag of het dat wel waard is. De meest recente voorbeelden daarvan zijn Mega Man X, Super Metroid (big box) en Final Fantasy II, toevallig allemaal voor de Super Nintendo. Nou heb ik de mazzel dat ik met mijn werk wel een leuke fooi op kan sparen, dus dan koop ik het daarvan in plaats van mijn salaris, omdat het toch extra geld is, maar het blijven soms best flinke bedragen. Is ook een beetje zo'n nu-of-nooit dingetje, waarschijnlijk.

Spellen in kartonnen doosjes koop ik box protectors voor, dan blijven ze goed beschermd. Box protectors voor bijvoorbeeld PlayStation 2 spellen vind ik een beetje nutteloos.
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 28 jul 2019, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
N00b Extraordinaire's Facebook page
segatarian

28 jul 2019, 22:18

Ik ben ook niet van sealed games, maar eraf halen is bij bepaalde systemen wel zonde.
Nieuwe games of goedkope, zoals op de PSP, ontdoe ik zo van het celefaan. Maar bij de Saturn en dreamcast doe ik het niet. Die verkoop ik liever een keer in als ik een geopende versie tegen kom.

Zo was hier eens een Fransman die zijn dreamcast collectie volledig sealed heeft.
Je kan ze immers maar 1 keer uitpakken, er zijn sealed collectors.
Gebruikersnaam

28 jul 2019, 22:26

Paar jaar geleden had ik last van dat ik veel Ps2 spellen kocht, terwijl ik die niet eens speel of ooit gespeeld heb.. Gestopt met dat, koop enkel wat ik wil spelen/leuk vind. Vooral wil ik alle Klassieke NES titles bezitten, bijvoorbeeld Zelda 2 wil ik nog, terwijl ik niks van Zelda snap maarja, het is een klassieker!
Bekend vlooienmarkt creep.
ikk
Contacteer:

28 jul 2019, 22:51

Veel herkenbaars. Met sealed games heb ik al geleerd dat als ik ze koop om te spelen direct de seal eraf moet, want hoe langer de game in mijn backlog blijft hangen des te kleiner wordt de kans dat ik hem nog wil uitpakken.

Werd er een tijd terug ook mee geconfronteerd dat games dubbel kopen niet helemaal normaal is.
Met dat failissement van de Intertoys was ik tijdens de lunchpauze met een collega gaan kijken wat ze nog hadden en werd toen door mijn collega voor gek verklaard dat ik Breath of the Wild voor de Wii U kocht, terwijl ik die op al op de Switch had.

Wat ik zelf vooral merk is dat ik soms bereid ben meer te betalen voor een zeldzame titel die ik waarschijnlijk niet eens ga spelen dan een nieuwe game die ik wel wil spelen. Waarschijnlijk ook een soort "once in a lifetime" syndroom. :dontknow:
Tobascoman3

28 jul 2019, 23:15

Ik koop erg af en toe een nieuwe game en de seal gaat er gewoon af. zeker bij veel gewone games lijkt het me erg sterk dat ze een onzinnige waarde zullen krijgen bij veel van de common goede games.

Overigens is het met veel nieuwe games zo dat zelfs gesealed de waarde zeer waarschijnlijk niet zo gaat worden als vroeger.

Wat waarde betreft bij zelfs de zeldzamere games gaan is de waarde qua gesealed en ongesealed niet heel erg groot als we naar limited run etc kijken. er zijn uitzonderingen maar veelvouden qua waardes zijn schaars en vaak niet eens een heel groot verschil.

de tijden van gesealde N64 snes games etc die voor veelvouden gaan zijn voorbij die verschillen zullen we hoogstwaarschijnlijk niet meer krijgen. ondanks de kleinere oplages zijn er veel meer gesealde exemplaren bij dit soort nieuwe games dan bijvoorbeeld bij veel gewildere snes games. misschien bij games met een mini oplage maar uitzonderingen heb je natuurlijk altijd. maar over het algemeen bij normale oplages en zelfs bij de wat kleinere zal de seal qua waarde niet heel veel verschil meer maken.

