Star Wars Costume Building - OLD

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Pius

Re: Star Wars Helm Prop - Update 4.5#

12 jul 2019, 15:04

Inderdaad erg gedetailleerd zeg. Geweldig om te zien dat het er ook echt goed uit komt te zien :)
"Come back when you can put up a fight."
HeatherGrace

Re: Star Wars Helm Prop - Update 4.5#

12 jul 2019, 16:20

Apenheul schreef:Het is een mooi project dus ik hoop dat je deze zomer de tijd kan vinden om eraan verder te werken. Maar wat een hoop details joh, denk je niet af en toe van "had ik maar een simpelere helm gekozen"? :)
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Haha. Ik denk soms wel dat ik misschien iets meer "entry level" had moeten kiezen. Maar wil al erg lang specifiek een TIE-helm!
Pius schreef:Inderdaad erg gedetailleerd zeg. Geweldig om te zien dat het er ook echt goed uit komt te zien :)
Bedankt! De toelating voor 501st Legion is zeker erg specifiek. Een hiccup waar ik nu bijvoorbeeld mee zit is dat extra onderdeel. 3D printen werkt daar bijvoorbeeld al niet lekker voor omdat de ondergrond niet egaal is. Dus waarschijnlijk wordt het toch weer plamuur!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Star Wars Helm Prop - Update 5.0#

24 jul 2019, 10:08

Progress Update 5.0
Afbeelding

Gisteren eindelijk de nieuwe onderdeeltjes gemaakt uit hard hout en bevestigd met plamuur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft mijn vader het Empire logo aan de rechterkant verwijderd zodat ik hier decals overheen kan plakken.

Afbeelding

Dus momenteel staat hij weer in de spuitplamuur. Volgende stap is om de extra onderdeeltjes netjes bij te schuren en daarna binnenkort spuiten denk ik zo. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Shmupz

24 jul 2019, 10:53

Waaaauw!!! Echt zo vet! <3 En wat een geduld heb jij, ik zou dit al 100x hebben opgegeven, hahahaha. Echt heel mooi wordt dit!
HeatherGrace

24 jul 2019, 23:06

Shmupz schreef:Waaaauw!!! Echt zo vet! <3 En wat een geduld heb jij, ik zou dit al 100x hebben opgegeven, hahahaha. Echt heel mooi wordt dit!
Nou, dit topic is nu over een jaar oud dus... :laugh:
Maar de meeste credit gaat wel naar mijn vader. Ik blijf me verbazen over hoe goed hij dingetjes kan aanpakken!
Afbeelding
Pius

24 jul 2019, 23:38

Wow dit ziet er wel echt bizar nice uit. Wat een toewijding van jou en je vader!
"Come back when you can put up a fight."
Swey

25 jul 2019, 09:57

Ik Ben helemaal niet van de cosplay of comicons maar dit is wel heul cool! Überhaupt als display piece alleen al, superwerk!
HeatherGrace

25 jul 2019, 17:12

Pius schreef:Wow dit ziet er wel echt bizar nice uit. Wat een toewijding van jou en je vader!
Ik zal het doorgeven! Vindt ie leuk. :smile:
Swey schreef:Ik Ben helemaal niet van de cosplay of comicons maar dit is wel heul cool! Überhaupt als display piece alleen al, superwerk!
Als uiteindelijke doel wil ik me graag aansluiten bij de 501st Legion. Een zeer veelzijdige charity organisatie waarbij je alles in-pak doet.

Het totale pak lijkt me uiteindelijk gaaf om inderdaad te displayen op een mannequin!
Afbeelding
Shmupz

25 jul 2019, 22:06

HeatherGrace schreef:
Nou, dit topic is nu over een jaar oud dus... :laugh:
Maar de meeste credit gaat wel naar mijn vader. Ik blijf me verbazen over hoe goed hij dingetjes kan aanpakken!
Echt tof dat jullie dat samen doen! Leuk project om samen te doen! :laugh: Echt knap hoe hij mee geholpen heeft! :smile:
OldSchool
Contacteer:

26 jul 2019, 13:41

Gaaf! Wat moet het tof zijn als je straks hem in kleur gaat zien!
HeatherGrace

Re: Star Wars Helm Prop - Update 6.0#

27 jul 2019, 19:14

Progress Update 6.0
Afbeelding

Wat is het verschrikkelijk warm geweest, heren! Maar gelukkig een goeie temperatuur om snel te drogen.

