Star Wars Costume Building - OLD

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
HeatherGrace

Star Wars Costume Building - OLD

10 jun 2018, 17:01

...
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 11 jun 2020, 20:03, 63 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Hope Cannot Save Them! - 1# Helm

10 jun 2018, 17:10

Laundry List 1.0
Afbeelding

Nodig:
- Rode matte/gespiegelde Lenzen
- Zilver mesh
- Stripe decals
- Red Inferno Squad and Empire logo decals
- Greeblies
- Nissan retaining clip
- Oxygen mask connectors
- Disc greeblies

Ik heb dus een TIE Pilot helm op de kop getikt, een redelijk oud model a la Return of the Jedi. Nou speelt Battlfront II zich rond die tijd af, er zitten toch nog genoeg elementen in uit Rogue One, want het is natuurlijk ook een moderne game. Dus voorzat ik met het leukste aan de slag kan (spuiten!!), zal ik nog een aantal dingen moeten aanpassen in mijn huidige helm, te beginnen met:

Hier moet een extra onderdeel.
Afbeelding

Deze mogen eruit.
Afbeelding

Hier komt een identation.
Afbeelding

Dit mag... nouja, mag gefixed.
Afbeelding

Deze mogen eraf.
Afbeelding

Dit moet bijgewerkt.
Afbeelding

En ook deze mag weer glad.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 11 jun 2020, 20:04, 11 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jun 2018, 17:29

Dit ga ik met belangstelling volgen, iemand die vorig jaar is afgestudeerd en zelf ook pakken maakte figureerde ook vaak namens Disney op evenementen en premieres. Misschien weet je wie ik bedoel? Succes alvast =)
KillingRaptor

10 jun 2018, 17:37

Dit zal ik zeker ook met veel interesse volgen. Heel veel succes toegewenst alvast!
Afbeelding
Pius

10 jun 2018, 22:34

Dit is echt 100% episch! Ik ga ook volgen :)
"Come back when you can put up a fight."
HeatherGrace

11 jun 2018, 10:27

Apenheul schreef:Dit ga ik met belangstelling volgen, iemand die vorig jaar is afgestudeerd en zelf ook pakken maakte figureerde ook vaak namens Disney op evenementen en premieres. Misschien weet je wie ik bedoel? Succes alvast =)
Van vorig jaar? Dan denk ik het eigenlijk niet. Maar als je een PM zou kunnen sturen, ben ik wel benieuwd naar!
KillingRaptor schreef:Dit zal ik zeker ook met veel interesse volgen. Heel veel succes toegewenst alvast!
Pius schreef:Dit is echt 100% episch! Ik ga ook volgen :)
Thanks, heren! Heb er erg veel zin in! Al heb ik voor nu nog het gevoel dat ik em sloop zodra ik em aanraak. :laugh:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

11 jun 2018, 13:30

Als je slaagt, kroon ik je tot Lord(ess) Helmet. (Hope you can breathe in that thing) :tongue1:

Maar ik ga dit ook met belangstelling volgen. Succes met het project! :smile:
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

Re: Hope Cannot Save Them! - 2# Helm

01 aug 2018, 16:54

Progress Update 1.0

Vandaag ging de helm onder het mes!
Afbeelding

En nee. Dit zijn niet mijn stoere handen, maar die van mijn lieftallige vader die heel handig (en netjes!) is. We zijn begonnen met de basis zoals eerder toegelicht, met nog een aantal extra's.

Te beginnen met het bevelen van de onderkant en het verwijderen van verf- en andere restanten.
Afbeelding

De eyeholes zijn nu perfect gesmoothet en zitten geen purschuim foutjes meer in.
Afbeelding

Verder zijn de "tandjes" zijn eruit om uiteindelijk wiremesh achter te plakken, zijn de boutjes eraf, is het linker Empire logo eraf geschuurd en zijn de scherpe puntjes aan de binnenkant weer glad.
Afbeelding

Momenteel moet de lijm drogen in een aantal scheuren, dus hebben we deze prachtige contraption gemaakt. :smile:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 06 aug 2018, 13:30, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
KillingRaptor

01 aug 2018, 16:55

Ziet er al goed uit! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Hope Cannot Save Them! - Helm (Update 1#)

01 aug 2018, 17:57

Laundry List 2.0
Afbeelding

Het groffe deel zit er zo'n beetje op, dus het is tijd om flink los te gaan met een aantal neuzel-details.