Vroeger maakten mensen hun games altijd open en nu heb je veel verzamelaars waarbij de trend van het in de seal laten zitten vrij common is geworden. de schaarste zoals bij de oude games in seal is gewoon nu veel minder. ongesealed geopened zijn de games wat de kleinere oplages betreft zoals limited run nu zeldzamer wat een seal minder speciaal maakt want bijna iedereen laat ze in de seal zitten qua kopers voor fysiek.

overigens als het waarde verschil echt uitmaakt verkoop dan het gesealde exemplaar en koop een gebruikte in een nette staat. problem solved. maar in veel gevallen bij niet te oude games is het waarde verschil vaak slechts enkele tientjes bij zelfs de wat meer obsecure games. waarde verschil is niet altijd zo groot bij psp ds ps2 etc.
Gebruikersnaam

29 jul 2019, 00:38

Qua verzamelen kun je het zo gek maken als je wilt. Zo zijn er mensen die elke labelvariatie van een spel moet hebben, en/of doosvariatie.. Wat ik persoonlijk niet snap. Maarja, veel mensen zullen verzamelaars nooit begrijpen. Wij verzamelen verouderde technologie en spellen die 20 jaar geleden al als ouderwets bestempeld werden. Maarja, wij vinden het vet, een postzegelverzamelaar zal daar weer niets van begrijpen. En wij begrijpen hen op onze beurt weer niet (wat moet je met postzegels? Wij gebruiken onze games tenminste)

Zo denk ik ook over mensen die alles boxed moeten hebben, wat moet je met kartonnen dozen? Maarja, toch begrijp ik het aan een kant. Ikzelf wil gewoonweg niet beginnen aan (kartonnen) dozen, ik heb er ten eerste geen plek voor, en ten tweede ben ik bang dat ik het beschadig. Ik heb echter wel een handvol boxed games, echter die heb ik alleen maar omdat ik ze voor cart only price kon kopen. Anders hecht ik er totaal geen waarde aan.

Sega games echter weer wel, maar dat komt vooral voor het gemak. Ik hoef geen extra kistje te kopen om de games stofvrij te houden bijvoorbeeld.

Wat ik wel merk als ik het dan is over de oude games heb, vinden veel mensen dat wel leuk/grappig. Ik zelf vind het idee ook erg lollig. Je collect games uit de jaren 80 om te spelen in het nu, 2019 8 bits jonge, terwijl de Ps4 bestaat haha.

Lekker ouderwets, ik doe er ook wel eens grappig over. Ik ben blijven hangen in de oldschool tijd, ik kan niet overweg met moderne technologie. Ik ben geisoleerd van de maatschappij en zit met de gordijnen dicht op een verduisterde zolderkamer Castlevania (een spel uit 87) te spelen op mijn stokoude 8 bit Nintendo. :lol:
Mark

29 jul 2019, 00:45

Die laatste zin heb je qua insteek gejat van een artiest he? Haha.
Gebruikersnaam

29 jul 2019, 00:46

Mark schreef:Die laatste zin heb je qua insteek gejat van een artiest he? Haha.
STEEN!!! :lol:
Mark

29 jul 2019, 00:47

Gebruikersnaam schreef:
Haha fout, komt van Spinal.
Gebruikersnaam

29 jul 2019, 01:27

Mark schreef:
Gebruikersnaam schreef:
Haha fout, komt van Spinal.
Weet ik man, maar Steen is gewoon grappig.
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

29 jul 2019, 10:39

Gebruikersnaam schreef:Wat ik wel merk als ik het dan is over de oude games heb, vinden veel mensen dat wel leuk/grappig. Ik zelf vind het idee ook erg lollig. Je collect games uit de jaren 80 om te spelen in het nu, 2019 8 bits jonge, terwijl de Ps4 bestaat haha.
Ik ben mijn beleving werd daar in het verleden (rond 2000) veel lacheriger over gedaan.
Mark

29 jul 2019, 11:28

Ruud schreef:
Gebruikersnaam schreef:Wat ik wel merk als ik het dan is over de oude games heb, vinden veel mensen dat wel leuk/grappig. Ik zelf vind het idee ook erg lollig. Je collect games uit de jaren 80 om te spelen in het nu, 2019 8 bits jonge, terwijl de Ps4 bestaat haha.
Ik ben mijn beleving werd daar in het verleden (rond 2000) veel lacheriger over gedaan.
Klopt. Toen ik rond 2005 - 2006 begon met verzamelen van SNES vond mijn omgeving het ook nog apart. Nu is het redelijk main stream en zit er ook een soort hipster imago aan vast heb ik het idee, zeker bij het 8-bit deel.

Terug naar “Verzamelpraat”