Een aantal dagen geleden zag de helm er zo uit. Geschuurd met waterproof schuurpapier zodat hij na spuiten mooi egaal blijft zonder bubbeltjes enzo.
Afbeelding

En nu is ie zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vader werd daarna alles net iets te enthousiast en heeft ook de decals erop geplakt. Maar als "waarborger van de kwaliteit" moest ik helaas op een diplomatieke manier vragen om deze weer te verwijderen. Ze zaten namelijk te dicht op de 'trident'. Ik heb nieuwe laten maken en die zijn onderweg. Maar ik heb toch nog even een foto gemaakt om te laten zien hoe het ongeveer uit komt te zien. :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding
Zwarteziel

Re: Star Wars Helm Prop - Update 27-7

27 jul 2019, 19:30

Prachtig werk.. ben onder de indruk van jullie talenten. Kan me niet voorstellen dat het 501th legion hier moeilijk over kan doen :)
OldSchool
Contacteer:

27 jul 2019, 20:14

Wat ontzettend gaaf! Hij ziet er al behoorlijk klaar uit!
HeatherGrace

27 jul 2019, 20:20

Zwarteziel schreef:Prachtig werk.. ben onder de indruk van jullie talenten. Kan me niet voorstellen dat het 501th legion hier moeilijk over kan doen :)
Bedabkt!

En ik hoop het! We tikken gewoon één voor één alle boxes aan uit de 501st database. :smile:
OldSchool schreef:Wat ontzettend gaaf! Hij ziet er al behoorlijk klaar uit!
Thanks! Nu nog opzoek naar een paar onderdeeltjes, waarvan een aantal aluminium onderdelen door mijn vader "gedraait" zullen worden. En natuurlijk komen er nog de rode strepen aan één kant!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 jul 2019, 20:21

Wat wordt 'ie gaaf, zeg! Echt mooi werk :)
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

Re: Star Wars 501st Application - 25-12

25 dec 2019, 13:56

Tijd voor een update! Maar geen mooie plaatjes deze keer. Wel even een kort bericht over wat er intussen gebeurt is. Goed én slecht nieuws!

Afgelopen Dutch ComicCon ben ik naar de stand van de 501st toegelopen en heb daar een aantal leden gesproken. Ik heb foto's laten zien van de helm waar ik met mijn vader aan gewerkt heb en hoewel ze het bewonderenswaardig vonden hoe mooi die is geworden (de meeste maken allang geen helmen meer met de hand!), was er toch een groot punt van zorg: symmetrie. En dat klopt. Dit was een helm oorspronkelijk uit Return of the Jedi en die waren scheef. Die van Rogue One mag dat niet zijn.

Ik heb een mail adres gekregen en daar de foto's heen gezonden. Hij is niet officieel afgekeurd, maar ik kreeg wel veel goed advies mee aan 'hoe nu verder?'. Lang verhaal kort: de helm zoals in het begin van dit topic te zien is zal een hobby project worden. Een mooie toevoeging voor de collectie! Volgend jaar ga ik gewoon een kit aanschaffen voor de 501st. Ik zal dan iets in deze richting ontvangen:

Afbeelding

Ik heb al wat adresjes gekregen vanuit de 501st en heb ook op DCC een mevrouw ontmoet die zelf de flightsuits maakt. Dus daar ben ik super blij mee. IK heb er veel zin in en hoop dit topic snel weer te updaten. Voor nu de huidige stand voor mijn "Battlefront II ornament".