Hier mist een onderdeel.
Afbeelding

Heb net een 3D modelletje van gemaakt:
Afbeelding

Hier komt een indentation.
Afbeelding

Deze scheur moet bijgewerkt.
Afbeelding

De huidige pillbox is te klein.
Afbeelding

De weggeschuurde stukken moeten worden geplamuurd en vervolgens weer netjes bijgwerkt.
Afbeelding

En dit rondje moet net iets verder naar binnen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 06 aug 2018, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

01 aug 2018, 17:58

KillingRaptor schreef:Ziet er al goed uit! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Bedankt! Ben zelf ook heel erg benieuwd of alles gaat lukken. :smile:
Afbeelding
Pius

01 aug 2018, 20:42

Zo dat vordert al goed zeg. De vorm is echt netjes. Ik denk dat het eindresultaat dus ook briljant zal zijn :)
HeatherGrace

02 aug 2018, 15:53

Pius schreef:Zo dat vordert al goed zeg. De vorm is echt netjes. Ik denk dat het eindresultaat dus ook briljant zal zijn :)
Bedankt Pius!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: SW: Battlefront Helmet Prop - Update 2#

06 aug 2018, 12:25

Progress Update 2.0
Afbeelding

Aan zowel de achter- als de zijkant zijn 2 big-@$$ scheuren weggewerkt. Plamuur zit erop, dus die kunnen niet meer terug komen.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Tevens is de bovenkant ook weer helemaal glad. Hier zat het reliëf voor een Empire logo, maar deze moest weer glad omdat er een Inferno Squad logo op komt.
Afbeelding

Verder was er nog één klein-groot probleem. Origineel is deze helm van Return of the Jedi; het grootste verschil met Rogue One is de achterkant. Die heeft namelijk een compleet andere vorm. Maar plamuren was daar wederom dé oplossing! De pillbox is eraf gesneden, die komt op een later stadium weer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus tot zo ver!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 06 aug 2018, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

06 aug 2018, 12:33

Laundry List 3.0

"Weet je wat die puntjes zijn?" zegt mijn vader ineens. Blijkbaar zijn het deurstoppers, lekker makkelijk. :laugh:
Tevens moet ik het extra onderdeel maken, een 3D model heb ik al gemaakt ter referentie. En ook moet dat cirkeltje net iets verder naar binnen.
Afbeelding

Afbeelding

Hier moet nog steeds die indentation komen en ook de "trident" moet wat ingekort. Dat is het leuke met werken vanaf referenties uit een game. Iedere screenshot is wel op een ander moment genomen, zonder dat dat is hoe het er in het eindproduct werkelijk uit zag. :wink:
Afbeelding

Naast het feit dat dit nog symmetrisch moet worden gemaakt en net iets netter, moet ook de pillbox weer terug op deze plek.
Afbeelding
Afbeelding
toejam

07 aug 2018, 09:02

Gaaf om zoveel aandacht voor detail en liefde in dit project terug te zien. Erg leuk om de updates te zien en te lezen!
Yo, homeboy gimme five!
Pius

07 aug 2018, 13:00

Ik lees dit ook weer met plezier inderdaad. Het is wel een hele klus volgens mij. Hoe lang ben je er al mee bezig :) ?
HeatherGrace

07 aug 2018, 13:53

toejam schreef:Gaaf om zoveel aandacht voor detail en liefde in dit project terug te zien. Erg leuk om de updates te zien en te lezen!
Thanks! Haat-liefde verhouding soms, maar er zit sowieso al een boel plezier in!
Pius schreef:Ik lees dit ook weer met plezier inderdaad. Het is wel een hele klus volgens mij. Hoe lang ben je er al mee bezig :) ?
Opzich valt het mee. We zijn er 3 dagen een paar uur mee bezig geweest. Credits where it's due, mijn vader is echt héél goed met dit soort dingen. Zijn hobby is klassieke auto's resoreren en had even de connectie niet gemaakt dat een Star Wars helm niet zo'n heel ander proces is. :laugh:

Dus voor nu maak ik de plannen, geef ik dingen aan, hou ze vast en loop vooral niet in de weg, haha.
Maar straks ga ik zelf de final touches plamuren, dus ik ben heel benieuwd hoe dat me af gaat!
Afbeelding
HeatherGrace

08 aug 2018, 13:10

Progress Update 3.0

De helm zelf is bijna af! Afgezien van het extra onderdeel is alles nu aanwezig. :smile:

Ik dacht zelf te proberen de indentation eruit de snijden, maar mijn vader kwam met een veel makkelijker plan. Stukje schilders tape, beetje overheen plamuren en voilá:

Afbeelding

Afbeelding

Gaat weer even wat tijd tussen de updates zitten denk ik, maar dit is de helm tot zo ver:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort legt mijn vader de spuitplamuur uit en dan kan ik hem in zijn geheel, met de hand, bijschuren. Daarna denk ik het extra onderdeel te maken uit piepschuim en vervolgens plamuur ik er overheen. :wink:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: SW: Battlefront Helmet Prop - Update 3#

08 aug 2018, 14:33

Laundry List 4.0
Afbeelding

Het in de spuitplameur zetten van de helm en vervolgens met waterproof schuurpapier bijwerken zodat ie helemaal egaal is.
Afbeelding

2 gespiegelde exemplaren maken van deze oxygen mask connectors.
Afbeelding

Colormap voor het spuiten:
Afbeelding

High Def ref:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Inventory:
- Rode matte/gespiegelde Lenzen
- Zilver mesh
- Red Inferno Squad and Empire logo decals
- Greeblies (Ear)
- Greeblies (Cheektubes)
- Nissan retaining clip (Shipped)
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 12 aug 2018, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pius

08 aug 2018, 20:50

Vordert mooi. Gaat je vader hem uiteindelijk ook spuiten?
HeatherGrace

09 aug 2018, 10:14

Pius schreef:Vordert mooi. Gaat je vader hem uiteindelijk ook spuiten?
Geen idee, haha.
Mijn vader heeft er stiekem veel lol in gekregen. Ik wil het sowieso wel proberen, maar denk dat ik de rode strepen aan hem overlaadt. :laugh:
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Star Wars Helm Prop - Update 4#

16 nov 2018, 11:19

Progress Update 4.0
Afbeelding

Hij heeft zeker niet compleet stil gelegen! Het einde van de helm zelf lijkt in zicht, afgezien van nog een paar imperfecties. Het volgende is allemaal polish geweest. Het opvullen van krassen, gaten en soortgelijke met spuitplamuur en auto plamuur.

Afbeelding

En daarnaast is de helm nu zo glad als een pasgeboren baby die de littekens van het leven nog niet heeft verdiend. Ontzettend glad dus. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna dus nog net die paar dingen die nog niet helemaal in orde zijn en dan zal ik eens achter die hoogglans aan gaan!
Afbeelding
HeatherGrace

Re: Star Wars Helm Prop - Update 4.5#

12 jul 2019, 13:15

Laundry List 4.5
Toch even een repost. Het is inmiddels weer de zomer periode, waardoor ik hopelijk wat meer tijd vrij heb om de helm af te kunnen maken! Maar heb even een refresh nodig van waar ik ook al weer mee bezig was.
Afbeelding

Oxygen mask connectors are molded into the helmet just in front of the ear caps above the cheek tubes on both sides of the helmet.
Afbeelding

Lenses are bubble or flat and are red in color and must be sufficiently dark enough to obscure the costumer's eyes. Translucent or mirrored red lenses are acceptable.
Deze zijn besteld en moeten worden bevestigd.

There is one retaining clip greeblie in the left side trident indentation. A Nissan retaining clip is most accurate.
Versie die ik heb besteld is te klein. Ik moet de juiste versie zien te krijgen.

The top of the mow hawk outside of the raised triangle is painted a dark gun metal color down to the inside edge of the helmet opening.
There is a pill box just above the back bottom edge of the mow hawk. The pill box is the same black color as the helmet and does not need to be functional.
The teeth and vocoder are painted flat black.
There is a red painted or red decal area on the rams horn on the right side of the helmet.
There is a red painted or red decal area on the right cheek tube.
Afbeelding

Spaces between the teeth are cut out and backed with a dark gray or silver mesh material.
Afbeelding

There are Imperial disc greeblies without notch on each ear cap.
Afbeelding

There are two, 2.75 inch painted or decal logos on the forehead of the helmet. The Inferno Squad logo on the right side and an Imperial cog on the left side.
Deze zijn besteld en moeten worden opgeplakt na het spuiten.

There are machined aluminum or molded greeblies painted silver inside the hose ports that cover the openings.
Afbeelding

A: Support aan de binnenkant
Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Star Wars Helm Prop - Update 4.5#

12 jul 2019, 14:45

Het is een mooi project dus ik hoop dat je deze zomer de tijd kan vinden om eraan verder te werken. Maar wat een hoop details joh, denk je niet af en toe van "had ik maar een simpelere helm gekozen"? :)

Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”