Bij ontvangst:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
toejam

26 dec 2019, 10:06

Strenge jongens daar! Mooi dat je je er niet door uit het veld laat slaan maar gewoon een net item voor je collectie maakt en daarnaast een ander plan hebt. Zal ook nog wel genoeg werk in zitten denk ik zo.
Yo, homeboy gimme five!
HeatherGrace

26 dec 2019, 12:08

toejam schreef:
26 dec 2019, 10:06
Strenge jongens daar! Mooi dat je je er niet door uit het veld laat slaan maar gewoon een net item voor je collectie maakt en daarnaast een ander plan hebt. Zal ook nog wel genoeg werk in zitten denk ik zo.

Oh, absoluut niet! Ik was vanaf het begin al een beetje sceptisch of het wat ging worden. De 'Membership Officer' had wel wat goeie punten. Mijn helm is gemaakt van fiberglas, wat heel zwaar is; dat wil je niet een hele dag op je hoofd meedragen. Daarnaast, omdat ik de armor pieces nog moet kopen, krijg ik de helm er praktisch gratis bij. :wink:

Op zich vind ik het ook wel fijn. De helm die mijn vader nu maakt hoeft dan niet helemaal pietje-precies. En de helm uit de kit zal inderdaad ook nog genoeg werk vereisen!
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

26 dec 2019, 12:39

En die helm zag er hoe dan ook fantastisch uit, dus die zal toch nog wel een doel vervullen gewoon door mooi te zijn :).

Succes met het nieuwe project!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 dec 2019, 13:09

Dat ze zo streng zijn heb ik ook ooit van een oud student gehoord die wel eens op events mag staan in zijn outfit, maar ergens begrijp ik het ook wel weer.

Afbeelding
HeatherGrace

26 dec 2019, 17:23

OldSchool schreef:
26 dec 2019, 12:39
En die helm zag er hoe dan ook fantastisch uit, dus die zal toch nog wel een doel vervullen gewoon door mooi te zijn :).

Succes met het nieuwe project!

Thanks! Qua afwerking is ie stiekem ook mooier dan de meeste andere die ik heb gezien. :wink:
Maar alles ligt in principe klaar om hem af te maken. Nu nog één keertje opnieuw spuiten, decals erop, lenzen erin en dan nog de aluminium onderdeeltjes met de hand draaien.

Apenheul schreef: Dat ze zo streng zijn heb ik ook ooit van een oud student gehoord die wel eens op events mag staan in zijn outfit, maar ergens begrijp ik het ook wel weer.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Het is geen officiële organisatie vanuit Lucas/Disney. Het begon als een fan initiatief, maar uiteindelijk mochten ze Star Wars™ gebruiken, met de voorwaarde dat alles dan wel moet kloppen. Vandaar het strenge. Dus met die mooie muts daar kom je er niet in :wink:
Afbeelding
Fing3r

27 dec 2019, 00:27

Wow, mooi project. Jammer dat je eigen fabricaat niet voldoet, maar gewoon niet opgeven. Klopt het dat er leden van het 501st ook daadwerkelijk in de films spelen en op komen draven bij officiële evenementen?
Afbeelding
HeatherGrace

27 dec 2019, 11:16

Fing3r schreef:
27 dec 2019, 00:27
Wow, mooi project. Jammer dat je eigen fabricaat niet voldoet, maar gewoon niet opgeven. Klopt het dat er leden van het 501st ook daadwerkelijk in de films spelen en op komen draven bij officiële evenementen?
Ik vond het vooral heel moeilijk om tegen mijn vader te zeggen. Toen hij op de bank zat zei ik: "Paps, ik moet je even iets vertellen." :laugh:
Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij het sneu voor vond mij, ik voor hem en zo vonden we het maar sneu voor elkaar, haha.

Evenementen klopt! Als er een nieuwe game uit komt is het de 501st Legion die bij de Media Markt staat, evenals de ingang van de Pathé wanneer er een nieuwe film draait. :wink:
Dat andere moest ik even uitzoeken, maar het schijnt dat de 501st is opgerukt om te figureren in The Mandalorian, omdat een scene meer Stormtroopers nodig had dan ze pakken konden bijmaken.
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”